search
menu
باتومی keyboard_arrow_down close

باتومی

hotel
هتل های باتومی ۷۷

درباره باتومی

باتومی سومین شهر بزرگ کشور گرجستان و دومین مقصد گردشگری این کشور است. باتومی که در جنوب غربی گرجستان قرار گرفته شهری زیبا در ساحل دریای سیاه است و اکنون یکی از مهمترین بنادر این کشور و یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین ایرانیان به شمار می‌رود.
باتومی که در یک دهه اخیر به سرعت رشد کرده، علاوه بر توسعه شهری و صنعتی، توانسته با تاسیس هتل‌ها و زیرساخت‌های گردشگری، تبدیل به هدفی جذاب و نوظهور در این صنعت شود.
آب و هوای باتومی به شدت تحت تاثیر جریان‌های هوایی آمده از سوی دریای سیاه است. به همین دلیل دارای بارش‌ زیاد و هوای نسبتا معتدل در طول سال است. بهترین زمان برای سفر به شهر باتومی، بهار و پاییزهای معتدل آن است.
مردم باتومی عمدتا به مانند دیگر نقاط گرجستان پیرو مسیحیت ارتدوکس و اقلیتی نیز مسلمان هستند. به همین دلیل در باتومی هم کلیساها و هم مساجد زیبایی را می‌بینید.
باتومی به سبب جغرافیای خاص خودش، مجموعه متنوعی از تفریحات را در خود دارد. از یک سو توسط کوهستان احاطه شده و می‌توانید از تله‌کابین‌سواری یا اسکی در آن لذت ببرید. یا اینکه در دریای سیاه به تفریحات و ورزش‌های آبی بپردازید.
باغ گیاه‌شناسی باتومی، شهر باستانی و سنگی اوپلیستیخه، تله کابین و دلفیناریوم باتومی در کنار چندین موزه، مجسمه شهری و پارک‌های زیبا بخشی از جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی گرجستان هستند.
فرودگاه اصلی برای دسترسی به شهر باتومی، فرودگاه بین المللی الکساندر کارتولی است که در ۲ کیلومتری جنوب باتومی قرار گرفته است.

دیدنی های باتومی