search
menu

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی (Batumi Botanical Garden) با مساحتی نزدیک به ۱۰۸ هکتار در ۹ کیلومتری شمال باتومی قرار گرفته است. این باغ گیاه‌شناسی که در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است از بزرگترین باغ‌های گیاه‌شناسی در دوران اتحاد جماهیر شوروی بود.
این باغ در سال ۱۹۱۲ توسط یک گیاه‌شناس روس پایه‌گذاری شد. به تدریج و در طول چند دهه این مرکز با هدف شناخت ساختار گیاهی منطقه قفقاز توسط شوروی توسعه پیدا کرد.
امروزه باغ گیاه شناسی باتومی دارای گیاهان ۹ اقلیم گوناگون است: اقلیم نیمه‌گرمسیری مرطوب، شرق آسیا، جنوب آمریکا، هیمالیا، مکزیک، استرالیا و آب و هوای مدیترانه‌ای. این باغ گیاه‌شناسی اکنون بالغ بر ۲۰۰۰ گونه گیاهی از این اقلیم‌ها را در خود جای داده است.
باغ گیاه شناسی باتومی
این باغ گیاه شناسی برای کسانی که عاشق طبیعت و شناخت و دیدن گیاهان و گل‌های گوناگون هستند ایده‌آل است. شاید شما نتوانید به مکزیک، کوه‌های هیمالیا یا استرالیا بروید. اما با رفتن به باغ گیاه شناسی باتومی می‌توانید محیط طبیعی و گیاهان و درختان آن سرزمین‌های دوردست را تجربه کنید.
در باغ گیاه شناسی باتومی دارای یک مسیر اتوبوس برقی هم هست که به شما کمک می‌کند در بازه زمانی کمتری این پارک بزرگ و گسترده را بگردید. همچنین یکی از مسیرهای گردشی باغ گیاه شناسی باتومی به ساحل دریای سیاه می‌رسد که تفریحی دو جانبه را برای شما به همراه دارد.
به سبب وسعت زیاد باغ گیاه شناسی باتومی، گردشگران توصیه می‌کنند بخشی از مسیر خود در این باغ را با همان خودروهای الکتریکی طی کنید تا هم در زمان صرفه‌جویی کنید و هم کمتر خسته شوید.
باغ گیاه شناسی باتومی
این باغ در سه بخش اصلی «پارک بالایی»، «پارک پایینی» و «پارک ساحلی» تقسیم‌بندی شده است و هر بخش طیف گیاهی متنوعی را پوشش می‌دهد.
باغ گیاه شناسی باتومی توسط گروهی از طراحان فضای سبز در بخش‌های گوناگونی سازماندهی شده است و هر بخش با یک تم یا موضوع خاص است. مثل باغ خانوادگی، باغ بونسای، باغ گیاهان دارویی، باغ شکسپیر و ....


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است