search
menu

جاهای دیدنی ابوظبی

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی ابوظبی
مسجد شیخ زاید (Sheikh Zayed Mosque)
کویرگردی های ابوظبی
پارک آبی یاس (Yas Water World)
دهکده میراث (Heritage Village)
قصر امارات (Emirates Palace)
برج های اتحاد (Etihad Towers)
شهربازی سرپوشیده دنیای فراری (Ferrari World)
پارک مرکزی مشرف (Mushrif Central Park)
بلوار ساحلی کورنیش (The Corniche)
کاخ الحُصن (Qasr Al- Hosn)
ساحل یاس (Yas Beach)
بیمارستان شاهین (Falcon Hospital)
ساحل جزیره سعدیات (Saadiyat Island Beach)

جاهای دیدنی ابوظبی


ابوظبی، یکی از زیباترین و محبوب ترین قاصد گردشگری دنیاست و در میان جاذبه های دیدنی و جذابش اکثرا با پسوند "ترین" روبرو می شویم. ابوظبی، در کرانه دریای خلیج فارس واقع شده و پایتخت مدرن کشور امارات متحده عربی است. پایه ریزی این شهر در سال ۱۷۶۰ میلادی صورت گرفته و هم اکنون مهم ترین مرکز دولتی و تجاری امارات متحده عربی به حساب می آید. جاهای دیدنی این پایتخت زیبا اکثرا پسوند "ترین" را دارند و این نشان دهنده اوج جذابیت و معروفیت آن هاست.
هرچه باشد بزرگ ترین فرش دستباف دنیا، بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده دنیا، سریع ترین رولر کاستر دنیا و ... در این شهر قرار دارند. جاهای دیدنی ابوظبی زیاد هستند و هرکدام قطعا ارزش بازدید دارند. گردشگرانی که بلیط هواپیما ابوظبی را خریداری می کنند، ازجمله افرادی هستند که بازدید از خاص ترین مکان های دنیا را ترجیح می دهند و به همین سبب ابوظبی جزو مقاصد محبوب آن هاست. پیشنهاد می کنیم با جاهای دیدنی ابوظبی آشنا شده و در حین آشنایی شگفت زده شوید.
جاهای دیدنی ابوظبی

مسجد شیخ زاید (Sheikh Zayed Mosque)


یکی از جذاب ترین و شگفت انگیزترین جاذبه های امارات و ابوظبی، مسجد شیخ زاید است. یک ساختمان باشکوه به محض ورود به مسجد مقابل چمشانتان قرار می گیرد. بنای این مسجد از شاهکارهای معماری مدرن اسلامی به حساب می آید و دارای ۸۰ گنبد مرمری، ۴ مناره ۱۰۷ متری و ۱۰۰۰ ستون است. در ساخت مسجد شیخ زاید هزار تن مرمر یونانی به کار رفته و در منبت کاری های ظریفش یاقوت، مروارید، لاجورد، عقیق قرمز، یشم و تیله استفاده شده است. علاوه بر این، بزرگ ترین فرش دستباف دنیا که ۱۲۰۰ بافنده برای بافت آن زحت کشیده اند و دو سال برای آن تلاش کرده اند، در مسجد شیخ زاید قرار دارد. شیخ زاید، اولین رئیس جمهور امارات متحده عربی بوده که آرامگاهش در جوار همین مسجد واقع شده است.
جاهای دیدنی ابوظبی

کویرگردی های ابوظبی


در سفر به ابوظبی حتما در تورهای کویرگردی شرکت کنید و به سافاری بپردازید. کویرگردی یکی از لذت بخش ترین تفریحات ابوظبی است. تماشای بیابان شنی، چرخ زدن در کویر با ماشین های شاسی بلند مخصوص، شترسواری، تماشای طلوع و غروب آفتاب، لذت بردن از سکوت و آرامش حاکم بر کویر و غذا خوردن با افراد بومی از زیباترین تجربیات تورهای کویرگردی ابوظبی هستند.
جاهای دیدنی ابوظبی

پارک آبی یاس (Yas Water World)


پارک آبی یاس، یکی از برگ ترین و جذاب ترین پارک های آبی امارات است و در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار قرار امکانات متنوع و گسترده ای برای بازدید کنندگان فراهم کرده است. در این پارک آبی ۴۵ وسیله تفریح و سرگرمی شامل سرسره های غول آسا، رولرکاستر آبی، تونل های پیچ در پیچ، لیز خوردن از ارتفاعات بالا و ... وجود دارند. رودخانه های مصنوعی، استخرهای شنا و تخت های مخصوص آفتاب از دیگر امکانات این پارک آبی هستند. برای لذت بردن از یک روز گرم و آفتابی بازدید از پارک آبی یاس فکر بسیار خوبی است.
جاهای دیدنی ابوظبی

دهکده میراث (Heritage Village)


یکی از مکان های تاریخی ابوظبی، دهکده میراث است. در این دهکده می توانید با زندگی مردم امارات و اهالی خلیج فارس در دوران قبل از استخراج نفت آشنا شوید. عناصر اصلی زندگی سنتی بومیان خلیج فارس در این دهکده به خوبی به نمایش گذاشته شده اند. صنایع دستی و سوغاتی های زیبا نیز در این دهکده به فروش می رسند.

قصر امارات (Emirates Palace)


قصر امارات ابوظبی همان حکم برج خلیف دبی را دارد. این قصر برخلاف برج خلیفه، به شکل افقی طراحی و ساخته شده است. آن چه باعث جذابیت و زیبایی این قصر شده دروازه های طاقدار، ۱.۳ کیلومتر ساحل اختصاصی و ۱۱۴ گنبد خوش تراش هستند. تمام فستیوال های فیلم، اپراهای مشهور و ارکسترها در این قصر برگزار می گردند. علاوه بر این، قصر امارات به عنوان اقامتگاه نیز مورد استفاده قرار می گیرد و یک هتل بسیار لوکس و منحصر به فرد دارد.
جاهای دیدنی ابوظبی

برج های اتحاد (Etihad Towers)


برج های اتحاد ابوظبی از پنج برج تشکیل شده اند و دقیقا در مرکز ابوظبی قرار دارند. برای ساخت این برج ها حدود ۲.۵ میلیارد درهم امارات هزینه شده است. برج های سربه فلک کشیده اتحاد روبروی قصر امارات قرار دارند و از طبقه هفتاد و چهار آن می توان چشم اندازهای فوق العاده ابوظبی را تماشا کرد و متحیر شد.

شهربازی سرپوشیده دنیای فراری (Ferrari World)


یکی از مهیج ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی ابوظبی، شهربازی سرپوشیده دنیای فراری است. این شهربازی بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده دنیا و بزرگ ترین پارک موضوعی دنیاست. در این شهربازی سوار سریع ترین رولر کاستر دنیا شوید و اوج آدرنالین و هیجان را تجربه کنید. بازی های شبیه ساز رانندگی با فراری، موزه فراری، فروشگاه لوازم برند فراری و ... ازجمله تفریحاتی هستند که در این مجموعه می توانید انجام دهید.
جاهای دیدنی ابوظبی

پارک مرکزی مشرف (Mushrif Central Park)


یکی از آرامش بخش ترین مکان های دیدنی ابوظبی، پارک مرکزی مشرف است. در این پارک فضای سبز زیبا و باغچه های رنگارنگ حال و هوای شما را به طرز بسیار خوبی متحول خواهند کرد. در غروب هنگام به موزیک های متنوع و شاد پارک مگوش بسپارید و غرق آرامش شوید. برای کودکان نیز وسیله های آموزنده و علمی در نظر گرفته شده اند که در عین سرگرمی می توانند چیزهای جدید یاد بگیرند.

بلوار ساحلی کورنیش (The Corniche)


برای فعالیت های شبانه حتمت و حتما سری به ساحل کورنیش بزنید. بلوار کورنیش و ساحل کورنیش محبوب ترین پاتوق گردشگران و مردم محلی است. فضاهای سبز، نیمکت ها، آلاچیق ها، فواره ها، مسیرهای دوچرخه سواری و ... از امکانات این بلوار و ساحل هستند. در طول روز نیز می توانید در این ساحل به تفریحات آبی بپردازید و لذت ببرید. کافه های گوناگون زیادی نیز در کنار ساحل کورنیش وجود دارند و محل خوبی برای وقت گذرانی با دوستان و استراحت هستند.
جاهای دیدنی ابوظبی

کاخ الحُصن (Qasr Al- Hosn)


کاخ الحصن قدیمی ترین ساختمان ابوظبی است که با نام های "دژ سفید" و "قلعه قدیمی" نیز شناخته می شود. این ساختمان در سال ۱۷۹۳ میلادی اقامتگاه و مرکز حکومت خاندان سلطنتی بوده و امروز به عنوان یک مرکز فرهنگی با هدف انجام امور پژوهشی و مرکز اسناد فعالیت می کند. بخش داخلی کاخ الحصن مرمت و بازسازی شده و مجموعه ای از اسناد فرهنگی و تاریخی امارات متحده عربی و منطقه خلیج فارس در این بنا نگهداری می شوند.

ساحل یاس (Yas Beach)


ساحل یاس، از معروف ترین سواحل ابوظبی است و در جزیره یاس قرار دارد. برای گرفتن حمام آفتاب، شنا، امتحان نوشیدنی های خوشمزه و خنک، انجام ورزش های آبی چون کایاک سواری و قایقرانی، بازی والیبال ساحلی و رفتن به باشگاه بدنسازی می توانید ساحل زییای یاس را انتخاب کنید.
جاهای دیدنی ابوظبی

بیمارستان شاهین (Falcon Hospital)


شاهین ها در فرهنگ سنتی حاکمان کشورهای حاشیه خلیج فارس جایگاه ویژه ای دارند و میان مردم ابوظبی بسیار محبوب هستند. به طوری که یک بیمارستان اختصاصی برای آن ها ساخته شده است. برای تماشای این پرندگان زیبا می توانید به بیمارستان شاهین مراجعه کنید. از قبل برای رزرو تور بازدید از بیمارستان شاهین اقدام کنید و در بازدید از آن به دیدن موزه شاهین، اتاق معاینه و فضای پرواز آزاد بروید. اگر علاقه مند باشید و از شاهین ها نترسید، می توانید با شاهین ها عکس بگیرید.

ساحل جزیره سعدیات (Saadiyat Island Beach)


یکی از سواحل زیبای ابوظبی، ساحل جزیره سعدیات است که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده و محیطی آرام و تمیز دارد.از جذابیت های این ساحل می توان به شن های سفید پودری و آب های لاجوردی اش اشاره کرد که زیر آفتاب گرم خلیج فارس می درخشند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است