search
menu

پارک آبی یاس ابوظبی

[ پنهان کردن ]
چرا باید از پارک آبی یاس در ابوظبی بازدید کنیم؟
بخش های مختلف پارک آبی یاس
امکانات پارک آبی یاس
نکات مهم در پارک آبی یاس
نحوه دسترسی به پارک آبی یاس
ساعت و هزینه بازدید از پارک آبی یاس
جاذبه های دیدنی نزدیک به پارک آبی یاس
رستوران های نزدیک به پارک آبی یاس
هتل های نزدیک به پارک آبی یاس

چرا باید از پارک آبی یاس در ابوظبی بازدید کنیم؟


پارک آبی یاس در شهر ابوظبی، پایتخت امارات قرار دارد و مرکزی سرشار از هیجان و سرگرمی است. پارک آبی یاس در جزیره یاس واقع گردیده و جزیره یاس یک جزیره مصنوعی در منطقه ابوظبی است، با اینکه ۴ سال قبل افتتاح شده اما با این حال جایزه های زیادی دریافت کرده است، مانند عنوان هفتمین پارک آبی برتر دنیا و آسیا از نظر سایت تریپ ادوایزر به این پارک آبی تعلق دارد. در پارک آبی یاس بیش از ۱۰۰ بازی و سرسره مختلف وجود دارند که مطمئنا سرگرمتان خواهند کرد و پشیمان نخواهید شد. با اینکه در شهر دبی پارک های آبی گوناگونی وجود دارند و در فصل گرما طرفداران بسیاری از شنا در این پارک ها لذت می برند.
پارک آبی یاس ابوظبی
چندین پارک آبی دبی عبارتند از آبی وایلد وادی، آتلانتیس، دریم لند و آیس لند و پارک آبی یاس که در این مقاله نیز می خواهیم در مورد یاس برایتان بنویسیم تا هنگام خرید بلیط هواپیما و سفر به امارات تجهیزات شنا به همراه خود ببرید. Yas Waterworld Abu Dhabi به عنوان دومین پارک آبی برتر جهان با مساحتی بالغ بر وسعت ۱۵ هکتار است و دارای انواع وسایل تفریحی و سرسره های آبی مختلفی است. طولانی ترین رولر کوستر معلق خاورمیانه نیز در این مجموعه قرار دارد. این پارک آبی فوق العاده خصوصیات قابل توجه دیگری دارد که در مورد ۵ بازی جالب و هیجان انگیز است و در هیچ جایی از دنیا این بازی ها را نخواهید دید، مانند سرسره رعشه شاهین، هیجان سوار و سرسره داواما و رودخانه خروشان.
پارک آبی یاس ابوظبی

بخش های مختلف پارک آبی یاس


پارک آبی یاس دارای بخش های مختلفی است که در هر بخش سرسره ها و هیجاناتی مختلفی را تجربه خواهید کرد. همچنین در هر بخش امکانات رفاهی و تفریحی مخصوصی وجود دارند.
بخش شاهین: جالب ترین بخش پارک آبی یاس به بخش شاهین تعلق دارد، زیرا در هر قسمت از این بخش آدرنالین خون شما به مقدار زیادی ترشح می شود و این بخش خود شامل بخش های دیگری است: سرسره داواما که سرسره های گردبادی شکل است و در ابتدا باید درون تیوپ هایی بزرگ بنشینید و سپس وارد این قیف بزرگ ۲۰ متری شوید و هیجان را لمس کنید. مورد بعدی سرسره آبی رعشه شاهین است که حجم بالای خون به سرتان روانه می شود و ناخودآگاه از شدت هیجان و ذوق فریاد سر خواهید داد. این سرسره پر از پیچ و قوس هایی است که سقوط های مکرر را تجربه خواهید کرد. بخش بعدی حلقه لیوا است که ابتدا مستقیم به پایین سقوط خواهید کرد و در باقی راه در حلقه ای جذاب سر خواهید خورد.
پارک آبی یاس ابوظبی
بخش جبل: بخش دوم این پارک زیبا جبل نام دارد که در این قسمت نیز ۱۳ بخش تفریحی و سرسره وجود دارند: سرسره های ماری که خود از ۶ قسمت تشکیل شده اند، سرسره کوهان دار حملول که با ارتفاعی زیاد به پایین خواهید رفت، سرسره سقوط جبل که دارای شیب بسیار زیادی است و شما را مهمان سقوطی خارق العاده خواهد کرد، سرسره ۶ لاینه سباگ که در این سرسره هیجان انگیز بر روی شکم می خوابید و با سرعت و هیجان سر می خورید. در نهایت بعد از کلی پیچ و تاب خوردن به رودخانه رها خواهید رسید. بهتر است در این قسمت به بدن تان استراحت دهید و بر روی تیوبی خوابیده و در این آرامش رها شوید.
بخش دلفین: بخش سوم دلفین نام دارد و شامل سه بازی جالب و یک رستوران و کافه است. قسمت اول مربوط به هیجان است که موج سواری شبیه سازی شده است و می توانید بادی بوردینگ را در این قسمت امتحان کنید. قسمت بعدی بشکه حباب نام دارد و مخصوص حرفه ای ها است که می توانند در ارتفاع ۳ متری موج سواری کنند. در نهایت می توانید در رستوران و کافی شاپ این قسمت از خودتان پذیرایی کنید.
پارک آبی یاس ابوظبی
بخش بندیت: بخش چهارم بندیت نام دارد و خود از ۴ بازی تشکیل شده است؛ البته علاوه بر بازی ها در این بخش دو فروشگاه و یک رستوران نیز وجود دارند. بازی متفاوتی در بخش بندیت ترکیبی از ترن آبی و هوایی است که به صورت معلق به اوج سرعت و هیجان می رسید. این ترن آبی به عنوان طولانی ترین ترن هوایی معلق خاورمیانه شناخته شده است. اگر از سرسره ها خسته شده اید می توانید با آب بازی سرگرم شوید و باری دیگر با هیجان آماده قسمت بعدی شوید که توپ گردان نام دارد، در این قسمت باید درون توپ بزرگ و شفافی بروید و این توپ با چرخش های خود هیجان به ارمغان می آورد. سپس نوبت مخزن مروارید رسیده است که باید با غواصی به مدت یک ساعت به دنبال صدف بگردید. البته جای نگرانی نیست، زیرا غواصی را تحت نظر مربیان انجام خواهید داد. سپس نوبت شکار صدف می رسد ونحوه درآوردن مروارید از صدف به شما آموزش داده می شود تا همراه خود به یادگار ببرید.
پارک آبی یاس ابوظبی
بخش مرح: بخش مرح به عنوان بخش پنجم است که به بخش کودکان تعلق دارد و می توانید همراه کودکان خود به تفریح بپردازید. در زمین بازی توت همراه با کودکان بازی کنید. قسمت بعدی قلعه مرح نام دارد که می توانید در سرسره ها به صورت خانوادگی خوش بگذرانید.
بخش ظبی: ششمین بخش تفریحی پارک آبی یاس بخش ظبی است که شامل رودخانه خروشان است. شاید آماده رودخانه ای باشید که در آنجا به آرامش برسید، اما در پارک آبی یاس جایی برای آرامش وجود ندارد. در این بخش باید دو دستی تیوب خود را بچسبید و تا پایان مسیر جیغ بکشید.
بخش واحه: بخش نهایی به نام بخش واحه است که به استخر موج نیز شهرت دارد. هنگام شنا در این قسمت می توانید بر روی امواج آرام استخر رها شوید. در کنار امواج تخت هایی وجود دارند که می توانید استراحت کنید و از میوه های تازه و غذا و نوشیدنی سفارش داده و لذت ببرید.
پارک آبی یاس ابوظبی

امکانات پارک آبی یاس


در هنگام ورود به پارک آبی یاس می توانید به امکاناتی نظیر میز خدمات مهمان برای خرید بلیت، اجاره کمد و حوله مراجعه کنید. پارک آبی یاس به ۲۵۰۰ کمد مجهز شده است که با خیال راحت می توانید وسایل تان را در کمد گذاشته و کلید آهن ربایی را همراه خود ببرید. از لحاظ امنیتی نیز هنگام ورود به پارک، کیف ها مورد جست و جو قرار می گیرد و از ورود هر گونه خوراکی و نوشیدنی جلوگیری می شود. برای افراد سیگاری نیز مکان های مخصوصی به نام اتاق دود در نظر گرفته شده است، زیرا در کشور امارات استعمال سیگار در فضای باز ممنوع است. گزینه جالبی در این پارک آبی وجود دارد به نام مچ بندهای الکترونیکی و ضد آب که دیگر نیازی به حمل پول ندارید. کافیست مچ بند خود را شارژ کنید و برای خرید غذا و نوشیدنی از آن استفاده کنید. همچنین بخش های دیگری با عنوان های نمازخانه، اتاق تعویض لباس، اتاق تعویض پوشک، دریافت کالسکه نیز در این پارک وجود دارند.

نکات مهم در پارک آبی یاس


توجه داشته باشید که هنگام ورود به پارک آبی یاس ابوظبی اجازه بردن هرگونه خوراکی و نوشیدنی و اقلام شیشه ای و حیوانات خانگی را ندارید. همچنین اگر دعوایی رخ دارد یا در جایی خارج از اتاق دود سیگار کشیدید یا هنگام نوشیدن نوشیدنی های الکلی و ایجاد بی نظمی با شما برخورد خواهد شد.
پارک آبی یاس ابوظبی

نحوه دسترسی به پارک آبی یاس


در شهر ابوظبی دو راه برای رسیدن به پارک آبی یاس دارید:
استفاده از دو بزرگراه ای ۱۰ (الرها بیچ) و ای ۱۲ (شیخ خلیفه ابن زاید). هتل ساحلی و مرکز خرید رها را در سمت چپ خود رد کنید و مستقیم بروید تا به خروجی غربی جزیره یاس برسید، سپس وارد خروجی شوید و با استفاده از تابلوها خود را به پارک آبی یاس برسانید.
راه دوم نیز از طریق جاده کرنیچ به سمت بندر مینا زاید است که جزیره یاس دیده می شود و باید از بزرگراه ای ۱۲ ادامه داده و با دنبال کردن علائم آبی رنگ یاس پارک آبی یاس خواهید رسید.
همچنین از هتل های جزیره یاس سرویس های حمل و نقل رایگان به پارک آبی یاس وجود دارد.

ساعت و هزینه بازدید از پارک آبی یاس


همه روزه می توانید از ساعت ۱ ظهر تا ۱۰ شب به پارک آبی یاس مراجعه کنید، البته روزهای جمعه و شنبه ساعت کاری این پارک آبی متفاوت است، جمعه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و شنبه ها از ساعت ۱ ظهر تا ۸ شب دایر است. برای ورود به پارک آبی یاس سه نوع بلیط می توانید تهیه کنید، نام بلیط ها عبارتند از برنزی، نقره ای و طلایی که مزایای هر نوع با دیگری فرق دارد. بلیط های ورودی در هنگام ورود قابل خرید هستند و برای همان روز به صورت سرتاسر اعتبار دارند. توجه داشته باشید با خرید بلیط به همه بخش ها دسترسی خواهید داشت.

جاذبه های دیدنی نزدیک به پارک آبی یاس


شهربازی سرپوشیده دنیای فراری: ۲.۲ کیلومتر
پارک آبی برادران وارنر : ۲.۷ کیلومتر
زمین های بازی گلف: ۳.۲ کیلومتر
ساحل یاس: ۵.۳ کیلومتر

رستوران های نزدیک به پارک آبی یاس


رستوران هالیوود: ۳۰۰ متر
رستوران آشا: ۳.۸ کیلومتر
رستوران مکزیکایی: ۴ کیلومتر
رستوران الفنر: ۴.۲ کیلومتر
رستوران آکوا ریوم: ۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به پارک آبی یاس


هتل پارک این: ۴ کیلومتر
هتل روتانا: ۴.۲ کیلومتر
هتل رادیسون: ۴.۳ کیلومتر
هتل کرون پلازا: ۴.۶ کیلومتر
هتل دابلیو: ۵ کیلومتر
هتل هیلتون: ۶.۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است