search
menu
شانگهای keyboard_arrow_down close

شانگهای

hotel
هتل های شانگهای ۶

درباره شانگهای

شهر شانگهای


شهر شانگهای که به اختصار شهر هو نیز نامیده می شود، کلان شهری است مدرن و دیدنی با آسمان خراش هایی خوش تراش و باشکوه که در نزدیکی طولانی ترین رودخانه آسیا، رودخانه تماشایی یانگ تسه آشیانه ساخته است. این شهر تماشایی که مرکز فرهنگی و قطب شرقی اقتصاد و داد و ستد در کشور پهناور چین به حساب می آید، با زیبایی های مسحورکننده مناظر طبیعی خود و جلوه شگفت انگیز معماری خاص و منحصربفردی که از ترکیب دو معماری متفاوت مدرن و سنتی حاصل گردیده، توانسته است لقب پاریس شرق و مروارید خاور زمین را به خود اختصاص دهد و به مقصدی محبوب و پرطرفدار برای خریداران بلیط هواپیما خارجی مبدل گردد.

شانگهای

چرا بازدید از شانگهای پیشنهاد می شود؟


• بدلیل داشتن انبوهی از اماکن باستانی و جاذبه های تاریخی، مکان بسیار مطلوبی برای شیفتگان مقاصد باستانی به حساب می آید.
• تنوع فرهنگی موجود در شانگهای موجب پدیدار شدن گونه متفاوت و منحصربفردی از ادبیات و هنر شده و این شهر را به شهری متنوع و رنگارنگ مبدل ساخته است.
• از معماری خیره کننده و شگفت انگیزی برخوردار بوده و برخی از بلندقامت ترین سازه های جهان را در خود جای داده است.
• وجود وسایل حمل و نقل عمومی ارزان و باکیفیت امکان گشت و گذار در این شهر را با صرف کمترین هزینه امکان پذیر ساخته است.

تاریخچه شانگهای


برخلاف برخی از شهرهای کهن و بااصالت کشور باستانی چین، شهر شانگهای تاریخچه چندان بلندبالایی ندارد و حدود یک قرن است که نام آن سر زبان ها افتاده است. باورش سخت است، اما شهر دیدنی شانگهای، شهری که در سال های اخیر به مقصد اصلی بسیاری از گردشگران مبدل شده و توانسته است در مدت زمانی اندک، هویتی مستقل از کشور چین و نام و آوازه ای فراتر از این کشور را برای خود دست و پا کند، در چیزی حدود دویست سال قبل تنها دهکده کوچکی برای ماهیگیری بوده است. در حقیقت دوران شکوفایی شانگهای زمانی فرا رسید که انگلستان حق امتیاز بهره برداری از این مکان را پس از پیروزی در نخستین جنگ افیون در سال ۱۸۴۲ بدست آورد و پس از مدتی کوتاه انقلابی باور نکردنی را در این شهر بوجود آورد. پس از این واقعه درب های تجاری شانگهای به روی قدرت های جهان گشوده شد و این شهر دیدنی به قطب اصلی تولید کتان و یکی از پررونق ترین و قدرتمندترین شهرهای آسیا مبدل شد. این رشد و شکوفایی تا سال ۱۹۳۷ و تا زمان پیروزی ژاپنی ها در نبردی چند ماهه ادامه یافت. اما پس از فتح این شهر توسط ژاپن، دوران افول شانگهای آغاز گشت و چندی پس از پیروزی کمونیست ها در جنگ های داخلی، شانگهای که زمانی قطب اصلی تجارت و تفریح در شرق آسیا بود، رکودی بی سابقه را تجربه کرد؛ رکودی که آثار آن هنوز نیز پس از گذشت دهه ها در این شهر مشهود بوده و موجب شده است که شانگهای، شهری که در سال ۱۹۳۰ با فاصله بسیار زیادی موفق ترین و پررونق ترین شهر آسیا بود، برای کسب مجدد این عنوان با شهرهای توکیو، بانکوک و هنگ کنگ در رقابت باشد.

شانگهای

جغرافیا و آب و هوای شانگهای


شانگهای از شهرهای بندری چین است که در بخش جنوبی رودخانه باشکوه یانگ تسه و در کرانه رودخانه هوانگ پو واقع شده است. این شهر دیدنی که به لطف موقعیت مکانی بسیار مناسب خود، از وجود منابع آبی فراوانی بهره جسته، به عنوان بخشی از حوضه آبریز دریاچه مشهور تایهو شناخته می شود و از مواهب طبیعی فراوانی نظیر رودها و دریاچه ها و همچنین کانال های آب بی شماری بهره مند گشته است. در مورد آب و هوای این شهر باید گفت که شانگهای بدلیل واقع شدن در منطقه نیمه گرمسیری، تابستان هایی نسبتا گرم و شرجی و زمستان هایی سرد و بارانی دارد. میانگین دمای سالانه مرکز شهر شانگهای ۱۵.۸ درجه سانتی گراد بوده، حال آن که میانگین دمای حومه این شهر برابر با ۱۵.۲ درجه سانتی گراد در سال است.

بهترین زمان برای بازدید از شانگهای


بهترین زمان برای بازدید از شانگهای به این امر بستگی دارد که چه هدفی را از خرید بلیط هواپیما شانگهای و سفر به این شهر دنبال می کنید: چنانچه محدودیت زمانی و مالی ندارید و برای گردش و تفریح از این شهر دیدنی بازدید می کنید، فصل بهار برای سفر به شانگهای بسیار مناسب است. شانگهای در این فصل از سال بسیار تماشایی و جذاب بوده و از هوایی مطبوع و دلپذیر برخوردار است. اما به خاطر داشته باشید که فصل بهار از فصول پرتردد برای سفر به شانگهای به حساب می آید و برای افرادی که بودجه محدودی برای سفر به این شهر دیدنی دارند، چندان مطلوب نیست. از دیگر زمان های مناسب برای سفر به شانگهای، فصل پاییز است. شانگهای در پادشاه فصل ها، جلوه شگفت انگیز و خیره کننده طبیعت هزار رنگ و دلفریب خود را به نمایش می گذارد و چشمان شیفتگان طبیعت را از مناظر رویایی و مسحورکننده خود لبریز می کند. سفر به شانگهای در این فصل از سال نه تنها بسیار مقرون بصرفه است، بلکه بدلیل کاهش ازدحام گردشگران، فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری شانگهای را بدون انتظار در صف های طولانی امکان پذیر می سازد. همچنین اگر می خواهید از جاذبه های دیگر کشور چین هم بازدید کنید حتما به صفحه مربوط به چین در همین وبلاگ مراجعه کنید.

جاهای دیدنی شانگهای


بی‌دلیل نیست که این شهر خوش آوازه را پاریس خاور زمین می نامند؛ شانگهای در همان برداشت اول نیز قادر است شما را تحت تاثیر شگفتی های خارق العاده و کم نظیر خود قرار دهد: از سازه های رکوردشکن و مدرنی که زیبایی و شکوه را به جلوه این شهر بخشیده اند گرفته تا اماکن باستانی و مراکز فرهنگی که تاریخ پرفراز و نشیب این شهر را روایت می کنند، شانگهای از جاذبه های طبیعی، تاریخی، تفریحی و فرهنگی لبریز شده است. کافی است با رزرو آنلاین بلیط هواپیما، چند روزی در این شهر اقامت کنید و اجازه دهید تا این شهر دل انگیز زیبایی های خود را آهسته برشما نمایان سازد، آنگاه خواهید دید که دل کندن از آن بسیار دشوار خواهد بود.

شانگهای

برخی از دیدنی ترین امکان گردشگری این شهر شگفت انگیز عبارتند از:

• منطقه توریستی و تاریخی دی باند (The Bund)
• مرکز هنری پروپاگاندا پوستر (Propaganda Poster Art Centre)
• شهر باستانی و هزار ساله کیبائو (Qibao)
• پارک فوکسینگ (Fuxing Park)
• باغ گیاه شناسی یو (Yu Garden)
• بازار گل ها و پرندگان کائوجیادو (Caojiadu Flower and Bird Market)
• موزه علوم و تکنولوژی شانگهای (Shanghai Science and Technology Museum)
• معبد لونگهوا (Longhua Temple)
• جزیره چونگ مینگ (Chongming Island)
• کلیسای جامع زوجیاهوی (Xujiahui Cathedral)


فرودگاه های شانگهای


مسئولیت نقل و انتقال مسافران شانگهای در سفرهای هوایی بر دوش دو فرودگاه بین المللی و بسیار مدرن زیر است:
فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای: این فرودگاه در بخش شرقی شهر شانگهای واقع شده و در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر شانگهای قرار گرفته است. مساحت فرودگاه بین المللی پودونگ (Pudong International Airport) حدود ۴۰ کیلومتر مربع بوده و با جابجایی بیش از ۶۰ میلیون مسافر در هر سال، شاهراه اصلی ورود گردشگران خارجی و خریداران بلیط هواپیما شانگهای به کشور چین است.
فرودگاه بین المللی هونگچیائو: این فرودگاه در غرب شانگهای و در فاصله ۱۳ کیلومتری مرکز این شهر واقع شده است. با وجود اینکه فرودگاه بین المللی هونگچیائو (Hongqiao Airport) خطوط محدودی را نیز برای پروازهای خارجی در نظر گرفته، اما از این فرودگاه بیشتر برای پروازهای داخلی استفاده می شود و برای پروازهای خارجی، فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است که این فرودگاه با انتقال بیش از ۸ میلیون مسافر در سال، جزء پررفت و آمدترین فرودگاه های کشور چین محسوب می شود و در زمره پرطرفدارترین فرودگاه های کشور چین برای پروازهای داخلی قرار دارد.

دیدنی های شانگهای