search
menu
پکن keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های پکن ۷۲

درباره پکن

پکن (Peking) که بیجینگ (Beijing) هم نامیده می‌شود، پایتخت کشور چین یا به طور رسمی جمهوری خلق چین است. پکن سومین شهر پرجمعیت جهان است و در شمال کشور چین جای گرفته است. پکن در حال حضر بالغ بر ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد و این جمعیت انبوه را در منطقه‌ای به مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع جای داده است.
پکن اکنون یکی از مهمترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌رود و به جز اقتدار اقتصادی این کشور، تاریخ غنی از فرهنگ، ادبیات و هنر دارد. پکن پس از شانگهای دومین شهر پرجمعیت چین است و مرکز سیاسی و علمی این کشور است.
پکن

تاریخچه پکن


نام بیجینگ به معنای پایتخت شمالی است و به دوران فرمانروایی خاندان مینگ بازمی‌گردد. پکن به مانند کشور چین دارای تاریخ کهنی از حضور انسان است. اما آغاز شهرت پکن به دوران امپراتوری خاندان مینگ بازمی‌گردد که این شهر ار به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد. سپس خاندان چینگ این شهر و فرمانروایی کشور چین را به دست گرفت. پکن به عنوان پایتخت سیاسی چین، جنگ تریاک با بریتانیا، گزار به جمهوری، پیدایش کمونیسم و جمهوری خلق چین و جنگ جهانی را از سر گذرانده است. پکن معاصر محصول تغییرات بزرگ سیاسی و اقتصادی در مدیریت اقتصادی کشور چین در چند دهه اخیر است.

جاهای دیدنی پکن


پکن از جمله شهرهای گردشگر پذیر و مشهور جهان است. از جمله مشهورترین جاهای دیدنی پکن می‌توان به شهر ممنوعه، معبد بهشت، کاخ تابستانی، معابد مینگ و دیوار بزرگ چین اشاره کرد. شهر سنتی سیهیون که ساختار سنتی خود را حفظ کرده است دیگر جاذبه شهری پکن است.

زمان مناسب برای سفر به پکن


چین کشور گسترده‌ای است و مناطق شهرهای مختلف آن گاه تفاوت‌های زیادی با هم دارد. اما چین به سبب موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای پاییز و زمستان زیبایی است. هر چند بهار و تماشای شکوفه‌های بهاری هم فصل بدی برای سفر به پکن نیست.
پکن

فرودگاه های پکن


مهمترین فرودگاه شهر پکن، فرودگاه بین المللی پکن است که به تدریج در حال انتقال پروازهایش به فرودگاه تازه تاسیس و عظیم داشینگ مشهور به ستاره دریایی است. پکن همچنین یک فرودگاه داخلی به نام نینوان دارد.


دیدنی های پکن