search
menu

امکانات قطار زندگی؛ از رستوران دو طبقه تا سرویس خواب

[ پنهان کردن ]
معرفی قطار زندگی رجا
امکانات قطار ۵ ستاره زندگی
پذیرایی قطار زندگی؛ معرفی غذاهای قطار زندگی
رستوران دو طبقه قطار زندگی
مسیرهای حرکت در قطار زندگی رجا
کلاس های قطار زندگی رجا
شرکت حمل و نقل ریلی قطار زندگی
قطار زندگی بهتر است یا نورالرضا
قطار زندگی یا فدک؟
قیمت بلیط قطار زندگی رجا
خرید بلیط قطار زندگی
قوانین کنسلی در بلیط قطار زندگی
سؤالات متداول
یکی از بهترین قطارهای ایران که در ناوگان حمل و نقل ریلی کشور از سال‌های پیش تا الان فعالیت دارد، قطارهای شرکت حمل و نقل ریلی رجا هستند. قطارهای شرکت رجا با نام‌های مختلف و امکانات و خدمات متنوع در مسیرهای ریلی کشور فعالیت می‌کنند.
از بهترین قطارهای ۵ ستاره که در مسیرهای پرتردد ریلی ایران فعالیت دارد، قطار لوکس زندگی رجا است. در این مطلب از سفرمارکت قصد داریم به معرفی امکانات قطار زندگی و مسیرهای تردد این قطار لوکس بپردازیم.
امکانات قطار زندگی؛ از رستوران دو طبقه تا سرویس خواب

معرفی قطار زندگی رجا


قطار یکی از وسایل نقلیه پرتردد و محبوب برای مسافرت است و به دلیل قیمت مناسب، امنیت بالا و امکانات و خدمات رفاهی مناسبی که دارد از جمله وسایل نقلیه محبوب در بین مسافران است. به همین دلیل ناوگان حمل و نقل ریلی کشور در حال حاضر به اکثر نقاط کشور خطوط ریلی دارد و شما به راحتی می‌توانید بلیط قطار را خریداری و در مسیرهای مختلف از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور با قطار سفر کنید.
در حال حاضر با گسترش خطوط ریلی کشور قطارهای متعدد از جمله قطارهای ۳ ستاره و ارزان تا قطارهای ۵ ستاره لوکس و سریع‌‌السیر در حال فعالیت هستند. یکی از قطارهای پرطرفدار برای سفرهای طولانی، قطار زندگی از شرکت حمل ‌و نقل ریلی رجا است. این قطار ۵ ستاره لوکس دارای امکانات و خدمات رفاهی عالی و کیفیت بالا است و همین باعث شده تا مسافران بسیاری برای سفرهای طولانی قطار زندگی را انتخاب کنند.
قطار زندگی رجا از کوپه‌های ۴ تخته تمیز و مدرن تشکیل شده است که در کل ظرفیت ۳۰۰ نفر مسافر را دارد. این قطار از سه کلاس با پذیرایی متنوع تشکیل شده و به دلیل امکانات مجهز و تجهیزات تفریحی به عنوان یکی از قطارهای مدرن و لوکس کشور شناخته می‌شود.

امکانات قطار ۵ ستاره زندگی


همان‌طور که گفتیم قطار ۵ ستاره زندگی از سه کلاس تشکیل شده که تفاوت آن‌ها در نحوه پذیرایی است. از جمله امکاناتی که در تمام کلاس‌های قطار زندگی رجا ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
• استقبال از مسافران با فرش قرمز در بدو ورود به قطار و خروج از قطار
• پذیرایی از مسافران با سرو نوشیدنی بعد از ورود به قطار
• دارای رستوران زیبا و مدرن با امکان تنظیم زمان برای ناهار و شام
• پذیرایی ویژه برای کودکان
• امکان خرید انواع غذا، نوشیدنی و تنقلات از کافه قطار
• بهره‌مندی از صندلی‌های راحت و شبیه به مبلمان
• وجود دمپایی راحتی در کوپه‌های قطار
• سرویس خواب تمیز و بهداشتی شامل لحاف، بالش و تشک در بسته‌بندی کاملاً بهداشتی
• برخورداری از سیستم تهویه مطبوع به صورت جداگانه در هر کوپه با امکان تنظیم کردن آن توسط مسافران
• برخورداری از دو سیستم صوتی و تصویری مجهز با امکان تماشا شبکه‌های دیجیتالی تلویزیون در هر کوپه
• امکان اتصال سیستم صوتی و تصویری به موبایل یا تبلت برای تماشا فیلم
• برخورداری از سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در تمام واگن‌ها با امکانات مجهز
• نشر روزنامه و مجله در هر کوپه قطار
• امکان امانت گرفتن کتاب با موضوعات مختلف از کتابخانه قطار
• امکان تنظیم نور آفتاب با قرار دادن شید در پنجره‌های کوپه
• امکان درخواست از مهماندار برای بیدار کردن شما در ساعت معین
• وجود سیستم احضار مهماندار در کوپه‌های قطار زندگی
• وجود رستوران دو طبقه با طراحی زیبا و مدرن
• امکان سرو عصرانه، ناهار و شام بسته به نوع کلاس قطار و زمان حرکت
• برخورداری از ویلچر در قطار برای استفاده افراد معلول و سالمندان
• فوریت‌های پزشکی و جعبه کمک‌های اولیه در واگن‌ها
• امکان اتصال به اینترنت وای فای
• مهمانداران مجرب و حرفه‌ای آقا و خانم که دوره‌های آموزش مهمانداری را گذرانده‌اند.
امکانات قطار زندگی؛ از رستوران دو طبقه تا سرویس خواب

پذیرایی قطار زندگی؛ معرفی غذاهای قطار زندگی


همان‌طور که گفتیم قطار زندگی شامل سه نوع بلیط است که در نوع پذیرایی متفاوت هستند و بسته به زمان حرکت و نوع بلیط شما خدمات پذیرایی از وعده عصرانه تا شام و نوشیدنی متنوع است. پذیرایی در این قطار در دو وعده که شامل پذیرایی در بدو ورود با انواع نوشیدنی و دسر است و پذیرایی اصلی و شام است، انجام می‌شود. پذیرایی اصلی رستوران قطار با خوراک پیش‌غذا، غذا اصلی و دسر باکیفیت بالا در قطار سرو می‌شوند که همگی در هزینه بلیط حساب شده‌اند.
قطار زندگی با عصرانه: در رستوران قطار زندگی از مسافران با پیش‌غذا، غذا اصلی و دسر پذیرایی می‌شود و بسته به زمان حرکت پذیرایی ممکن است تغییراتی داشته باشد. اگر زمان حرکت قطار عصر باشد شما می‌توانید بلیط پذیرایی عصرانه را انتخاب کنید که نسبت به بلیط شام ارزان‌تر است. زمان پذیرایی توسط مهمانداران با مسافران هماهنگ می‌شود و از سه نوبت پذیرایی مسافران، هر نوبتی را که بخواهید در آن ساعت در رستوران قطار می‌توانید رزرو کنید.
قطار زندگی با شام: زمان سرو عصرانه یا شام به زمان حرکت قطار بستگی دارد و مسافران می‌توانند در کلاس نوع دو سفارش شام از رستوران را داشته باشند. شام قطار زندگی روی هزینه بلیط مسافران حساب شده و شما می‌توانید پیش‌غذا، غذا اصلی و دسر و نوشیدنی در وعده شام سفارش دهید.
قطار زندگی با شام ویژه: مسافرانی که قصد خرید بلیط گران با شام مخصوص قطار زندگی را دارند می‌توانند از سرویس شام ویژه قطار به همراه نوشیدنی، پیش غذا و دسر استفاده کنند. شام ویژه شامل استیک مرغ، رولت گوشت، میکس کباب یا دومینو، چلو جوجه کباب، چلو ماهی و باقلا با گوشت گوسفندی است.
امکانات قطار زندگی؛ از رستوران دو طبقه تا سرویس خواب

رستوران دو طبقه قطار زندگی


بدون شک یکی از رستوران‌های مدرن و مجهز با طراحی زیبا در میان انواع قطار های ایران، رستوران دو طبقه قطار ۵ ستاره زندگی است. شاید کمی دور از انتظار باشد که رستوران یک قطار دارای فضایی زیبا و مدرن با سرو انواع غذا و نوشیدنی باشد. رستوران دو طبقه و شیک قطار زندگی دارای میز و صندلی‌های زیبا، امکان تماشا آشپزی کردن آشپزها هنگام پخت غذا و پذیرایی با انواع دسر، نوشیدنی، پیش غذا و غذا اصلی است. این قطار به دلیل امکانات بالا و پذیرایی متفاوت نسبت به سایر قطارهای مسافربری در بین مسافران شناخته شده است. پذیرایی در رستوران قطار زندگی به دلیل تعداد زیاد مسافران در سه شیفت و در هر شیفت از ۱۰۰ مهمان قطار انجام می‌شود و تا ساعت ۳ بامداد، رستوران میزبان مسافران است.
امکانات قطار زندگی؛ از رستوران دو طبقه تا سرویس خواب

مسیرهای حرکت در قطار زندگی رجا


قطار ۵ ستاره زندگی در ابتدا فقط در مسیر تهران به مشهد به صورت رفت و برگشت فعالیت داشت. اما با افزایش مسیرهای ریلی و میزان رضایت بالا مسافران مسیرهای تردد این قطار به دیگر شهرها فعال شد. در حال حاضر قطار زندگی در شهرهای دیگری مانند تهران به رشت، مشهد به رشت، تهران به شیراز، تهران به اصفهان به صورت رفت و برگشت فعالیت می‌کند.
مشهد به تهران و بالعکس:‌ قطار لوکس ۵ ستاره زندگی در حال حاضر مسیر تهران به مشهد را در مدت ۱۱ ساعت طی می‌کند. این قطار همه روزه با دو رام قطار در حال فعالیت در مسیر مشهد به تهران و تهران به مشهد است. در سفرمارکت می‌توانید بلیط قطار تهران مشهد رجا زندگی را خریداری کنید.
مشهد به رشت و بالعکس: قطار زندگی مسیر مشهد به رشت را به صورت رفت و برگشت در مدت ۱۶ ساعت طی می‌کند. این قطار یک روز در میان از مشهد به رشت و رشت به مشهد فعالیت دارد.

کلاس های قطار زندگی رجا


قطار زندگی رجا از سه کلاس قیمتی تشکیل شده که تنها تفاوت آن‌ها در ارائه پذیرایی غذا در رستوران است. کلاس‌های قیمتی قطار زندگی شامل قطار زندگی با عصرانه و نوشیدنی، قطار زندگی با شام و نوشیدنی بعد از غذا و قطار زندگی با پیش غذا، شام ویژه و نوشیدنی بعد از غذا است. قیمت هر کدام از بلیط‌ها بسته به نوع کلاس قطار متفاوت است و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود بلیط مناسب برای سفر را خریداری کنید.

شرکت حمل و نقل ریلی قطار زندگی


قطار ۵ ستاره زندگی که از سال ۱۳۹۴ آغاز به فعالیت کرده، زیر مجموعه شرکت حمل و نقل ریلی رجا است که توسط این شرکت وارد ناوگان حمل و نقل ریلی کشور شد. این قطار دارای واگن‌های بزرگ با طراحی زیبا و شیک، کوپه‌های ۴ نفره، رستوران دو طبقه تمیز و مدرن، سرویس خواب و امکانات بهداشتی کامل، منو غذایی متنوع و سه کلاس متفاوت بر اساس پذیرایی است.
قطار زندگی مجهزترین و بهترین قطار مسافربری شرکت رجا است که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران به‌شمار می‌رود. این شرکت به دلیل قطارهای متنوع ارزان تا گران با کوپه‌های ۴ تخته و ۶ تخته در بین مسافران و ناوگان حمل و نقل ریلی کشور نامی شناخته شده است و قطار زندگی به عنوان یکی از بهترین قطارهای رجا در حال فعالیت در مسیرهای مختلف است.

قطار زندگی بهتر است یا نورالرضا


قطار نورالرضا و قطار زندگی هر دو قطارهای بسیار پیشرفته و با کیفیتی هستند و امکانات و خدمات متنوعی را برای مسافران فراهم می‌کنند. انتخاب بهترین قطار بستگی به نیازها و ترجیحات شخصی مسافران دارد. قطار نورالرضا دارای طراحی شیک و تکنولوژی پیشرفته و امکانات رفاهی و تجهیزات مدرنی که دارد، به مسافران تجربه سفری لوکس و راحت را ارائه می‌دهد. از طرفی، قطار زندگی با فضای لوکس، خدمات پذیرایی با کیفیت و رستورانی با منوی متنوع، به مسافران فرصتی برای لذت‌بردن از تجربه سفری هیجان‌انگیز می‌دهد. بنابراین، انتخاب بهترین قطار بستگی به تمایلات شخصی و نیازهای هر فرد دارد و هر دو قطار نورالرضا و قطار زندگی انتخاب‌های بسیار مناسبی برای سفرهای راحت و لذت‌بخش هستند.
امکانات قطار زندگی؛ از رستوران دو طبقه تا سرویس خواب

قطار زندگی یا فدک؟


اگر بخواهیم این دو قطار را با همدیگر مقایسه کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که قطار زندگی یا فدک، می‌توان چنین بیان کرد که هر دو امکانات و خدمات رفاهی خوبی ارائه می‌دهند و بعد از اتمام سفر برای سفرهای بعدی با این قطارها مشتاق خواهید شد. پس در حالت کلی، تصمیم‌گیری در میان این دو قطار بسیار سخت است و بیشتر به مسیری ربط دارد که قصد سفر دارید.

قیمت بلیط قطار زندگی رجا


قطار زندگی یکی از قطارهای زیبا و مدرن فعال در ناوگان ریلی کشور است. شما می‌توانید بسته به زمان حرکت و نوع بلیط خود علاوه بر امکانات باکیفیت از پذیرایی متنوع قطار بهره‌مند شوید.
قیمت قطار زندگی به نوع بلیط و کلاس خریداری شده بستگی دارد و علاوه بر آن قیمت بلیط براساس روز حرکت و مسافت بین مبدأ تا مقصد محاسبه می‌شود. همان‌طور که می‌دانید میزان تقاضا سفر در تعطیلات رسمی و زمان ولادت و شهادت مانند عید نوروز، عاشورا و تاسوعا و… افزایش پیدا می‌کند و همین باعث گران شدن بلیط سفر می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفری مقرون‌به‌صرفه دارید بهتر است روزهای عادی را برای سفر انتخاب کنید. در روزهای معمولی میزان درخواست سفر به شدت کاهش می‌یابد و با جستجو در سایت‌های فروش بلیط شاهد تفاوت قیمت در روزهای تعطیل و غیر تعطیل خواهید شد. شما می‌توانید با قیمت مناسب و امکانات باکیفیت در ایام عادی بلیط قطار را خریداری کنید.

خرید بلیط قطار زندگی


خرید بلیط قطار به دو صورت حضوری و آنلاین امکان‌پذیر است. شما می‌توانید برای خرید بلیط حضوری با در دست داشتن مدارک شناسایی خود به دفاتر فروش بلیط قطار یا راه آهن مبدأ مراجعه کنید و اقدام به خرید بلیط نمایید. در حال حاضر پرطرفدارترین روش خرید بلیط که در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود خرید آنلاین است.
برای خرید اینترنتی بلیط قطار زندگی می‌توانید با اتصال به اینترنت از هر جا که هستید و مراجعه به سایت‌های فروش بلیط قطار از قسمت خرید بلیط قطار تاریخ حرکت، مبدأ و مقصد و نوع قطار و کوپه را انتخاب کرده و اطلاعات شخصی خود و سایر مسافران را با دقت وارد کنید و به راحتی بلیط خود را خریداری کنید. بعد از خرید بلیط قطار به صورت اینترنتی امکان دریافت بلیط چاپ شده از راه آهن یا شرکت‌های مسافرتی وجود دارد.

قوانین کنسلی در بلیط قطار زندگی


اگر بعد از یک ساعت از خرید بلیط اقدام به استرداد بلیط نمایید، تمام وجه پرداخت شده به شما بدون کسر جریمه بازگردانده خواهد شد.
اگر یک روز قبل از حرکت، بلیط خریداری شده را استرداد کنید، ۹۰ درصد مبلغ بلیط به شما بازگردانده می‌شود و فقط ۱۰ درصد به عنوان جریمه کسر خواهد شد.
اگر تا ۳ ساعت قبل از حرکت قطار اقدام به کنسل کردن بلیط قطار کنید، ۷۰ درصد مبلغ بلیط به شما پرداخت خواهد شد.
اگر ۳ ساعت مانده به حرکت تا زمان حرکت قطار بلیط خود را کنسل کنید، ۵۰ درصد مبلغ بلیط به شما بازگردانده خواهد شد.
اگر بعد از زمان حرکت قطار اقدام به کنسل کردن بلیط نمایید، استرداد بلیط امکان‌پذیر نخواهد بود.

سؤالات متداول


۱. قیمت بلیط قطار ۵ ستاره زندگی چند است؟
بسته به مسیر حرکت، کلاس قطار، امکانات و خدمات ارائه شده، نوع کوپه و زمان حرکت، قیمت بلیط قطار زندگی متفاوت است. برای اطلاع از قیمت بلیط قطار زندگی می‌توانید از وب سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت اقدام به رزرو بلیط نمایید.
۲. قطار زندگی در کدام مسیرها تردد دارد؟
در حال حاضر قطار زندگی در مسیرهای تهران به مشهد، تهران به شیراز، مشهد به شیراز، مشهد به اصفهان، تهران به اصفهان و بالعکس فعالیت دارد.
۳. کوپه‌های قطار زندگی چند نفره است؟
قطار ۵ ستاره زندگی دارای کوپه‌های ۴ تخته با امکاناتی مجهز و بهداشتی است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است