search
menu

اقامتگاه بومگردی پادیاو یزد

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بومگردی پادیاو یزد
فاصله خانه بومگردی پادیاو یزد تا جاهای دیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه بومگردی پادیاو یزد


اقامتگاه بوم گردی پادیاو از خانه‌های قدیمی یزد است که آخرین اطلاعات به دست آمده از آن مربوط به صد سال پیش است. این خانه قدیمی در طی سال‌ها از پدر به فرزند رسیده و در سال ۱۳۴۹ به فرد دیگری فروخته شده است. از آن زمان تا آغاز دهه ۹۰ این خانه قدیمی متروکه مانده بود تا اینکه در سال ۱۳۹۰ به نام‌ نجمه عطارزاده خانه را خریداری می کند.
حدود سه یا چهار سال پس از خرید خانه عملیات مرمت و بازسازی خانه آغاز می شود و در اواخر سال ۱۳۹۴ فردی خوش‌خلق به نام ندا سلطان دلال خانه را خریداری می کند و عملیات مرمت و بازسازی خانه را مجدداً کلید می زند. حدود دو سال کار مرمت و بازسازی خانه طول می کشد تا اینکه نهایتاً در بیست و هشتم اسفند ماه سال ۱۳۹۶ خانه بوم گردی پادیاو یزد درب‌های خود را به روی مهمانان گشوده و در پنجم فروردین ماه سال ۱۳۹۷ به طور رسمی فعالیت خود را به عنوان خانه بوم گردی پادیاو یزد آغاز می کند.
جالب است بدانید ندا سلطان دلال و همسرش این خانه را در اواخر سال ۱۳۹۶ به نام آقای بیوکیان (صاحب اولیه خانه) به ثبت ملی رساندند. در معنی نام خانه باید گفت پادیاو اصطلاحی قدیمی است که معماران یزدی به باغچه گود یا گودال باغچه می گفتند(فرانسوی پادیاو همان پاسیو است) و از آنجا که این خانه‌ای سنتی است، میزبان خارج از تصمیم گرفتند این نام قدیمی را با توجه به سبک باغچه خانه بر روی این اقامتگاه بگذارند.
فضای اقامتگاه بومگردی Padiav Home Yazd همانند بسیاری از خانه‌های سنتی متشکل از بخش ها مختلفی است. در کل این خانه دارای دو طبقه همکف و زیر زمین است. طبقه همکف خانه اتاق زمستان نشین است که در بخش شمالی خانه قرار دارد و محل زندگی شخصی صاحب خانه است. در بخش غربی خانه فضای نشیمن قرار گرفته که صاحبخانه خوش مشرب در این بخش با مهمانان گپ و گفت کرده و بازی های گروهی باهم انجام می‌دهند و هر از گاهی با یکدیگر آشپزی می کنند.
در بخش جنوبی خانه اتاق اصلی مهمان قرار دارد که در راهرو آن امکانات و سرویس بهداشتی ایجاد کرده اند. پادیاو در واقع خانه شخصی است که بعضی از اتاق های آن به عنوان مهمان پذیر استفاده می شود به همین دلیل قوانین خانه نیز جدای از قوانین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و مانند قوانین نانوشته‌ای است که همگی در خانه‌های خود رعایت می کنیم.
مانند شستن ظروف بعد از استفاده، استفاده از دمپایی مخصوص آشپزخانه و هماهنگی با صاحبخانه قبل از آوردن میهمان. اقامتگاه بومگردی پادیاو یزد حامی محیط زیست است و به همین دلیل به جای استفاده از صابون‌ها و وسیله‌های بهداشتی یک بار مصرف، از شامپوهای بزرگ سر و بدن استفاده می‌کند. در خانه پادیاو یزد امکان استفاده از ماشین لباسشویی و اتو نیز وجود دارد فقط توجه داشته باشید که برای استفاده از این خدمات باید با صاحب خانه هماهنگ شده و هزینه آن را بپردازید.

فاصله خانه بومگردی پادیاو یزد تا جاهای دیدنی نزدیک


فاصله تا باغ دولت آباد یزد: ۳ کیلومتر
فاصله تا بازار خان یزد( طولانی ترین بازار یزد): ۱.۷ کیلومتر
فاصله تا موزه آب یزد: ۱.۲ کیلومتر
فاصله تا مجموعه امیر چخماق: ۱ کیلومتر
فاصله تا بقعه دوازده امام: ۰.۶ کیلومتر
فاصله تا میدان ساعت مارکار( نقطه وسط ایران): ۲.۷ کیلومتر
فاصله تا آتشکده زرتشتیان یزد: ۳ کیلومتر
فاصله تا موزه آیینه و روشنایی یزد: ۶ کیلومتر
فاصله تا دخمه زرتشتیان: ۱۵ کیلومتر
فاصله تا پایانه مسافربری یزد: ۱۲ کیلومتر
فاصله تا فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد: ۱۲ کیلومتر


می‌توانید برای هر نوع خرید بلیط هواپیما یا رزرو تور داخلی و خارجی به سفرمارکت مراجعه کنید.

امکانات هتل
local_laundry_service لباسشویی (با هزینه)
menu اتو (با هزینه)
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است