search
menu

اقامتگاه بومگردی کهن پایاب يزد

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره ‌اقامتگاه بومگردی بومگردی کهن پایاب یزد
فاصله اقامتگاه بوم گردی کهن یاب یزد تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر

درباره ‌اقامتگاه بومگردی بومگردی کهن پایاب یزد


اقامتگاه بوم گردی کهن پایاب یزد در شهر تاریخی و توریستی یزد، خیابان فهادان، کوچه بقعه دوازده امامی واقع شده است، مرمت و بازسازی اقامتگاه بوم گردی کهن پایاب یزد در زمستان سال ۱۳۹۷ پایان یافته و به عنوان اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسیده است. اقامتگاه بوم گردی کهن پایاب یزد دارای ۶ اتاق بصورت ۲ اتاق دو تخته، ۱ اتاق سه تخته، ۲ اتاق چهار تخته و یک اتاق ۵ تخته می باشد، تمامی اتاق های این اقامتگاه به جز اتاق های ۴ تخته دارای سرویس بهداشتی ( توالت فرنگی ) و حمام اختصاصی می باشند و مهمانان اتاق های ۴ تخته می بایست از سرویس بهداشتی ( توالت ایرانی و فرنگی ) و حمام داخل حیاط به صورت مشترک استفاده نمایند.
جالب است بدانید که پایاب به معنی محل تجمع آب و جایی که آب از آن گذر می کند و نام این خانه سنتی برگرفته از همین محل گذر آبی ست که در آن قرار دارد، حوض آبی رنگ و تخت ها سنتی داخل حیاط محل مناسبی برای گذراندن دورهمی و شب نشینی و لذت بردن از فضای روح نواز و آرامش بخش این اقامتگاه می باشد. از پشت بام اقامتگاه بوم گردی کهن پایاب مناظر زیبا و تاریخی داخل شهر از جمله باغ دولت آباد به خوبی قابل مشاهده هستند.اقامتگاه بوم گردی کهن پایاب یزد با قرارگیری در موقعیت مکانی مناسب در شهر، دسترسی آسان گردشگران به زندان اسکندر و موزه خانه لاری ها را امکان پذیر ساخته است.
از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی کهن پایاب یزد برای رفاه مسافران در نظر گرفته می توان به پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور، وسایل گرمایشی مانند پتو و تشک، آشپزخانه عمومی با امکانات و تجهیزات لازم جهت آشپزی، یخچال داخل برخی از اتاقها، سیستم سرمایشی و گرمایشی اسپیلت و شوفاژ اشاره کرد. بد نیست بدانید که یزد اولین شهر خشتی ایران از کهن ترین و تاریخی ترین شهرهای کشور می باشد که در مرکز ایران واقع شده است. شهر کویری یزد دارای آثار تاریخی و دیدنی فراوانی نظیر مسجد جامع یزد، مجموعه بسیار زیبای امیر چخماق، آتشکده زرتشتیان، باغ دولت آباد، خانه لاری ها، تنها آب انبار شش بادگیر جهان، برج خاموشان و بقعه دوازده امام می باشد.

فاصله اقامتگاه بوم گردی کهن یاب یزد تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر


فاصله تا زندان اسکندر ۳۰۰ متر ( ۴ دقیقه )
فاصله تا مسجد جامع یزد ۸۵۰ متر ( ۱۰ دقیقه )
فاصله تا مجموعه دیدنی امیرچخماق ۱.۸ کیلومتر ( ۷ دقیقه )
فاصله تا حمام تاریخی خان ۲.۳ کیلوتر ( ۸ دقیقه )
فاصله تا آب انبار شش بادگیر ۳.۱ کیلومتر ( ۷ دقیقه )
فاصله تا آتشکده زرتشتیان ۳.۸ کیلومتر ( ۱۱ دقیقه )
فاصله تا باغ دولت آباد ۴ کیلومتر ( ۱۰ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن یزد ۷.۶ کیلومتر ( ۱۶ دقیقه )
فاصله تا موزه آیینه و روشنایی ۸.۹ کیلومتر ( ۱۵ )
فاصله تا فرودگاه یزد: ۹.۶ کیلومتر ( ۱۷ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری یزد ۱۲.۷ کیلومتر ( ۲۳ دقیقه )
فاصله تا دخمه زرتشتیان (برج خاموشان) ۱۴.۹ کیلومتر ( ۲۶ دقیقه )


امکانات هتل
local_bar مینی بار
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است