search
menu

اطلاعات پرواز فرودگاه یزد

[ پنهان کردن ]
معرفی فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد
نشانی و شماره تلفن فرودگاه یزد
نحوه دسترسی به فرودگاه یزد
امکانات فرودگاه یزد
پروازهای خروجی فرودگاه یزد
پروازهای ورودی فرودگاه یزد
معمولاً در سفرهای ایران‌گردی مقاصد تاریخی و فرهنگی بیش از مقاصد دیگر طرفدار دارند. از شمال تا جنوب کشور ایران مملو است از روستاها و شهرهایی که به واسطه پیشینه تاریخ طولانی و فرهنگ غنی خود نه تنها در میان گردشگران داخلی بلکه در بین گردشگران خارجی نیز شهرت فراوانی دارند. یکی از این مقاصد نیز شهر یزد است که در استان یزد و تقریباً در محدوده مرکزی کشور واقع شده است. شهری که به شهر بادگیرها لقب دارد و پیشینه تاریخی آن به بیش از ۵۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد. مسلماً این مقصد را می‌توان بهشتی برای عاشقان تاریخ و فرهنگ دانست. برای سفر به این شهر باستانی از مبدأ ایران هم وسایل حمل و نقل زمینی مانند اتوبوس و قطار مهیا است و هم می‌توان با خرید بلیط هواپیما یزد راهی آن شد. برای آن دسته از گردشگرانی که سفر هوایی را انتخاب می‌کنند، داشتن اطلاعات کافی درباره فرودگاه یزد و همچنین اطلاعات پرواز آن می‌تواند کاربردی و مفید واقع شود. از این رو ما هم مطلب حاضر را به همین موضوع اختصاص داده‌ایم. بنابراین اگر به زودی قرار است به شهر کویری یزد سفر کنید و بلیط هواپیما خود را هم رزرو کرده‌اید، با ما در این مطلب همراه شوید تا سری به فرودگاه آن بزنیم و بخش‌های مختلف آن را به شما معرفی کنیم.
اطلاعات پرواز فرودگاه یزد

معرفی فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد


فرودگاه یزد را به ‌طور رسمی با عنوان فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی می‌شناسند. این فرودگاه که در ناحیه غربی شهر قرار گرفته است، در زمستان سال ۱۳۴۸ احداث شده است و دارای مساحت تقریبی ۵۷۵ هکتار است. این فرودگاه در ارتفاع ۱۲۳۶ متری از سطح دریا قرار گرفته است و مالکیت آن متعلق به اداره فرودگاه‌های کشور است. کاربری اصلی فرودگاه یزد را می‌توان مسافربری دانست بااین‌حال در برخی مواقع پروازهای نظامی نیز در این فرودگاه انجام می‌شوند. علاوه بر آن با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر یزد و تردد کمتر در فضای فرودگاه، گاه از آن به عنوان محلی برای آموزش‌های تخصصی در هوانوردی نیز بهره می‌گیرند. از منظر ترافیک هوایی فرودگاه یزد در جایگاه دهمین فرودگاه داخلی قرار می‌گیرد و به‌ طور متوسط تعداد ۲۰ پرواز مسافربری در آن انجام می‌گیرد. از نظر تردد مسافران نیز به ‌طور میانگین نزدیک به ۵۵۰۰۰۰ نفر روزانه به آن تردد می‌کنند.

نشانی و شماره تلفن فرودگاه یزد


همان‌طور که می‌دانید معمولاً فرودگاه‌ها در ناحیه‌ای دور از مرکز شهرها قرار دارند، بااین‌حال جالب است بدانید که فرودگاه یزد در مقایسه با فرودگاه‌های شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و مشهد در فاصله نزدیک‌تری به ناحیه مرکز شهر قرار گرفته است. این فرودگاه تنها ۱۰ کیلومتر با مرکز شهر یزد فاصله دارد و در نزدیکی دهستان فجر قرار گرفته است. بنابراین گردشگرانی که با رزرو بلیط هواپیما ارزان به یزد سفر می‌کنند، در بدو ورود به شهر با طی کردن مسافت کوتاه می‌توانند به مرکز شهر بروند و بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهر تاریخی را بلافاصله شروع کنند. دسترسی به فرودگاه برای شهروندان یزدی نیز راحت است. تنها کافی است به نشانی فرودگاه که در زیر درج شده است مراجعه کنند. علاوه بر نشانی فرودگاه برخی از اطلاعات اولیه و ضروری مانند شماره تلفن و سایت رسمی فرودگاه نیز در ادامه درج شده است.
نشانی فرودگاه یزد: یزد، میدان صنعت، انتهای بلوار آزادگان، فرودگاه بین‌المللی شهید آیت الله صدوقی
سایت اصلی فرودگاه یزد: yazdairport.ir
شماره تلفن فرودگاه یزد: ۳۱۰۱۰-۰۳۵
شماره تلفن گویا: ۳۷۲۱۸۰۸۲-۰۳۵
اطلاعات پرواز: ۱۹۹
اطلاعات پرواز فرودگاه یزد

نحوه دسترسی به فرودگاه یزد


اگر به شهر یزد سفر کرده‌اید و قرار است با بلیط هواپیما به مبدأ سفرتان بازگردید و یا از اهالی یزد هستید و قرار است به سفر هوایی بروید، دسترسی به فرودگاه بین‌المللی یزد بسیار آسان است. زیرا همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر کوتاه است و دسترسی به آن از طریق خودرو شخصی، تاکسی و همچنین اتوبوس فراهم است. بهترین راه دسترسی به فرودگاه از طریق ماشین شخصی را می‌توان اتوبان آزادگان دانست. ازآنجاکه ترافیک این مسیر نیز در اغلب اوقات بسیار سبک است، عبور از آن راحت است. اگر نقطه شروع حرکت به سمت فرودگاه یزد را مرکز شهر در نظر بگیریم، کافی است در مسیر خیابان هفدهم شهریور رانندگی کنید تا به میدان صنعت برسید و از آنجا به اتوبان آزادگان وارد شوید بعد از آن کمی در مسیر اتوبان حرکت کنید تا به انتهای آن برسید. در انتهای اتوبان میدان دارالعباده را خواهید دید کمی که از میدان به سمت مستقیم حرکت کنید به ورودی پارکینگ فرودگاه خواهید رسید.

امکانات فرودگاه یزد


فرودگاه یزد به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی دارد که امکانات رفاهی مناسبی در آن‌ها برای مسافران تعبیه شده است. این امکانات شامل آسانسور، رستوران، کافی‌شاپ، نمازخانه، بخش خدمات بانکی، تاکسی فرودگاهی، سرویس بهداشتی جداگانه بانوان و آقایان، کلینیک اورژانس شبانه‌روزی، دستگاه عابر بانک، نمازخانه، خدمات ویژه افراد دارای معلولیت جسمانی و بخش بسته‌بندی و حمل بار است. علاوه بر آن برای آن دسته از افرادی که با خودروی خود به فرودگاه یزد تردد کرده‌اند، نیز یک پارکینگ اختصاصی با فضای پارک کافی وجود دارد. مانند دیگر فرودگاه‌های کشور این فرودگاه نیز در محوطه عمومی ترمینال‌های خود تعداد زیادی فروشگاه و غرفه فروش بلیط دارد. از این رو اگر مسافران در زمان ورود به فرودگاه تمایل داشته باشند تا برای رزرو بلیط هواپیما به مسیر برگشت اقدام کنند می‌توانند به راحتی اقدام به این کار کنند. آن دسته از مسافرانی که در حال بازگشت به منزل خود هستند نیز می‌توانند پیش از ترک این شهر، سوغات یزد آن را از غرفه‌های فرودگاه خریداری کنند و سفر خود را تکمیل کنند.
اطلاعات پرواز فرودگاه یزد

پروازهای خروجی فرودگاه یزد


در مجموع تعداد ده شرکت هواپیمایی در فرودگاه یزد مشغول به فعالیت هستند که از میان آن‌ها می‌توان به شرکت ایران ایر، شرکت ایران ایرتور، شرکت آسمان و شرکت هواپیمایی تابان اشاره کرد. اغلب پروازهایی که از سوی این شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه یزد انجام می‌شوند شامل پروازهای داخلی و برخی نیز شامل پروازهای خارجی هستند. فارغ از مسیر پروازها که شامل داخلی و خارجی می‌شود، آن دسته از پروازهایی که از مبدأ فرودگاه یزد به مقصد شهرهای دیگر انجام می‌شود را اصطلاحا پروازهای خروجی فرودگاه یزد می‌گویند. برخی از این پروازها شامل پرواز از شهر یزد به شهرهای تهران، کیش، مشهد، بندرعباس و اهواز در مسیرهای داخلی هستند. با این حال پروازهای خروجی این فرودگاه که در مسیرهای هوایی در خارج از ایران انجام می‌شوند به چند مقصد محدود هستند که شامل پرواز نجف، بغداد، دمشق، جده و مدینه می‌شوند. از این رو می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که گردشگران خارجی که برای بازدید از شهر تاریخی یزد راهی آن شده‌اند و قصد بازگشت به جایی به جز این چند شهر گردشگری مذهبی را دارند بهتر است برای بازگشت ابتدا بلیط هواپیما یزد تهران را خریداری کنند. بعد از آن از پایتخت می‌توانند به مقاصد دیگر پرواز داشته باشند. در خصوص گردشگران تور یزد و همشهریان یزدی، آن‌ها می‌توانند بلیط هواپیما از مبدأ این فرودگاه را برای مقاصد مهم سفرهای داخلی و چند مقصد گردشگری مذهبی مهم در خارج از ایران تهیه کنند.
اطلاعات پرواز فرودگاه یزد

پروازهای ورودی فرودگاه یزد


پروازهای ورودی فرودگاه یزد شامل آن دسته از پروازهایی است که از مبدأ شهرهای دیگر ایران به مقصد یزد انجام می‌شوند. این پروازها در سال‌های اولیه تأسیس فرودگاه یزد بسیار محدود بودند و تنها چند شهرهای بزرگ و پرمسافر را در بر می‌گرفتند و مسافران برای سفر هوایی از مبدأ یزد به این مقاصد پروازی لازم بود تا در فواصل مشخص اقدام به تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری کنند. هرچند امروزه نیز همچنان محدودیت‌هایی در خصوص تعداد پروازها به فرودگاه یزد وجود دارد اما با این حال امروزه پروازهای ورودی فرودگاه یزد شهرهای بیشتری را در برمی‌گیرد که از میان آن‌ها می‌توان به پرواز تهران یزد، پرواز مشهد یزد، پرواز کیش یزد، پرواز اهواز یزد و پرواز بندرعباس یزد اشاره کرد.
اطلاعات پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه یزد را می‌توانید از سامانه فرودگاه‌های کشور به دست آورید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است