search
menu

اقامتگاه سنتی انار عقدا یزد

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه سنتی انار عقدا یزد
فاصله اقامتگاه سنتی انار عقدا یزد تا جاهای دیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه سنتی انار عقدا یزد


شهر یزد بیشتر به شهر بادگیرها و بناهای خشتی و کاه‌گلی بسیار زیبایش معروف است. جایی که هنر و معماری ایرانی، زیبایش‌اش را هرچه بیشتر نمایان کرده و به رخ تمام گردشگران داخلی و خارجی می‌کشد. اقامتگاه سنتی انار عقدا یک نمونه بارزی است که در دل چنین بافت زیبا و کهنی بنا شده است. جایی که شما را با خود به دل زمان‌های دور و دراز برده و با سبک و سیاق معماری ایرانی و سنتی قدیم آشنا می‌کند.
حتی جالب است بدانید بیشتر هنرمندان، عکاسان، معماران، مرمتگران آثار باستانی نیز از این شهر زیبا دیدن کرده و در تلاش‌اند که به معلومات شخصی خود بیفزایند. اقامتگاه سنتی انار عقدا یزد دارای ۱۰ واحد اقامتی بسیار زیبا و جذاب است و به طور کلی ظرفیت پذیرش ۴۰ میهمان را دارد. قابل به ذکر است که فقط ۴ اتاق برای سرویس بهداشتی و حمام اختصاص داده شده است.
اما اگر بخواهیم در مورد اتاق‌های این امارت سنتی زیبا صحبت کنیم باید بگوییم که طراحی داخلی آن به قدری زیباست که شما را کاملا متحیر خواهد کرد. یعنی از در و پنجره‌های چوبی گرفته تا طاقچه‌های کوچک که داخلشان ظروف سفالی و بسیار زیبا قرار دارد. فرش‌های نفیس و دست‌بافت داخل هر اتاق، که رنگی گرم و دل‌نشین دارند باعث می‌شوند تا حس خوبی به شما دست بدهد.
از طرفی دیگر جنس دیوارها کاه‌گلی بوده و شکل طاقدار سقف اتاق‌ها شما را محو تماشای خود می‌کند. در برخی از اتاق‌ها یک گنجه چوبی بسیار زیبا وجود دارد که اکثر مسافران از آن‌ عکاسی می‌کنند و در صفحات اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند. در واقع حسن خوبی که چنین اقامتگاه‌های سنتی دارد، آشنایی با سبک زندگی قدیمیان و به‌خصوص اهالی آن منطقه است. یعنی شما با سبک زندگی، غذاهای محلی، سنت‌های قدیمی آن منطقه و مهم‌تر از هر چیزی با معماری خاص آنجا آشنا می‌شوید.
اما فضای داخلی حیاط اقامتگاه سنتی انار عقدا یزد بسیار زیبا و غیرقابل وصف است. چرا که طبقه هم‌کف و حیاط آن دارای یک حوضچه کوچک آبی‌رنگ و زیبا بوده که نظر بسیاری از گردشگران را به خودش جلب می‌کند. حوضچه‌ای که رویش گلدان‌های متعدد سفالی وجود دارد. اما جذاب‌تر از آن، پشت‌بام و چشم‌انداز زیبای آنجاست. چرا که اگر بالای پشت‌بام بروید متوجه وجود تخت‌های چوبی و مشبک خواهید شد که پذیرای میهمانانی هستند که مشتاقانه برای تماشای چشم‌انداز بادگیرهای جذاب یزدی آنجا حضور دارند.
شما می‌توانید ساعت‌ها روی تخت‌های چوبی نشسته و از سکوت و فضای مطلوب آنجا بهره‌مند شوید. به شما توصیه می‌کنیم حتما لحظه تماشایی غروب آفتاب را تماشا کنید و این صحنه زیبا را از دست ندهید. فراموش نکنید حتما دوربین عکاسی و یا تلفن همراهتان کنارتان باشد تا بتوانید از این لحظه باشکوه عکاسی کنید و چه‌بسا آن را با دوستانتان و یا در فضای مجازیتان به اشتراک بگذارید.
نکته قابل‌توجه دیگر، وجود یک کرسی بسیار جذاب و تماشایی در حیاط این اقامتگاه سنتی و زیباست. شما در فصل زمستان می‌توانید با هماهنگی خدمه اقامتگاه سنتی Anar Hotel، از این کرسی جذاب استفاده کنید و در کنار خانواده و دوستانتان از آن نهایت لذت را ببرید. بسیار از کسانی که به این اقامتگاه سنتی رفته‌اند، بیان کرده‌اند که حافظ خوانی دور این کرسی و نوشیدن چای خوش عطر و طعم یکی از لذت‌هایی بود که در سفر و اقامتشان در این مجموعه بی‌نظیر تجربه کرده‌اند.
اما این اقامتگاه سنتی دارای رستوران ایرانی و غذاهای خانگی و بسیار خوشمزه است که از بین آن‌ها می‌توان به خورشت قیمه، قورمه‌سبزی، شامی، خورشت اسفناج و انار، آبگوشت و کباب اشاره کرد. جالب است بدانید که در بین منو، غذاهای گیاهی هم وجود دارند که اگر گیاه‌خوار باشید به احترام سلیقه شما برایتان غذاهای خوشمزه گیاهی خواهند آورد.

فاصله اقامتگاه سنتی انار عقدا یزد تا جاهای دیدنی نزدیک


فاصله یزد تا مسجد جامع: ۴۵ متر
فاصله تا برج خواجه نعمت عقدا: ۳۵۰ متر
فاصله تا آب‌انبار عقدا: ۹۰۰ متر
فاصله تا چاپارخانه میبد: ۵۵ کیلومتر


می‌توانید برای هر نوع خرید بلیط هواپیما یا رزرو تور داخلی و خارجی به سفرمارکت مراجعه کنید.



امکانات هتل
local_laundry_service لباسشویی (با هزینه)
restaurant رستوران
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است