search
menu

کاروانسرای شاه عباسی ده نمک

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
کاروانسرای شاه عباسی ده نمک
فاصله کاروانسرای شاه عباسی ده نمک با جاذبه های گردشگری و مکان های مهم

کاروانسرای شاه عباسی ده نمک


اگر قصد سفر به گرمسار را کردید حتما یک شب را در کارونسرای شاه عباسی ده نمک سپری نمایید. کاروانسرای شاه عباسی ده نمک ساختمانی قدیمی است که مدت زمان ساخت آن به ۵۰۰ سال پیش بر می گردد. کاروانسرای شاه عباسی ده نمک در دوران صفویه ساخته شده است و تمام جزئیات معماری صفوی در این اقامتگاه به چشم می خورد. کاروانسرای شاه عباسی ده نمک در کیلومتر ۱۳۰ بزرگراه تهران - مشهد و در کنار بزرگراه واقع شده است.
کاروانسرای شاه عباسی ده نمک ۲۶ واحد برای اقامت مهمانان و گردشگران عزیز دارد . بهتر است بدانید که واحد های اقامتی شامل ۲۳ باب اتاق ۱۱ متری دو تخته با ظرفیت ۲ نفر، ۱ باب اتاق ویژه چهار تخته و دو اتاق شاه نشین ( کفخواب ) با ظرفیت ۱۲ نفر تقسیم بندی می شوند. لازم به ذکر است که به جز اتاق ویژه که دارای سرویس بهداشتی اختصاصی درون اتاق است؛ بقیه اتاق ها باید از سرویس بهداشتی مشترک در حیاط کاروانسرا استفاده کنند.
جالب است بدانید که کاروانسرای شاه عباسی ده نمک تمام خصوصیات معماری دوره صفوی مانند حیاط مرکزی چهار ایوانی با اتاق های کوچک و متعدد دورتادور و تالار شاه نشین باشکوه، با تمام زیبایی منحصر بفرد خود را دارد. حیاط بزرگ و با صفاکاروانسرا شاه عباس ده نمک جای مناسبی را برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه است. میهمانان عزیز اقامتگاه کاروانسرای شاه عباسی ده نمک می توانند آسمان پرستاره شب کویر را به دور از تمام شلوغی های شهر به تماشا بنشینند و از لحظات کنار هم بودن لذت ببرند. از دیگر جذابیت های اقامت در کاروانسرا می توان به رصد ستارگان شب کویر اشاره کرد.
اگر کمی خوش شانس باشید می توانید با گروه های رصد ستارگان به نظاره آسمان کویر بنشینید. رصد ستاره گان آسمان بی نظیر روح تان را از این همه زیبایی خارق العاده سیراب خواهد کرد. کاروانسرای شاه عباس ده نمک دارای امکانات رستوران، سرویس بهداشتی و حمام به شکل ۲۴ ساعته است. بد نیست بدانید که انواع غذا های محلی از جمله میرزاقاسمی، باقالی قاتوق و انواع کباب ها و چلوهای ایرانی و خورشت ها در رستوران سنتی و زیبای کاروانسرای شاه عباسی با استفاده از مواد اولیه تازه و محلی طبخ می شوند. دیزی مخصوص کاروانسرای شاه عباسی غذایی است که طعم آن تا مدت ها در زیر زبانتان خواهد ماند.
کاروانسرای شاه عباسی ده نمک یک بنای ملی و در طول سال پذیرای گردشگران و مهمانان داخلی و خارجی زیادی است که با بلیط هواپیما و خودرو به این مکان رسیده اند. معماری باشکوه، شب پرستاره کویر، موسیقی و غذای محلی و دو تلسکوپ حرفه ای جهت رصد اجرام سمانی، کاروانسرای شاه عباسی ده نمک را به مکان مهم گردشگری داخلی و خارجی مبدل ساخته است. شایان ذکر است که روستای ده نمک یک روستای تاریخی است و به جز کاروانسرای شاه عباسی، دیدنی های دیگری مانند قلعه گبری، مقبره، حمام، قنات، یخچال و آب انبارهای بسیار قدیمی در خود جای داده است .

فاصله کاروانسرای شاه عباسی ده نمک با جاذبه های گردشگری و مکان های مهم


فاصله تا قصر حرمسرا : ۱ کيلومتر
فاصله تا قصر عین الرشید : ۲ کيلومتر
فاصله تا غار نمکی گرمسار: حدود ۳ کیلومتر
فاصله تا دره خوش آبرود : ۲۳ کیلومتر
فاصله تا امامزاده علی اکبر: ۳۷٫۳ کیلومتر
فاصله تا ترمینال گرمسار-سمنان: ۴۴ کیلومتر
فاصله تا کوه ملیسار: ۱۵۰ کیلومتر

امکانات هتل
restaurant رستوران
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است