search
menu

اقامتگاه بوم گردی کهبد سمنان

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
اقامتگاه بوم گردی کهبد سمنان
معرفی و تاریخچه اقامتگاه بوم گردی کهبد
اتاق های اقامتگاه بوم گردی کهبد
امکانات و خدمات کلی اقامتگاه
سرگرمی و تفریحات در اقامتگاه بوم گردی
بسطام و دیدنی های آن
فاصله اقامتگاه بوم گردی عمارت کهبد تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر

اقامتگاه بوم گردی کهبد سمنان


اقامتگاه بوم گردی عمارت کهبد در یکی از خوش آب و هواترین مناطق سمنان یعنی شهر بسطام واقع شده و در خانه بومی ۴۰ ساله از مهمانان خود پذیرایی می کند. البته این خانه ۴ کیلومتر با شهر بسطام فاصله دارد ولی در منطقه بکری قرار گرفته که با اقامت در آن می توان نظاره گر مناظر زیبایی از کوهستان های اطراف بود.

معرفی و تاریخچه اقامتگاه بوم گردی کهبد


این خانه سنتی که تنها ۴۰ سال از ساختش می گذرد، بعد از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۷ به مجموعه اقامتگاه های بوم گردی استان اضافه شد و فعالیتش را در عرصه گردشگری شروع کرد. این خانه قدیمی در باغی به مساحت ۴ هکتار بنا شده و از محیط دنج و باصفایی برخوردار است و انتخاب معقولانه ای برای عاشقان طبیعت به شمار می رود. معمولا کسانی که بلیط هواپیما سمنان را رزرو می کنند، قصد سفر به بسطام را نیز دارند و از این جهت اقامتگاهی بوم گردی مثل عمارت کهبد می تواند گزینه مناسبی برای این سفر باشد.

اتاق های اقامتگاه بوم گردی کهبد


اقامتگاه بوم گردی کهبد دارای ۱۰ باب اتاق با متراژهای ۹ ،۱۲، ۱۴، ۲۰ و ۳۸ متری است و قادر است از ۴۰ تا ۵۰ گردشگر میزبانی کند. اتاق های بزرگ این اقامتگاه دارای حمام های اختصاصی و سرویس بهداشتی هستند ولی کسانی که اتاق های کوچک تر را ترجیح می دهند باید به صورت مشترک از سرویس بهداشتی و حمامی که در محوطه اقامتگاه وجود دارند، استفاده کنند. همانطور که از اقامتگاه های بوم گردی انتظار می رود در عمارت کهبد نیز سرویس خواب به صورت کف خواب است و این اتاق ها به صورت کاملا سنتی دکور شده اند.

امکانات و خدمات کلی اقامتگاه


گرچه گذراندن تعطیلات در عمارت کهبد حال و هوای سنتی دارد ولی امکانات به روزی مثل اسپلیت، بخاری گازی، توالت فرنگی سیار و پارکینگ تا حدودی رفاه و آسایش مهمانان را فراهم می کنند و ضمنا در کنار این امکانات، وجود تخت های سنتی در حیاط اقامتگاه کهبد و کرسی در برخی از اتاق های آن نوستالژی های چند دهه پیش را برای مهمانان زنده می کنند. عمارت کهبد آشپزخانه کوچک و مجهزی دارد که به صورت مشترک قابل استفاده است.

سرگرمی و تفریحات در اقامتگاه بوم گردی


وقتی اقامتگاهی بوم گردی مثل Kahbod Ecolodge را به هتل ها ترجیح می دهید یعنی به آشنایی با فرهنگ مردم محلی و تجربه زندگی سنتی علاقه دارید. این نوع اقامتگاه ها نیز در تحقق این امر یارای گردشگران هستند؛ مثلا برای چشیدن طعم غذاهای محلی می توانید با پرسنل اقامتگاه هماهنگ کنید و سفارش دهید. برنامه هایی که اقامتگاه بوم گردی کهبد برای مهمانان خود در نظر گرفته شامل طبیعت گردی، کویرنوردی و اجرای موسیقی محلی به صورت زنده است که تمام این برنامه ها در صورت درخواست و هماهنگی قبلی برگزار می شوند.

بسطام و دیدنی های آن


شهر بسطام از توابع دیدنی شهرستان شاهرود است که با انواع جاذبه های طبیعی مثل جنگل، کویر، آبشار و کوهستان پکیج کاملی را برای طبیعت گردان در خود جای داده است اما بخش بزرگی از محبوبیت این شهر به خاطر عارف بزرگ ایرانی بایزید بسطامی است که علاقه مندان فراوانی را از شهرهای مختلف ترغیب می کند تا با خرید اینترنتی بلیط هواپیما عازم این شهر شوند. علاوه بر جاذبه های طبیعی مثل تپه معروف سنگ چخماق، پارک آبشار و دشت آفتاب گردن، جاذبه هایی مثل آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، برج کاشانه، خانه یغمایی ها، موزه شاهرود، مقبره بایزید بسطامی، قنات صادق خان نیز در فاصله نه چندان دوری از اقامتگاه سنتی کهبد قرار دارند.

فاصله اقامتگاه بوم گردی عمارت کهبد تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر


فاصله تا مقبره بایزید بسطامی: ۵ کیلومتر
فاصله تا برج کاشانه: ۵ کیلومتر
فاصله تا تپه باستانی سنگ چخماق: ۶ کیلومتر
فاصله تا خانه یغمایی ها: ۱۵ کیلومتر
امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
directions_car پارکینگ رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است