search
menu
وان keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های وان ۶۵
restaurant
رستوران های وان ۵

درباره وان

وان ترکیه شرقی‌ترین شهر ترکیه و به سبب نزدیکی با ایران، از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه برای ایرانیان است.
دریاچه وان و بقایای تاریخی به جا مانده در جزایر آن مخصوصا کلیساهای بازمانده از دوران زندگی ارمنیان در این شهر، از جمله مهمترین و متمایزترین جاذبه‌های شهر وان ترکیه است. این آثار به دورانی بازمی‌گردد که شهر وان مرکز یک فرمانروایی محلی ارمنی بوده است. در دورانی کمی دورتر، وان مرکز فرمانروایی باستانی اورارتویی بوده است که آثار به جا مانده از آن روزگار، در شهر وان و دیگر شهرهای ترکیه دیده می‌شود.
رومیان و ساسانیان در پیش از اسلام و سلجوقیان و عثمانیان پس از اسلام، در این شهر حضور داشته‌اند و تاریخ و هویت وان را ساخته‌اند. بخش بزرگی از این آثار در موزه‌های وان خودنمایی می‌کنند.
در شهر وان مجموعه‌ای از شهرهای باستانی و محوطه‌های باستان‌شناسی، قلعه‌ها و دژهای نظامی و مسکونی در کنار طبیعت زیبای وان و دریاچه مشهور وان چشم به راه مهمانان و گردشگران هستند.
هتل های وان به دلیل آنکه میزبان طیف متفاوت و گسترده‌ای از مهمانان هستند، با تنوع خوبی آماده میزبانی شما هستند. از هتل‌های ارزان و متناسب با بودجه شما تا هتل‌های لوکس و پنج ستاره.
رستوران های وان ترکیه هم به همین اندازه متنوع هستند. این شهر که تاریخی پر فراز و فرود از حضور اقوام و فرهنگ‌های گوناگون دارد در رستوران‌هایش هم گستره بزرگی از تنوع غذایی برای همه ذائقه‌ها و سلایق عرضه می‌کند.
وقتی گردشگران چه زمینی و چه هوایی خود را به وان ترکیه می‌رسانند، نمی‌شود توقع داشت به دنبال خرید و مراکز خرید نباشند! مراکز خرید وان مثل بیشتر شهرهای ترکیه، دو نوع هستند. بازار روسی و بازار سنتی وان گروه اول هستند که شکل تاریخی و سنتی بازارهای ترکیه‌اند. اما مال‌ها و مجتمع‌های فروش بزرگ و مدرن متعددی هم در شهر وان ترکیه هست که می‌توانند با برندهای مشهور ترکیه‌ای و جهانی، نیاز شما به خرید را برآورده کنند.

دیدنی های وان