search
menu

سواحل کوش آداسی

[ پنهان کردن ]
ماسه‌های نرم و رنگارنگ در سواحل کوش آداسی
ساحل شهر
ساحل جزیره پیگئون
ساحل حمام پاپاز
ساحل جزیره مار
ساحل بانوان
ساحل سبز
ساحل غروب
ساحل طولانی
ساحل پاموچاک
سواحل کوش آداسی بخشی از جاهای دیدنی کوش آداسی این شهر بزرگ ترکیه است. سواحل کوش آداسی در کنار دریای اژه قرار گرفته‌اند و هر کدام مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی را به گردشگران عرضه می‌کنند. در این نوشته با مهمترین سواحل کوش آداسی آشنا می‌شویم:

ماسه‌های نرم و رنگارنگ در سواحل کوش آداسی


مجموعه سواحل کوش آداسی در ۴۰ کیلومتر خط ساحلی این شهر ترکیه با دریای اژه قرار گرفته‌اند. هر کدام از آنها نام ویژه‌ای دارند و از نظر رنگ ماسه‌های ساحلی و فضای سبز و خدمات رفاهی با هم تفاوت‌هایی دارند.

ساحل شهر


اگر از مرکز شهر به سمت بندر حرکت کنید در سمت چپ خود متوجه سدی در مقابل دریا می‌شوید که از جلو آمدن آب جلوگیری می‌کند. این ساحل مصنوعی (Town Beach) از مکان‌های پرطرفدار و گاهی شلوغ کوش آداسی است.

ساحل جزیره پیگئون


این جزیره که به وسیله بتن و صخره به بندر کوش آداسی متصل است، جایی مناسب برای آفتاب گرفتن و شنا کردن است. این جزیره همچنین چشم‌اندازی زیبا از مرکز شهر و کشتی‌های کروز عرضه می‌کند. جزیره Pigeon Island اسکله بزرگی دارد که قایق‌های ماهی‌گیری در کنار ان لنگر انداخته‌اند. رستورانی هم در آن هست. البته این ساحل ماسه‌ای ندارد! اما دریایی بی‌نهایت پیش روی شماست.

ساحل حمام پاپاز


در سمت چپ اسکله جزیره پیگئون، ساحلی کوچک و صخره‌ای با تراسی طولانی برای آفتاب گرفتن قرار دارد. ساحل کوچک و نسبتا بکر Papaz Hamam Beach یک باشگاه ساحلی و رستوران با چشم‌اندازی عالی بر جزیره پیگئون و منطقه پنینسولا دارد.

ساحل جزیره مار


اسم ساحل Snake Island به خاطر شکل جزیره است که شبیه سر مار به نظر می‌رسد. جزیره مار از سواحل کوش آداسی است که در کنار یک جزیره پدید آمده‌اند. ۲ باشگاه ساحلی هم در این ساحل هستند که حسی از یک تفریح ساحلی لوکس را به شما می‌دهند.
سواحل کوش آداسی

ساحل بانوان


یکی از محبوب‌ترین سواحل کوش آداسی ساحل بانوان است. اسم ساحل Ladies Beach به زمانی برمی‌گردد که این ساحل ویژه استفاده زنان بوده است. اما اکنون یکی از مقاصد گردشگری ویژه خانواده‌ها هست. ساحل بانوان کوش آداسی توسط تعداد زیادی هتل، هاستل و اقامتگاه تابستانی و همچنین بلواری دوست‌داشتنی با تعداد زیادی رستوران و مغازه با چشم‌انداز دریا احاطه شده است. ماسه‌های ساحلی نرم و دلپذیر هستند و سطح آب با شیب کمی زیاد می‌شود. در نتیجه شما تا ۳۰ متری دریا هم می‌توانید راه بروید و وارد دریا شوید. به همین دلیل برای کودکان و شناگران غیرحرفه‌ای بسیار مناسب است. ساحل بانوان که یک کیلومتر طول دارد از جمله ساحل های کوش آداسی است که فضایی شاد و مفرح دارد.

ساحل سبز


ساحل سبز در ۲ کیلومتر آن طرف‌تر از ساحل بانوان در مسیر دولماش است. ساحل سبز (Green Beach) خلیج و ساحل کوچکی در حدود ۱۰۰ متر است و محیط سرسبزی دارد. در بهار و پاییز به جز آخر هفته‌ها ساکت و دنج است.

ساحل غروب


اگر مسیر دولماش را ۲ کیلومتر دیگر هم ادامه بدهید به ساحل غروب خورشید می‌رسید. ساحل (Sunset Beach) کوش آداسی در اصل یک باشگاه ساحلی سرسبز است. یک رستوران کوچک و تخت‌های مخصوص آفتاب گرفتن در آن هست و در تابستان‌ها به خاطر ورودیه کمی که دارد پرطرفدار است.
سواحل کوش آداسی

ساحل طولانی


در ۶ کیلومتری جنوب کوش آداسی، در کنار شهر کوچک گوزل-چاملی ساحل واقعا طولانی (Long Beach) با ۱۵ کیلومتر درازا قرار گرفته است. ساحل طولانی چشم‌اندازی بر کوهستان پارک ملی کوش آداسی و جزیره یونانی ساموس دارد. در این ساحل طولانی هتل ها و خانه های تابستانی زیادی ساخته شده‌اند و باشگاه‌های ساحلی و رستوران‌های متعددی به گردشگران پرشمار خدمت‌رسانی می‌کنند.

ساحل پاموچاک


ساحل پاموچاک در ۱۰ کیلومتری شمال کوش آداسی قرار گرفته است. ساحل (Pamuçak Beach) در محل دلتای رود کوچوک منددرس پدیدآمده و طبیعتی زیبا و الهام‌بخش دارد. این ساحل با طولی ۷ کیلومتری و عرضی ۶۰ متری، فضای باز و خلوتی را برای گردشگران پدید می‌آورد.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است