search
menu

پارک آبی آدالند کوش آداسی

[ پنهان کردن ]
درباره پارک آبی آدالند کوش آداسی
تاریخچه پارک آبی آدالند
معماری پارک آبی آدالند
ناگفته هایی از پارک آبی آدالند
بخش های مختلف پارک آبی آدالند
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک آبی آدالند
فصل مناسب برای بازدید از پارک آبی آدالند چه زمانی است؟
چگونه به پارک آبی آدالند برویم؟
در نزدیکی پارک آبی آدالند از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی پارک آبی آدالند وجود دارند؟
چه رستوران و غذاخوری هایی نزدیک به پارک آبی آدالند وجود دارند؟

درباره پارک آبی آدالند کوش آداسی


از آن جایی که کوش آداسی یکی از مقاصد پر طرفدار گردشگران به خصوص در فصل تابستان است، تفریحات مهیج فراوانی همچون تفریحات آبی متنوع برای گردشگران مهیا گردیده و تعطیلات تابستانی را برای آن ها لذت بخش تر می کند. یکی از بهترین جاذبه های کوش آداسی برای گذراندن یک روز پر هیجان همراه با انواع بازی های آبی، پارک آبی آدالند است. این پارک آبی یکی از بزرگ ترین پارک های آبی اروپا است. با توجه به استخرهای فراوانی که در پارک آبی آدالند وجود دارند، تعداد بازی ها و سرسره ها نیز بسیار زیاد هستند. از سرسره های کوچک گرفته تا سرسره های بسیار طویل و خانوادگی، از استخرهای کوچک و کم عمق گرفته تا استخرهای بزرگ و عمیق، از سرسره های شیب دار و کم شیب گرفته تا سرسره های بلند و پیچ در پیچ، رستوران بزرگ، زمین بازی و سرگرمی، تخت های کنار استخر، و هزاران امکانات بی نظیر دیگر در این مجموعه بزرگ برای بازدید کنندگان فراهم شده است و آن را تبدیل به یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی کرده است.

تاریخچه پارک آبی آدالند


در تمام دنیا، پس از دیزنی لند و استقبال زیاد مردم از لونا پارک ها، با شکل گرفتن پارک های آبی مردم استقبال بی نظیری از این پارک ها به خصوص در فصل تابستان کردند. در شهر ساحلی کوش آداسی نیز در سال ۲۰۱۲ پارک آبی آدالند، با تمامی امکانات وسیع، مجهز و پیشرفته افتتاح گردید. نزدیک ۳۰ تفریح آبی نظیر استخرها، سرسره ها، جکوزی، سونا، بخار، زمین بازی و ... در پارک آبی آدالند فراهم گردیده است. هدف از ساخت پارک آبی آدالند، ایجاد محیطی بانشاط و مهیج برای مردم ترکیه و تمامی گردشگرانی بود که از سراسر دنیا به کوش آداسی سفر می کنند. پارک آبی آدالند یکی از بهترین و اصلی ترین جاذبه های کوش آداسی است و به دلیل این که یک سال عنوان بهترین پارک آبی اروپا را از آنِ خود کرد، گردشگران استقبال فوق العاده و بی نظیری از این پارک آبی می کنند. پس با خرید بلیط هواپیما و سفر به این منطقه توریستی ترکیه، از تابستان خود لذت ببرید.
پارک آبی آدالند کوش آداسی

معماری پارک آبی آدالند


همان طور که ساخت پارک آبی استاندارد شامل نکات و شرایط بسیار مهم است، پارک آبی آدالند تمامی این شرایط و استانداردها را دارا است و قبل از ساخت آن، تمامی جوانب استاندارد آن در نظر گرفته شده بود. یکی از نکات مهم و اساسی در ساخت پارک آبی انتخاب زمین و موقعیت مکانی مناسب است که این مورد در پارک آبی آدالند به بهترین شکل ممکن انتخاب گردیده است. موقعیت مکانی و زمین پارک آبی آدالند به شکلی است که علاوه بر استاندارد بودن، از چشم انداز بسیار زیبایی نیز برخوردار است. مساحت زمین پارک آبی آدالند حدود ۱۸ هکتار بوده و به روی دامنه تپه ای ساخته شده است. تمامی آن چه در یک پارک آبی استاندارد باید رعایت گردد و برای مراجعه کنندگان مهیا شود، در پارک آبی آدالند وجود دارد. پارکینگ، اتاق رختکن، دوش های تک نفره متعدد و مناسب، رستوران، فروشگاه، عکاسی از امکانات مهم و قابل توجه پارک آبی آدالند هستند. لازم به ذکر است که در معماری و ساخت پارک آبی آدالند حتی ریزترین موارد هم رعایت گردیده است. برای مثال در ساخت دیوارها و کف استخرها و تک تک بخش های آن از مصالحی استفاده شده است که مقاوم، مستحکم، بهداشتی و قابل تمیز شدن آسان هستند.

ناگفته هایی از پارک آبی آدالند


در پارک آبی آدالند برای تمامی سنین امکانات مخصوص در نظر گرفته شده است و مراجعه کنندگان می توانند همراه خانواده و دوستان به پارک آبی آدالند بروند و نهایت لذت، خوشی و هیجان را تجربه کنند. استخرهای ویژه بزرگسالان، کودکان، استخر موج، استخر سرگرمی، استخر اقیانوس، رودخانه کُند، رودخانه خروشان رفتینگ به طول یک کیلومتر، سرسره های متنوع و متعدد، سکوهای پرش و ... در پارک آبی آدالند وجود دارند. از قلم نیفتد که امنیت پارک آبی آدالند بسیار بالا است و با وجود مسئولین در نقطه نقطه پارک، مراجعه کنندگان نیز افراد قابل اطمینانی هستند. به طوری که اگر وسایلتان را کنار تخت خود رها کرده و به گردش در پارک بروید، هنگام برگشتن وسایلتان دقیقا همان جا که رها کرده بودید، قرار دارند. پس به هنگام تفریح، نگران اشیاء خود از جمله حوله و عینک آفتابی و روغن و ... نباشید. سعی کنید اشیاء گران قیمت و ارزشی را به امانات پارک بسپارید. در این پارک می توانید آفتاب بگیرید، شنا کنید، پرش کنید، سقوط آزاد را تجربه کنید، انواع سرسره های شیب دار و پیچ در پیچ را امتحان کنید، همراه خانواده از بلندترین سرسره آدالند سر بخورید، در رستورانش غذاهای خوشمزه بخورید، از بستنی های خوش طعم در روز آفتابی مزه مزه کنید، از فروشگاهش خرید کنید، و قشنگ تر از همه توسط عکاسان آدالند با دوربین های حرفه ای شان عکس های جذاب و گوناگون به عنوان یادگاری بگیرید. خلاصه کلام، در پارک آبی آدالند اوج هیجان و خوشی را تجربه کرده و یک خاطره فراموش نشدنی و زیبا در دفتر خاطراتتان ثبت خواهید کرد.
پارک آبی آدالند کوش آداسی

بخش های مختلف پارک آبی آدالند


همانطور که پیش تر اشاره کردیم، در پارک آبی آدالند علاوه بر موارد ذکر شده یک بخش چمنی و تخت ها و چترهای آفتابی برای استراحت و گرفتن حمام آفتاب در نظر گرفته شده اند. برای کودکان نیز استخرهای مخصوص با سرگرمی های متنوع وجود دارند که می توانید با خیال راحت کودکانتان را در آن جا رها کنید تا بازی کنند.
در پارک آبی آدالند ۲۰ سرسره وجود دارد که دوتا از این سرسره های بلندترین سرسره های جهان هستند. یکی از سرسره ها با طول ۴۵۰ متر بسیار هیجان انگیز است. مسیر آبی که از آن رودخانه یاد می کند، به دو صورت آرام و خروشان وجود دارند که می توانید در آن به شکل آرام و پرسرعت رفتینگ و قایق سواری کنید.
در استخر موج پارک آبی آدالند هر ۱۵ دقیقه یک بار موج مصنوعی تولید شده و افراد حاضر در استخر را هیجان زده می کند.
هر ۳ ساعت یک بار در مرکز پارک نمایش فواره ها برگزار می شوند. ۲۰ عدد سرسره با اشکال و هیجان های متفاوت اکثرا دارای ظاهر زیبا و شگفت انگیزی هستند که از کاخ کرملین الهام گرفته شده اند.
عمق استخر کودکان ۴۰ سانتی متر است و با امکانات هیجان انگیزی چون دوش های قارچ شکل، اسباب بازی های شناور، کشتی دزدان دریایی و سرسره های مخصوص کودکان را سرگرم می کند.
بخش های دلفیناریوم و پارک دریایی در پارک آبی آدالند بسیار شگفت انگیز هستند و استفاده از آن ها مشمول هزینه است. در این بخش ها می توانید به تماشای دلفین ها بروید و در آکواریوم بزرگ پر از ماهی شنا کرده و نمایش کروکودیل ها را تماشا کنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک آبی آدالند


هزینه بلیت ورودی به پارک آبی آدالند برای کودکان زیر ۳ سال و ۳ سال تمام، رایگان است. اما از کودکان ۴ تا ۹ سال نصف هزینه بلیت بزرگسالان دریافت می شود. بلیت ورودی که در ابتدای ورود بایستی مراجعه کنندگان هزینه آن را پرداخت کنند، شامل استفاده از امکانات استخرهای شنا، تمام سرسره ها، مسیرهای رودخانه، تراس آفتاب، تخت، مسیرهای رودخانه، چترهای آفتابگیر، کمد، رختکن، دوش و پارکینگ است. تنها دلفیناریوم و پارک دریایی مشمول هزینه هستند. اما برای تجربه یک روز عالی در پارک آبی آدالند، تمام امکانات قابل استفاده با بلیت ورودی کافی هستند و حتی برای استفاده از تک تک آن ها وقتتان کافی نخواهد بود.
برای غذا خوردن در رستوران و کافه های آدالند نیز می توانید در ابتدای ورود به پارک یک کارت الکترونیک تهیه کنید و به هر اندازه مبلغی که دوست دارید شارژ کنید. در صورتی که مبلغی از شارژتان در کارت باقی مانده باشد، هنگام خروج می توانید باقی پولتان را پس بگیرید. سعی کنید در ابتدا پول زیادی بابت شارژ کارت پرداخت نکنید و در صورت نیاز آن را مجدا شارژ نمایید.
همچنین، درمورد عکس هایی که عکاسان آدالند از شما می گیرند، باید بدانید که این عکس ها مشمول هزینه هستند. هرچند با گوشی و دوربین خودتان هم می توانید عکس های بسیار زیبا در پارک آبی آدالند بگیرید، اما با دیدن عکس هایی که عکاسان آدالند یک هویی و در حالت های طبیعی گرفته اند، وسوسه خواهید شد. سعی کنید چند عکس از بین عکس هایی که عکاسان از شما گرفته اند به عنوان یادگاری انتخاب کنید.
پارک آبی آدالند در تابستان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ بعدازظهر به روی عموم باز است. سعی کنید در ساعات اولیه به پارک آبی آدالند بروید که نهایت استفاده خود را از تفریحات پارک کرده باشید.

فصل مناسب برای بازدید از پارک آبی آدالند چه زمانی است؟


از آن جایی که پارک آبی آدالند یک پارک آبی روباز است، بهترین زمان مراجعه به آن در روزهای گرم و تابستانی از اوایل ماه می تا اوایل ماه اکتبر است.
پارک آبی آدالند کوش آداسی

چگونه به پارک آبی آدالند برویم؟


معمولا در صورتی که با تور به کوش آداسی سفر کرده باشید، تور لیدرها پکیج آدالند را در اختیارتان قرار داده و ترانسفر رفت و برگشت به پارک آبی آدالند را برای شما انجام خواهند داد. اما چنانچه خودتان قصد رفتن به پارک آبی آدالند را داشته باشید، باید سوار دولموش (ون های معروف ترکی) خط شماره ۶ بشوید. با تاکسی هم می توانید بروید که هزینه نسبتا زیادی خواهد داشت.

در نزدیکی پارک آبی آدالند از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


فاصله پارک آبی آدالند از:
پارک جنگلی دانشگاه اِگه: ۲ کیلومتر (۶ دقیقه با ماشین)
باشگاه اسکیت روی یخ: ۲٫۳ کیلومتر (۷ دقیقه با ماشین)
باغ مطالعات گیاه شناسی: ۲٫۵ کیلومتر (۷ دقیقه با ماشین)

چه هتل هایی در نزدیکی پارک آبی آدالند وجود دارند؟


فاصله پارک آبی آدالند از:
هتل شرایتون: ۴٫۷ کیلومتر (۱۲ دقیقه با ماشین)
هتل هیلتون گاردن: ۵٫۷ کیلومتر (۱۱ دقیقه با ماشین)
هتل آلسانکاک: ۸ کیلومتر (۱۴ دقیقه با ماشین)
هتل رامادا پلازا: ۸٫۶ کیلومتر (۱۴ دقیقه با ماشین)
هتل اسمارت: ۹٫۱ کیلومتر (۱۶ دقیقه با ماشین)

چه رستوران و غذاخوری هایی نزدیک به پارک آبی آدالند وجود دارند؟


فاصله پارک آبی آدالند از:
رستوران چینی پاندا:۵۵۰ متر (۳ دقیقه با ماشین)
رستوران بیلز: ۲٫۷ کیلومتر (۸ دقیقه با ماشین)
رستوران استیک آمریکایی منگال: ۳ کیلومتر (۷ دقیقه با ماشین)
رستوران مورانو: ۵٫۲ کیلومتر (۱۳ دقیقه با ماشین)
رستوران بادم: ۷٫۵ کیلومتر (۱۰ دقیقه با ماشین)
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است