search
menu

جزیره کبوتر کوش آداسی

[ پنهان کردن ]
درباره جزیره کبوتر (Güvercinada)
تاریخچه جزیره کبوتر
دلیل بازدید از جزیره کبوتر
چگونه به جزیره کبوتر برویم؟
در نزدیکی جزیره کبوتر از چه جاهای دیدنی می‌توان بازدید کرد؟
چه هتل‌هایی نزدیک به جزیره کبوتر وجود دارند؟
چه رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی نزدیک قلعه کبوتر هستند؟

درباره جزیره کبوتر (Güvercinada)


کوش آداسی (Kuşadası) یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه به شمار می‌آید که به معنای جزیره پرندگان است. در واقع کوش (Kuş) به معنای پرنده و آدا (ada) به معنای جزیره است و دلیل نام‌گذاری این جزیره بیشتر به خاطر پرندگان مهاجریست که این شهر زیبا را برای کوچ‌های خود انتخاب می‌کنند. کوش آداسی با قرار گرفتن در نوار ساحلی اژه و طبیعت بکر و زیبایش، طرفداران بسیار زیادی در میان اکثر گردشگران پیدا کرده است. این شهر خارق‌العاده جزو استان آیدین (Aydın) بوده که با مرکز آن حدود ۷۱ کیلومتر فاصله دارد. اما جزیره کبوتر (Güvercinada) یکی از استثنائی‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های شهر کوش آداسی است که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم. پس اگر بلیط هواپیما کوش آداسی را خریداری کردید بازدید از این جزیره تفریحی را در اولویت لیست خود قرار بدهید.
جزیره کبوتر کوش آداسی

تاریخچه جزیره کبوتر


تاریخچه این جزیره به دوران امپراتوری عثمانی‌ها باز می‌گردد که در آن زمان جزیره کبوتر محلی برای استقرار و به عبارتی دیگر یک مامن امن برای دفاع در مقابل حملات دشمنان بود. وجود یک قلعه سنگی و دیوارهایی به ارتفاع ۳ متر دور تا دور آن حاکی از چنین امریست. گفته می‌شود این بنا به دست یک معمار بسیار ماهر به نام الیاس آقا (İlyas Agha)، به طور بسیار هنرمندانه ساخته شده است. اما باید بگوییم که جاده‌ باریکی که امروزه برای دسترسی راحت گردشگران به جزیره کبوتر ساخته شده در آن زمان وجود نداشت. چرا که این بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به جزیره بود. اما بعدها چنین چیزی برای سهولت گردشگران و دسترسی آسانشان به جزیره تعبیه شد. همچنین گفته می‌شود که این جزیره در زمان عثمانی‌ها به نام جزیره پرندگان معروف بود که بعدها این اسم به جزیره کبوتر (Güvercinada) تغییر پیدا کرد.

دلیل بازدید از جزیره کبوتر


یکی از جذاب‌ترین مواردی که در مورد این جزیره کوچک وجود دارد نزدیک بودن آن به خشکی است. یعنی شما می‌توانید از طریق جاده کوچکی که برای رسیدن به جزیره کبوتر ساخته‌ شده، کمتر از چند دقیقه پیاده‌روی به جزیره برسید. اما نکته دیگری که نظر اکثر گردشگران را در مورد این جزیره به خودش جلب می‌کند، چشم‌انداز بسیار جذاب و بی‌بدیل آن است. یعنی شما حتی در مسیر جاده ساحلی نزدیک به جزیره هم می‌توانید قدم بزنید و نمای شگفت‌انگیز جزیره را از دور تماشا کنید که چقدر فاصله کمی با ساحل دارد. حتی برخی از شهروندان کوش آداسی مسیر پیاده‌رویِ کنار جاده را به دوندگی اختصاص می‌دهند. از طرفی دیگر یک کشتی تفریحی بزرگ در نزدیکی جزیره لنگر انداخته و همیشه در آن اطراف دیده می‌شود و زیبایی خاصی به منظره ساحل می‌بخشد.
جزیره کبوتر کوش آداسی
قایق‌های تفریحی جزیره کبوتر
شما در مسیر جاده باریکی که به جزیره کبوتر متصل هست، شاهد قایق‌های تفریحی متعددی خواهید بود که در مقابل هر کدام یک تابلو نوشته‌شده وجود دارد که قیمت و برخی جزئیات در آن قید شده است. هزینه‌ای که برای یک ساعت کامل گشت آبی در اطراف جزیره کبوتر از شما خواهند گرفت حدود ۱۰ لیر است. این قایق‌های تفریحی شما را به تماشای پرندگان مهاجر خواهند برد تا از تماشای منظره چشم‌نواز جزیره کبوتر، غروب آفتاب و ساحل زیبای کوش آداسی از دوردست‌ها نهایت لذت را ببرید. اکثر کسانی که سوار این قایق‌های تفریحی می‌شوند، ساعت‌ها مشغول عکاسی و فیلم‌برداری از پرواز تماشایی پرندگان مهاجر و غروب اعجاب‌انگیز خورشید می‌شوند و از صدای تلاطم موج‌های آب و پرندگان نهایت لذت را می‌برند.
جزیره کبوتر کوش آداسی
قلعه سنگی جزیره کبوتر
همان‌طور که در بالا توضیح دادیم داخل این جزیره یک قلعه سنگی بسیار زیباست که توسط معماری به نام الیاس آقا ساخته شده است و اطراف آن توسط دیوارهای سنگی سه متری احاطه شده‌اند که این دیوارها دورتادور جزیره کبوتر به چشم می‌خورند. اما نورپردازی بسیار جذاب اطراف دیوارها باعث شده تا شب‌هنگام شاهد منظره بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای باشیم. چرا که انعکاس نور چراغ‌ها روی دیوارها و سطح آب‌ شما را غرق تماشای این جزیره کوچک و جذاب می‌کند. بسیاری از گردشگرانی که شب‌هنگام از این جزیره دیدن می‌کنند عکس‌های بسیار زیادی از منظره چشم‌نواز آن گرفته و در فضای مجازی آن را به اشتراک می‌گذارند.
داخل قلعه سنگی بسیار جذاب و دیدنیست و درون آن یک اسکلت فسیل برای نمایش قرار داده شده است. تمام جزئیات در مورد این اسکلت فسیلِ بسیار بزرگ در کنار آن نوشته شده و می‌توانید آن را به دقت مطالعه کنید که روی شیشه‌های محافظش نوشته شده: "لطفا دست نزنید". علاوه بر آن کشتی‌های کوچک چوبی بسیار زیبایی نیز در آنجا وجود دارند که درون شیشه‌های مکعبی قرار داده شده‌اند و حتم داریم از تماشای آن‌ها هم نهایت لذت را خواهید برد. ورودی جزیره کبوتر و یا قلعه سنگی کاملا رایگان است و می‌توانید در ساعاتی که آنجا برای بازدید عموم مردم باز است مراجعه کرده و از آنجا دیدن کنید.
جزیره کبوتر کوش آداسی

چگونه به جزیره کبوتر برویم؟


دسترسی به جزیره کبوتر بسیار آسان است، چرا که فاصله چندانی با ساحل کوش آداسی ندارد. شما کافیست بلوار اینونو (İnönü) را پیدا کرده و سپس سمت چپ پیچیده و به سوی بلوار آتاتورک بروید، بعد باید دست راست و سپس به سمت بُزکورت شرقی بروید و مجددا سمت چپ بپیچید تا در نهایت جزیره کبوتر را پیدا کنید.

در نزدیکی جزیره کبوتر از چه جاهای دیدنی می‌توان بازدید کرد؟


کوه کِسِ: ۹۵۰ متر
مجموعه باستانی هلنیستی پرین: ۱ کیلومتر
پارک کوش آداسی: ۳ کیلومتر
بندر کوش آداسی: ۴ کیلومتر

چه هتل‌هایی نزدیک به جزیره کبوتر وجود دارند؟


هتل ایلیادا: ۲ کیلومتر
هتل سوزر: ۲ کیلومتر
هتل اوزکا: ۳ کیلومتر
هتل مارینا: ۳ کیلومتر

چه رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی نزدیک قلعه کبوتر هستند؟


رستوران لیمان: ۳۵۰ متر
رستوران برگر کینگ: ۱ کیلومتر
رستوران دریم فود استیشن: ۱ کیلومتر
رستوران یالی بالیک: ۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است