search
menu

جاهای دیدنی کوش آداسی

[ پنهان کردن ]
ساحل بانوان(kadinlar denizi)
شهر باستانی میلتوس از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی
جزیره کبوتر (Güvercinada)
شبه جزیره دیلک (Dilek Peninsula National Park)
پارک آبی آکوآ فانتاسی (aqua fantasy)
شهر باستانی سردیس
شهر باستانی افه سوس باستان (Ephesus)
پارک آبی آدالند آکواپارک
معبد دیدایما (didyma)
مسجد عیسی بیگ(İsa Bey Mosque)
غار کاراجا (Karaca Cave)
روستای کیرازلی (kirazli)
بندر کشتی‌های تفریحی کوش آداسی
بازار حجیوات کوش آداسی
روستای گوزل چاملی (Village Of Gozel Chamly)
قصر پنبه‌ای (Pamukkale)
غار سیر تلائینی (sir teaiiini cave)
پارک ملی دلتای آیدین
کاروانسرای کوش آداسی
خانه حضرت مریم (Meryem Ana Evi)
دژ و قلعه کوش آداسی
قلعه گوورجین آداسی(Güvercinada)
روستای شیرینچه(shirince village)
شهر باستانی پرین
سفر به کوش آداسی
جاهای دیدنی کوش آداسی در چند سبک متفاوت هستند. برخی تاریخی و باستانی هستند. بعضی از جاهای دیدنی کوش آداسی طبیعی و برخی دیگر درباره زندگی سنتی و تاریخی مردم ترکیه است. در ادامه با برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی آشنا می‌شویم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا در کشور ترکیه را دارید پس باید نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

ساحل بانوان(kadinlar denizi)


اگر به کوش آداسی سفر کنید تمامی امکانات را برای یک قرار عاشقانه لب ساحل یا گذراندن یک بعد از ظهر هیجان‌انگیز را در اختیار خواهید داشت چراکه سواحل کوش آداسی بی نظیر هستند. این ساحل میان گردشگران و البته ساکنین کوش آداسی از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و روزانه هزاران هزار بازدید کننده دارد. دلیل نام گذاری این ساحل به دوران حکومت عثمانی برمی‌گردد. در آن زمان کادینلار دنیزی فقط برای استفاده بانوان بوده و ورود آقایان به این خط ساحلی ممنوع بوده است. امروزه ساحل بانوان برای تفریح و سیاحت عموم باز است. این ساحل زیبا دارای یک کیلومتر ساحل شنی با عمق کم است و به همین علت برای کودکان تفرجگاه مناسبی به شمار می‌رود. در این ساحل چترهای آفتاب، صندلی‌های متعدد و چشم‌انداز بی‌نظیری از دریا وجود دارد که یک روز عالی را برای شما می‌سازد. هر از چند گاهی می‌توانید برای شنا به آب بروید و بعد برای رفع خستگی به تخت خود برگردید. البته برای رفع گرسنگی می‌توانید به سمت رستوران‌های لوکس و کافه‌های باکیفیتی که حدود یک کیلومتر با ساحل فاصله دارد بروید و از طعم غذاها و نوشیدنی‌های ترکی لذت ببرید.
جاهای دیدنی کوش آداسی

شهر باستانی میلتوس از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی


یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی که بازمانده از دوران یونان باستان است، شهر باستانی میلتوس است. این شهر با جا به جا شدن مسیر رود میندر که از آن می‌گذشته است، این شهر متروک می‌شود. این شهر در حوالی سال ۱۴۰۰ پیش از میلاد، یکی از شهرهای ثروتمند یونانی بوده است. این شهر در سال ۵۰۰ پیش از میلاد محل یکی از جنگ‌های ایرانیان و یونانیان بوده است و طی آن ویران می‌شود. بعدها رومیان آن را به سبک یک شهر رومی دوباره بازسازی می‌کنند.

جزیره کبوتر (Güvercinada)


جزیره کبوتر که به نام‌های گورچین آدا یا گورسین آدا شناخته می‌شود یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی به شمار می‌رود. این جزیره در فصل کوچ میزبان پرندگان مهاجر زیادی است و زیبایی دوچندانی را به این سرزمین کوچک سر از آب بیرون آورده می‌بخشد. اگر به معنی کوش آداسی دقت کرده باشید متوجه اسم پرنده و جزیره داخل نام آن خواهید شد به همین علت است که جزیره کبوتر نماد اصلی جزیره کوش آداسی به شمار می‌رود. سال‌ها قبل به علت قرارگیری استراتژیک این جزیره از آن به‌عنوان قلعه نظامی و مبارزه با دزدان دریایی استفاده می‌کردند. در جزیره کبوتر هنوز هم قلعه‌ای به نام دزدان دریایی یا قلعه بیزانس وجود دارد که خاطرات و سرگذشت سال‌های دور را نشان گردشگران خواهد داد. اگر تابه حال به این جزیره سفر نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه؛ سفر خود را رزرو اینترنتی بلیط هواپیما انجام دهید تا بتوانید انرژی خود را برای تفریح بیشتر خرج کنید.
جاهای دیدنی کوش آداسی

شبه جزیره دیلک (Dilek Peninsula National Park)


شبه جزیره دیلک یکی دیگر از مقاصد گردشگری جزیره کوش آداسی است که با دیدنی‌های فراوان توانسته محبوبیت خاصی میان طبیعت گردان و گردشگران به دست آورد. این شبه جزیره در میان استان آیدین و ولسوالی‌های کوش آداسی واقع شده و پر از سازه‌های شنی و بناهای زیبای ساحلی است. از دیدنی‌های حیرت‌انگیز این شبه جزیره می‌توان به تنوع بالای گونه‌های گیاهی و جانوری اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دیلک هرساله میزبان تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرنده است. این پرنده‌ها حدود ۲۵۶ نوع هستند که در فصل مهاجرت به این شبه جزیره کوچ می‌کنند. گونه‌های جانوری نیز در شبه جزیره دیلک بسیار یافت می‌شوند به عنوان مثال پلنگ پارس، لاک پشت‌های دریایی و انواع ماهی‌ها در این شبه جزیره زندگی می‌کنند و حتی بعضی از خزندگان یا پستانداران دیگر نیز در دیلک پرورش داده می‌شوند. طبیعت زیبا و بکر شبه جزیره دیلک از زمان باستان دست نخورده و به همین علت فضای بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی را روبه روی چشمان شما قرار می‌دهد. در شبه جزیره دیلک یک شهر باستانی نیز وجود دارد که نام آن کارینا است. کارینا در جنوب این شبه جزیره واقع شده و یکی از دوازده شهر باستانی و قدمت دار یونس است. یکی دیگر از مناطق گردشگری این شبه جزیره دهکده دوگانبی است. برای رفتن به این دهکده باید از میان پارک ملی دیلک عبور کنید و زمانی که به قسمت جنوبی پارک رسیدید به دنبال روستای دوگانبی بگردید. این دهکده به قدری خاص و زیباست که مانند نگینی در میان فضای سبز پارک می‌درخشد. ناگفته نماند معماری این روستا تلفیقی از بناهای یونان و ترکیه است. اگر با تور به کوش آداسی سفر کنید قطعاً این شبه جزیره یکی از مناطقی است که در لیست بازدید قرار می‌گیرد.

پارک آبی آکوآ فانتاسی (aqua fantasy)


آکوافانتاسی نام یک هتل بزرگ و مشهور است که در مجموعه خود؛ پارک آبی اختصاصی، هتل، هفت عدد رستوران و فضای سبزی با درختان کاج جای داده است. البته دارای امکانات رفاهی و تفریحی دیگری مانند حمام سنتی ترکی، سالن اسپا و خدمات سلامت، سالن ماساژ و سونا هم هست. اگر برای اقامت خود این هتل را انتخاب کردید باید بگوییم که درست به هدف زده‌اید! در این هتل تمام امکانات رفاهی شخصی وجود دارد. تمامی اتاق‌ها بالکن اختصاصی دارند و اینترنت رایگان و پر سرعت (آن هم در کل فضا) از دیگر ویژگی‌های این هتل هستند. اما زمانی‌ که کامل استراحت کردید باید خود را برای یک روز پر از هیجان تفریحی آماده کنید زیرا پارک آبی آکوا فانتاسی یکی از پارک‌های آبی کوش آداسی با داشتن انواع سرسره، استخر، بازی‌های آبی و والیبال و فوتبال ساحلی انتظارتان را می‌کشد. ناگفته نماند این پارک آبی قابل دسترس همگان بوده و برای استفاده از آن نیازی نیست که حتماً در هتل اقامت داشته باشید. وسایل بازی ریز و درشت در این پارک آبی این امکان را به شما می‌دهد که علاوه بر خودتان، کودکان هم فضای تفریحی لذت ببرد و بازی کند. مسابقه رقص در کنار ساحل و کلی از بازی‌های دیگر ساحلی از مواردی است که به جذابیت این پارک افزوده است.
جاهای دیدنی کوش آداسی

شهر باستانی سردیس


شهر باستانی پیشارومی سردیس مرکز فرمانروایی لیدیا در سده ۶ و ۷ پیش از میلاد بوده است. این شهر که در کناره کوهستان تامولوس قرار گرفته در اسطوره‌ها به عنوان شهر طلا شناخته می‌شود. این شهر محل فرمانروایی کرئوس، آخرین فرمانروای لیدیا بوده است که سکه طلا را برای نخستین بار اختراع کردند. پیشینه این شهر البته به دوران‌های کهن‌تر برمی‌گردد ولی بازمانده‌های آن در اثر زلزله‌های این منطقه از میان رفته‌اند.

شهر باستانی افه سوس باستان (Ephesus)


اگر در مجموعه آکوافانتاسی اقامت داشته باشید بازدید از افه سوس برایتان راحت‌تر است زیرا از آکوافانتاسی تا شهر افه سوس تنها ۸ کیلومتر مسیر دارید. این شهر یکی دیگر از مقاصد گردشگری است که به علت قدمت چند هزار ساله ارزش بازدید زیادی دارد. طبق افسانه‌هایی که شنیده شده نام این شهر از یک شاهزاده آتنی گرفته شده که توانسته ۱۲ شهر ایونا را با هم متعهد و از آن‌ها یک شهر بزرگ‌تر بسازد. از این شهر باستانی که معبد آرتمیس، کتابخانه سلسیوس و آمفی تئاتر عظیم را در دل خود دارد تنها ویرانه‌ای با شکوه به جا مانده و امروزه در لیست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است. شهر باستانی افسوس در گذشته مرکز تجارت بازرگانان بوده ولی حالا یک مقصد مهم برای زائران مسیحی به شمار می‌رود. اگر به شهر باستانی افه سوس رفتید از دیدن غار اصحاب کهف، دروازه میترداتس، دروازه هرکول، حمام اسکولاستیکا، ‌دروازه مگنیسیان و آب‌نمای تراجان غافل نشوید. برای گشت و گذار بهتر در این شهر حتماً آب فراوان همراه خود ببرید و کفش‌های مناسبی بپوشید چون قرار است حدود ۲ الی ۳ ساعت پیاده روی کنید.

پارک آبی آدالند آکواپارک


پارک آبی آدالند یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی است که در ساحل غربی آن قرار گرفته است. در این پارک آبی می‌توانید انواع بازی‌های هیجان‌انگیز آبی و سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز را امتحان کنید. همچنان یک آب‌نمای بزرگ هم در کناره آن هست که نمایش‌های آبی همراه با موسیقی زیبایی را اجرا می‌کند. جکوزی، استخر آب گرم و استخر ویژه کودکان از دیگر بخش‌های این پارک آبی است.

معبد دیدایما (didyma)


معبد دیدایما دومین معبد بزرگ رومیان باستان است که پس از سال‌ها هنوز هم بقایایی دارد که به نظر سالم می‌رسند. دیدایما بعد از دلفی مهم‌ترین معبد باستان به شمار می‌آمده و فرمانروایی آن تحت سلطه کنستانتین کبیر بوده است. ساخت این نمای باستانی ۵۰۰ سال طول کشید اما هیچ‌وقت تکمیل نشد و چیزی که امروزه از آن می‌بینیم معبدی پر از ستون‌های بلند، مجسمه پوزیدون و مجسمه سر مردوسا است. در سالیان دور در این معبد افرادی به پیشگویی مشغول بودند و این کار توسط مرکز مذهبی هلینسکی انجام می‌شد.اگر به تخت جمشید سفر کرده باشید دقیقاً از ماهیت این معبد مطلع خواهید شد.

مسجد عیسی بیگ(İsa Bey Mosque)


مسجد عیسی بی یا عیسی بیگ، مسجدی خوش‌ساخت با طراحی به سبک عثمانی ساخته و به دوران حکومت سلجوقیان برمی‌گردد. به گفته باستان شناسان مسجد عیسی بیگ یکی از بناهایی است که سیر تحول و زندگی مردمان از دوره حکومت سلجوقی به عثمانی را نشان می‌دهد. به هنگام ورود به این مسجد دو در روبه روی شما قرار دارد که می‌توانید برای مشاهده کتیبه‌های قدیمی و دیوارهای مرمری از در سمت غرب وارد شوید. اگر به مناطق تاریخی و مشاهده بناهای باستانی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم به بازید مسجد عیسی بیگ بروید.

غار کاراجا (Karaca Cave)


از غار کاراجا به عنوان یکی دیگر از مناطق زندگی انسان‌های نخست یاد می‌شود. این غار زیبا را مارکوپلو در سفری به دریای سیاه پیدا کرد. البته در آن زمان به این منطقه توجه زیادی نشد تا اینکه یک دانشجوی زمین شناسی کشف شد. به این ترتیب بود که غار کاراجا بعد از ۱۰ سال بررسی و اکتشافات لازم برای بازدید عموم باز شد. این غار از سال ۱۹۹۶ در دسترس گردشگران قرار گرفته و افراد می‌توانند این غار ۳۰ هزار ساله را با سنگ‌های ۱۴۵ میلیون ساله ببینند. غار کاراجا منطقه‌ای شگفت‌انگیز است که با آنچه در ذهن شماست کاملاً تفاوت دارد. ایده‌ای که ما از غار در ذهنمان داریم مکانی کوچک و تنگ و تاریک است که موجوداتی نظیر عقرب و مار دارد اما غار کاراجا با صخره‌های تراشیده شده و نورپردازی خاص همچنین حوضچه‌های آب و راهروی پلکانی است که نظر هر طبیعت گردی را به خود جلب می‌کند. در سفر به غار کاراجا متأسفانه نمی‌توانید تلفن همراه یا دوربین عکاسی ببرید زیرا عکس‌برداری ممنوع است. برای رفتن به این غار می‌بایست از کوش آداسی خارج شوید و بعد از عبور از جنگل‌های کاج بعد از گذراندن یک کیلومتر پیاده روی به غار کاراجا می‌رسید.
جاهای دیدنی کوش آداسی

روستای کیرازلی (kirazli)


کیرازلی یک روستای خوش آب و هوا با مردمانی خونگرم واقع شده در جزیره کوش آداسی است. زمانی که به این روستا سفر می‌کنید در وهله اول عاشق بافت قدیمی در عین حال خوش رنگ و لعاب آن خواهید شد. مردم روستای کیرازلی همچنان به باغداری و کشاورزی مشغول هستند و بوی درختان میوه کل روستا را پر کرده است. در این منطقه می‌توانید غذاهای محلی را تست کنید و طعم خوش محصولات ارگانیک را بچشید. اگر به روستای کیزالی سفر کردید حتماً به بازار سنتی آن‌ها بروید تا بتوانید از نزدیک فرهنگ و آداب مردم همچنین صنایع دستی و محلی آن‌ها را ببینید. یادتان نرود در مراسم رقص و آواز محلی اهالی کیرازلی همراه شوید و لحظات خوش و متفاوتی را برای خود رقم بزنید.

بندر کشتی‌های تفریحی کوش آداسی


بندر و اسکله کشتی‌های کروز و کشتی‌های تفریحی در کوش آداسی یکی از جاهای دیدنی کوش اداسی است که به خاطر همسایگی این شهر و دریای اژه شکل گرفته است. این شهر چند دهه قبل یک روستای ساحلی بود ولی اکنون تبدیل به یک بندر بزرگ ترکیه شده است. شما هم می‌توانید با قایق‌های این اسکله گشتی در دریای اژه بزنید و حتی از کوش آداسی به دیگر شهرهای بندری ترکیه سفر کنید.

بازار حجیوات کوش آداسی


شاید برایتان دانستن این موضوع جالب باشد؛ بازار حجیوات که یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری و خرید بوده جزو قدیمی‌ترین مجتمع‌های خرید محسوب شده و از سال ۱۹۶۸ ساخته شده است! در این بازار می‌توانید صنایع دستی زیبا و متعددی را ببینید که هر کدام ویژگی خاص خود را داشته و برای نوازش روح شما به خط شده‌اند. بازار حجیوات مناسب برای خرید سوغات نیز هست زیرا که پر از ظروف چینی و سفالی بوده و طبق سلیقه‌تان می‌توانید با آن عزیزانتان را خوشحال کنید. مسئولان و مدیران این بازار همگی بر این باورند که بازار حجیوات می‌تواند برق خوشحالی را در چشمان شما بیاورد. البته اگر هم قصد خرید کالایی را ندارید می‌توانید برای گشت و گذار به این بازار مراجعه کنید. از ویژگی‌های خوب این بازار ساعت کاری تا ۱۲ شب است یعنی بعد از یک روز تفریح، شبتان را با حجیوات به پایان برسانید. این بازار از ساعت ۱۰ تا ۲۴ در دسترس عموم است.

روستای گوزل چاملی (Village Of Gozel Chamly)


روستای زیبا و دیدنی دیگری که در شمال شرقی پارک ملی آیدین واقع شده گوزل چاملی نام دارد. قدمت این روستا به قرن ۸ یا ۹ میلادی برمی‌گردد که امروزه معمولاً به عنوان محل برگزاری تعداد کثیری از اجلاس‌های کنفدراسیون که مرکز سیاسی یا علمی هستند استفاده می‌شود. در این روستا گردشگاه‌های دیگری وجود دارد که می‌تواند روز تفریحی شما را از آن خود کند. اگر می‌خواهید یک روز تفریحی را در روستای گوزل چاملی بگذرانید باید به سمت شمال شرقی پارک ملی آیدین بروید و در دامنه تپه دیلک این روستا را پیدا کنید. در این روستا می‌توانید با آداب و سنن مردمان بومی ترکیه آشنا شوید.
جاهای دیدنی کوش آداسی

قصر پنبه‌ای (Pamukkale)


پاموک کاله یا قصر پنبه‌ای منطقه‌ای پربازدید و محبوب بین گردشگران و مسافران است. این جاذبه دیدنی و رؤیایی دستاورد زلزله‌ای است که در ۴۰۰ هزار سال پیش اتفاق افتاده و باعث جابجایی زمین و بیرون آمدن چشمه‌های آب گرم شده است. این آب‌های زیرزمینی به سرعت بالا آمدند و در اثر گرمانی خورشید بخار شدند. هر کدام از این تراس‌های تراورتنی آب دریا را در خود می‌کشیدند و با کربنات سدم تلفیق می‌شدند. سازه‌های کریستالی سفید رنگی که مانند نقاشی کنار هم کشیده به این شکل ایجاد شده‌اند. اگر به کوش آداسی سفر کردید پاموک کاله که در معنای ترکی آن قصر پنبه‌ای است را اول لیست خود برای بازدید قرار دهید. در فصول بهار و تابستان رنگ دریا فیروزه‌ای شده و بسیار زلال و شفاف است. به قدری که می‌توانید حرکت بچه قورباغه‌ها را درون آب ببینید. این قصر در نزدیکی شهر تاریخی هیراپولیس واقع شده و در ارتفاع ۱۰۰ متری قابل دسترسی است. دلیل نام‌ گذاری این جاذبه گردشگری از نگاه مردمان ترکیه به علت شبیه بودن فضای این منطقه به پنبه‌های قابل کشت ترکیه است.

غار سیر تلائینی (sir teaiiini cave)


یکی دیگر از غارهای کشف شده در شهر کوش آداسی غار سیر تلائینی نام دارد. سیر تلائینی مانند دیگر غارها محل زندگی انسان‌های نخست بوده و افراد زیادی را در برابر حیوانات و تحولات آب و هوایی نجات داده است. غار سیر تلائینی با ۳۴۸ متر مساحت بزرگ‌ترین غار کشف شده در کوش آداسی است که با پدیده‌های شگفت‌انگیزی انتظار گردشگران را از سراسر دنیا می‌کشد. این غار محل تجمع کتیت‌ها و استالا گمیت‌ها و ستون‌های بلند و زیادی بوده که توسط آهک طی سال‌های متوالی ساخته شده است. این غار از درجه رطوبت بالایی برخوردار بوده اما در عین حال خشک است حتی هیچ آب زیرزمینی به این غار راه ندارد. برای دیدن غار سیر تلائینی باید به شهرستان کاراجوسو در شهر کوش آداسی بروید و در میان دو روستای یکاری چام آداسی و روستای دیگری به نام نارلی گدیک کوش آداسی؛ غار سیر تلائینی را بیابید.

پارک ملی دلتای آیدین


این پارک ملی بیشتر با نام آیدین بیوک مندرس معروف شده اما نام اصلی آن پارک ملی دیتای آیدین است. این پارک ملی در سال ۱۹۶۶ ساخته شده و حدود ۲۹۸ هکتار مساحت دارد. در پارک آیدین بیوک مندرس می‌توانید گونه‌های متعدد جانوری و گیاهی را ببینید و در کنار آن از ساحل شنی و آبی زیبای فیروزه‌ای دریا لذت ببرید. اجازه برپا کردن چادرهای صحرایی در این پارک ملی وجود دارد اما اگر بخواهید جایی را برای اقامت شب رزرو کنید می‌توانید در کاروانسراها بمانید و لذت طبیعت گردی در کوش آداسی را به کمال برسانید.
جاهای دیدنی کوش آداسی

کاروانسرای کوش آداسی


اگر چند قرن به عقب برگردید به دوران یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی در روزگار سلجوقی و عثمانی می‌رسید. کاروانسرای کوش آداسی به دوران وزیر اوکوز وزیر بزرگ سلطان محمدپاشای عثمانی بازمی‌گردد. این کاروانسرا و قلعه با آجرهای سرخ و سبک معماری تاریخی خودش، هم جایی برای انبار و محافظت از کالاهای گرانبها بوده است و هم جایی برای ملاقات‌های مهم سیاسی. در ورودی کاروانسرا، شما یک در مستحکم و سپس مجموعه‌ای از حجره‌ها همراه با درختکاری و تزیینات تاریخی را مشاهده می‌کنید.

خانه حضرت مریم (Meryem Ana Evi)


جالب است بدانید خانه حضرت مریم یا در معنای ترکی آن؛ خانه مادر مریم در سال ۱۸۹۲ کشف شد و حدود ۶۰ سال بعد با بازسازی‌هایی که انجام دادند آن را به یک کلیسای کوچک تبدیل کردند. این کلیسا امروزه پذیرای تعداد کثیری گردشگر و زائر است که به نیت بازدید و یا زیارت به این خانه می‌روند و از چشمه نزدیک آن به نیت شفا می‌نوشند. اگر بطری یا لیوانی همراه خود نداشته باشید می‌توانید برای خود یک بطری آب مقدس تهیه کنید. سودای این آب به قدری است که گردشگران آن را به سرو صورت خود می‌زنند تا عافیت را از آن خود کنند. این خانه با نمای مخروطی شکل، سنگ‌های مستطیلی و پنجره‌های نزدیک بام فضای اصیل و قدیمی را به نمایش می‌گذارد. برای بازدید از این کلیسای کوچک فقط باید از طریق تور یا ماشین شخصی استفاده کنید زیرا هیچ وسیله نقلیه عمومی برای رسیدن به خانه حضرت مریم وجود ندارد. اگر به خانه حضرت مریم رفتید بازدید از دیوار آرزوها را فراموش نکنید. همین‌طور می‌توانید امیال و آرزوهای خود را روی کاغذی کوچک بنویسید و داخل این دیوار قرار دهید. مانند چاهی که در جمکران در نزدیکی شهر قم وجود دارد... شاید مورد لطف و مرحمت صاحب خانه قرار گرفتید و دعایتان مستجاب شد!

دژ و قلعه کوش آداسی


در جزیره پیگئون که یکی از جزایر ترکیه و از جاهای دیدنی کوش آداسی است، قلعه و دژ کوش آداسی جای گرفته است. این استحکامات نظامی به دوران عثمانی برمی‌گردد. این دژ برای محافظت از مسیر بازرگانی دریایی دریای اژه و محافظت از شهر در حملات دریایی ساخته شده است. این جزیره یکی از محل‌های سفر پرندگان مهاجر در ترکیه است.
جاهای دیدنی کوش آداسی

قلعه گوورجین آداسی(Güvercinada)


این قلعه در سال‌ها پیش به عنوان مقر اصلی دیده‌بانی عثمانی‌ها استفاده می‌شده و امروزه یکی دیگر از مقاصد گردشگری جزیره کوش آداسی به شمار می‌رود. این قلعه با دیوارهای بلند و مرتفع قلعه‌ای دفاعی محسوب می‌شده و در جزیره کبوتر جا خوش کرده است. جالب است بدانید این جزیره در سال‌های قبل در اثر زلزله به ویرانه تبدیل و پس از چندی مرمت و بازسازی شد.

روستای شیرینچه(shirince village)


از دیگر روستاهای واقع در کوش آداسی می‌توان به روستای شیرینچه اشاره کرد. این روستا با بافت قدیمی یونانی و بناهای تاریخی یکی از مقاصد گردشگری جزیره کوش آداسی به شمار می‌رود. در سال‌ها قبل اهالی این روستا آن را به اسم ((CIRKINCE به معنای زشت خطاب می‌کردند؛ دلیلشان هم این بود که مردم غریبه و بیگانگان از این دهکده بروند و آن را برای ماندن انتخاب نکنند. اهالی این روستا بر این باور بودند از غریبه‌ها به آن‌ها ضرر خواهد رسید. سال‌ها گذشت و این روستا نام کنونی را به خود گرفت که به معنی شیرین و دل‌نشین است. امروزه در این روستا مردمان به شدت مهمان‌نواز و خونگرم هستند به‌طوری که خانه‌های خود را تبدیل به رستوران، کافه و یا اقامت و هتل کرده‌اند تا بتوانند از توریست‌ها پذیرایی صمیمی‌تری داشته باشند. ناگفته نماند در قدیم‌الایام اهالی شیرینچه به کشاورزی مشغول بودند و درآمدشان از این طریق بود اما حالا با گذشت زمان راه درآمد مردم این روستا از صنعت گردشگری است. اگر به روستای زیبای شیرینچه رفتید فراموش نکنید از بازار آن مقداری لوسیون روغن زیتون و صابون‌های گیاهی تهیه کنید. البته انواع چای‌های گیاهی و محصولات درمانی دیگر این روستا نیز بسیار پرطرفدار است. پس اگر به این گونه صنایع علاقه داشتید بازار ارگانیک روستای شیرینچه را از قلم نیندازید. در این روستا حدود ۶۰۰ نفر زندگی می‌کنند و اهالی آن شب‌های گرم و متفاوتی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

شهر باستانی پرین


شهر باستانی پرین یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است که به دوران یونان باستان برمی‌گردد. نخستین نشانه‌های باستانی از زمان ساخت این شهر به ۱۰۰۰ پیش از میلاد برمی‌گردد. اما دوران اوج شهر در سده چهارم پیش از میلاد است. معبد آتنا که در بالاترین نقطه شهر قرار گرفته، مهمترین نقطه دیدنی این شهر است.

سفر به کوش آداسی


کشور ترکیه جاذبه‌های متعدد و دیدنی‌های فراوانی دارد که حتی با این‌همه جستجو و کندوکاو تمامی ندارد و مطمئنا گردشگاه و تفرجگاه‌های دیگری هم در این کشور وجود دارد که هنوز کشف نشده و یا اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. از حق نگذریم پرطرفدار بودن تورهای کشور ترکیه اصلاً بی علت نیست.
شما در جای جای این کشور مخصوصاً جزیره کوش آداسی می‌توانید تاریخ و تمدن را در کنار ساخت و سازهای مدرن ببینید. همان‌طور که گفته شد کوش آداسی جزیره در ترکیه بوده که امروزه به علت وسعت و پهناوری آن نام شهر را به خود گرفته است. این جزیره زیبا تجربه سفری شگفت‌انگیز و متفاوت را در آلبوم خاطرات شما به یادگار خواهد گذاشت. اگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید پیشنهاد سفرمارکت به شما رزرو ارزانترین بلیط هواپیما است؛ زیرا با یک جستجوی کوچک می‌توانید هزینه رفت و آمدتان را کمتر کرده و به جای روی سفرتان تمرکز کنید. اکثر مراکز دیدنی و مقاصد کوش آداسی همراه با تهیه بلیط امکان پذیر است پس چه بهتر که بودجه خود را برای تفریحی بهتر نگه‌دارید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است