search
menu

راهنمای کامل فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

[ پنهان کردن ]
فرودگاه صبیحا گوکچن کجاست؟
ترمینال های فرودگاه
امکانات فرودگاه صبیحا
ترانسفر از فرودگاه صبیحا
اطلاعات پرواز فرودگاه صبیحا
مترو فرودگاه صبیحا
اتوبوس‌های فرودگاه صبیحا
تاکسی فرودگاه صبیحا
فاصله فرودگاه صبیحا تا میدان تقسیم
فاصله فرودگاه استانبول تا فرودگاه صبیحا
فاصله فرودگاه صبیحا تا میدان تکسیم
چگونه از فرودگاه صبیحا به فرودگاه استانبول برویم
چگونه از فرودگاه جدید استانبول به فرودگاه صبیحا برویم
هتل فرودگاه سابیها استانبول
فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن استانبول یکی از دو فرودگاه بین‌المللی است که به استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه خدمات‌رسانی می‌کند. این فرودگاه در بخش آسیایی استانبول جای گرفته است و به عنوان مرکز خطوط هوایی آنادولو جت و پگاسوس عمل می‌کند. این مرکز به نام سابیها گوکچن، دخترخوانده آتاتورک و اولین خلبان زن ترکیه‌ای نامگذاری شده است. اگرچه فرودگاه استانبول، واقع در غرب بخش اروپایی استانبول، بزرگ‌تر این فرودگاه است، اما Sabiha Gökçen هنوز یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های این کشور است.
راهنمای کامل فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

فرودگاه صبیحا گوکچن کجاست؟


فرودگاه بین‌المللی سابیها گوکچن استانبول (SAW) در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۳۵٫۵ میلیون مسافر خدمات‌رسانی کرد. امروز به عنوان دومین فرودگاه شلوغ ترکیه و سیزدهمین فرودگاه شلوغ اروپا از آن یاد می‌شود. همچنین شلوغ‌ترین باند فرودگاه و فرودگاه تک ترمینال جهان است. در واقع فرودگاه صبیحا در منطقه کورتکوی واقع شده است. همچنین این فرودگاه در ۵۰ کیلومتری تکسیم، ۴۰ کیلومتری کادیکوی و ۱۲ کیلومتری پندیک قرار دارد.

ترمینال های فرودگاه


این فرودگاه مرکز پروازهای ایرلاین‌های اصلی ترکیه به نام‌های پگاگوس ایرلاینز و آنادولو جت (از زیرمجموعه‌های ترکیش ایرلاین) است. این فرودگاه دو ترمینال A و B دارد که یکی مخصوص پروازهای داخلی و دیگری مخصوص سفرهای بین‌المللی است. مقاصد پروازی مهم این فرودگاه شامل فرانکفورت، مادرید، پراگ، زوریخ، میلان، وین، مسقط و تهران می‌شود.

امکانات فرودگاه صبیحا


فرودگاه سبیحا امکانات متعدد، متنوع و مدرنی دارد که این فرودگاه را به یک فرودگاه فوق‌العاده و برجسته تبدیل کرده است. این امکانات شامل موارد زیر است:
۱. وای فای: دسترسی رایگان به Wi-Fi وجود ندارد. WiSpotter یک سرویس پولی است که خریداران بلیط هواپیما استانبول را قادر می‌سازد با قیمت ثابت به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

۲. FLASHPASS: در فرودگاه صبیحا گوکچن، FlashPass موجود است. این قابلیت یک راه سریع برای عبور از فرودگاه است.

۳. دسترسی آسان به هتل ISG: این فرودگاه، در نزدیکی ترمینال‌های مسافربری قرار دارد و با استفاده از شاتل، تنها با ۳ دقیقه دسترسی به این هتل امکان‌پذیر است. این هتل دارای ۱۲۸ اتاق است.

۴. برنامه ISG AIRPORT: اگر می‌خواهید تمام اطلاعات را در جیب خود داشته باشید، بهتر است که اپلیکیشن Sabiha Gökçen Airport را بر روی گوشی هوشمند خود دانلود کنید. همه خدمات، وضعیت پرواز و موارد دیگر را می‌توانید دراین اپلیکیشن پیدا کنید.
راهنمای کامل فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

۵. گم‌شده‌ها و پیدا شده‌ها: برای موارد گم شده در مناطق پایانه، لطفاً با دفتر گمشده و یافت شده پایانه که توسط مدیریت ترمینال ISG اداره می‌شود، تماس بگیرید. این دفتر از ساعت ۸:۰ تا ۲۳:۳۰ فعالیت می‌کند.

۶. انبار چمدان: در فرودگاه یک دفتر برای نگهداری چمدان وجود دارد.

۷. منطقه استعمال دخانیات: یک اتاق سیگار در داخل فرودگاه وجود دارد. در سایر مناطق سیگار کشیدن ممنوع است.

۸. سایر خدمات
- رستوران‌ها و کافه‌ها
- مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع
- تسهیلات برای مسافران معلول
- گل فروشی
- داروخانه
- آرایشگاه
- دفتر فروش بلیط
- بانک‌ها
- اداره پست
- خدمات باربری
- ATMS و صرافی
- خدمات پستی
- ورکینتون صبیها گوکچن
- بازپرداخت مالیات
- مسجد

ترانسفر از فرودگاه صبیحا


شما پس از رزرو آنلاین بلیط ارزان استانبول، می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف ترانسفر در فرودگاه سابیها استانبول یکی را انتخاب کنید.
به دلایل متعددی بهتر است که از قبل ترانسفر را رزرو کنید. زمانی که در استانبول فرود می‌آیید، ممکن است به دلیل شلوغی و کمبود ظرفیت، نتوانید فوراً یک وسیله نقلیه پیدا کنید. یا ممکن است مجبور شوید بسیار بیشتر از هزینه‌ای که در صورت رزرو آنلاین انجام می‌دادید، بپردازید.
در اینجا گزینه‌هایی برای انتقال ایمن و آسان از این فرودگاه به هتل شما در شهر وجود دارد:
راهنمای کامل فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

۱. اتوبوس‌های شاتل: اتوبوس‌های شاتل (Havabüs) هر ۳۰ دقیقه یکبار بین فرودگاه و کادیکوی در سمت آسیایی یا تقسیم در بخش اروپایی استانبول حرکت می‌کنند. ایستگاه اتوبوس در مقابل سالن ورودی در سمت مقابل خیابان قرار دارد.
زمان سفر به ترمینال کشتی در کادیکوی حداقل ۴۰ دقیقه و تا تکسیم در سمت اروپایی حداقل ۷۰ دقیقه است. در آنجا اتوبوس‌های شاتل در ۵۰۰ متری میدان تقسیم درست در کنار هتل پوینت توقف می‌کنند.
میزهای اطلاعات هاوابوس درست در مقابل فرودگاه Sabiha Gökçen وجود دارد. بلیط‌ها مستقیماً داخل اتوبوس یا جلوی اتوبوس خریداری می‌شوند.

۲. ترانسفر مشترک: در یک ترانسفر مشترک، شما در یک ون یا مینی‌بوس با افرادی که زمان رسیدن مشابهی دارند سفر می‌کنید. همه مسافران با توجه به موقعیت مکانی هتل‌هایشان یک به یک پیاده می‌شوند. این بسیار ارزان‌تر از ترانسفر خصوصی است، اما ممکن است حداکثر ۵ تا ۴۵ دقیقه در فرودگاه منتظر بمانید.

۳. ترانسفر خصوصی: چندین شرکت ترانسفر فرودگاهی با لیموزین دارند که راننده مستقیماً مهمان را در به مقصد موردنظر می‌برد.

۴. حمل و نقل عمومی: با گسترش خط ۴ مترو کادیکوی-صبیحا گوکچن، فرودگاه صبیحا گوکچن از اکتبر ۲۰۲۲ به مترو متصل شده است. این به این معنی است که مسافران اکنون می‌توانند از مترو به فرودگاه یا از فرودگاه به جایی دیگر بروند.

اطلاعات پرواز فرودگاه صبیحا


برای اطلاع از وضعیت ورود و خروج به فرودگاه یا از فرودگاه SAW، ساده‌ترین راه همچنان بررسی آخرین اطلاعات پرواز فرودگاه سابیها استانبول در وب‌سایت رسمی فرودگاه است. در آنجا می‌توانید فهرستی از پروازهایی که فرود می‌آیند یا حرکت می‌کنند، زمان دقیق ورود یا خروج، شماره پروازها و وضعیت فعلی یا تأخیرها را بیابید.
پروازهای ورودی فرودگاه صبیحا: اگر وارد وب‌سایت رسمی فرودگاه شوید، می‌توانید زمان ورود فعلی و ترمینال های ورودی مرتبط با آن‌ها را به طول کامل مشاهده کنید. در این فرودگاه بخش ورودی پروازهای داخلی و پروازهای خارجی کاملاً مشخص شده است. مسافران بلیط‌دار می‌توانند به این بخش‌ها مراجعه کنند.
پروازهای خروجی فرودگاه صبیحا: در وب‌سایت رسمی فرودگاه، زمان حرکت فعلی و پایانه‌های خروج به خوبی مشخص شده‌اند. سه دروازه ورودی برای منطقه خروج وجود دارد. در بخش خروجی شما از یک ایست بازرسی امنیتی عبور می‌کنید و کیوسک‌هایی را برای ورود پیدا می‌کنید. با نقشه دقیق فرودگاه صبیحا استانبول خود را جهت‌یابی کنید. این به شما نحوه چیدمان فرودگاه و نحوه رفت و آمد را نشان می‌دهد.
راهنمای کامل فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

مترو فرودگاه صبیحا


کسانی که از سمت آناتولی می‌آیند، می‌توانند از خط متروی فرودگاه کادیکوی-صبیحا گوکچن استفاده کنند. این خط مترو از کادیکوی شروع می‌شود. مترو از مناطق زیادی در E5 مانند Göztepe و Bostancı به فرودگاه می‌رسد.
مترو فرودگاه که رسماً به آن خط مترو M4 گفته می‌شود بین فرودگاه کادیکوی و سابیها گوکچن راه‌اندازی شد. این ایستگاه دارای ۳ ورودی است: ورودی شماره: ۱ ترمینال داخلی CIP سالن و پارکینگ، ورودی شماره: ۲ هتل فرودگاه Sabiha Gökçen و ورودی شماره: ۳ ترمینال.
بین راه ۲۲ ایستگاه ورود و تا رسیدن به مقصد حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. مسافرانی که می‌خواهند به میدان تکسیم یا سلطان احمد بروند، می‌توانند با یک توقف زودتر (در ایستگاه "آیریلیک چسمسی") پیاده شوند و در آنجا به مارماری تغییر مسیر دهند. پس از ۲ توقف قطار شما را به ایستگاه Marmaray Sirkeci می‌رساند.

اتوبوس‌های فرودگاه صبیحا


هاوابوس یا HAVABUS سرویس رسمی شاتل فرودگاهی است که بین فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول و تکسیم، کادیکوی و ینی‌صحرا فعالیت می‌کند. شما می‌توانید اطلاعات دقیقی درباره سفر بین فرودگاه SAW و مرکز شهر با شاتل‌های فرودگاهی هاوابوس، از جمله خطوط هاوابوس، ایستگاه‌ها، جدول زمانی، قیمت بلیط و غیره پیدا کنید.
* شما می‌توانید به راحتی اتوبوس‌ها را ببینید و تشخیص دهید، زیرا آن‌ها دارای آرم HAVABUS هستند.
* شما می‌توانید از ترمینال ورودی فرودگاه از اتوبوس HAVABUS استفاده کنید که نزدیک به خروجی است.
* مسافرانی که می‌خواهند ایستاده باشند، پذیرفته نمی‌شوند.
* فقط در ایستگاه منتظر می‌مانید و وقتی اتوبوس رسید، سوار آن می‌شوید و قیمت بلیط را در داخل اتوبوس می‌پردازید.
* اگر به دلیل ازدحام جمعیت نمی‌توانید سوار اتوبوس شوید، باید منتظر اتوبوس بعدی باشید.

تاکسی فرودگاه صبیحا


بهترین راه برای رسیدن به مرکز شهر استانبول استفاده از تاکسی از فرودگاه سبیها گوکچن است. کل زمان سفر ۹۰ دقیقه و هزینه آن فقط ۲۸ یورو است. به عنوان تنها گزینه انتقال مستقیم، این سریع‌ترین و کم استرس‌ترین وسیله حمل و نقل است.
معمولاً تاکسی‌های استانبول در فرودگاه منتظر هستند تا مسافران را به مرکز شهر یا فرودگاه دیگر ببرند. بیشتر اوقات سفر بدون حادثه است. گاهی اوقات راننده سعی می‌کند بیشتر از کرایه استاندارد دریافت کند، یا راه طولانی را طی می‌کند. گاهی اوقات راننده می‌خواهد توقف کند و شما را به مغازه فرش یا پوشاک چرمی که از آن پورسانت دریافت می‌کند، ببرد.
راهنمای کامل فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

فاصله فرودگاه صبیحا تا میدان تقسیم


تقسیم یکی از مناطق اصلی برای اقامت در استانبول است. حتی اگر در تکسیم اقامت ندارید، این مکان مرکز گردشگری و خرید خوبی است. شما می‌توانید از سلطان احمد، گالاتا، فاتح به هتل خود برسید. لازم به ذکر است شما می‌توانید ترانسفر خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. این بدان معنی است که در هنگام حرکت شخصی با نام شما روی تابلویی منتظر شما خواهد بود. از طرف دیگر، هنگامی‌که وارد سالن ورودی شدید، غرفه‌های زیادی را خواهید دید که از فرودگاه صبیحا گوکچن (SAW) به مرکز شهر امکانات ترانسفری دارند.

فاصله فرودگاه استانبول تا فرودگاه صبیحا


این برای مسافران بسیار ناراحت‌کننده و دردناک است، زیرا فاصله بین این فرودگاه‌ها بسیار زیاد است. برای طی کردن مسیر بین هر کدام باید از شلوغ‌ترین مرکز شهر و دو قاره عبور کنید.
* فرودگاه SAW در شرق استانبول، در منطقه پندیک، در سمت آسیایی واقع شده است.
* فاصله بین فرودگاه جدید استانبول و فرودگاه سابیها ۱۰۹ کیلومتر است.
* برای سفر بین هر دو فرودگاه باید از اروپا به آسیا و برعکس عبور کنید.
* حدود ۱۱۰ دقیقه طول می‌کشد، اما این بازه زمانی می‌تواند با توجه به تراکم ترافیک متفاوت باشد.
* می‌توانید مستقیماً بین IST و SAW سفر کنید.

فاصله فرودگاه صبیحا تا میدان تکسیم


فاصله فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول تا میدان تقسیم حدود ۴۴ کیلومتر است. گاهی اوقات این سفر فقط ۴۰ دقیقه طول می‌کشد/ اما اگر در اوایل عصر در ساعات شلوغی سفر را انجام دهید، اگر در ترافیک گیر کنید تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد! خوشبختانه اتوبوس‌ها (هاوابوس) برای انجام این سفر بسیار راحت هستند.
تکسیم آخرین ایستگاه است، بنابراین نیازی نیست نگران از دست دادن ایستگاه باشید. این دلیل دیگری است که پیشنهاد می‌کنیم که با اتوبوس از سبیها به تکسیم بروید، زیرا بسیار آسان است!
هنگامی‌که در ایستگاه میدان تقسیم توقف می‌کنید، رانندگان تاکسی زیادی وجود دارند. آن‌ها در تمام ساعات روز شما را با تاکسی به هتل موردنظرتان می‌برند. اگر در تکسیم اقامت دارید، می‌توانید به راحتی پیاده‌روی کنید، همچنین یک مترو در تقسیم وجود دارد، درست در بالای میدان. بنابراین اگر در سلطان احمد اقامت دارید، می‌توانید با مترو از تکسیم به سلطان احمد بروید یا تاکسی بگیرید!
راهنمای کامل فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

چگونه از فرودگاه صبیحا به فرودگاه استانبول برویم


دسترسی از فرودگاه سبیحا ترکیه به استانبول بسیار آسان است، زیرا گردشگران دو گزینه برای سفر دارند. آن‌ها می‌توانند از طریق حمل و نقل عمومی در استانبول از این فرودگاه به استانبول بروند یا اینکه تاکسی ترانسفر خصوصی را انتخاب کنند. این گزینه‌ها در هزینه و مدت زمان سفر متفاوت هستند، به همین دلیل مهم است که بهتر است زودتر اولویت‌های خود را مشخص کنید.
بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند از فرودگاه سابیها به استانبول ترانسفر بگیرند. این گزینه سفر به ویژه برای کسانی که برای اولین بار در استانبول هستند و همچنین مسافرانی که بچه دارند یا چمدان‌های زیادی دارند بسیار مناسب است. مدت زمان سفر با تاکسی یا ترانسفر این فرودگاه ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه است، هزینه سفر از ۵۶ یورو برای خودروی کلاس اقتصادی و از ۶۲ یورو برای مینی‌بوس است. شما می‌توانید یک ماشین سدان راحت یا یک مینی‌بوس برای گروهی از افراد رزرو کنید.

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به فرودگاه صبیحا برویم


بهترین گزینه برای رسیدن به فرودگاه صبیحا ترکیه استفاده از اتوبوس یا هاوابوس است. شما می‌توانید به سمت میدان تقسیم بروید که هر ۳۰ دقیقه یکبار در آن این اتوبوس‌ها حرکت می‌کند. این مسیر حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
تاکسی‌های محلی در فرودگاه جدید استانبول از تاکسی‌متر برای شارژ مسافت استفاده می‌کنند، بنابراین نرخ ثابتی وجود ندارد. این به این معنی است که اگر در راه ترافیک شدید یا از جاده‌های عوارضی عبور کردید، ممکن است از شما خواسته شود که پول بیشتری بپردازید. بنابراین این را در نظر داشته باشید. هزینه باید در حدود ۴۶۵ ₺ باشد.
اگر یک گروه یا یک خانواده با بچه‌ هستید، چمدان‌های زیادی همراه خود دارید، یا زمان بسیار محدودی دارید و نیاز به یک جابجایی سریع دارید، ما ترانسفر خصوصی را به شدت توصیه می‌کنیم. زیرا آن‌ها با نرخ ثابت، انتقال راحت و ایمن ارائه خدمات می‌کنند.

هتل فرودگاه سابیها استانبول


هتل‌های متعددی از همه کلاس‌ها در مجاورت فرودگاه بین‌المللی صبیحا گوکچن قرار دارند که از طریق صفحه رزرو هتل استانبول در دسترس گردشگران هستند. برخی از این هتل‌ها عبارتند از:
۱. کابین‌های خواب کپلر: کابین‌های خواب کپلر در سطح نیم طبقه پس از کنترل پاسپورت برای مسافران بین‌المللی در دسترس است.
۲. هتل ISG: فرودگاه تنها ۳ دقیقه با هتل ۴ ستاره ISG Airport فاصله دارد. این ملک چهار طبقه دارای ۱۲۸ اتاق مدرن و راحت است. اتاق‌های کنفرانس و مرکز تناسب اندام، اسپا و سونا در دسترس مهمانان است. رستوران Blue Sky به صورت یکپارچه غذاهای بین‌المللی سرو می‌کند. کسانی که مایل باشند می‌توانند در هر زمان از فرودگاه با شاتل خود به سمت هتل بروند.
راهنمای کامل فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

کلام آخر
سفر به ترکیه و شهر استانبول همیشه جذابیت‌های خودش را دارد. برای انجام سفری آسوده و مطمئن به استانبول، بهتر است با فرودگاه‌های این منطقه بیشتر آشنا شویم. یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین این فرودگاه‌ها فرودگاه صبیحا گوکچن در منطقه آسیایی استانبول است. در این مطلب سعی کردیم به طور کامل این فرودگاه و امکانات آن را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که اطلاعات خوب و کافی به شما ارائه داده باشیم.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است