search
menu
آنکارا keyboard_arrow_down close

آنکارا

hotel
هتل های آنکارا ۱۲۸
restaurant
رستوران های آنکارا ۳

درباره آنکارا

آنکارا پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور است. هر ساله گردشگران زیادی برای تفریح و گردش، انجام امور اداری و کاری یا تحصیل به آنکارا سفر می‌کنند.
از آنجایی که آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه است و سفارتخانه کشورهای گوناگون در آن حضور دارند ممکن است مسافران برای انجام امور ویزا به آنکارا سفر کنند. اما آنکارا دارای جاذبه‌های گردشگری گوناگونی هم هست. آنکارا امروزی هر چند در مقایسه با استانبول شهر جوان‌تری محسوب می‌شود، اما تاریخ پرفراز و فرود سیاسی ترکیه در دوران معاصر، جلوه ویژه‌ای به این شهر داده است. البته آنکارا به مانند دیگر شهرهای ترکیه، پیش از دوره معاصر، دارای تاریخ کهنی است و دوران تسلط فرمانروایی‌های گوناگونی را تجربه کرده است.
در آنکارا می‌توانید مکان‌های گردشگری و جذاب گوناگونی را تجربه کنید. قلعه آنکارا، یادبود و آرامگاه آتاترک (معروف به آنت کبیر)، برج آتاکوله، موزه مردمشناسی و موزه جنگ‌های استقلال و مسجد ککاتپه از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا هستند.
بهترین زمان سفر به آنکارا بهار و اواخر تابستان است که دمای هوا به نقطه تعادل نسبی می‌رسد. اما آنکارا زمستان‌های نسبتا سردی را تجربه می‌کند.
رستوران‌های آنکارا هم طیف گسترده و متنوعی را تشکیل می‌دهند. برخی بسیار لوکس و مجلل و برخی دیگر صمیمانه‌تر و یا سنتی هستند. شما در این رستوران‌ها می‌توانید غذاهای گوناگون ترکیه‌ای، بین‌المللی و گاهی ایرانی را تجربه کنید.

آنکارا

مهمترین فرودگاه آنکارا، فرودگاه بین المللی آسن بوغا آنکارا است که با سامانه حمل و نقل شهری آنکارا مثل خطوط اتوبوسرانی می‌توانید به آن رفت و آمد کنید.
در شهر آنکارا به عنوان یک شهر بزرگ و بین‌المللی، مراکز خرید متنوع و گوناگونی وجود دارد. به جز بازار سنتی آنکارا مخصوصا بازار مسگران این شهر که نماینده بازارهای تاریخی و سنتی این شهر هستند، دیگر مراکز خرید آنکارا عرضه‌کننده برندهای مشهور و مطرح بین‌المللی و همچنین ترکیه‌ای هستند. از جمله این مراکز خرید می‌توان به گالریا، فروم و آرمادا اشاره کرد.


دیدنی های آنکارا