search
menu

جاهای دیدنی آنکارا

[ پنهان کردن ]
چرا گردشگران اینقدر به جاهای دیدنی آنکارا علاقه دارند؟
قلعه آنکارا
برج آتاکوله
حمام رومی
پارک گنچلیک
مسجد مال‌تپه
بازار کویومکولار چارشیسی در منطقه بی پازاری
میدان کیزیلای
جاهای دیدنی آنکارا جاهایی در آنکارا هستند که شما را با ترکیه واقعی آشنا می‌کنند. آنکارا شهری که رویاهای مدرن و خاطرات کهن را با هم ادغام کرده است، هر روز گردشگران بیشتر و بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند. در این شهر، هر کس می‌تواند به دوران باشکوه باستانی برود و همزمان شتاب زندگی مدرن را با وضوح بالایی تجربه کند. جاهای دیدنی آنکارا متنوع، گسترده و جذاب هستند و بازدید از آنها را باید در برنامه سفر خود به ترکیه بگنجانید.

چرا گردشگران اینقدر به جاهای دیدنی آنکارا علاقه دارند؟


آنکارا شهریست از بازمانده‌های امپراتوری روم که به شهری صنعتی در ترکیه مدرن امروز تبدیل شد و اکنون میزبان انواع فرهنگ‌ها و آیین‌ها است. آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور پس از استانبول، جایی است که شما را به سوی خود فرا می‌خواند. تاثیر فرهنگی ایرانی و عربی از دوران‌های باستان، در تاریخ، فرهنگ و معماری این شهر بازتاب پیدا کرده است و هر گردشگری آن را به صورت یکپارچه احساس می‌کند.
آنکارا که در دوران باستان به نام «آنگورا» شناخته می‌شده است، جنبه‌ها و ویژگی‌های جالبی در پیرامون خود دارد که موجب شده تا علاقه گردشگران، تاریخ‌شناسان و جویندگان شادی نسبت به این شهر برانگیخته شود.
جاذبه‌های گردشگری آنتالیا آنقدر متنوع هستند که می‌توانند نیازهای اجتماعی، اقتصادی، تفریحی، باستان‌شناسی و ماجراجویانه بازدیدکنندگان را پاسخ دهند.
با وجودی که استانبول بزرگترین شهر ترکیه است، اما آنکارا عنوان پایتخت کشور را در اختیار دارد. آنکارا با وجودی که شهری تاریخی و باستانی به شمار می‌رود و باستان‌شناسان پیشینه این شهر به دوران برنز در چند هزار سال پیش بازمی‌گردانند، اما برخی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین ساختمان‌ها و فناوی‌های جهان، در این کشور جای گرفته است.
در این نوشته، ۷ تا از جاهای دیدنی آنکارا را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند جنبه‌های مختلف این شهر را به شما نمایش دهند:

قلعه آنکارا


اگر به بالای این قلعه بروید، تصویری کامل از آنکارا پیش رویتان خواهد بود. قلعه آنکارا به سبب استحکام، قدمت و ریزه‌کاری‌های فنی که در ساختار دفاعی خود دارد، یکی از جاهای دیدنی آنکارا در طول سال است. این دژ به گونه‌ای شکوهمند و با عظمت ساخته شده که نشان‌دهنده قدرت و مهارت برجسته سازندگانش بوده است.
فروشندگان و مغازه‌هایی پیرامون این قلعه هست که یادگاری و سوغاتی‌های مختلف و مرتبط را به گردشگران عرضه می‌کنند.
جاهای دیدنی آنکارا

برج آتاکوله


آنکارا، نماد و چکیده آزادی و مدرنیسم برای مردم ترکیه است. شما این را می‌توانید در بسیاری از ساختمان‌ها و همچنین روند توسعه این شهر ببینید. ساخت برج آتاکوله در سال ۱۹۸۹ به عنوان مرکز مخابرات و ارتباطات آغاز شد. آتاکوله به سبب ساختار متفاوتش در افق دید شهر، خود یکی از جاهای دیدنی آنکارا شده است. رستوران گردان ۳۶۰ درجه‌ای این برج، آن را تبدیل به تنها جایی کرده است که می‌توانید نهار بخورید و همزمان چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر داشته باشید.

حمام رومی


یک جای ویژه برای کسانی که دوست دارند با حقایق شگفت‌انگیز تاریخ روبه‌رو شوند. در زمانی که آنکارا توسط رومیان تصرف شد، بسیاری از ساختمان‌های این شهر، منعکس‌کننده سبک زندگی امپراتوری روم شدند. حمام‌های عمومی در روم باستان بسیار متداول بودند و حمام‌های رومی اکنون از آن دوران تاریخی به یادگار مانده است. هر حمام دارای ۳ اتاق ویژه آب سرد، آب گرم و آب داغ است. دیدار از این جاذبه های گردشگری آنکارا، شما را به سفری در طول تاریخ خواهد برد.

پارک گنچلیک


از ساختمان‌ها و تاریخ به سراغ چیزی جالب‌تر برویم. پارک گنچلیک یکی از جاهای دیدنی آنکارا است که ویژه خانواده‌های شاد و پرانرژی است. پارک گنچلیک، یک بهشت کامل برای همه سنین و همه سلیقه‌هاست. این پارک دو قطار مینیاتوری، پارک تفریحی و تئاتر فضای باز را در خود جای داده است. روز را می‌توانید با خوراکی‌های متنوعی که در سرتاسر پارک به فروش می‌رسد طی کنید. در حالیکه شب با نورافشانی چراغ‌های متنوع، آرامش‌بخش و زیبا می‌شوند.
پارک گنچلیک، یکی از جاهای دیدنی آنکارا است که با همه این داشته‌هایش به خوبی می‌تواند روز شادی را برای شما رقم بزند.
جاهای دیدنی آنکارا

مسجد مال‌تپه


مذهب در هر کشور یا منطقه‌ای، تصویری از فرایند تکامل اندیشه و ساختار فرهنگی مردم آن سرزمین عرضه می‌کند. در آنکارا، مذهب، نقش مهم و پررنگی را ایفا می‌کند و این زمانی برای شما آشکارتر می‌شود که وارد فضای آرامش‌بخش و روحانی مسجد مال‌تپه می‌شوید. برای اینکه نقش دینی این مکان برای شما بیشتر آشکار شود، به این نکته توجه کنید که این مسجد در قلب شهر آنکارا جای گرفته است. شما با این مکان به سبب سادگی و خلوصش، بیش از دیگر جاهای دیدنی آنکارا، ارتباط برقرار می‌کنید.

بازار کویومکولار چارشیسی در منطقه بی پازاری


بعد از پرداختن به پارک‌های تفریحی، اماکن مذهبی و مکان‌های تاریخی، بهتر است کمی هم به فروشگاه‌ها و مراکز خرید بپردازیم. کویومکولار چارشیسی (Kuyumcular Çarşısı in Beypazarı) بازار جواهرات معروفی است که آثار مشهور نقره‌کاری‌شده جهان را در خود جای داده است.
شما می‌توانید از میان انواع جواهرات متنوع پشت ویترین‌ها انتخاب کنید و یا زیورآلات مورد نظرتان برای طراحی سفارش بدهید تا اوج هنر صنایع دستی ترکیه را لمس کنید. شما می‌توانید با خرید قطعه‌ای جواهر از این بازار، تکه‌ای از میراث تاریخی ترکیه را با خود به یادگار ببرید.

میدان کیزیلای


از میان جاهای دیدنی آنکارا، مرکز شهر شلوغ و پرتردد این شهر، جایگاه ویژه‌ای دارد! تجربه خوراک‌های محلی گیاهی و معطر و تجربه خرید کالاهای سنتی و بومی، این محل را به شکل برجسته‌ای مشهور کرده است. ماندن در اینجا، جهان ترکیه را به روی شما می‌گشاید. اما اگر قصد سفر به جاهای دیگر را هم دارید، یک بار دیدن اینجا ضروری است.
سوپرمارکت‌های پرتعداد، مراکز فروش و گزینه‌های جا به جایی متنوع و مدرن، میدان کیزیلای را به یکی از جاهای دیدنی آنکارا تبدیل کرده است که شما می‌توانید تجربه تصویری واقعی از آنکارای مدرن را در آن احساس کنید.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است