search
menu

تفریحات آنکارا

[ پنهان کردن ]
تفریحات آنکارا شامل چه مکان‌ها و چه کارهایی می‌شوند؟
موزه تمدن های آنتولیایی
آنیت کبیر (مقبره آتاترک)
کافه لا گیائیو
مارماریس بالاچیسی
مسجد هاکی بایرام
رستوران ایتالیایی مزالونا
بابا اسکندر
موزه مردمشناسی
موزه صنعتی رحمی ام کوچ
موزه هنر و باستان‌شناسی اریتمان
تفریحات آنکارا چه هستند؟ در آنکارا چه جاهایی را ببینیم و کجاها برویم؟ این پرسشی است که برای بسیاری از گردشگرانی که به آنکارا پایتخت ترکیه می‌وند پیش می‌آید.
هرچند آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه است و برخی آن را شهری جدی و رسمی تلقی می‌کنند! اما اگر تفریحات آنکارا را امتحان کنید، متوجه می‌شوید این شهر، بسیار زنده و شاد است. در این نوشته با بهترین تفریحات آنکارا، شامل رستوران‌ها، کافه‌ها، موزه‌ها و جاهای دیدنی آنکارا آشنا می‌شویم:

تفریحات آنکارا شامل چه مکان‌ها و چه کارهایی می‌شوند؟


آنکارا شهری بزرگ و با پیشینه با ساختاری چندفرهنگی است. از طرف دیگر این شهر اقتصادی پویا و صنعتی مدرن را در کنار خود دارد. از همین رو، گردشگران می‌توانند برای تجربه تفریحات آنکارا، رستوران‌های سنتی و بین‌المللی این شهر را تجربه کنند، به موزه‌ها بروند، از مکان‌های تاریخی و طبیعی بازدید کنند و با مردم این شهر معاشرت کنند. در این نوشته با چند مورد از تفریحات آنکارا آشنا می‌شویم:

موزه تمدن های آنتولیایی


موزه تمدن‌های آناتولیایی آنکارا، بهترین جایی است که می‌تواند گذشته پیچیده و پرفراز و فرود ترکیه را به نمایش بگذارد. در این موزه زیباترین و برگزیده‌ترین آثار باستانی و تاریخی یافت‌شده در محوطه‌های باستانی منطقه آناتولی گردآورده شده است. در تالار مرکزی این موزه شما با مجسمه‌ها و تندیس‌هایی از دوران‌های برنز، پارینه سنگی، فرمانروایی آشوریان، هیتی‌ها، اورارتویی‌ها و لیدیایی‌ها به سفری در تاریخ می‌روید. در طبقه پایین موزه هم، بخش ویژه دوران امپراتوری روم جای دارد.
ساختار موزه به گونه‌ایست که پس از ورود، ابتدا دوران‌های پیش از تاریخ و پارینه‌سنگی را می‌بینید و سپس در طول زمان به جلو می‌روید تا سرانجام با پله‌های موزه، به طبقه زیرین و دوران حاکمیت رومیان بر آنکارا هدایت می‌شوید.

آنیت کبیر (مقبره آتاترک)


یادبود و آرامگاه کمال مصطفی آتاترک که در ۱۸۸۱ تا ۱۹۳۸ زندگی کرد و پایه‌گذار ترکیه مدرن به شمار می‌رود، ساختمانی مرمرین دارد و مورد احترام مردم ترکیه است. مقبره آتاترک بخش کوچکی از این مجموعه را اشغال کرده است و بخش بیشتر این آرامگاه از چند موزه و محوطه‌ای برای اجرای مراسم تشکیل شده است. برای بازدید از این مجموعه که برای گروهی از مردم ترکیه حکم زیارتگاه را دارد، دست کم دو ساعت را کنار بگذارید!
در این آرامگاه موزه‌ای درباره زندگی آتاترک وجود دارد. در این موزه، اشیای به یادگار مانده از او، هدایایی که از رهبران کشورها دریافت کرده و لوازم شخصی او به نمایش درآمده است.
تفریحات آنکارا

کافه لا گیائیو


این کافه شگفت‌انگیز در قلب خیابان سفارت‌خانه‌های آنکارا، به نظر کافه‌ای پاریسی می‌رسد. اگر شما خواستید در میان کباب‌های ترکیه‌ای به خودتان استراحت بدهید، می‌توانید از سالادهای این کافه لذت ببرید.
سالن اصلی غذاخوری آن بسیار بزرگ و باشکوه است. اما شما می‌توانید از میزهایی که در فضای باز هم هستند لذت ببرید.

مارماریس بالاچیسی


در این رستوران مورد تعریف با قیمت‌های مناسبی که دارد، می‌توانید خوراک‌های دریایی را در فضایی با تم آبی و سفید اقیانوس امتحان کنید. شما می‌توانید خوراک‌هایتان را به صورت گریل شده همراه با روغن زیتون و آب لیمو صرف کنید. باوجودی که این رستوران منوی بلندبالایی دارد، خوراک‌های اصلی آن با مواد اولیه محلی و متناسب با فصل آماده می‌شود.

مسجد هاکی بایرام


یکی از مساجد مورد احترام آنکارا، مسجد هاکی بایرام است که به یاد «هاکی بایرام ولی» که فرقه درویشان بایرامیه را در حدود سال ۱۴۰۰ میلادی ایجاد کرد ساخته شده است. هاکی بایرامی، آنکارا را مرکز فرقه‌اش قرار داد و هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. بنای مسجد در سده ۱۵ میلادی ساخته و کاشی‌کاری‌های آن در سده ۱۸ به آن افزوده شدند.

رستوران ایتالیایی مزالونا


رفتن به رستوران‌های بین‌المللی در آنکارا که خود شهری چندفرهنگی است، یکی از تفریحات آنکارا به شمار می‌رود. مزالونا، کلاسیک‌ترین رستوران ایتالیایی آنکارا است. در منوی این رستوران انواع پاستاهای دست‌ساز، خوراک‌های دریایی، استیک و به طور خاص پیتزا را پیدا می‌کنید.
پیتزاهای نازک و زغالی مزالونا فوق‌العاده هستند. همچنین همبرگرها، پنیر پارمزان، خوراک بادمجان و قارچ آن هم خوشمزه است.

بابا اسکندر


تفریحات آنکارا بدون کباب‌های آن قابل تصور نیست. اگر می‌خواهید اورفا کباب یا اسکندر کباب را امتحان کنید، این همان دونار کباب است که در سس گوجه و کره تف داده شده است. رستوران بابا اسکندر، یک کبابفروشی سنتی آنکارا است که شما در آن می‌توانید کباب‌های مغزپخت و سالادهای فوق‌العاده ترکیه‌ای را تجربه کنید.

موزه مردمشناسی


موزه مردمشناسی آنکارا، در کنار یک ساختمان تاریخی دوران عثمانی مربوط به سال ۱۹۲۷ دایر است. این ساختمان تا سال ۱۹۵۳ به عنوان مقبره آتاترک استفاده می‌شده است. پس از جا به جایی مقبره آتاترک، در محل قبلی مقبره او، مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی پیرامون زندگی او نصب شده‌اند. مجموعه مردمشناسی گردآوری‌شده در این موزه فوق‌العاده است. مجموعه‌ای از عکس‌های مراسم مختلف مردم ترکیه، جواهرات آناتولیایی، سرامیک‌های سلجوقی و صنایع دستی بومی ترکیه در این موزه به نمایش درآمده‌اند.
تفریحات آنکارا

موزه صنعتی رحمی ام کوچ


بازدید از موزه‌های متنوع، یکی از تفریحات آنکارا هستند. موزه شگفت‌آور رحمی ام کوچ، ساختمان زیبا و بازسازی‌شده چنگلان ساخته شده است. این موزه صنعتی، سه طبقه دارد و در آن ابزارهای حمل و نقل و ترابری، علم، موسیقی، محاسبه، فرش و ... به نمایش گذاشته شده است.

موزه هنر و باستان‌شناسی اریتمان


جدیدترین و مدرن‌ترین موزه آنکارا، مجموعه‌ای از آثار دوران بیزانسی، رومی، هیتی و عصر برنز را در خود جای داده است. این موزه در خانه تاجر و کارآفرین ترکیه‌ای یوکسل اریتمان برپا شده است. این موزه از ابزارهای چندرسانه‌ای متنوع برای دادن اطلاعات به گردشگران استفاده می‌کند. مجموعه‌ای چشمگیر از جواهرات، سکه‌های تاریخی، سرامیک، آثار اوراتویی و ... در این موزه نگهداری می‌شود.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است