search
menu

موزه های آنکارا

[ پنهان کردن ]
درباره موزه های شهر آنکارا
موزه تمدن آناتولی (Museum of Anatolian Civilizations)
موزه قوم نگاری آنکارا (Ethnography Museum of Ankara)
موزه جنگ استقلال آنکارا (War of Independence Museum)
موزه جمهوری آنکارا ( Republic Museum )
موزه هنر و مجسمه سازی (Painting and Sculpture Museum in Ankara )
موزه هوانوردی ترکیه ( Ankara Aviation Museum)
موزه رادیو و تلویزیون آنکارا ( Radio and Television Museum in Ankara )

درباره موزه های شهر آنکارا


شهر آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه برای خیلی از مسافران جنبه تفریحی دارد و باعث تغییر حال و هوای گردشگران در این سفر دلچسب می شود و خاطره های خوشی در ذهنشان ساخته می شود. به دلیل تاریخی بودن پایتخت ترکیه، جاهای دیدنی آنکارا بسیار زیاد هستند و علاوه بر جاذبه های دیدنی خود چندین موزه تاریخی نیز برای بازدید در این شهر وجود دارد که توانسته اند سالانه توریست های زیادی را به خرید بلیط هواپیما مشتاق کرده و به سوی خود جذب کنند. در نظر داشته باشید با بازدید از این موزه ها از تاریخ و گذشته شهر آنکارا مطلع خواهید شد. موزه های آنکارا بی شک گردشگران را سرگرم می کنند؛ ما نیز در این مقاله می خواهیم چند مورد از Ankara Museums را برایتان معرفی کنیم.
موزه های آنکارا

موزه تمدن آناتولی (Museum of Anatolian Civilizations)


موزه تمدن آناتولی یکی از جاذبه های گردشگری و بهترین موزه آنکارا محسوب می شود. در این موزه، آثار باستانی و هنری مربوط به زمان آناتولی نگهداری می شود که دارای اهمیت بالایی هستند. بیشتر آثار باستانی و هنری این موزه به دوره پالیتیک بر می گردد، به طوری که تاریخ آناتولی، از دوره عصر پالئولیتیک تا کنون شامل بیش از ۲۰۰ هزار آثار تاریخی است. موزه آناتولی آنکارا به قدری باارزش است که سازمان میراث جهانی در سال ۲۰۰۲ این موزه را به عنوان بهترین موزه اروپا معرفی کرده است. در حال حاضر این موزه یکی از مکان هایی است که مورد توجه گردشگران قرار دارد و با امکانات هیجان انگیز خود لحظات شادی برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. اجرای کنسرت، تئاتر و برگزاری مراسم جزو برنامه های مهم و جذاب این موزه هستند. نمایشگاه اصلی موزه در قسمتی واقع شده است که قدمت آنها به بیش از ۸۰۰۰ سال می رسند. موزه آناتولی آنکارا دارای دو ساختمان زیباست که در قرن ۱۵ ساخته شده اند و در سال ۱۹۲۱ توسط مبارک گالیپ بی تاسیس شده است. ساختمان موزه در بازاری در جنوب قلعه آنکارا واقع شده که وجود بازار سرپوشیده Ottoman Mahmut Paşa بر زیبایی این موزه اضافه کرده است. در ورودی موزه مجسمه هایی به شکل گوزن از دوران اولیه برنز ، نقاشی های دیواری، استخوان و سنگهای باقی مانده از ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح قرار دارند. همچنین می توانید با معروفترین مجموعه بزرگ مصنوعیات، لوازم تمدن، مبل های چوبی تزیین شده و وسیله های رومی و یونانی مربوط به هزاره قبل از میلاد را در زیرزمین موزه آناتولی آنکارا تماشا کنید. این موزه دارای ۲ طبقه است که در طبقه اول ۳۰ اتاق و در طبقه زیرین ۲۸ اتاق وجود دارد؛ مورد جالب توجه اینست که آثار این موزه از ابتدای عصر پالئولیتیک شروع شده و برخلاف عقربه های ساعت چیده شده اند. حتی در سال ۱۹۹۷ جایزه موزه سال اروپا در میان ۶۵ موزه از ۲۱ کشور اروپایی از آن موزه تمدن آناتولی آنکارا شده است.
ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۵ عصر
موزه های آنکارا

موزه قوم نگاری آنکارا (Ethnography Museum of Ankara)


آتاتورک بعد از اعلام ترکیه به عنوان جمهوری برای زنده نگه داشتن تاریخ جمهوری دستور ساخت موزه قوم نگاری را داد که این موزه در سال ۱۹۲۵ توسط معمار معروف حمداله صوفی تانری اور و عارف حکمت کویونلو اوغلو ساخته شد و در نهایت ساختمان موزه در سال ۱۹۲۷ تکمیل گردید و برای بازدید عموم از سال ۱۹۳۰ آماده شده است. موزه قوم نگاری آنکارا در یک ساختمان مرمر قدیمی مربوط به دوران عثمانی واقع شده است و جزو یکی از جاذبه های توریستی آنکارا محسوب می شود. آرامگاه آتاتورک نیز از زمان مرگ تا چندین سال در این ساختمان قرار داشت، حتی هنوز هم مقبره وی در سالن ورودی نگهداری می شود. موزه قوم نگاری بر روی تپه ای به اسم نمازگاه قرار دارد و برای دسترسی به بالای تپه می توانید پیاده یا به وسیله اتوبوس اقدام کنید و نمونه هایی از هنر ترکیه از زمان سلجوقیان تا به امروز در ۱۲ بخش قابل بازدید هستند؛ در ادامه به معرفی بخش های این موزه می پردازیم:
در سالن اول نمونه هایی از لباس های قدیمی سنتی ترکیه، لوازم مربوط به جواهرات و زیورآلات دست ساز از اواخر قرن ۱۸ و اویل قرن ۱۹ وجود دارند.
در سالن دوم نمونه های مختلفی از هنر گلدوزی ترکیه بر روی پوست یا پارچه هایی مانند پنبه، کتان، ابریشم و مخمل را خواهید دید.
سالن سوم شامل انواع فرش و قالیچه دستبافت از دوران میلاس، اوشاک و برگاما است.
سالن چهارم شامل مصنوعات فلزی و ابزار هایی از جنس نقره است.
سالن پنجم اتاق ختنه از دوران کهن ترکیه طراحی شده است.
سالن ششم قهوه و ملزومات مربوط به آن به نمایش گذاشته شده است.
سالن هفتم محلی برای نمایش کاشی، شیشه و گلدان هایی از دوران سلجوقیان است.
سالن هشتم مجموعه ای از سلاح ها مثل زره، شمشیر و ... قرار دارند؛ همچنین مجموعه ای از آثار هنرمند آتالای در این سالن قرار دارد.
سالن نهم انواع نسخ خطی، جوهرها و نامه های مربوط به قرن ۱۴ به نمایش گذاشته شده است.
سالن دهم انواع صنایع چوبی ترکیه به نمایش گذاشته شده است.
سالن یازده زیباترین نمونه های مصنوعات سنگی از دوران اسلامی ترکیه است.
در بخش آخر نیز نمونه هایی از لباس های سنتی ترکیه، جواهرات، لباس عروس و سایر لوازم تزیینی را تماشا خواهید کرد.
ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۷ عصر
موزه های آنکارا

موزه جنگ استقلال آنکارا (War of Independence Museum)


یکی از موزه های مهم آنکارا، موزه جنگ استقلال آنکارا نام دارد. این موزه در میدان اولوس واقع شده و در ساختمانی تاریخی به یادگار مانده از سال ۱۹۱۵ میلادی قرار دارد. علاوه بر خود موزه، این بنا از نظر سبک معماری نیز بسیار ارزشمند است. ساختمان موزه جنگ آنکارا از قسمت های متفاوتی مانند راهرو، اتاق کمیسیون، اتاق قانون گذاری، اتاق مدیریت، سالن اجتماعات و مسجد تشکیل شده است. در قسمت های مختلف این موزه اسناد، سلاح های جنگی و مدارک نظامی را خواهید بود و بازدید از موزه جنگ استقلال آنکارا به گردشگرانی توصیه می شود که به تاریخ ترکیه علاقمند هستند.
ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۸ صبح تا ۴:۳۰ عصر
موزه های آنکارا

موزه جمهوری آنکارا ( Republic Museum )


از موزه های جذاب و زیبا در آنکارا موزه جمهوری نام دارد که در بین سال های ۱۹۲۴ تا ۱۹۶۰ میلادی در ساختمان مجلس ترکیه افتتاح شده است و امروزه به عنوان دومین ساختمان مجلس شناخته می شود. موزه جمهوری در منطقه اولوس واقع شده و موزه جنگ نیز در شمال شرقی این موزه قرار دارد و که به طور همزمان می توانید از دو موزه بازدید داشته باشید. در موزه جمهوری می توانید آثار ارزشمند و دیدنی مانند عکس های سران کشور ترکیه از ابتدا تا به الان، اسکناس ها و سکه های ضرب شده توسط دولت جمهوری ترکیه را تماشا کنید. موزه جمهوری آنکارا توسط وزارت فرهنگ ترکیه در سال ۱۹۸۱ میلادی به مناسبت تولد صد سالگی آتاتورک افتتاح شده است.
ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر
موزه های آنکارا

موزه هنر و مجسمه سازی (Painting and Sculpture Museum in Ankara )


برای علاقه مندان به هنر و تاریخ موزه ای به نام هنر و مجسمه سازی در شهر آنکار وجود دارد و تمام آثار هنری از قرن هجدهم میلادی تاکنون در این موزه نگهداری می شود، حتما در زمان سفرتان به شهر آنکارا از موزه هنر و مجسمه سازی آنکارا بازدید کنید. آثار ارزشمند زیادی متعلق به قرن ۱۹ میلادی در این موزه قابل مشاهده است، همچنین چندین گالری هنری و نقاشی نیز در این موزه برگزار می شود تا آثار هنرمندان جدید نیز شناخته شوند.
ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۵ عصر
موزه های آنکارا

موزه هوانوردی ترکیه ( Ankara Aviation Museum)


موزه هوانوردی آنکارا از سال ۱۹۹۸ میلادی تحت نظر نیروی هوایی ترکیه تاسیس شده است و حدودا ۱۶ کیلومتر تا شهر آنکارا فاصله دارد ولی همواره گردشگران علاقه مند برای بازدید از این موزه اقدام می کنند. در موزه هوانوردی انواع کلکسیون های هواپیمایی و هلی کوپترها به نمایش گذاشته شده اند. این موزه دارای دو محیط بسته و فضای باز است، زیرا برخی از هواپیماها و هلی کوپترهای غول پیکر باید در فضای باز نگهداری شوند. در این موزه می توانید هواپیماهای مختلفی از کشورهای گوناگون مانند لهستان ، چین و ... را تماشا کنید و روزی پر هیجان را تجربه کنید. موزه هوانوردی آنکارا همواره توجه همگان را به سوی خود جلب می کند و روزی عالی برایتان به ارمغان می آورد، زیرا از این موزه دو نمونه در کشور ترکیه وجود دارد که دیگری در شهر استانبول است، پس فرصت بازدید را از دست ندهید.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۶ عصر
موزه های آنکارا

موزه رادیو و تلویزیون آنکارا ( Radio and Television Museum in Ankara )


موزه ای دیدنی و جذاب در شهر آنکارا واقع در ساختمان هیات مدیره رادیو و تلویزیون ترکیه به نام موزه رادیو و تلویزیون قرار دارد. این موزه به گردشگرانی توصیه می شود که به آثاری مانند رادیو های اولیه، گرامافون های گوناگون و مواردی از این قبیل علاقه مندند. مطمئنا از تماشای موزه رادیو و تلویزیون آنکارا لذت خواهید برد و برایتان خاطره انگیز خواهد بود.
ساعت بازدید: همه روزه به جز شنبه ها و یک شنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر
موزه های آنکارا
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است