search
menu

پارک ها و گردشگاه های طبیعی آنکارا

[ پنهان کردن ]
درباره پارک ها و گردشگاه های طبیعی آنکارا
چرا از پارک های آنکارا بازدید کنیم؟
پارک جنگلی آتاتورک آنکارا Ankara Ataturk Forest Park
پارک گوک سو آنکارا ( Goksu Park Ankara )
آلتین پارک آنکارا ( Altinpark Ankara )
پارک گنچلیک آنکارا Genclik Park Ankara
پارک سنسلیک آنکارا Senselik Park Ankara

درباره پارک ها و گردشگاه های طبیعی آنکارا


آنکارا پایتخت کشور ترکیه دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی و توریستی زیادی است که همگی باعث جذب توریست از سراسر جهان می شوند، کسانی که با خرید بلیط هواپیما آنکارا را به عنوان مقصد سفری شان انتخاب می کنند، احساس خوشایند و رضایت از سفرشان دارند. آنکارا گزینه مناسبی برای اقامت طولانی است، مطمئن باشید از این سفر سیر نخواهید شد. ما نیز در این مطلب می خواهیم درباره پارک های طبیعی آنکارا برایتان صحبت کنیم؛ بی شک یکی از دلایل انتخاب آنکارا برای سفر می تواند بازدید از طبیعت زیبا و فوق العاده آن باشد، طبیعت جذاب همراه با چشم اندازهای شگفت انگیز به انسان روح دوباره می بخشد و آرامش می دهد. شهر آنکارا دارای چندین پارک و منطقه جنگلی با درختان سر به فلک کشیده و انواع مختلفی از گیاهان است.
آنکارا شهری با آب و هوای عالی و موقعیت سرسبز و زیبای خود در همان لحظه ورود شما را شگفت زده خواهد کرد؛ اولین چیزی که نظرتان را در این شهر به خود جلب می کند، وجود پارک های متعدد کوچک و بزرگی است که طبیعت بی نهایت زیبا و تماشایی دارند؛ پارک هایی که می توانید ساعت ها وقت بگذارید و سرگرم شوید و به آرامش برسید. Ankara Parks دارای امکانات تفریحی متعددی هستند که به مکان های پرطرفدار تبدیل شده اند و گردشگران را به سمت خود جذب می کنند، تا حدی که تفریح و آرامش به صورت همزمان در این پارک ها به این افراد هدیه داده می شود.

چرا از پارک های آنکارا بازدید کنیم؟


• شهر آنکارا دارای فضاهای سبز فراوانی است که مناسب تفریح و استراحت هستند.
• قدیمی ترین پارک ها را در شهر آنکارا می توانید تماشا کنید.
• در هنگام عصر و غروب صحنه های دل انگیز و بی نظیری در پارک ها که از جاهای دیدنی آنکارا هستند قابل مشاهده است.
• در میان شلوغی های شهر آنکارا می توانید برای ساعتی هم که شده به آرامش برسید.
پارک ها و گردشگاه های طبیعی آنکارا

پارک جنگلی آتاتورک آنکارا Ankara Ataturk Forest Park


از مناطق تفریحی آنکارا می توان به پارک جنگلی آتاتورک در این شهر اشاره کرد که دارای قسمت های مختلف زیبا و بی نظیری است که هر ساله گردشگران زیادی از این پارک زیبا بازدید می کنند. پارک جنگلی آتاتورک محلی گسترده برای تفریح و همچنین در زراعت امور روستایی فعالیت دارد. این پارک زیبا دارای بخش هایی مانند باغ وحش، چند مزرعه کوچک کشاورزی، گلخانه، رستوران، مزارع تولید لبنیات و کارخانه های آبجو سازی است. این پارک جنگلی یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می رود و با هوای تازه و محیط جذاب خود همگان را راضی می کند. همچنین در این پارک چندین کیلومتر مسیر جداگانه پیاده روی و دوچرخه سواری با چشم انداز های زیبا تعبیه شده است.
مزرعه جنگلی آنکارا نیز در سال ۱۹۲۵ میلادی توسط مصطفی کمال آتاتورک تاسیس شده است که جزو جاذبه های گردشگری آنکارا محسوب می شود و چندین سال بعد از افتتاح به عنوان مکانی برای تفریح و گردش مورد استفاده عموم قرار گرفته است. در پارک و مزرعه جنگلی آتاتورک بنایی مشابه خانه آتاتورک ساخته شده است که بازدید از این خانه در هنگام مراجعه به پارک آتاتورک خالی از لطف نیست.
مورد جالب توجه در مورد پارک جنگلی آتاتورک اینست که می توانید محصولات مزرعه مانند آبجو قدیمی، محصولات لبنی تازه، بستنی و کباب زغال چوب را تهیه کنید. باغ وحش آنکارا نیز جزئی از پارک جنگلی آتاتورک محسوب می شود و از سال ۱۹۳۳ فعالیت دارد که در این باغ وحش می توانید برخی گربه سانان، پرندگان مختلف، میمون ها، گوریل و مارها را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که بازدید از باغ وحش پارک آتاتورک آنکارا از دست ندهید و خاطرات خوشی برای خود رقم بزنید. بازدید از این مکان زیبا و خاطره انگیز است. هرچه در مورد پارک جنگلی آتاتورک آنکارا بنویسیم کم است، این پارک با زیبایی های چشم نواز و خیره کننده و آب و هوای فوق العاده خود سبب شده تا گردشگران از طبیعت خاص و منحصر به فرد این پارک بهره مند شوند، مطمئن باشید لحظات پر شور و نشاطی در انتظار افراد علاقه مند است.
پارک جنگلی آتاتورک در فهرست برترین و پر طرفدارترین جاذبه های شهر خوش آب و هوای آنکارا قرار گرفته است و پر از درختان سرسبز، کهن و سر به فلک کشیده است، همچنین در پارک آتاتورک با انواع و اقسام گونه های گیاهی بسیار زیبا روبرو خواهید شد که این پارک را با سایر پارک ها متمایز می کند.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
پارک ها و گردشگاه های طبیعی آنکارا

پارک گوک سو آنکارا ( Goksu Park Ankara )


همان طور که اشاره شد در آنکارا پارک های بی شماری وجود دارند که یکی از این پارک ها و بوستان های سرسبز شهر آنکارا پارک گوک سو نام دارد. پارک گوک سو یکی از پهناورترین پارک های این شهر به شمار می رود که در سال ۲۰۰۳ میلادی افتتاح شده و دارای دریاچه چشم نواز و خیره کننده ای است و همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در پارک گوک سو آنکارا امکانات تفریحی و رفاهی دیگری مانند محل هایی برای پیک نیک، بندر متحرک، زمین و سالن بازی، رستوران، کافه، پارک مخصوص کودکان و ... وجود دارند. پارک گوک سو در منطقه اتیمسگوت و خیابان آریامان واقع شده است و به همین دلیل دسترسی به آن بسیار راحت و آسان بوده و از طریق وسایل حمل و نقل عمومی می توانید به این پارک بروید و از زیبایی ها و امکانات موجود نهایت لذت را ببرید.امکانات تفریحی دیگری مانند تنیس، والیبال ساحلی، قایقرانی، دوچرخه سواری و پیاده روی، فوتبال و سورتمه سواری در این پارک دایر هستند، همچنین در دریاچه پارک گوک سو می توانید ماهیگیری کنید. در محوطه سرسبز پارک ۹۸ هزار درخت قابل مشاهده است، همچنین ۳۸ مجسمه از جنس های مختلف نیز در این پارک زیبا به چشم می خورند.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
پارک ها و گردشگاه های طبیعی آنکارا

آلتین پارک آنکارا ( Altinpark Ankara )


یکی از وسیع ترین و پهناورترین پارک های شهر آنکارا، آلتین پارک نام دارد که جزو جاذبه های گردشگری آنکارا به شمار می رود. آلتین پارک در منطقه ای به نام آلتین داغ قرار گرفته است و دارای امکانات تفریحی بی نظیری است. همچنین این پارک زیبا در راه فرودگاه بین المللی آنکارا قرار دارد که تا قبل از سال ۱۹۷۷ میلادی زمین گلف بوده و از سال ۱۹۸۵ میلادی تصمیم بر آن شد تا به یک پارک بی نظیر همگانی و عمومی شهر تبدیل شود. همچنین جالب اینجاست که قسمتی از آلتین پارک به دشت های سرسبز و قسمتی به محوطه هایی برای فروش گل و درختچه ها اختصاص داده شده است، یک دریاچه مصنوعی نیز در این پارک وجود دارد که منظره بی نظیری ایجاد کرده است.
توریست ها در این پارک می توانند از امکانات تفریحی و رفاهی مانند کلاس ها و نمایشگاه های موسیقی، قایق رانی، ماهیگیری، اسب سواری، گشت و گذار با قطار، زمین های بازی برای کودکان و بزرگسالان، مهد کودک، استخر، فواره ها و آب نماهایی بسیار دیدنی، تئاتر و سینما و کافه های سنتی و مدرن لذت ببرند و به یاد ماندنی ترین لحظات را در آلتین پارک آنکارا تجربه کنند.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

پارک گنچلیک آنکارا Genclik Park Ankara


پارک گنچلیک یکی از زیباترین پارک های کل ترکیه محسوب می شود. این پارک بزرگ دقیقا در وسط شهر قرار گرفته و به عنوان مهم ترین پارک آنکارا شناخته می شود. در پارک گنچلیک امکانات رفاهی و خدمات گسترده ای وجود دارد، همچنین برای دسترسی به این پارک می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی و مترو استفاده کنید و از دورترین نقطه شهر به این پارک بروید. پارک گنچلیک آنکارا به عنوان پارکی ۷۰ ساله است و از زمان های قدیم در این پارک برنامه های جذاب و هیجان انگیز زیادی برگزار می شود، حتی برگزاری انواع مراسم های ملی و مذهبی و کنسرت های موسیقی نیز در این پارک انجام می گیرد. در پارک گنجلیک می توانید از خدمات تفریحی به روز دنیا بهره مند شوید، برخی از جذاب ترین تفریح های موجود در این پارک عبارتند از پارک کودک، استخر، شهربازی، لانه پرندگان، لونا پارک، تئاتر رو باز، سالن همایش و برگزاری مراسم عروسی، غرفه های غذا و قهوه فروشی، مسیر ۲۵۰۰ متری برای پیاده روی درهوای آزاد و قایق سواری.
امکانات تفریحی پارک گنچلیک فضای صمیمانه ای برای بازدید کنندگان ایجاد کرده است و به دلیل پایین بودن هزینه گشت وگذار همواره شلوغ است و استخر و فضای نورپردازی این پارک جزو محبوب ترین امکانات تفریحی به شمار می رود که خیلی از توریست ها برای قایق سواری به دریاچه بزرگ پارک مراجعه می کنند و لحظات نابی را تجربه می کنند. اگر شانس با شما یاری کند و در روز اجرای تئاتر یا کنسرت به این پارک بروید، مطمئن باشید یکی از بی نظیرترین روزهای عمرتان خواهد بود.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
پارک ها و گردشگاه های طبیعی آنکارا

پارک سنسلیک آنکارا Senselik Park Ankara


یکی دیگر از پارک های شهر آنکار، پارک سنسلیک نام دارد و از جاذبه های بسیار جذاب این شهر به شمار می رود. این پارک در بین ایستگاه قطار و ساختمان اپرای آنکارا واقع شده است و دارای امکانات متنوعی مانند استخر بزرگ، قایق سواری، رستوران، چایخانه و غذاخوری است. در پارک سنسلیک لحظات بسیار خوب و پر انرژی تجربه خواهید کرد. امکانات تفریحی این پارک زیبا از اردیبهشت تا مهرماه دایر هستند و لحظات هیجان انگیز و مهیجی در انتظار شماست.
پارک ها و گردشگاه های طبیعی آنکارا
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است