search
menu

جاهای دیدنی سیبو

[ پنهان کردن ]
تاریخچه شهر سیبو
جاذبه های گردشگری سیبو
خیابان کولون Colon Street
صلیب ماژان Magellan’s Cross
دژ سن پدرو Fort of San Pedro
کلیسای سانتو نینو Basilica del Santo Nino
موزه جامع سیبو
معبد لیه Temple of Leah
باغ گل سیرائو Sirao Flower Garden
قله اوسمنا Osmeña Peak
معبد تائویست سیبو Cebu Taoist Temple
آبشار کاوازان Kawasan Falls
موزه کاسا Casa Museum
مقبره سیمالا Simala Shrine
شهر سیبو، شهری جزیره ای در کشور فیلیپین است. در کشور فیلیپین ۷۰۰۰ جزیره استوایی وجود دارد و به همین دلیل یکی از طولانی ترین خطوط ساحلی مربوط به این کشور است. سیبو یکی از این مجموعه جزایر است. در این جزیره زیبا می توانید صخره های مرجانی، حیات زیر آب شگفت انگیز و جنگل های بارانی کوهستانی را تماشا کنید. سیبو قدیمی‌ترین پایتخت فیلیپین به شمار می رود. همچنین دومین فرودگاه بزرگ بین المللی کشور فیلیپین در شهر سیبو قرار دارد. این شهر بعد از شهر مانیل به عنوان بزرگ ترین و شلوغ ترین در فیلیپین به شمار می رود. در هنگام سفرتان به شهر سیبو با خرید آنلاین بلیط هواپیما زندگی شهری جدید و قدیمی، پیشرفته و فرهنگی را در کنار همدیگر خواهید دید.

جاهای دیدنی سیبو

تاریخچه شهر سیبو


همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، شهر سیبو یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین شهرهای گردشگری در دنیا شناخته شده است. سیبو به عنوان بزرگترین بندر کشور فیلیپین با نام ملکه جنوب نیز شناخته می شود و نخستین محل سکونت اسپانیایی ها در فیلیپین همین منطقه بوده است. همچنین به عنوان یکی از نخستین شهرهایی است که پرتغالی ها و اسپانیایی ها پا به آن گذاشتند. آنها در ابتدا قصد تجارت در این شهر را داشتند که بعد ها معلوم شد به قصد استعمار پا به این منطقه گذاشته بودند. اما امروزه سیبو به عنوان شهری پر از آرامش، راحتی و شهری لوکس و پر از سرگرمی و لذت آماده استقبال از توریست ها و گردشگران از سراسر دنیاست تا سفری خاطره انگیز را در این شهر تجربه کنند.
جاهای دیدنی سیبو

جاذبه های گردشگری سیبو


به دلیل حضور اسپانیایی ها و دین مسیحیت در این منطقه جاذبه های تاریخی زیادی را خواهید دید. همچنین جاذبه های طبیعی همراه با چشم اندازهای ساحلی بسیار چشمگیر و زیبا در این شهر وجود دارند و می توانید به آبشارها و دهکده های ساحلی سر بزنید و لحظات خوشی را تجربه کنید. ساختمان های قدیمی و کلیساهای مستعمره اسپانیایی با جلوه ای ویژه در شهر سیبو حتما انرژی فوق العاده ای به شما خواهند داد. کلیسای سانتو نینو، دژ سن پدرو، معبد تائویست و چندین کلیسای دیگر جزو اماکنی هستند که شکوه تاریخ و بناهای فوق العاده دیدنی را یکجا در معرض تماشا قرار می دهند. در سواحل بی نظیر و تمیز سیبو نیز می توانید با خیال راحت استراحت کنید و بر روی شن های سفید قدم زده و لذت ببرید. برای دسترسی به جاذبه های دیدنی و تفریحی در شهر سیبو می توانید از تاکسی یا اتوبوس های گردشگری به نام جیپنی استفاده کنید و در داخل شهر جابه جا شده و گردشی هیجان انگیز را در میان Cebu Attractions تجربه کنید.

خیابان کولون Colon Street


کولون نام خیابانی تاریخی در مرکز شهر سیبو است که به عنوان قدیمی ترین خیابان فیلیپین شناخته شده است. این خیابان بعد از کریستف کلمب چنین نامگذاری شده است. طرح اولیه این شهر توسط میگل لوپز د لاگازپی دریانورد اسپانیایی در سال ۱۵۶۵ ارائه شده و توسط دریانورد اسپانیایی میگل لوپز د لگاسپی گسترش داده شده است. همچنین خیابان کولون یکی از بخش های پرجمعیت شهر سیبو بوده و شامل مراکز مختلفی مانند خرید، رستوران، فروشگاه و مد و سینما است.

صلیب ماژان Magellan’s Cross


در شهر سیبو صلیبی با ارزش تاریخی زیادی به عنوان نماد شهر وجود دارد. صلیب ماژان یکی از جاذبه های مشهور در شهر سیبو است که به خاطر ارزش تاریخی خود همه ساله عده زیادی را به سوی خود جذب می کند. در بین اهالی رایج است که این صلیب شفابخش بوده و معجزه می کند. این صلیب در سال ۱۵۲۱ توسط گروهی از مبلغان مسیحی و دریانوردان اسپانیایی ها و پرتغالی در این مکان نصب شده است. سال ها بعد برای جلوگیری از آسیب به این صلیب تصمیم دولت بر آن شد تا این صلیب را در داخل یک صلیب دیگر قرار دهد. به همین دلیل، صلیب اصلی را نخواهید دید، زیرا صلیب واقعی در داخل صلیب چوبی در معرض نمایش در کلیسای کوچک قرار دارد.

دژ سن پدرو Fort of San Pedro


جاذبه های تاریخی زیادی در شهر سیبو وجود دارند که قلعه سن پدرو نیز یکی از این مکان های تاریخی است. در ابتدا، به عنوان یک قلعه چوبی در حدود سال ۱۵۶۵ ساخته شده بود، اما ساختار فعلی به شکل یک قلعه سنگر مثلثی است که در سال ۱۷۳۸ ساخته شده است. امروزه قلعه سن پدرو دیگر خانه سربازان نیست. بلکه به عنوان موزه، تئاتر رو باز و دفتر وزارت گردشگری سیبو تغییر کاربری پیدا کرده است. اگر می خواهید با دوران استعمار آشنا شوید، یکی از بهترین کارها بازدید از قلعه فورت سن پدرو است. همچنین درون موزه این مجموعه می توانید بدنه کشتی بادبانی اسپانیایی سن دیگو میکزیکو را ببینید که به عنوان میراثی کهن از سال ها قبل پیدا شده است. این دژ در لنگرگاه ساحل رودخانه ای سبو قرار دارد و در زمان های گذشته از آن به عنوان مرکزی برای جنگیدن در برابر حمله دزدان دریایی استفاده می شده است.
جاهای دیدنی سیبو

کلیسای سانتو نینو Basilica del Santo Nino


این کلیسا یکی از تاریخی ترین مکان های شهر سیبو به شمار می رود که در سال ۱۵۶۵ میلادی ساخته شده. کلیسای دل سانتو نینو یکی از قدیمی ترین کلیساهای کاتولیک رومی در فیلیپین است. در این کلیسای بزرگ مجسمه ای مقدس به نام سانتونینو یعنی کودک مقدس قرار داده شده است. این مجسمه از جنس طلا بوده و با سنگ های قیمتی تزئین شده است. همچنین جعبه ای شیشه ای در محراب کلیسا نگهداری می شود که بسیار تماشایی است. در این کلیسا می توانید از موزه عتیقه جات نیز بازدید کنید و با تاریخ کهن این شهر آشنا شوید. بازدید از این کلیسا رایگان است.

موزه جامع سیبو


موزه جامع سیبو (The Cathedral Museum of Cebu) موزه‌ای در شهر سیبو فیلیپین است. تمرکز این موزه، مسیحیت کاتولیک در کلیساهای منطقه، معماری آنها و آثار هنری پیرامون آن است. ساختمان اولیه این موزه در سده نونزدهم میلادی و در دوره‌ای که تعدادی از کلیساهای مسیحی در فیلیپین ساخته شدند بنا شده است. ولی به طرز شگفت‌آوری از ویرانی‌های جنگ جهانی دوم در امان مانده است.

معبد لیه Temple of Leah


جاذبه توریستی دیگر در سیبو معبد لیه است که در امتداد بزرگراه سیبو ترانس سنترال قرار دارد. بازرگانی به نام تئودوریکو این معبد را در سال ۲۰۱۲ ساخته است. این معبد نمادی از عشق بی پایان وی به همسر خود به نام لیه ویلا آلبینو-آدارنا بوده است. این معبد دارای ۲۴ اتاق از جمله یک موزه، یک گالری هنری و یک کتابخانه است. همچنین در این مکان وسایل مورد علاقه و شخصی لیه نیز نگهداری می شود. علاوه بر این، معماری یونانی و رومی الهام بخش این معبد هستند. مجسمه های شیرهای غول پیکر و همچنین پلکان های بزرگ با فرشتگان برنجی جزو دکوراسیون این معبد هستند. معبدی که عنوان تاج محل سیبو را از آن خود کرده است.
جاهای دیدنی سیبو

باغ گل سیرائو Sirao Flower Garden


مرتفع ترین منطقه در بوسای، باغ گل سیرائو نام دارد. رفتن به این باغ همانند تجربه گشت و گذار در کشور هلند است، بنابراین این جاذبه توریستی با نام آمستردام کوچک هم شناخته می شود. گل هایی به رنگ قرمز شعله ور، بنفش، زرد، نارنجی در این باغ مناظر فوق العاده ای ایجاد کرده است. همچنین آسیاب بادی موجود در این باغ همراه با منظره شگفت انگیز دل هر بیننده ای را می برد و به همین جهت، به مهمانان احساس منحصر به فردی دست می دهد. این باغ بی نظیر یکی از زیباترین مکان ها برای عکاسی است. ساخت این باغ زیبا به زوجی بر می گردد که برای امرار معاش تصمیم به کاشت گل و گیاه پرداختند. روز به روز استقبال از این باغ گسترش یافت و علاوه بر گل، چندین مجسمه و عناصر دیگر به این باغ افزوده گردید و امروز به یکی از زیباترین باغ های گل در کشور فیلیپین تبدیل شده است. در هر چهار فصل این باغ زیبایی های خاصی دارد و هر روز از سال بی نظیر است.
حال که سخن از گل رز به میان آمده؛ جالب است بدانید در نزدیکی جزیره مکتان می توانید ۱۰ هزار رز سیبو را تماشا کنید. این جاذبه با شکوه کافه ای مشهور است که جاده بارانگای، کوردووا واقع شده و حتی در رسانه های اجتماعی نیز به شهرت زیادی رسیده است همچنین ۱۰ هزار رز مصنوعی با چراغ های ال ای دی دار اطراف کافه این منطقه را پوشانده است. اکثر توریست ها ترجیح می دهند تا در هنگام غروب به این منطقه بروند تا غروب زیبا را آنجا تجربه کنند، در حالی که رزها شب ها را روشن می کنند. همچنین صاحب کافه که خود طراح داخلی نیز هست، محیط عاشقانه ای برای زوجین ایجاد کرده است.
جاهای دیدنی سیبو

قله اوسمنا Osmeña Peak


در جنوب شهر سیبو به قله Osmeña دسترسی خواهید داشت. قله اوسمنا دارای ارتفاع ۱۰۱۳ متری از سطح دریا است و به عنوان بلندترین نقطه کل جزیره به شمار می رود. این قله از جنس سنگ آهک است و قله های تیز بیرون زده این کوه برای گرفتن عکس مناسب هستند. این قله بخشی از رشته کوه مانتالونگون است و برخی می گویند ظاهر آن همانند تپه های شکلاتی در بوهول به نظر می آید، اما قله ها نازک تر و تیزتر هستند. پس از رسیدن به قله اوسمنا، بازدید کنندگان می توانند منظره ای ۳۶۰ درجه ای از سیبوی جنوبی را تماشا کنند. علاوه بر این، فعالیت های اصلی در این کوه می تواند پیاده روی و کمپینگ باشد. بیشتر کوهنوردان دو مسیر پیاده روی را ترجیح می دهند، اولی در بادیان شروع می شود و از کنار آبشار کاوازان می گذرد. از سوی دیگر، مسیر بعدی از شهر دومانجوگ است که در برگی لیونگ به اوج خود می رسد. همچنین فراموش نکنید که در زمان بالا رفتن از کوه همراه خودتان آب ببرید تا به کوهنوردی تان کمک کند.

معبد تائویست سیبو Cebu Taoist Temple


جامعه تائوئیسم چینی این معبد را با معماری سبک چینی در سال ۱۹۷۲ ساخته اند. این معبد به دلیل ساختارهای هنری خود محبوب گشته است. حتی به غیر از معتقدان دین تائوئیسم افراد با دین های دیگر نیز از این مکان بازدید می کنند. از آنجا که از بالکن این معبد می توانید منظره قابل توجهی از شهر و جزیره مکتان را ببینید، برای تائوئیست ها مکانی ایده آل برای دعا یا مراقبه به شمار می رود. در این معبد روزهای چهارشنبه و یک شنبه مراسمات مذهبی مانند شامل شستن دست ها، پا برهنه رفتن به داخل معبد، افتادن دو بلوک برای برآورده کردن آرزوها برگزار می شوند. ورودی این معبد همانند دیوار بزرگ چین است. علاوه بر این، این مجموعه دارای دو معبد به نام های معبد پوسیان و معبد اصلی است که به روی همگان با هر دینی باز هستند. مسافران همچنین می توانند یک کلیسای کوچک، کتابخانه، مغازه سوغاتی فروشی و یک چاه آرزو را در این مجموعه ببینند.
جاهای دیدنی سیبو

آبشار کاوازان Kawasan Falls


در جنوب شهر سیبو، آبشار نفس گیر کاوازان در منطقه بادیان واقع شده است. برخی از کوهنوردان پس از کمپینگ از قله اوسمنا به آبشار کاوازان می رسند. کاوازان جزو محبوب ترین مقصد توریستی شهر به شمار می رود و مورد علاقه گردشگران داخلی و خارجی است. با اینکه حدودا ۴ ساعت تا سیبو فاصله دارد، ولی طول مسیر دسترسی به سیبو پر از گیاهان وحشی گرمسیری، پرندگان و مناظر بی نظیری است. آبشار کاوازان آبشاری سه مرحله ای از آب شفاف است که از چشمه های کوهستانی رشته کوه مانتلونگون سرچشمه می گیرد. این آبشار به عنوان مروارید فیلیپین است و یکی از محبوب ترین نقاط توریستی در سیبو در جنوب کاوازان قرار دارد؛ ماجراجویی از دره شروع می شود که به آبشار کاوازان می رسد. راهنمایان معتبر محلی همه گردشگران را همراهی می کنند و فعالیت هایی مانند پیاده روی، پرش، شنا، کوهنوردی انجام می گیرد.

موزه کاسا Casa Museum


موزه کاسا در خانه شخصی متعلق به یکی از برجسته ترین خانواده های سیبو به نام گوردوس ساخته شده در سده ۱۹ برپاشده است. این خانه مدتی هم محل اقامت اسقف اعظم سیبو بوده است. در داخل موزه، سنگ های مرجانی مکتان، مبلمان عتیقه، و چوب جنگلی و خالص را خواهید دید. توریست ها با بازدید از این خانه گویی در تاریخ سفر می کنند. خانه ای از چوب و سنگ از دوران استعمار اسپانیا که به موزه خانه همراه با نقاشی ها، هنر تزئینی و غیره تبدیل گشته است.

مقبره سیمالا Simala Shrine


مقبره سیمالا یکی از مکان های مذهبی مشهور در فیلیپین است که جزو پر بازدیدترین کلیساها در سیبو جنوبی است و هر روز هزاران طرفدار از این مقبره بازدید می کنند. یکی از دلایل شهرت این مقبره به خاطر شکل کلیسا مانند آن است که بر روی تپه ای ساخته شده است. بنابراین، ارادتمندان و معتقدان، به امید شفا و عبادت به سمت جنوب سفر می کنند تا این را مقبره زیارت کنند. به دلیل ویژگی های باشکوه قلعه مانند این مقبره، حتی گردشگران با باورهای مذهبی مختلف نیز شیفته ساختار زیبای آن می شوند. قسمتی از این مقبره به موزه اختصاص دارد و در این موزه می توانید مجسمه های متفاوتی را تماشا کنید. همچنین در نزدیکی این مقبره مغازه های سوغاتی فروشی وجود دارند که می توانید به عنوان یادگاری برای خود یا دوستان و آشنایان خود خریداری کنید. برای دسترسی به این مقبره می توانید از اتوبوس های شهری استفاده کنید.

جاهای دیدنی سیبو
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است