search
menu

جاذبه های طبیعت گردی سیبو

[ پنهان کردن ]
آبشار کاواسان
جزیره پِسکادور
آبشار تامالاگ
آبشار آگواینید
جزیره سامیلون
جزیره ویرجین
سیبو یکی از استان های کشور فیلیپین است که روی جزیره سیبو واقع شده و در زمینه صنعت، تجارت و گردشگری جزو مهم ترین مناطق کشور فیلیپین به حساب می آید. شهر سیبو، مرکز استان سیبو پس از مانیل دومین شهر مهم فیلیپین است و بیش از سه میلیون و هشتصد نفر جمعیت دارد. سالیانه گردشگران زیادی به کشور فیلیپین سفر می کنند و تعداد کثیری نیز برای بازدید از جاذبه های طبیعت گردی سیبو و موزه های سیبو اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنند. در سیبو، جاذبه های طبیعی متنوع و جذاب زیاد هستند و هر کدام در نوع خود منحصر به فرد بوده و ارزش بازدید دارند.

آبشار کاواسان


ایستادن روی قایقی که زیر آبشار سه طبقه فیروزه ای رنگ کاواسان قرار دارد، حس بسیار دلنشینی است و عاشقان طبیعت این حس را بهتر درک می کنند. آبشار کاواسان (Kawasan Fall) یکی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های طبیعت گردی سیبو است و گردشگران در این منطقه به تور قایق سواری و کوه نوردی در اطراف رودخانه سیبو می روند و از چندین روستا نیز بازدید می کنند. این روستاها میان جنگل ها واقع شده اند و مناظر فوق العاده زیبا دارند. می توانید در تالاب لاجوردی غوطه ور شوید و یا بنشینید و از آرامش فضای سرسبز و دلنشین اطراف لذت ببرید. در پایین ترین قسمت آبشار کلبه های کاهگلی، دکه ها و مغازه ها وجود دارند که می توانید در آن ها اقامت کرده و مواد غذایی تهیه کنید.
جاذبه های طبیعت گردی سیبو

جزیره پِسکادور


زندگی دریایی در حومه زیبای آتش فشانی جزیره پسکادور جریان دارد و هزاران ماهی ساردین زیبا و لاک پشت ها در حال شنا هستند. نام این جزیره به دلیل شهرت دیرینه به عنوان یک مکان ماهیگیری در بین مردم محلی و تاریخ استعمار اسپانیا در فیلیپین، از واژه اسپانیایی "ماهیگیر" ترجمه شده است. جزیره پسکادور (Pescador Island)، با داشتن آب های آرام، صاف و معتدل بیش از ۲۵۰۰ گونه ماهی را در خود جای داده و اکنون به یک مکان غواصی معروف و یک پارک دریایی محافظت شده تبدیل شده است. با غواصی در این جا می توانید یک دیوار دریایی مرجانی ببینید که موجودات مختلف دریایی در اطرافش زندگی می کنند. در اعماق آب ها کوسه های نوک سفید کمین کرده اند و گونه های گرمسیر رنگارنگ در سایه مرجان ها رفت و آمد می کنند. در زیر آب یک آتفشان زیرآبی و غار روباز وجود دارد که به محل کاوش غواصان تبدیل شده است.

آبشار تامالاگ


آبشار تامالاگ (Tumalog Falls) یکی دیگر از جاذبه های طبیعی و زیبای سیبو است که با پرده آب ابریشمی اش نور خورشید را منعکس می کند و منظره بسیار زیبایی میان پوشش گیاهی گرمسیری ایجاد می کند. در بازدید از این آبشار تجهیزات غواصی اجاره کنید، به تور قایق سواری و یا تور کوهنوردی بروید و از مناظر جذاب اطراف لذت ببرید.

آبشار آگواینید


در آبشار آگواینید آبشارهای متعددی وجود دارند که در امتداد رودخانه تانگبو جریان دارند و مکان ایده آلی برای صخره نوردی و پیاده روی در اطراف رودخانه هستند. در بازدید از آبشار آگواینید (Aguinid Falls) به هر سمتی که بروید با چشم اندازهای جنگلی، صخره ها و آبشارهای جاری مواجه می شوید و در میان جاذبه های زیبا مبهوت می مانید. از صدای طنین انداز آب، آواز پرندگان، طراوتی که آبشار به محیط اطراف می بخشد به قدری مدهوش و سرخوش می شوید که کلا فراموش می کنید روی کره زمین هستید. زیر آب آبشار در داخل حوضچه بایستید تا آب آبشار پشتتان را ماساژ دهد. مطمئن باشید بسیار لذت خواهید برد. در بازدید از این آبشار حتما لباس اضافی همراهتان داشته باشید و تمام اشیائی که نباید خیس شوند را داخل یک کیسه ضدآب قرار دهید. همچنین، یک اسپری مخصوص دافع حشرات همراهتان باشد تا از شر نیش پشه ها و خارش در امان بمانید.
جاذبه های طبیعت گردی سیبو

جزیره سامیلون


جزیره سامیلون در سیبو، یکی از بهترین جاهایی است که می توانید دنیای زیر آب را در آن کشف کرده و صخره ها و ماهی های رنگارنگ را تماشا کنید. غواصی در آب های جزیره سامیلون (Sumilon Island) بسیار لذت بخش است اما اگر شما به غواصی علاقه مند نیستید، می توانید در آب های زلال جزیره شنا کنید و یا در اطراف آب ها قدم بزنید. در ساحل آب های این جزیره یک رستوران زیبا وجود دارد که می توانید یک وعده غذای خوشمزه در آن نوش جان کنید. همچنین، گفتنی است در این منطقه شن و ماسه و پوسته های تیز وجود دارند و به همین سبب بهتر است کفش مناسب همراهتان به ساحل ببرید تا پاهایتان زخم نشود.
جاذبه های طبیعت گردی سیبو

جزیره ویرجین


با سفر به جزیره ویرجین در سیبو از ساحل شنی سفید رنگ و غواصی در آب های گرم و شفاف و یافتن مرجان های دریایی رنگارنگ لذت ببرید. دسترسی به این جزیره کوچک و توسعه نیافته از طریق قایق و یک مسیر کوتاه امکان پذیر است. در این جزیره هیچ مکانی برای اقامت در آن وجود ندارد و فقط چند امکانات رفاهی فراهم شده اند تا شما از حس آرامش و بکر جزیره لذت ببرید. می توانید در میزهای پیک نیک استحراحت کرده و از غذایی که خودتان آماده کرده و همراهتان برده اید بخورید و یا از غذاهای پخته شده بار ساحلی جزیره تهیه کرده و نوش جان کنید. یک سرویس بهداشتی نیز در ساحل جزیره وجود دارد. بازدید از جزیره ویرجین (Virgin Island) تجربه ای شیرین و متفاوت خواهد بود.
علاوه بر این، در سیبو، جاذبه های طبیعت گردی دیگر چون قله آسمنا (Osmena Peak)، جزیره کااوهاگان (Caohagan Island)، جزیره و پناهگاه حیات وحش اولانگو (Olango Island Wildlife Sanctuary)، جزیره گیلتانگان (Gilutongan Island)، جزیره کارناسا (Carnasa Island)، آبشار اینام باکان (Inambakan Falls)، جزیره داکیت داکیت (Dakit-Dakit Island) و آبشار مانتایاپان (Mantayupan Falls) وجود دارند که بازدید از هرکدام از آن ها برای طبیعت گردان جذاب و تجربه ای فراموش نشدنی خواهد شد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است