search
menu

قلعه سن پدرو سیبو

[ پنهان کردن ]
درباره قلعه سن پدرو
موقعیت مکانی قلعه سن پدرو
تاریخچه قلعه سن پدرو
معماری قلعه سن پدرو
موزه قلعه سن پدرو
در نزدیکی قلعه سن پدرو چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟
در نزدیکی قلعه سن پدرو چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی قلعه سن پدرو چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره قلعه سن پدرو


یکی از جاذبه های زیبا و تاریخی استان سیبو در فیلیپین که حوادث زیادی از سر گذرانده، قلعه سن پدرو است.
اگر بلیط هواپیما سیبو را خریداری کنید، خواهید دید که اسپانیایی ها در دوره استعمارشان چگونه به روی غذا، معماری، واحد پول و حتی زبان فیلیپینی ها تأثیر گذاشته اند. اما این تأثیر را بیشتر از هرجایی در بازدید از قلعه سن پدرو (Fort San Pedro) احساس خواهید کرد. اسپانیایی ها در ۷ آوریل ۱۵۲۱ میلادی به سواحل فیلیپین رسیدند و دوره استعمار خود را در فیلیپین آغاز کردند. قلعه سن پدرو نیز یادگاری از این همین دوران استعمار است. امروزه، گردشگران زیادی از سراسر دنیا به بازدید از قلعه سن پدرو می آیند و با تاریخ و گذشته پرفراز و نشیب آن آشنا می شوند.
قلعه سن پدرو سیبو

موقعیت مکانی قلعه سن پدرو


استان سیبو (Cebu) در فیلیپین از یک جزیره اصلی و ۱۶۷ جزیره کوچک تشکیل شده است و به معماری های جذاب، چشم اندازهای دیدنی و غذاهای خوشمزه شهرت دارد. این استان که مرکز تجاری و گردشگری فیلیپین به حساب می آید، جاذبه های دیدنی فراوانی برای ارائه دادتن به گردشگران دارد. در این مقصد جنوب شرقی آسیا همه نوع جاذبه از قلعه های تاریخی استعماری گرفته تا پارک های زیرآبی باورنکردنی وجود دارند. قلعه سن پدرو، یک قلعه تاریخی است که ظاهر زیبا و جذابی دارد و در و دیوارهایش در طول تاریخ شاهد حوادث های گوناگون بوده اند. موقعیت مکانی قلعه سن پدرو در استان سیبو، در میان یک باغ زیبا و آرام قرار دارد و آبی که از کنارش جریان یافته ، به جذابیت محیط چندین برابر افزوده است. بازدید از قلعه سن پدرو و قدم زدن در باغ آن حس بسیار دلنشین و وصف ناپذیری دارد.

تاریخچه قلعه سن پدرو


تاریخچه قلعه سن پدرو طولانی و جذاب است و ساخت آن به زمان حکومت اسپانیایی ها در "سیبو"ی فیلیپین مربوط است. قدمت این قلعه دفاعی به قرن شانزدهم برمی گردد و جزو اولین قلعه های دفاعی فیلپیین است که به منظور مقاومت و ایستادگی در برابر تهاجم دزدان دریایی مورو ساخته شده بود. در نخستین روزهای استعمار اسپانیایی ها، این قلعه به عنوان مرکز نظامی اسپانیایی ها در فیلیپین مورد استفاده قرار گرفت.
قلعه سن پدرو سیبو
اگرچه تاریخ ساخت قلعه سن پدرو نامشخص است اما بنابر گفته ها این قلعه را "آنتونیو کمپیونی" در سال ۱۶۳۹ میلادی ساخته است. نخستین قلعه ای که در این محل ساخته شده بود، از چوب بود و در سال ۱۷۳۸ با یک قلعه سنگی جایگزین گردید. دیوارهای قلعه سنگی بسیار مستحکم بودند و ارتفاع آن ها ۶ متر و ضخامتشان ۲.۵ متر بود. در بین دیواره های قلعه نیز برج هایی با ارتفاع ۱۰ متر وجود داشتند. پس از پایان جنگ اسپانیا- آمریکا در سال ۱۸۹۸ و پایان سه قرن استعمارگری اسپانیا بر فیلیپین، قلعه سن پدرو در اختیار جنگجویان آزادی خواه سیبو قرار گرفت.
در بین سال های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۳ پس از حمله ژاپن به فیلیپین، قلعه سن پدرو به تصرف ژاپنی ها درآمد و به اردوگاه زندانیان تغییر کاربری داد. همچنین، این قلعه در پایان جنگ جهانی دوم برای مدتی به عنوان بیمارستان استفاده می شد و محل درمان آزادی خواهان مجروح بود. در آخرین سال های جنگ آسیب های زیادی به قلعه سن پدرو وارد شد اما نما، ساختمان اصلی، پشت بام و ... قلعه در سال ۱۹۶۸ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. تعدادی از توپ های جنگی اسپانیایی ها نیز دوباره در محل خودشان گذاشته شدند تا به عنوان یادآوری آن دوران به نمایش گذاشته شوند. پس از پایان جنگ، قلعه سن پدرو مدتی به عنوان باغ وحش فعالیت کرد. اکنون نیز، در پارک قلعه سن پدرو گل های استوایی فراوانی وجود دارند که محیط را چندین برابر زیبا کرده اند. بازدید از قلعه سن پدرو علاوه بر جذابیت تاریخی، جذابیت چشم انداز طبیعی نیز دارد.
قلعه سن پدرو سیبو

معماری قلعه سن پدرو


شکل ظاهری قلعه سن پدرو مستطیل بوده و یک سمت آن مشرف به خشکی و دو سمتش مشرف به دریا است. قسمت هایی از قلعه که به سمت دریا قرار دارند توسط توپ های جنگی و حفاظ های چوبی محکم محافظت شده اند. چهارده توپ جنگی در سه سنگر قلعه سن پدرو وجود داشتند که امروزه نیز همچنان در این مکان هستند. این قلعه مستطیلی شکل مقابل مارینای شعر واقع شده و در بازدید از آن تنها از یک جاذبه تاریخی پیش پا افتاده دیدن نمی کنید، بلکه مناظر اطراف آن که از باغ و دریا تشکیل می شوند، بسیار تماشایی هستند و مناظر فوق العاده ایی دارند.
تماشای غروب آفتاب از قلعه سن پدرو واقعا بی نظیر است. قلعه سن پدرو زیاد بزرگ نیست و با مساحت ۲۰۲۵ متر مربع یکی از قدیمی ترین و کوچک ترن قلعه های فیلیپین است. دو ستون مستطیلی شکل در دروازه قلعه وجود دارند و مابین آن ها پرچم فیلیپین قرار داده شده است. لوحی به روی سردر قلعه نصب گردیده که در آن نام اسپانیایی قلعه و تاریخ ساخت آن نوشته شده است. در بدو ورود به قلعه سن پدرو تصاویری به روی دیوارها مشاهده خواهید کرد که مراحل رشد و توسعه تدریجی قلعه را نشان می دهند. بخشی از این قلعه هم اکنون به موزه تبدیل شده و در آن بخشی از میراث اسپانیایی ها نظیر نقاشی و مجسمه ها به نمایش گذاشته شده اند. مجمسه های بزرگ "پیگافتا" و "لیگازپی" را می توان از بیرون دیواره های قلعه مشاهده کرد. در حیاط زیبای قلعه حتما قدم بزنید و در اطراف آن که از درخت های نخل تشکیل شده بازدید کنید. تماشای بناهای تاریخی قلعه سن پدرو واقعا لذت بخش است. برای تماشای چشم اندازهای زیبا از دریا و خیابان ها به بالای سه برج دیده بانی سنگی بروید و از آن بالا همه جا را تماشا کنید. اطراف این قلعه سنگی زیبا را چنان مناظر زیبا و محیط آرامش بخشی محاصره کرده است که هرگز نمی توانید تصور کنید بازدید از یک قلعه تاریخی تا چه اندازه می تواند لذت بخش باشد.
قلعه سن پدرو سیبو

موزه قلعه سن پدرو


بخش از قلعه سن پدرو که به موزه اختصاص داده شده، آثاری از اسپانیایی ها را به نمایش درآورده است. در یکی از بخش های موزه عکس ها، طراحی های قدیمی قلعه سن پترو و برخی مدارک نگه داری می شوند که تاسیس سیبو و همچنین شکل ظاهری قلعه را در گذشته نشان می دهند. در بازدید از موزهقلعه سن پدرو با تصاویر جالبی روبرو خواهید شد. درواقع، امروزه قلعه سن پدرو ترکیبی از پارک و موزه است و مکانی برای فرار از شلوغی های شهر و آشنایی با تاریخ سیبو و سال های آغازین حکومت اسپانیایی ها بر فیلیپین به حساب می آید. این قلعه در جنوب شرق شهر و رو به دریا قرار دارد و نزدیکی آن جاذبه های جذاب دیگر هم وجود دارند که می توانید از آن ها بازدید کنید. جالب است بدانید، مردم محلی از فضای سبز زیبا و گسترده قلعه سن پدرو برای برگزاری شجن ها و مراسم هایی چون تولد و عروسی استفاده می کنند.

در نزدیکی قلعه سن پدرو چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟


کلیسای جامع متروپلیتان: ۵۵۰ متر
صلیب ماژلان:۹۵۰ متر
خیابان کولون: ۱.۳ کیلومتر
بنای یادبود سیبو: ۱.۳ کیلومتر
معبد تائویستی: ۵.۸ کیلومتر
جزیره مکتان سیبو: ۱۱ کیلومتر

در نزدیکی قلعه سن پدرو چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل VG Pension House فاصله: ۶۵۰ذمتر
هتل Sampaguita Suites فاصله: ۷۰۰ متر
هتل RedDoorz near Cebu Metropolitan Cathedral فاصله:۱ کیلومتر
هتل GV Tower Hotel فاصله: ۱.۴ کیلومتر

در نزدیکی قلعه سن پدرو چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران Azotea Sports Bar & Restaurant فاصله: ۴۵۰ متر
رستوران KKD stk+bbq فاصله: ۶۵۰ متر
رستوران Siomai Madness فاصله: ۶۵۰ متر
رستوران Bora bay فاصله: ۷۵۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است