search
menu

صلیب ماژلان سیبو

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از صلیب ماژلان سیبو پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه صلیب ماژلان سیبو
معماری صلیب ماژلان سیبو
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از صلیب ماژلان چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از صلیب ماژلان سیبو چه زمانی است؟
چگونه به صلیب ماژلان سیبو برویم؟
در نزدیکی صلیب ماژلان سیبو از چه جاذبه‌های دیگری می‌توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی صلیب ماژلان سیبو برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به صلیب ماژلان سیبو هستند؟
برای مسیحیان سرتاسر جهان، هیچ چیز به اندازه یک صلیب مقدس‌ نیست. حال آنکه چنین مصداق ارزشمندی بار تاریخی به خود گیرد و تبدیل به نماد یک شهر شود. مطمئنا در چنین حالتی باید توجه ویژه‌ای به آن صلیب داشت. این همان اتفاقی است که برای صلیب ماژلان سیبو افتاده است. صلیب ماژلان جاذبه بسیار مشهوری در شهر است که به خاطر تقدس و ارزش تاریخی خود، همه ساله عده زیادی را مسحور تماشای خویش می‌سازد. به طوری که گفته می‌شود، هدف اول و آخر عده زیادی از خرید بلیط هواپیما سیبو صرفا تماشای Magellan's Cross و پی بردن به ارزش تاریخی این مکان است. صلیب ماژلان امروزه در کنار تعداد قابل توجهی از کلیساهای سیبو، بخشی از میراث مسیحیت در فیلیپین به شمار می‌رود.
صلیب ماژلان سیبو

چرا بازدید از صلیب ماژلان سیبو پیشنهاد می‌شود؟


صلیب ماژلان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر سیبو بوده و نقش مهمی در تاریخ کشور فیلیپین دارد.
گفته می‌شود که صلیب ماژلان سیبو خاصیت شفا بخش و معجزه آسا دارد.
صلیب ماژلان در منطقه پر رفت و آمدی واقع شده و اطراف آن پر از رستوران‌ها و غذاهای خیابانی است.
فاصله مکانی این صلیب با چندین جاذبه تاریخی سیبو بسیار کم است.

تاریخچه صلیب ماژلان سیبو


صلیب ماژلان سیبو بار سنگینی از تاریخ این شهر را به دوش می‌کشد. گفته می‌شود که این صلیب توسط گروهی از کاشفان اسپانیایی پرتغالی به رهبری ماژلان در شهر سیبو بر زمین نهاده شده است. در واقع بنا شدن صلیب ماژلان در سیبو نشانگر ورود کاشفان به این شهر است که تاریخ دقیق آن به ۱۵ مارس ۱۵۲۱ میلادی باز می‌گردد. از طرفی دیگر، این روز را آغاز گرایش مردم سیبو به دین مسیحیت می‌نامند. جالب است بدانید که بر اساس باورهای رایج در شهر سیبو، این صلیب خاصیت شفابخش دارد. بنابراین صلیب اصلی که توسط خود ماژلان استوار شده بود، به عنوان توسط مردم به مرور کنده شد. از این رو، دولت محلی تصمیم گرفت که صلیب اصلی را در داخل یک صلیب دیگر قرار دهد تا مانع آسیب رسیدن به آن شود. البته شایعاتی هم هست که ادعا دارند صلیب اصلی پس از مرگ ماژلان از بین رفت و ناپدید شد.

معماری صلیب ماژلان سیبو


جدا از اینکه صلیب ماژلان زیبایی و اهمیت خاصی در شهر سیبو دارد، این صلیب در داخل یک مکان جذاب قرار گرفته که اصطلاحا به آن کیوسک می‌گویند. معماری این کیوسک به نحوی است که کاملا آن را به یک سمبل و نماد در شهر تبدیل کرده و تصویرآ را در ذهن بازدیدکنندگانش برای همیشه ماندگار می‌کند. بر روی سقف این کیوسک نقاشی‌های بسیار جالبی کشیده شده است. نقاشان این مکان سری جوسول و جسا روآ نام دارند که البته اطلاعات چندانی از کیستی این افراد در دست نیست.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از صلیب ماژلان چه قدر است؟


برای ورود به داخل کیوسک صلیب ماژلان و تماشای این صلیب هزینه چندان زیادی از مسافران اخذ نمی‌شود. معمولا این هزینه چیزی در حدود ۱۰۰ پزوی فیلیپین است. با پرداخت ورودیه صلیب ماژلان سیبو، شما می‌توانید بیش از ۱ ساعت از زمان سفر خودتان را به تماشای این صلیب، کسب آگاهی در مورد آن و هیچ بازدید از نقاشی‌های کشیده شده بر بالای آن اختصاص دهید و اطلاعات بسیار جالبی برای خودتان به دست آورید.
صلیب ماژلان سیبو

فصل مناسب برای بازدید از صلیب ماژلان سیبو چه زمانی است؟


بر خلاف بسیاری از شهرهای جهان، بهترین فصل برای سفر به سیبو زمستان است. زیرا در این فصل، روزهای سیبو دارای آفتابی دلنشین بوده و شب‌هایش نیز خنکی جالبی دارد. لازم به ذکر است که بهتر است شما بازدید خودتان از صلیب ماژلان را به آخر هفته‌های مسیحیان یعنی شنبه‌ها و یکشنبه‌ها موکول نکنید. زیرا در این روزها اطراف صلیب بسیار شلوغ می‌شود.

چگونه به صلیب ماژلان سیبو برویم؟


وسیله‌های نقلیه و روش‌های بسیار زیادی برای دسترسی به صلیب ماژلان در شهر سیبو وجود دارد. تاکسی‌های شهر با دریافت ۲۵۰ پزوی فیلیپین شما را از فرودگاه سیبو و یا سایر نقاط شهر به این جاذبه پربازدید و مشهور خواهند رساند. تورهای متنوعی نیز دائما در سیبو برگزار می‌شود که بازدید از صلیب ماژلان بخش جدایی ناپذیر همه آنهاست. البته برای رفتن به این مکان از هتل خودتان، بهتر است خودرو کرایه نکنید. زیرا پارکینگی در نزدیکی‌های صلیب ماژلان وجود ندارد.

در نزدیکی صلیب ماژلان سیبو از چه جاذبه‌های دیگری می‌توان بازدید کرد؟


مجسمه ویسنته راما: ۵۰ متر
موزه بی پی آی: ۱۰۰ متر
پارک سنیور سیتیزن: ۲۵۰ متر
موزه باسیلیکا دل سانتو نینو: ۳۰۰ متر
پارک ماژلان: ۵۰۰ متر
کلیسای روزاریو پاریش: ۱.۷ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی صلیب ماژلان سیبو برای اقامت وجود دارد؟


هتل سامپاگیتا سوئیتس: ۴۰۰ متر
هتل فورتونا: ۴۰۰ متر
هتل رد دورز: ۷۰۰ متر
هتل وان سنترال: ۹۰۰ متر
هتل کراون رجنسی: ۲ کیلومتر
هتل رادیسون بلو: ۳.۳ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به صلیب ماژلان سیبو هستند؟


رستوران مای جوی: ۴۵۰ متر
رستوران کلار: ۷۵۰ متر
رستوران اور پلیس: ۸۵۰ متر
کافه رستوران دا بنگ: ۱ کیلومتر
رستوران ادانز فود: ۱ کیلومتر
رستوران جاز چیلین: ۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است