search
menu
سیبو keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های سیبو ۶۹

درباره سیبو

سیبو که به صورت سبو یا کبو هم گاه تلفظ می‌شود مرکز استان سیبوی کشور فیلیپین است. شهر سیبو که به نام شهر ملکه جنوب هم شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین شهر فیلیپین و اولین پایتخت این کشور نیز به شمار می‌رود. استان و منطقه سیبو شامل ۷ شهر گوناگون است که یک منطقه شهری را پدید آورده‌اند. سیبو چیزی در حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. بیشتر مردم سیبو به زبان سیبویی یا به اصطلاح بسایا صحبت می‌کنند. به دلیل سال‌ها حضور اسپانیا در این کشور، مذهب بیشتر مردم این منطقه، مسیحی کاتولیک است.
سیبو
سیبو بعد از مانیل، دومین منطقه توسعه‌یافته و بزرگ کشور فیلیپین به شمار می‌رود. کشور فیلیپین که ۷ هزار جزیره دارد به سه بخش کلی تقسیم می‌شود. سیبو در منطقه ویسایاس یکی از این سه منطقه قرار گرفته و مرکز تجارت، بازرگانی، اقتصاد و گردشگری این منطقه به شمار می‌رود. فرودگاه بین المللی مکتان-سیبو که در جزیره مکتان قرار گرفته، دومین فرودگاه بزرگ فیلیپین است.

تاریخچه سیبو


شهر سیبو به معنای محلی برای تجارت است و اشاره به خاستگاه بازرگانی و تجارت دریایی این جزیره دارد. سیبو از نخستین شهرهای فیلیپین است که پرتغالی‌ها و اسپانیایی‌ها در آغاز به قصد تجارت و سپس استعمار به آن پا نهادند.
این شهر همچنین شاهد چندین زلزله سهمگین نیز بوده است. جزیره سیبو جزیره‌ای کشیده و باریک است که به طول ۱۹۶ کیلومتر از شمال به جنوب کشیده شده است.

آب و هوای سیبو


سیبو دارای دو فصل خشک و بارانی است. فصل خشک این منطقه همراه با آفتاب و باران‌های گاه به گاه است. اما در فصل‌های پرباران، شاهد بارش‌های استوایی و گاه طوفان است.
سیبو

جاهای دیدنی سیبو


شهر سیبو به سبب سال‌های زیاد حضور اسپانیا و مسیحیت در این منطقه، دارای غنای تاریخی خاصی در کشور فیلیپین است. همچنین ویژگی‌های طبیعی و چشم‌اندازهای ساحلی آن نیز به مانند دیگر نقاط فیلیپین چشمگیر و برجسته است. آبشارها، دهکده‌های ساحلی، کلیساها و آرامگاه‌های باستانی و تاریخی بخشی از جاذبه‌های گردشگری سیبو هستند.

جزایر پیرامونی سیبو


جزیره مکتان
مکتان، یکی از جزایر سیبو است که لحظات خوشی را در این جزیره تجربه خواهید کرد. جزیره مکتان بخشی از استان سیبو است. نام قدیمی این جزیره Lapu- Lapu است و از طریق ۲ پل به سیبو وصل می شود. همچنین مکتان به عنوان یکی از بهترین استراحت گاه های آسیایی و دارای مجموعه ای متنوع از نقاط توریستی و جاذبه های گردشگری است. در جزیره مکتان می توانید به سواحل شنی و ماسه ای، آب های شفاف و زلال، جت اسکی، قایقرانی و ورزش های متنوع آبی و تفریحات شبانه و غذاهای متنوع دسترسی داشته باشید. سواحل آلونی و مالبول نیز در این شهر بسیار دیدنی هستند.
جزیره مالاپاسکوآ
یکی دیگر از مکان های بینظیر برای غواصی و شیرجه، جزیره مالاپاسکوآ است که فاصله کمی با سیبو دارد و از طریق قایق در دسترس است. قایق سواری در میان امواج پرسرعت رودخانه Matutinao و امواج خروشان آبشار کاواسان که بسیار هیجان انگیز است. در آخر مسیر هم به آبشاری خیره کننده و ۹ متری خواهید رسید. اگر اهل ماجراجویی در آب هستید، پیشنهاد می کنیم تا به فکر خرید بلیط هواپیما و سفر به این سرزمین را در اولویت قرار دهید؛ حال اگر تفریحات آبی را دوست ندارید یا در زمان سفرتان خسته شده اید، جای نگرانی نیست. زیرا در شهر سیبو تفریحات به قدر کافی و برای هر نوع سلیقه ای وجود دارد، مانند چتربازی که می توانید به همراه مربیان مجرب سوار هواپیما شوید و از ارتفاع ۱۰ هزار پا بپرید. مطمئن باشید هیجانی که در این پرش تجربه خواهید کرد را در هیچ جایی از جهان نخواهید دید.
جزیره بانتایان
جزیره بانتایان، محلی برای پیک نیک های شاداب و بی نظیر ساحلی است. این جزیره دارای امکاناتی برای استراحت، اجاره کایاک، صخره های عالی و زیبا، سواحل سفید و تالاب فیروزه ای است. در این جزیره می توانید تفریحات و زندگی شبانه و غذاهای دریایی لذیذ را امتحان کنید. برای دسترسی به جزیره بانتایان می توانید از شهر سیبو به وسیله اتوبوس یا تاکسی به بندر حاگنایا بروید و از این بندر به وسیله کشتی به جزیره بانتایان برسید.
جزیره پسکادور Pescador Island
جزیره پسکادور در تنگه تانون قرار دارد که در چند کیلومتری سواحل موالبول در جنوب جزیره سیبو است. این جزیره یکی از بهترین نقاط غواصی در سیبو است و صخره جزیره شیب شنی دارد که پوشیده از مرجان نرم ۵ الی ۱۰ متری است. علاوه بر این، دیواری پوشیده از مرجان های سخت تا حدودا ۴۰ متر است. در این دیوار تن های از گونه های مختلف موجودات دریایی رنگارنگ از جمله کوسه ها را تماشا خواهید کرد. در این قسمت بهتر است از دوربین ضد آب استفاده کنید و آماده عکاسی از مرجان های زیبا و گونه های مختلف دریایی باشید. یکی دیگر از جاذبه های اصلی توریستی این منطقه که در حال محبوب شدن است، ساردین نام دارد. شما در این منطقه می توانید با میلیون ها ساردین شنا کنید که بسیار شگفت انگیز هستند.

دیدنی های سیبو