search
menu

غار میمون ها کوالالاپور

[ پنهان کردن ]
چرا باید از غار میمون ها بازدید کنیم؟
معرفی غار میمون ها
تاریخچه غار میمون ها مالزی
بخش های غار میمون ها
راه های دسترسی به غار میمون ها
ساعت و هزینه بازدید از غار میمون ها
جاذبه های دیدنی نزدیک به غار میمون ها
رستوران های نزدیک به غار میمون ها
هتل های نزدیک به غار میمون ها

چرا باید از غار میمون ها بازدید کنیم؟


غار میمون ها یا باتو کیو از اماکن مقدس هندوها در ۱۵ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در مالزی قرار گرفته است. علاوه بر محل عبادت و تجمع هندوها به عنوان جاذبه گردشگری نیز محسوب می شود. این مجموعه دارای ۳ غار اصلی است و اصلی ترین آن ها در انتهای پله ها همراه با معبد اصلی قرار گرفته است. دقت داشته باشید که این منطقه با محوطه ای بسیار زیبا و دیدنی دارای ۲۷۲ پله است. مجسمه بسیار بزرگ و بلندی نیز در ابتدای مسیر پله ها به عنوان خدای هندوها وجود دارد. اگر می‌خواهید بلیط هواپیما کوالالامپور را خریداری کنید حتما بازدید از این مکان را در لیست خود داشته باشید.
غار میمون ها کوالالاپور

معرفی غار میمون ها


غار میمون ها به غار باتو نیز معروف است و سالانه مراسم های زیادی در این مکان برگزار می شود. غار باتو در کشور مالزی جزو محبوب ترین مکان ها حساب می شود، به طوری که در غار میمون ها لحظات بی نظیری را تجربه خواهید کرد. این جاذبه تاریخی دارای انواع مجسمه های عجیب و غریب است، هم چنین گالری هنر و موزه نیز برای بازدید به نمایش گذاشته شده اند. برای سفر تابستانی کشور مالزی یکی از بهترین گزینه هاست که سرشار از جاذبه های تاریخی و دیدنی است. مطمئنا با خرید بلیط هواپیما سفر خوبی خواهید داشت و برای سفرهای بعد نیز مشتاق خواهید شد. غار میمون ها به دلیل فاصله کمی که با شهر کوالالامپور دارد، همواره مورد توجه گردشگران بوده است. غار میمون ها بر روی کوه قرار گرفته است، بنابراین برای ورود باید از ۲۷۲ پله بالا بروید، شاید در ابتدا برایتان سخت باشد اما وقتی میمون های موجود در مسیر را تماشا کنید، آنچنان سرگرمتان می کنند که متوجه سختی راه و پله ها نخواهید شد. ۳ غار بزرگ با سقف های بسیار بلند و چندین غار کوچک تر با نقاشی ها و مجسمه های کوچک و بزرگ جزو آیین هندوها محسوب می شوند.
غار میمون ها کوالالاپور

تاریخچه غار میمون ها مالزی


غار میمون ها در مالزی مجموعه ای از غارهای آهکی در دل یک کوه آهکی در منطقه ای پوشیده از گیاهان و درختان قرار گرفته است و قدمتی نزدیک به ۴۰۰ میلیون سال دارد و این غار در سال ۱۸۸۱ میلادی توسط فردی آمریکایی کشف شد و برای هندو ها بسیار مقدس است. پس از مدت ها توسط تاجری هندی به پرستشگاهی به سبک هندو ها تبدیل شد و درون Batu Caves با مجسمه های بی نظیر و نقاشی های عجیبی تزیین شده است. غار میمون ها در دوران استعمار منطقه سیاحتی و تفریحی بوده و پس از مدتی به عنوان مخفیگاه کمونیست ها استفاده شده است، اما در حال حاضر محلی برای عبادت به شمار می رود. این غار دارای پله های زیبا و چند معبد کوچک در اطراف و مجسمه الهه است. مجسمه الهه غار میمون ها با جذابیت بیش از حد از جمله بزرگ ترین مجسمه های ایستاده در جهان است که ۴۲ متر ارتفاع دارد و از جنس بتن و فولاد با رنگ طلا است.
غار میمون ها کوالالاپور

بخش های غار میمون ها


مورد جالب توجه در این غار حضور میمون ها است. انتخاب این نام برای این محل به خاطر زندگی میمون های زیاد است که هنگام ورود میمون های دوست داشتنی و پرجنب و جوش به استقبال شما می آیند، شما نیز می توانید با خوراکی هایی مثل بادام زمینی و موز از این میمون ها پذیرایی کنید و با آنها بازی کنید. این میمون ها هزاران ها سال در اینجا زندگی کرده اند و به نوعی صاحبان اصلی این غار محسوب می شوند، به راحتی می توانید با آنها عکس بگیرید، زیرا آزاری برای گردشگران ندارند، حتی خیلی از میمون ها به عکس های سلفی عادت کرده اند. اما توجه داشته باشید برخی از میمون ها رفتاری تند و خشن دارند، ولی بعضی ها بسیار مودب هستند، از راهنماهای این غار کمک بخواهید تا این میمون ها به شما آسیب وارد نکنند و از بازدیدتان لذت ببرید، زیرا در جای جای داخل غار و محوطه بیرون میمون هایی خواهید دید که از در و دیوار آویزان شده اند و مشغول بازی اند، البته ناگفته نماند صحنه هایی خنده دار و فراموش نشدنی را خواهید دید که در هیچ جای جهان پیدا نمی کنید.
غار میمون ها کوالالاپور

راه های دسترسی به غار میمون ها


برای دسترسی به غار هیجان انگیز میمون ها می توانید از انواع وسیله نقلیه مانند تاکسی، اتوبوس یا ترن استفاده کنید. بهترین و مناسب ترین راه برای رفت و آمد به این غار استفاده از قطار است که از ایستگاه تا غار حدودا سه دقیقه پیاده روی دارید یا اینکه می توانید از اتوبوس های شماره ۱۱ استفاده کنید و در بازار مرکزی سوار شوید یا سوار اتوبوس های شماره ۶۹ در منطقه جالان پودو شوید. در نهایت تاکسی های شهری نیز در سطح شهر وجود دارند، در صورت تمایل می توانید تاکسی بگیرید.

ساعت و هزینه بازدید از غار میمون ها


برای بازدید از غار میمون ها می توانید از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب به صورت کاملا رایگان مراجعه کنید و مدت زمانی حدودا ۲ الی ۳ ساعت را در این غار بگذرانید و سرگرم شوید. برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به مالزی، می‌توانید مقاله راهنمای سفر به مالزی را مطالعه کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به غار میمون ها


برج های دوقلوی پتروناس: ۱۳.۲ کیلومتر
بازار مرکزی کوالالامپور: ۱۳.۳ کیلومتر
برج کوالالامپور: ۱۳.۷ کیلومتر
پارک پروانه: ۱۳.۹ کیلومتر

رستوران های نزدیک به غار میمون ها


رستوران آموتا: ۷۰ متر
رستوران عرفان: ۸۰۰ متر
رستوران ناجحان: ۱ کیلومتر
رستوران ابو خالد بیسترو: ۱.۲ کیلومتر
رستوران آزاز: ۲.۴ کیلومتر
رستوران چتی نادو: ۲.۸ کیلومتر
رستوران کوله دی: ۲.۹ کیلومتر

هتل های نزدیک به غار میمون ها


هتل اویو مون نایت: ۲۰۰ متر
هتل نیو ویو: ۳۰۰ متر
هتل بوجت غار میمون ها: ۳۵۰ متر
هتل هیل این: ۹۰۰ متر
هتل غار میمون ها: ۱.۱ کیلومتر
هتل ارک: ۲.۶ کیلومتر
هتل زتا: ۴.۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است