search
menu

معرفی بهترین رستوران های یزد

[ پنهان کردن ]
با بهترین رستوران‌های یزد آشنا شوید: از ملک تجار تا حاجی آشپز
با غذاهای خوشمزه یزدی‌ها آشنا شویم
مروری بر وعده‌های خوشمزه یزدی‌ها
گشتی در بهترین رستوران‌های یزد
رستوران حاجی آشپز یزد
رستوران ترمه و ترنج یزد
رستوران نگین یزد
رستوران سنتی شاه مردان
رستوران سنتی فیروزه
رستوران حمام خان
رستوران هتل جاده ابریشم
رستوران سزار یزد
رستوران سنتی خوان دوحد یزد
رستوران پناهنده یزد
رستوران گل سرخ یزد
رستوران ایتالیایی دراگون
رستوران هتل ملک التجار
کافه رستوران فوکا یزد
کافه رستوران بام یزد
کافه و رستوران ایرانی قدیمی
رستوران مارکوپولو
رستوران مشیر الممالک یزد

با بهترین رستوران‌های یزد آشنا شوید: از ملک تجار تا حاجی آشپز


آدرس و تلفن و منوی بهترین رستوران‌های یزد را در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت فهرست کردیم تا عاشقان رستوران‌های سنتی، فرنگی و دریایی، در جریان بهترین مقصدهای شکم‌گردی در دیار ترین‌های ایران قرار بگیرند و سفری خاطره‌انگیز را برای خود و همراهان خود رقم بزنند.
یزد، یکی از معروف‌ترین مکان‌های تاریخ‌گردی و به خصوص سوغاتی‌‌گردی در ایران است و سوغات و صنایع‌دستی این سرزمین قنات، قنوت و قناعت، آوازه خاص و عام داشته و ردپای سوغات و صنایع‌دستی این دیار تا پنج قاره جهان رفته است. اگر به یزد رفتید، برای حمایت از اقتصاد گردشگری و صنایع‌دستی و حفظ میراث ملی ایرانیان در این دیار تاریخی و دیدنی، خرید سوغات و صنایع‌دستی شهرهای یزد را در دستور کار خود قرار دهید.
یکی از اتفاقات خوب در شکم‌گردی و رستوران‌گردی و کافه‌گردی در شهر یزد آن است که شما می‌توانید در عمارت‌های تاریخی که تغییر کاربری پیدا کرده‌اند، طعم لذیذ نوشیدنی و غذاهای اصیل و سنتی یزد و ایران را تجربه کنید و لوکیشنی عالی برای سلفی و استوری‌های پر لایک هم داشته باشید. مثل کافه و رستوران‌های پشت‌بامی که در نزدیک مسجد جامع یزد قرار داشته و شما را به ضیافتی رنگارنگ با موسیقی زنده و غذاهای لذیذ دعوت می‌کنند.
معرفی بهترین رستوران های یزد

رستوران خانه پدری یکی از رستوران‌های یزد است که بنای آن در فهرست آثار ملی قرار دارد. اگر عاشق باغ رستوران هستید، رستوران مشیر الممالک یزد که در هتل باغ مشیر الممالک واقع شده را نیز در نظر داشته باشید که نخستین هتل باغ ایرانی با معماری و تجهیزات سنتی در شهر است. اگر دیزی خور هستید، سرویس کامل دیزی با کوفته در رستوران سنتی مسی سرای سنتی شاه مردان را در نظر داشته باشید.
اگر تجربه صرف غذا در کافه و رستوران‌های مطرح دیار بادگیرها و قنات‌های ایران زمین را در کارنامه یزد‌گردی خود دارید، نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. شماری از خوشمزه‌ترین غذاها و دسر و نان‌ها و آش‌های یزدی را نیز در این گفتار معرفی کردیم تا اگر اهل غذای ایرانی هستید، در جریان غذاهای محلی و بومی این خطه دیدنی ایرانیان نیز قرار داشته باشید.
با رستوران‌گردی سفرمارکت در دیار ترین‌های ایران، همراه باشید.
به منظور سفر هوایی به یزد، از خدمات خرید اینترنتی بلیط هواپیما یزد سفرمارکت استفاده کنید که سفری ارزان و راحت را برای شما و خانواده گرامی به ارمغان خواهد آورد.

با غذاهای خوشمزه یزدی‌ها آشنا شویم


طبق روال همیشگی سلسله گفتارهای معرفی بهترین مقصدهای شکم‌گردی در استان‌های کشور که در مجله گردشگری سفرمارکت ارائه می‌کنیم، آشنایی با غذاهای سنتی و محلی در ۳۱ استان کشور، فرصتی برای اطلاع از سبک زندگی و ذائقه و طعم و مزه طعام خوشمزه‌ ایرانیان است.
غذاهای مشهور یزد عبارت‌اند از:
• قیمه یزدی
• کوفته‌های یزدی
• کوفته برنجی
• کوفته هویج
• خورشت به آلو یزدی
• تاس کباب
• انواع قلیه‌های یزد
• آبگوشت گوجه و بادمجان
• کشک خیار
• کله گیپا
• آش شولی یزد
• آش گندم یزد
• آش انار یزد
• آش کدو و آش ماش
معرفی بهترین رستوران های یزد

مروری بر وعده‌های خوشمزه یزدی‌ها


در بوتیک هتل و برخی از کافه‌ها و رستوران‌های شهر یزد، میان وعده‌های خوشمزه‌ای سرو می‌شود که به شماری از آن‌ها در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت اشاره کردیم.
- مشتورک: نان سنتی خوشمزه یزدی‌ها است. با پیاز و پنیر رنده شده طبخ شده و به آن گردو و دارچین و زعفران نیز گاها اضافه می‌کنند. به صورت گلوله‌ای درست می‌شود.
- نان سورورک: این نان قدیم‌ها طبخ می‌شد. از آرد نان سنگک و آب و شکر و نمک و تخم گشنیز و مایه خمیر و روغن کنجد در طبخ آن استفاده می‌شود.
- ماقوت: ترکیبی از نشاسته و آب و شربت و گلاب و زعفران است. خلال پسته و بادام نیز به آن اضافه می‌شود. شبیه باقلوی یزدی است.
- فالوده یزدی: در سفر به یزد، فالوده یزدی را امتحان کنید. ترکیبی از نشاسته و گلاب و آب و شکر و سیاه دانه است.
- قهوه یزدی: قهوه یزدی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در یزد طبخ می‌شود و احتمالاً در مستندات تلویزیونی هم دیده‌اید که مخاطبان بسیار دارد. گاها برای تبرک به آن‌سوی کره زمین هم ارسال می‌شود. قهوه یزدی در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شده است.

گشتی در بهترین رستوران‌های یزد


حال که با نکات مهمی در یزد گردی آشنا شدید و نگاهی داشتیم به خوشمزه‌ترین غذاها و میان وعده‌های یزد، در ادامه این گفتار، به بررسی شماری از بهترین رستوران‌های یزد می‌پردازیم. چراغ اول را رستوران حاجی آشپز روشن می‌کند.

رستوران حاجی آشپز یزد


تالار یزد یا حاجی آشپز، یکی از رستوران‌های معروف این دیار است. از رستوران‌های قدیمی و محبوب شهر یزد به شمار می‌رود و گزینه خوبی برای برگزاری مراسم تولد و سالگرد ازدواج است. کیفیت بالایی داشته و از کادر مجرب و سرآشپز حرفه‌ای سود می‌برد. در رستوران حاجی آشپز یزد، باقالی‌پلو و ماهیچه آن، طرفداران زیادی دارد. مثل ته دیگ و گردن رستوران مسلم یزد.
این رستوران دکوراسیون نسبتاً شیکی دارد و غذای ایرانی و فست فودی در آن سرو می‌شود. رستوران حاجی آشپز یزد همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۳ شب آماده پذیرایی از شرکت‌کنندگان در تور گردشگری سفرمارکت است. تالار یزد که در فهرست بهترین رستوران‌های یزد قرار دارد، بیش از نیم قرن سابقه فعالیت داشته و تحت مدیریت حاج غلام علی قهوه چی الحسینی اداره می‌شود که از شخصیت‌های شناخته شده صنعت غذایی استان است. نزدیک دروازه قرآن یزد، تالار یزد، مقصد شکم‌گردهای یزد است.
مجموعه پذیرایی تالار یزد (حاجی آشپز) که شامل رستوران، بیرون بر و سالن‌های متعدد است در صدر رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی در یزد قرار دارد. در سال‌های متوالی، کیفیت خدمات و مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار دارد. منوی این رستوران مجموعه‌ای کامل از طعم‌های به‌یادماندنی برای گذران یک روز و شب رؤیایی در یزد است.
- آدرس رستوران حاجی آشپز یزد: بلوار جمهوری اسلامی. نرسیده به دروازه قرآن (بین بلوار سردار و بلوار استقلال)
- تلفن رستوران حاجی آشپز یزد: ۰۳۵۳۵۲۲۶۶۶۱
معرفی بهترین رستوران های یزد

رستوران ترمه و ترنج یزد


رستوران ترمه و ترنج یزد یکی از بهترین لوکیشن‌های قدیمی برای شکم‌گردهای دیار بادگیرهای ایران است. فضای خوش دلنوازی دارد و با طراحی اصیل یزدی، پذیرای شایسته‌ای برای مهمانان است. غذای سنتی و ایرانی این رستوران طیف گوناگونی دارد و انتخاب خوبی به نظر می‌رسد.
- آدرس رستوران ترمه و ترنج یزد: خیابان امام خمینی خیابان فهادان
- تلفن رستوران ترمه و ترنج یزد: ۰۳۵۳۶۳۰۱۸۰۰

رستوران نگین یزد


از غذاکده‌های محبوب شهر است. رستوران کوچکی است و غذاهایش حرفه‌ای طبخ و عرضه می‌شود. تنوع بالایی دارد و می‌توان دورهمی خانوادگی را آنجا تجربه کرد. رستوران نگین در میدان شهدای محراب بلوار مدرس قرار دارد.

رستوران سنتی شاه مردان


از جمله مقصدهای شکم گردی معروف یزد است. رستورانی بزرگ که بیش از دویست نفر ظرفیت دارد. به منظور دورهمی خانوادگی و جمع‌های دوستانه گزینه خوبی است. غذاهایش کیفیت خوب داشته و بیرون بر نیز دارد.
- آدرس رستوران شاه مردان: یزد. خیابان کاشانی. نبش بلوار امام جعفر صادق و ابتدای کوی مازاری‌ها
- تلفن رستوران شاه مردان: ۰۳۵۳۸۲۴۴۰۳۹

رستوران سنتی فیروزه


رستوران سنتی فیروزه در فهرست رستوران‌های سنتی خوب شهر یزد است. در بافت سنتی دیار بادگیرها و قنات‌های ایران است و در یکی از عمارت‌های قدیمی این شهر واقع شده و حدود یک صد نفر ظرفیت دارد. منوی متنوع دارد و انواع غذای ایرانی و فرنگی در آن سرو می‌شود. پیتزا و پاستا و انواع نوشیدنی گرم و سرد ایرانی و فرنگی نیز در دسترس است. رستوران سنتی فیروزه یزد را با کافه رستوران عمارت فیروزه بلوار وکیل آباد مشهد اشتباه نگیرید!
- آدرس رستوران سنتی فیروزه: خیابان امام، خیابان مهدی، جنب بانک رفاه
- تلفن رستوران سنتی فیروزه یزد: ۰۳۵۳۶۲۷۲۹۰۲
معرفی بهترین رستوران های یزد

رستوران حمام خان


داخل یک حمام، رستوران بنا شده است. از قدیمی‌ترین ابنیه‌های یزد، که این روزها رستوران شده، حمامی است در میدان خان. دیزی سنگی معروفی دارد و در ظروف مسی سرو می‌شود. بعضی از غذاهای سنتی یزد در این حمام رستوران تاریخی سرو می‌شود؛ مثل آش شولی که خوشمزه است. انواع کباب و جوجه و ماهی نیز در فهرست منوی این رستوران قرار دارد.
- آدرس رستوران حمام خان یزد: خیابان قیام، جنب مسجد ملا اسماعیل
- تلفن رستوران حمام خان یزد: ۰۳۵۳۶۲۲۵۱۹۵

رستوران هتل جاده ابریشم


یکی از بهترین رستوران‌های یزد، رستوران هتل جاده ابریشم است. در بافت قدیم شهر یزد که در فهرست میراث یونسکو نیز قرار گرفته، واقع شده و قدمت ساختمانی که رستوران هتل جاده ابریشم در آن قرار دارد، به دور قاجار بازمی‌گردد. دکوراسیون این رستوران الهامی از خانه‌های قدیمی یزدی است و غذاها با قهوه سرو می‌شود.حوضی در وسط حیاط است که ردپایش در استوری‌های مشتریان رستوران هتل جاده ابریشم در اینستاگرام نیز دیده می‌شود. بی‌تردید طعم به‌یادماندنی نوشیدنی‌های خوشمزه رنگارنگ و خنک یزدی‌ها در نیمه نخست سال، خاطره خوشی از یزد گردی را برای مهمانان رستوران هتل ابریشم یزد به ارمغان خواهد آورد.
در رستوران هتل جاده ابریشم، تنوع منویی گسترده که در رستوران حاجی آشپز یزد شاهد بودیم را نمی‌بینیم. اما کباب‌های خوبی دارد. اگر به دیدار مسجد جامع یزد که یکی از مقصدهای گردشگری مذهبی شهر است رفتید، رستوران هتل جاده ابریشم در یک صد متری این مسجد واقع شده است. نکته جالب درباره رستوران هتل جاده ابریشم آن است که اگر به پشت‌بام خانه رفتید، چشم‌انداز خانه‌های خشتی هتل، دیدنی است و گزینه خوبی برای سلفی و استوری و فوتوشوت فشن بلاگر و توریسم بلاگرهای شکم‌گرد در استان ترین‌های ایران خواهد بود.
معرفی بهترین رستوران های یزد

خلاصه در سفر به یزد، فوتوشوت با خانه‌های گلی و برج‌های بادگیر را فراموش نکنید. حجره‌هایی در رستوران هتل جاده ابریشم یزد وجود دارد که می‌توان در آن‌ها اقامت کرد و از فضای دل‌انگیز این غذاکده با غذاهای خوشمزه‌اش استفاده نمود.

معرفی بهترین رستوران های یزد
تصویری از بریانی مرغ هندی در رستوران هتل جاده ابریشم یزد که طعم و مزه خوب یک مرغ بریانی را می‌توان داخل یک عمارت قدیمی در بافت تاریخی یزد، تجربه کرد.

معرفی بهترین رستوران های یزد
تصویر نقشه رستوران هتل جاده ابریشم یزد که در نزدیکی هتل سنتی مهر و هتل سنتی یزد و هتل سنتی مظفر و هتل لاله و بیمارستان سید الشهدا یزد و هتل درویشی قرار گرفته است.
- آدرس رستوران هتل جاده ابریشم: خیابان مسجد جامع کوچه نو (نزدیک تقاطع خیابان قیام و خیابان امام و البته حوالی خیابان دهه فجر یزد)
- تلفن رستوران هتل جاده ابریشم: ۰۳۵۳۶۲۵۲۷۳۰

رستوران سزار یزد


رستوران سزار یزد از دیگر رستوران‌های معروف یزد است که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌کنیم. رستوران سزار یزد برای عاشقان غذای ایتالیایی، گزینه خوبی به نظر می‌رسد و اگر رهسپار دیار ترین‌های ایران شدید، برای لذت بردن از طعم و مزه لذیذ غذاهای ایتالیایی در بافت تاریخی یزد، به رستوران سزار بروید. نامی شناخته‌شده برای پیتزا بازهای یزدی و یزد گردها.
البته در رستوران سزار یزد، علاوه بر غذای ایتالیایی، غذای ایرانی هم سرو می‌شود و منوی به نسبت کاملی دارد اما نه به اندازه منو رستوران حاجی آشپز. دسر و نوشیدنی‌های خوشمزه رستوران سزار یزد، انتخاب خوبی برای میان وعده‌های عصرگاهی است.
به مزایای این رستوران، پخش موسیقی زنده و رفتار حرفه‌ای کارکنان را نیز باید اضافه کرد که سفری به‌یادماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ساعت کار رستوران سزار یزد از ساعت ۱۲ تا ۱۵:۳۰ و از ساعت ۱۸ تا ۲۳:۳۰ اعلام شده است. منو و ساعت کار و فعالیت‌های رستوران سزار یزد را از طریق پیج اینستاگرام و سایت آن مشاهده کنید.
رستوران سزار یزد را با رستوران سزار کرج اشتباه نگیرید!
رستوران سزار یزد در نزدیکی تقاطع بلوار دشتی، منابع طبیعی و کاشانی قرار دارد. باغ ناجی و رستوران شب خوب و ناپلزا و عمارت مزه نیز از جمله مقصدهای گردشگری و شکم‌گردی و جاهای دیدنی یزد در اطراف رستوران سزار یزدی‌ها است.
- آدرس رستوران سزار یزد: میدان ابوذر، خیابان سنبل
- تلفن رستوران سزار یزد: ۰۳۵۱۸۲۶۵۶۰۰

رستوران سنتی خوان دوحد یزد


رستوران سنتی خوان دوحد یزد، از رستوران‌های قدیمی شهر بوده که با دکوراسیونی سنتی، طعم لذیذ غذای اصیل ایرانی را در بلوار عاصی زاده یزد، در اختیار مشتریان مشکل‌پسند خود قرار می‌دهد. رستوران سنتی خوان دوحد یزد، پارکینگ و اینترنت رایگان دارد و این رستوران بخشی از اقامتگاه خوان دوحد شهر به شمار می‌رود.
شما می‌توانید به‌عنوان مشتری، بدون نیاز به اقامت در این اقامتگاه سنتی، از غذاکده آن استفاده کنید. غذای ایرانی و فست فودی طبخ و عرضه کرده و به نظر می‌رسد که سرآشپز حرفه‌ای دارد. یکی از غذاهای سنتی که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی کردیم، غذای آش شولی است. آش مخصوص یزدی است و در این رستوران نیز طبخ و عرضه می‌شود. در اطراف رستوران سنتی خوان دوحد یزد، مقصدهای گردشگری جذاب شهر در دسترس شما خواهد بود.
رستوران سنتی خوان دو حد یزد همه‌روزه از ساعت ۷ صبح با لبنیات محلی و نان تازه و قهوه یزدی و چای و دم‌نوش خوشمزه و خوش عطر، صبحانه‌های خوشمزه‌ای را برای مشتریان خود عرضه می‌کند و تا ساعت ۱ بامداد نیز فعالیت دارد.
موسیقی زنده بخشی از برنامه‌های روزانه رستوران سنتی خوان دو حد یزد است.
- آدرس رستوران سنتی خوان دو حد یزد: بلوار عاصی زاده، کوی سنگریزه
- تلفن رستوران سنتی خوان دو حد یزد: ۰۳۶۱۶۲۷۰۳۳۷ و ۰۳۵۱۶۲۷۰۳۳۶
معرفی بهترین رستوران های یزد

رستوران پناهنده یزد


رستوران پناهنده یزد نیز در فهرست رستوران‌های خوب یزد قرار دارد. عدسی‌های معروفی دارد، اما انتظار منوی بسیار کاملی نداشته باشید. در بازار چیت سازی است. ساعت کاری رستوران پناهنده یزد از ۶ صبح تا ۱۶ است.
- آدرس رستوران پناهنده یزد: خیابان خان، میدان قیام، بازار چیت سازی
- تلفن رستوران پناهنده یزد: ۰۳۵۳۶۲۲۲۶۰۲

رستوران گل سرخ یزد


در فهرست رستوران‌های خوب یزد، رستوران گل سرخ نیز به چشم می‌خورد. رستوران گل سرخ در فهرست بهترین رستوران‌های یزد قرار دارد. کیفیت غذای خوبی داشته و از پرسنل مؤدب و هم‌چنین سرآشپز حرفه‌ای برخوردار است. طعم غذاهای این رستوران با استقبال مشکل‌پسندهای شکم‌گرد یزد مواجه شده و اگرچه لوکیشن لوکس ندارد، اما انتخاب خوبی برای دورهمی خانوادگی و دوستانه است. انواع و اقسام غذای ایرانی نیز سرو می‌شود.
رستوران گل سرخ یزد همه‌روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳:۰ پذیرای مهمانان گرامی خواهد بود.

معرفی بهترین رستوران های یزد
تصویر سمت راست عکس بالا، سالاد سزار رستوران گل سرخ یزداست. یکی از خوشمزه‌ترین سالادهای این رستوران. فسنجان رستوران گل سرخ از بهترین متریال بوده و طعم فسنجان خانگی دارد. با گوشت قلقلی سرو کنید.

معرفی بهترین رستوران های یزد
روایتی از چلوکباب‌های خوشمزه و گوجه کبابی رستوران گل سرخ یزد که همیشه با ته‌چین‌های خوشمزه سرو می‌شود. اگر عاشق قرمه سبزی هستید، قرمه سبزی‌های خوش عطر و طعم این رستوران را فراموش نکنید.

معرفی بهترین رستوران های یزد
کلکسیون غذاهای سنتی اصیل و وسوسه‌انگیز رستوران گل سرخ یزد که شما را به ضیافت زرشک‌پلو و خوشمزه‌ترین کباب‌ها و جوجه‌ها ایرانی با ته‌چین و دوغ محلی دعوت می‌کند.
رستوران گل سرخ یزد در نزدیکی پارک شادی یزد در جوار بلوار دانشجو واقع شده است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد نیز در نزدیک این رستوران واقع شده است.
- آدرس رستوران گل سرخ: یزد، شهرک دانش، بلوار فردوسی
- تلفن رستوران گل سرخ: ۰۳۵۳۸۲۱۱۰۹۰ یا ۱۸۵۵

رستوران ایتالیایی دراگون


برای ایتالیایی خورهای یزد، رستوران ایتالیایی دراگون، انتخاب خوبی بوده و گزینه مطلوبی برای حرفه‌ای‌های پیتزا و لازانیا و پاستا است. رستوران ایتالیایی دراگون، از بهترین رستوران‌های یزد بوده و غذایی باکیفیت ارائه می‌کند. این رستوران در منطقه صفاییه شهر است و طعم لذیذ پیتزا و ساندویچ را می‌توان در آن تجربه کرد.
رستوران ایتالیایی دراگون تنوع منویی خوبی دارد و پاسخ گوی هر نوع ذائقه عاشقان غذاهای ایتالیایی است. گفته شده که این رستوران در فهرست بهترین رستوران‌های ایتالیایی شهر یزد است و کافه و منوی آن، قابل‌قبول به نظر می‌رسد. همه‌روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۴ در خدمت ایتالیایی خورها و علاقه‌مندان قهوه دمی و اسپرسوهای خوش طعم است.
رستوران ایتالیایی دراگون در نزدیکی خیابان دانشگاه یزد است. رستوران شب خوب و آپادانا و عمارت وکیل نیز در حوالی رستوران ایتالیایی دراگون قرار دارد. برای رزرو هتل یزد در این حوالی می‌توانید پیشنهادهایی عالی و مقرون‌به‌صرفه را در سایت سفرمارکت بیابید.
- آدرس رستوران ایتالیایی دراگون: بلوار دانشگاه خیابان مجد العلما
- تلفن رستوران ایتالیایی دراگون: ۰۳۵۳۸۲۷۲۵۸۵

رستوران هتل ملک التجار


اگر به دنبال یک لوکیشن دوست‌داشتنی در خانه‌ای قدیمی در شهر یزد هستید تا طعم لذیذ نوشیدنی و غذاهای اصیل ایرانی و یزدی را تجربه کنید، رستوران هتل چهار ستاره ملک التجار در بازارچه پنجه علی را توصیه می‌کنیم. مکانی عالی برای سلفی و استوری بازهای اینستاگرام.
بنای این رستوران متعلق به حاج علی عسگر شیرازی از تجار باسابقه یزد است و از سال هفتاد و شش شمسی کار خود را آغاز نموده است. این رستوران جنب بازار و میدان خان بوده و ورودی‌اش مثل اکثر هتل رستوران‌هایی که در بافت تاریخی است، داخل کوچه‌ای باریک قرار دارد و دیوارهای بلندی نیز آن را احاطه می‌کند.
حیاط و زیرزمین این هتل به‌عنوان رستوران ملک التجار استفاده می‌شود. انواع غذای ایرانی و فرنگی و نوشیدنی خوشمزه ‌ایرانی و فرنگی را طبخ می‌کند.
رستوران سنتی ملک التجار شهر یزد در نزدیکی هتل سنتی یزد و هتل لاله و هاستل تاج الملوک و هتل ترنج واقع شده است و آتشکده زرتشتی‌ها نیز در نزدیکی رستوران قرار دارد.
اگر به دنبال جایی برای برگزاری جشن تولد و حتی نامزدی و هم‌چنین سالگرد ازدواج و گردهمایی دوستانه و خودمانی هستید، رستوران هتل ملک التجار را توصیه می‌کنیم. نیازی به اقامت در هتل برای استفاده از رستوران نیست. مثل رستوران هتل عالی‌قاپو اصفهان که مقصد صبحانه خوری در دیار نصف جهان است.
- آدرس رستوران هتل ملک تجار اصفهان: خیابان قیام، بازارچه پنجه علی
- تلفن رستوران هتل ملک تجار اصفهان: ۰۳۵۳۶۳۰۳۰۳۰
معرفی بهترین رستوران های یزد

کافه رستوران فوکا یزد


کافه رستوران فوکا یزد، کافه رستورانی است با لوکیشنی منحصربه‌فرد. خیلی‌ها دوست دارند عکس یادگاری از پشت‌بام کافه رستوران فوکا داشته باشند و طوفانی از لایک و فالو را در اینستاگرام خود به پا کنند! انواع و اقسام غذاهای گرم و سرد و کیک و دسر را با طعمی بی‌نظیر در اختیار شکم‌گردهای یزد قرار می‌دهد.
یکی از به‌یادماندنی‌ترین خاطرات شکم گردی شما در یزد، مربوط به گشت و گذر در این کافه رستوران است. جایی نزدیک مسجد جامع یزد.
کافه رستوران فوکا یزد همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ و پنج‌شنبه و جمعه نیز از ساعت ۱۲ تا ۲۳ پذیرای یزد گردهای مشکل‌پسند است. این کافه مهارت بالا در طراحی دکوراسیون میز و صندلی برای برگزاری مراسم تولد و سالگرد ازدواج و ولنتاین و غیره نیز دارد. جایی که در سال‌های اخیر، پاتوق یزد گردی سلبریتی‌های سینما و تلویزیون نیز بوده است.
در اطراف رستوران فوکا یزد، رستوران سنتی ابومعالی، رستوران خانه پدری، رستوران پناهنده، رستوران سنتی یزد، رستوران مظفر قرار دارد. رستوران فوکا در تقاطع خیابان انقلاب و خیابان امام در نزدیک مسجد جامع یزد واقع شده است. باغ دولت آباد یزد و محله شیخداد و پارک غدیر همگی در نزدیکی رستوران فوکا یزد است.
- آدرس کافه رستوران فوکا: خیابان مسجد جامع یزد
- تلفن کافه رستوران فوکا: ۰۳۵۳۶۲۰۸۵۲۰

کافه رستوران بام یزد


کافه رستوران بام یزد از دیگر مقصدهای شکم‌گردی محبوب و معروف شهر یزد است که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌کنیم. کافه رستوران بام یزد، با غذاهای سنتی و اصیل، از مقصدهای خوشمزه گردی در دیار ترین‌های ایران به شمار می‌رود.
این مکان در فهرست بهترین رستوران‌های یزد قرار دارد و اگر قصد شب‌گردی در یزد دارید و همواره می‌خواهید از طعم لذیذ قهوه و دم‌نوش و کیک و شیرینی و دسر و غذاهای خوشمزه سنتی نیز غافل نشوید، کافه رستوران بام یزد را توصیه می‌کنیم. شما در این لوکیشن دیدنی و خاطره‌انگیز، می‌توانید انواع و اقسام کیک و شیرینی دست‌ساز را با نوشیدنی‌های خوشمزه گرم و سرد نوش جان کنید.
ساعت کاری رستوران بام یزد از ساعت ۱۱ تا ۲۴ است. لوکیشن خوبی برای فوتوشوت‌های خاطره‌انگیز پر لایک در عصرها و غروب دارد. از بام کافه یزد می‌توان شهر یزد را به راحتی تماشا کرد و مقصد خوبی برای فشن بلاگرها و توریسم بلاگرهای شهر است.
- آدرس کافه رستوران بام یزد: ابتدای خیابان مسجد جامع یزد، بعد از بانک ملی ایران
- تلفن کافه رستوران بام یزد: ۰۳۵۳۶۲۱۶۴۴۶
معرفی بهترین رستوران های یزد

کافه و رستوران ایرانی قدیمی


از دیگر رستوران‌های معروف یزد، کافه و رستوران ایرانی قدیمی یزد است. در قلب بافت تاریخی واقع شده و از کافه‌های سنتی و خوب شهر به شمار می‌رود. پرسنل مجرب و سرآشپز ماهری به شکم‌گردهای یزد، سرویس می‌دهند. در دکوراسیون کافه و رستوران ایرانی قدیمی شهر یزد، المان‌های مختلف استفاده شده تا حس و حال قدیمی را حفظ کند. قلیان هم در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.
کافه رستوران قدیمی یزد در نزدیکی مسجد جامع شهر قرار دارد و مسجد قلعه خونه نیز در جنوب آن است. رستوران فوکا و بام کافه و کافه وزیری نیز از مقصدهای کافه گردی محبوب شهر در اطراف این کافه رستوران قدیمی به شمار می‌رود. خوب است بدانید که اطراف مسجد جامع یزد، پاتوق شکم‌گردهای رمانتیک است که گزینه‌های خوبی برای سلفی و فوتوشوت‌های هیجان‌انگیز هم دارند.
- آدرس کافه و رستوران ایرانی قدیمی: خیابان مسجد جامع یزد. انتهای بازارچه صراف‌ها
- تلفن کافه و رستوران ایرانی قدیمی یزد: ۰۳۵۳۶۲۰۵۰۸۴

رستوران مارکوپولو


رستوران مارکوپولو از جمله رستوران‌های معروف یزد است که در حوالی مسجد جامع این شهر قرار دارد. منظره خوبی داشته و به هتل شرق تعلق دارد. رستوران مارکوپولو بالای پشت‌بام یک خانه قدیمی شهر واقع شده و منظره زیبایی به شهر خاطره‌انگیز و تاریخی یزد داشته و لوکیشنی عالی برای فوتوشوت بازهای اینستاگرامی به شمار می‌رود.
نان تازه و کباب و جوجه رستوران مارکوپولو، طرفداران زیادی دارد. اگر به دنبال جایی هستید که سوپ عدس یزدی نوش جان کنید، مارکوپولو را در نظر داشته باشید.
ساعت کار رستوران مارکوپولو از ساعت ۱۹ تا ۲۴ هر شب است.
- آدرس رستوران مارکوپولو: خیابان مسجد جامع
- تلفن رستوران مارکوپولو: ۰۳۵۳۶۲۶۷۷۸۳
معرفی بهترین رستوران های یزد

رستوران مشیر الممالک یزد


این رستوران نخستین هتل باغ ایرانی با معماری و تجهیزات سنتی بوده و در فهرست یکی از بهترین هتل‌های یزد قرار دارد. غذاهای لذیذی توسط سرآشپز این رستوران معروف یزد طبخ و عرضه می‌شود و گزینه خوبی برای شکم‌گردی مشکل‌پسندهای یزد است. این رستوران در یکی از بناهای قجری واقع شده و در فهرست آثار ملی ایران نیز قرار دارد.
گفتنی است، هتل باغ مشیر الممالک یزد، در نزدیک ورودیه شهر قرار دارد و چند رستوران در خود جای داده که با عنوان مشیر الممالک معروف بوده و منوی متنوعی دارد که شامل غذای دریایی ایرانی و فرنگی است. این رستوران فضای بزرگ و دنج دارد و برای برگزاری مراسم تولد و سالگرد ازدواج و ولنتاین و هالووین و شب یلدا و نوروز، توصیه می‌شود. پخش موسیقی زنده در ساعت‌هایی در طول هفته، از جمله خدمات رستوران مشیر الممالک یزد است.
- آدرس رستوران مشیر الممالک یزد: خیابان انقلاب، بلوار مشیر الممالک
- تلفن رستوران مشیر الممالک: ۰۳۵۳۵۲۳۹۷۶۳

مخاطب گرامی
اگر تجربه استفاده از نوشیدنی‌ها و غذاهای ایرانی و فرنگی و دریایی رستوران‌های سنتی و فرنگی و کافه‌های شهر یزد را دارید، نظرات و دیدگاه‌های خود را با رعایت حریم خصوصی، از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان و به خصوص مسافران آینده شهر یزد رسانده و در گروه‌های خانوادگی تلگرامی و واتساپی نیز به اطلاع عزیزان خود که قصد یزد گردی دارند، برسانید.
مجله گردشگری سفرمارکت، هر روز شما را با بهترین و جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری ایران و اقصی نقاط جهان آشنا می‌کند. صفحه اینستاگرام سفرمارکت را برای اطلاع از جوایز مسابقات و تخفیف‌های هیجان‌انگیز کمپین‌ها، دنبال کنید و در اسرع وقت نسبت به نصب اپلیکیشن سفرمارکت روی گوشی تلفن همراه خود اقدام کرده تا از تخفیف‌های خرید بلیط هواپیما و تور داخلی و خارجی بهره‌مند شوید.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است