search
menu

برج کلاه فرنگی شوشتر

[ پنهان کردن ]
درباره برج کلاه فرنگی شوشتر
چرا بازدید از برج کلاه فرنگی شوشتر پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه برج کلاه فرنگی شوشتر
معماری برج کلاه فرنگی شوشتر
زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از برج کلاه فرنگی شوشتر
نحوه دسترسی به برج کلاه فرنگی شوشتر
جاهای دیدنی نزدیک به برج کلاه فرنگی شوشتر
هتل‌ های نزدیک به برج کلاه فرنگی شوشتر

درباره برج کلاه فرنگی شوشتر


برج کلاه فرهنگی شوشتر نمادی از تاریخ و قدمت شهر شوشتر است که همان‌طور که از نام آن پیداست برجی معروف و پرگردشگر است. این برج متعلق به دوره ساسانیان است و سازه آجری آن به‌خوبی توانسته است در طی سالیان طولانی دوام بیاورد و مانند مردمانش مستحکم و پر غرور هنوز می‌درخشد. اگر در عکس‌های این بنا دقت کنید، خواهید دید که این بنا در کنار آب و رودخانه واقع شده است و گمان می‌رود برای دیده‌بانی از سازه‌های آبی شوشتر و کنترل میزان آب ورودی به این شهر ساخته شده است. شوشتر با وجود اینکه یک شهر کوچک است اما یک شهر اصیل است و سازه‌های تاریخی بر جای مانده بیانگر این امر است که این شهر یک شهر غنی از نظر تاریخی و فرهنگی ‌است. از جذابیت‌های این برج این است که حدس زده می‌شود بخشی از سیستم پیام‌رسان دوره هخامنشی بوده است. این برج در سال ۲۰۰۹ میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. شما با سفر به شوشتر علاوه بر برج کلاه فرنگی شوشتر می‌توانید از جاهای دیدنی شوشتر مانند: پل بند لشکر، خانه مستوفی، پل بند شادروان، خانه گازر و ... دیدن فرمایید. اگر با خرید اینترنتی بلیط هواپیما اهواز به خوزستان سفر می‌کنید، بهتر است بازدید از برج کلاه فرهنگی شوشتر Kolah Farangi Tower of Shushtar را در کنار بازدید از سایر جاهای دیدنی شوشتر تجربه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع‌تری در رابطه با برج کلاه فرهنگی شوشتر در اختیارتان قرار داده شود.
برج کلاه فرنگی شوشتر

چرا بازدید از برج کلاه فرنگی شوشتر پیشنهاد می‌شود؟


• این سازه یک اثر ملی است و در سال ۱۳۷۸ به‌عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است.
• در شهر شوشتر آثار تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید در کنار بازدید از برج کلاه فرنگی شوشتر از آن‌ها نیز دیدن فرمایید.
• نوع کاربری برج به‌عنوان یک دیده‌بانی برای دست سازه‌های آبی اطراف می‌تواند برای گردشگران جالب توجه باشد.
• در چشم‌انداز این برج و رودخانه‌های مجاور می‌توانید عکاسی و خاطره جذابی از سفرتان را ثبت کنید.

تاریخچه برج کلاه فرنگی شوشتر


درباره تاریخچه کلاه فرنگی می‌توان نوشت در اصل این بنا مربوط به دوره ساسانیان است اما در ادوار بعد برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گرفته ‌است. در واقع در دوره هخامنشیان ارتباطات بسیاری از طریق آتش در برج‌های بلند صورت گرفته است که برج کلاه فرنگی شوشتر یکی از آن‌ها بوده است. یک نظریه دیگر این است که این برج برای دیده‌بانی از سازه‌های آبی و کنترل میزان آبی که از سازه‌های آبی عبور می‌کند ساخته شده است. بخشی از آنکه در سال ۱۳۹۲ تخریب شده بود مرمت و مورد بازسازی قرار گرفته است. این برج در سال ۱۳۷۸ به ثبت ملی رسیده است. خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان از طریق تورهای گردشگری می‌تواند شما را در داشتن یک سفر خوب همراهی کند.

معماری برج کلاه فرنگی شوشتر


برج کلاه فرنگی شوشتر بر روی تپه‌ای قرار گرفته است که بلندتر از تمام اراضی اطرافش است. این برج به‌صورت یک برج هشت ضلعی است که از آجر ساخته شده است. دور تا دور آن دیوارکشی شده است تا از آن محافظت کافی انجام شود. ارتفاع سازه برج تقریباً هفت متر است و زیرسازی آن نیز ۴ متر است. این برج از فاصله دور نیز قابل رؤیت است و شما به راحتی می‌توانید در فواصل دور نیز آن را پیدا کنید. سنگ‌های تراش‌خورده و آجرها چیزی هستند که نمای بیرونی برج را تشکیل داده‌اند. اطراف برج بنا به دلایل حفاظتی دیوار کشیده شده است. دیده‌بانی، فانوس دریایی و مراقبت از سازه‌های آبی از کاربردهای این برج است. اگر روی پایه اصلی برج بایستید می‌توانید ببینید که در روبه‌روی این برج رود شطیط و بند میزان وجود دارد که بر جذابیت این پل افزوده است.
برج کلاه فرنگی شوشتر

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از برج کلاه فرنگی شوشتر


برج کلاه فرنگی شوشتر نیازی به ورودیه ندارد و بازدید از آن به‌صورت رایگان انجام می‌شود، بازدید از آن به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید. ساعات بازدید از این جاذبه در نیمه اول سال از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ و در نیمه دوم سال از ساعت ۸ تا ۱۷:۳۰ است.

نحوه دسترسی به برج کلاه فرنگی شوشتر


مکان برج در میدان ۱۷ شهریور و در انتهای خیابان بلوار است. این برج تقریباً در مرکز شهر واقع شده است و شما به راحتی می‌توانید در هر بخش از شهر شوشتر با تاکسی به برج کلاه فرنگی بروید.

جاهای دیدنی نزدیک به برج کلاه فرنگی شوشتر


قلعه سلاسل شوشتر: ۱.۱ کیلومتر
خانه مستوفی: ۱.۳ کیلومتر
پل بند لشکر: ۳.۴ کیلومتر
نهر داریون: ۴.۲ کیلومتر

هتل‌ های نزدیک به برج کلاه فرنگی شوشتر


هتل سنتی سرابی: ۱.۱ کیلومتر
هتل سنتی عمارت پدری: ۱.۱ کیلومتر
هتل سنتی طبیب: ۱.۳ کیلومتر
هتل و تالار فرهنگیان: ۳.۶ کیلومتر
هتل گرگر: ۳.۹ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است