search
menu
رامسر keyboard_arrow_down close

رامسر

hotel
هتل های رامسر ۳۰

درباره رامسر

رامسر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که در بخش غربی استان مازندران جای گرفته است. رامسر بزرگترین شهر مازندران در همسایگی استان گیلان و قزوین است. در رامسر کوهستان و جنگل و دریا بسیار به شهر نزدیک هستند و همین موجب شده چه از نظر آب و هوا و هم از نظر زیبایی، تبدیل به شهری منحصر به فرد در نیمه شمالی کشور شده است.

تاریخچه رامسر


نام قدیم رامسر، «سخت سر» بوده است و در دوره رضاشاه به رامسر تغییر نام داده است. احتمالا نام سخت سر، به دلیل مقاومت مردم این منطقه در برابر اعراب بوده است. در دوره معاصر رامسر به سبب زیبایی‌های طبیعی‌اش تبدیل به شهری محبوب میان گردشگران ایرانی شد.
رامسر

جاهای دیدنی رامسر


رامسر هم دارای طبیعت دلنشین و جذابی است و هم جاذبه های شهری و جاذبه های تاریخی متنوعی دارد. رامسر از دوران پهلوی، به عنوان یک مقصد گردشگری هدفگذاری شده است و هتل رامسر که با معماری فوق العاده‌اش در زمان خود، یکی از هتل های لوکس خاورمیانه به شمار می‌رفت، یادگار آن دوران است.
همچنین در پیرامون شهر رامسر، شماری چشمه آب گرم معدنی هست که کاربرد معدنی دارد و گردشگرانی زیادی برای استفاده از خواص درمانی آن به این روستاها سفر می‌کنند.
رامسر دارای مجموعه‌ای از موزه‌ها هست که بخشی از آنها در کاخ های سلطنتی دوره پهلوی ایجاد شده‌اند. کاخ سلطنتی رامسر اکنون میزبان موزه تماشاگه خزر است که آثاری از هنرمندان معاصر را در خود جای داده است. موزه مردمشناسی رامسر نیز برای شناخت ویژگی های اقتصادی، بومی و اجتماعی اهالی رامسر و خطه شمالی کشور، مکانی مناسب است.
رامسر

آب و هوای رامسر


رامسر دارای آب و هوای ویژه مناطق شمالی ایران است. رامسر دارای تابستان‌هایی با رطوبت و دمای بالا و زمستان‌هایی نسبتا معتدل است.

فرودگاه رامسر


رامسر دارای فرودگاهی کوچک است که مجموعه‌ای از پروازهای داخلی را پوشش می‌دهد.


دیدنی های رامسر