search
menu

روستای جواهرده رامسر

[ پنهان کردن ]
درباره روستای جواهرده رامسر
معرفی روستای جواهرده رامسر
آبشارهای فصلی و دائمی روستای جواهرده رامسر
جنگل صفارود و چشمه های آب معدنی در روستای جواهرده رامسر
دریاچه قو در روستای جواهرده رامسر
جنگل نوردی در روستای جواهرده رامسر
مسجد آدینه در روستای جواهرده رامسر
گورهای تاریخی گبری در روستای جواهرده رامسیر
تفریحات در روستای جواهرده رامسر
چگونه به روستای جواهرده رامسر برویم
در نزدیکی روستای جواهرده رامسر چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟
در نزدیکی روستای جواهرده رامسر چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی روستای جواهرده رامسر چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره روستای جواهرده رامسر


کشورمان ایران واقعا بهشت گردشگری محسوب می شود. زیرا در هر فصل و زمانی از سال می توان مقاصد مورد نظر خود را انتخاب و سفر کرد. حتی در این زمینه که قصد سفر به مقاصد تاریخی دارید یا مقاصدی با مناظر و طبیعت سرسبز، صحرا و بیابان یا کوهستان و ... گزینه های متنوع زیادی پیش رویتان قرار دارد. اکثر گردشگران داخلی برای رفتن به دل طبیعت سرسبز و خوش و آب و هوا شهرهای شمالی کشور را ترجیح می دهند. در شمال ایران جاذبه های طبیعی جذاب فراوان هستند و بازدید از تک تک آن ها واقعا ارزش دارد. اما یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه هایی که در استان مازندران قرار دارد و هر سال بازدید کنندگان زیادی به آن سفر می کنند، روستای جواهرده (Javaherdeh village) است. اگر تاکنون شانس بازدید از این طبیعت زیبا را نداشته اید، در فصل تابستان حتما بلیط هواپیما ساری را بخرید و به روستای جواهرده رامسر سفر کنید. قطعا خاطره ای شیرین و به یاد ماندنی برایتان خواهد شد.
روستای جواهرده رامسر

معرفی روستای جواهرده رامسر


یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری رامسر، روستای جواهرده است که در فصل تابستان میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران و حتی دنیا قرار می گیرد. یکی از دلایل محبوبیت این روستا آب و هوای خوب و مطبوع است. همچنین، مناظر سرسبز و آبشار جاری و هوای پاکیزه از دیگر دلایلی هستند که گردشگران روستای جواهرده رامسر را برای تفریح و سفر انتخاب می کنند. در این روستا با تماشای سبک زندگی مردم روستایی حس و حال خوبی به آدم دست می دهد و سادگی و بی ریایی آن ها دل ها را به وجد می آورد. انسان با دیدن زندگی این مردم برای لحظه ای هم که باشد دوست دارد جای آن ها باشد و مانند آن ها بی هیچ دغدغه ای به زندگی اش ادامه بدهد و شاد باشد. با افزایش یافتن سالانه تعداد بازدید کنندگان از روستای جواهرده، امکانات رفاهی و تفریحی زیادی فراهم گشته اند. از همان لحظه ای که در مسیر روستای جواهرده رامسر به حرکت می افتید، جذابیت و زیبایی مقصد را احساس می کنید. زیرا خود مسیر دسترسی به روستای جواهرده هم خالی از جذبه و زیبایی نیست و در طول مسیر جاذبه های زیادی نشیر آبشار، دریاچه قو و ... وجود دارند.
روستای جواهرده رامسر
بهترین زمان بازدید از روستای جواهرده رامسر
روستای جواهرده رامسر با توجه به موقعیت جغرافیایی اش در اکثر مواقع سال از آب و هوای خنک و معتدل برخوردار است. در اواخر بهار و تابستان هوای بسیار خوب و سرد بر منطقه حاکم می شود و زمان بسیار مناسبی برای بازدید از روستا است. در این مواقع از سال دمای هوا در روستای جواهرده رامسر حدودا ۱۰ الی ۱۲ درجه سانتی گراد است. پیشنهاد ما این است برای لذت بردن هرچه بیشتر از آب و هوای منطقه در اواخر خرداد و سه ماه تابستان به روستای جواهرده رامسر سفر کنید. زیرا در این زمان برف ها آب شده اند، هوا خنک تر شده و سرسبزی و طراوت منطقه دوچندان شده است. همچنین، اگر در زمانی به روستای جواهرده رامسر سفر کنید که میزان مه و بارندگی زیاد است، با اقیانوسی از ابر روبرو خواهید شد. این منظره مه آلود که گویی ابر و آسمان زیرپایتان است، فوق العاده زیباست. روستای جواهرده رامسر به "اقیانوس ابر" معروف است.

آبشارهای فصلی و دائمی روستای جواهرده رامسر


در روستای جواهرده و در مسیر دسترسی به آن جاذبه های طبیعی زیادی وجود دارند. در طول مسیر به آبشارهای فصلی و دائمی متعددی می رسید که هرکدام جذابیت خاصی دارند. یکی از زیباترین این آبشارها "آبشار صفارود" است که در ۱۵ کیلومتری جاده رامسر- جواهرده قرار دارد. آلاچیق هایی در کنار این آبشار ساخته شده اند که مسافران می توانند در آن ها به استراحت بپردازند و از منظره زیبای آبشار هم لذت ببرند. علاوه بر آبشار صفارود، چشمه های متعددی چون چشمه سلیمان، کوه کنین و برشی نیز در این منطقه وجود دارند. آب آشامیدنی بخشی از روستای جواهرده رامسر از این چشمه ها تأمین می گردد.
روستای جواهرده رامسر

جنگل صفارود و چشمه های آب معدنی در روستای جواهرده رامسر


در 9 کیلومتری جاده جواهرده یک بوستان جنگلی به نام "جنگل صفارود" وجود دارد. از داخل جنگل صدای دلنشین جریان رودخانه شنیده می شود. اکثر گردشگرانی که به بازدید از روستای جواهرده رامسر می روند، در مسیرشان از این جنگل هم دیدن می کنند. در بازدید از جنگل صفارود می توانید خودرویتان را در پارکینگ پارک کرده و از پله ها پایین بروید. در پایین پله ها بهشت زیبای صفارود و رودخانه صفارود منتظر شماست. این رودخانه از کوه سماموس سرچشمه گرفته و پس از عبور از روستای جواهرده، تنگ دره و صیقل محله به دریای خزر روانه می شود. یک چشمه ای هم در جنگل صفارود وجود دارد که مردم محلی از آب آن برای نوشیدن استفاده می کنند. در این جنگل آلاچیق ها، کافه های کوچک، باربکیوها و سرویس های بهداشتی وجود دارند و مسافران می توانند به راحتی در این منطقه به استراحت و رفاه بپردازند.
روستای جواهرده رامسر

دریاچه قو در روستای جواهرده رامسر


یکی از جذاب ترین قسمت های روستای جواهرده رامسر، دریاچه قو است. دریاچه قو، یک دریاچه مصنوعی است که از توسعه یک برکه کوچک حاصل گشته و هدف از ایجاد آن جذب گردشگر بوده است. مسیر دسترسی به دریاچه قو به اندازه ۲.۵ کیلومتر مسیر خاکی و پرپیچ و خم است و در صورتی که از پیچ جاده هراس نداشته باشید، واقعا ارزش دیدن دارد. در کنار دریاچه قو آلاچیق هایی تعبیه شده اند تا مسافران بتوانند در مجاورت منظره چشمگیر و زیبا به استراحت بپردازند. همچنین، جهت تفریح می توانید سوار قایق های پدالی شده و در دریاچه بچرخید. برای شب مانی در دریاچه قو می توانید به مجتمع خدماتی واقع در منطقه مراجعه کنید.

جنگل نوردی در روستای جواهرده رامسر


در مسیر رامسر به سمت روستای جواهرده رفته رفته پوشش گیاهی انبوه جایش را به مراتع و چمنزارها می دهد. در این مسیر بلندترین قله های رامسر با نام های قله های سرخ تله (شرق قله سماموس)، واژک سه براره رژه (رجه) و قله سماموس قرار دارند. می توانید در صورت مجهز و حرفه ای بودن به جنگل نوردی و قله نوردی در این منطقه بپردازید.

مسجد آدینه در روستای جواهرده رامسر


در روستای جواهرده رامسر علاوه بر جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی هم وجود دارند که مسجد آدینه یکی از آن ها است. گردشگران در بازدید از روستای جواهرده از این مسجد ۷۰۰ ساله هم بازدید می کنند. مسجد آدینه توسط یکی از بزرگان جواهرده به نام "شل شریف" ۷۰۰ سال پیش ساخته شده و مراسماتی از قبیل جشن های مذهبی و سنتی گلکاری دیوارهای مسجد آدینه که به "دزگا مزگتی" معروف است، در این مسجد برگزار می شوند. مسجد آدینه از زمان ساختش تا به امروز توسط بلایای طبیعی آسیب های فراوان و متعدد دیده اما اصلی ترین و فجیع ترین آن ها مربوط به زمانی است که صاعقه به درخت زبان گنجشک کنار مسجد اصابت کرده بوده و باعث آتش سوزی کل مسجد شده بوده است. این روستا پس از پشت سر گذاشتن دو حادثه آتش سوزی هم اکنون بازسازی شده و در ورودی روستای جواهرده قرار دارد.
روستای جواهرده رامسر
اگر به بازدید از اماکن مذهبی علاقه مند هستید، می توانید از مقبره شاه یحیی در چکاد قله سماموس نیز دیدن کنید. مردم محلی برای نذر و نیاز و گرفتن حاجت به این مقبره مراجعه می کنند.

گورهای تاریخی گبری در روستای جواهرده رامسیر


یکی دیگر از جاذبه های تاریخی روستای جواهرده رامسر، گورهای تاریخی گبری هستند که قدمتشان به دو تا سه هزار سال می رسد. این گورها متعلق به زمان هخامنشیان و زرتشتیان هستند. واژه "گبر" در گذشته برای مردم غیر مسلمان استفاده می شده است و با گذشت زمان به اشتباه کافران را با این عنوان خطاب کرده و میراث چند هزار ساله گبریان را به انحراف کشیده اند. جذابیت و جالبی این گورها تاریخی در این است که به شکل سرداب یا خمره ساخته شده اند و اشیاء گران قیمت و گنجینه های زندگی روزمره انسان ها در این گورها جالب توجه هستند. زیرا که این امر گواهی بر اعتقاد مردم آن زمان به روز رستاخیز است.

تفریحات در روستای جواهرده رامسر


در سفر به روستای جواهرده رامسر حتما همراه خود لوازم پیک نیک و خوراکی داشته باشید تا در محل مناسبی پیک نیک کرده و کنار دوستان و خانواده به استراحت و تفریح بپردازید. حتما و حتما در پیک نیک در این منظره باصفا و دلنواز حواستان به پاکیزه نگه داشتن محیط باشد و زباله هایتان را در کیسه مخصوص زباله انداخته و در سطل های آشغال بیندازید. از آتش روشن کردن نزدیک درختان بپرهیزید و در صورت روشن کردن آتش حتما پس از اتمام پیک نیک آن را خاموش کنید. اجازه دهید این طبیعت زیبا و سرسبز برای همیشه جاودان بماند و نسل های آینده هم فرصت استفاده از این زیبایی ها را داشته باشند.
حال، پس از سیر کردن شکم و رفع خستگی نوبت عکاسی است. دوربین عکاسی تان را آماده کنید و در موقعیت های جذاب روستای جواهرده عکس های یادگاری زیبا بگیرید.
برای کمی فعالیت و تحرک بیشتر می توانید به سمت قله های مرتفع و سربه فلک کشیده روستای جواهرده بروید. حتما در کوهنوردی در این منطقه کفش مناسب به پا کنید و اگر بار اولتان است که در روستای جواهرده رامسر کوهنوردی می کنید، حتما از یک همراه آشنا به مسیر کمک بگیرید.
روستای جواهرده رامسر

چگونه به روستای جواهرده رامسر برویم


روستای جواهرده در ارتفاعات ۲ هزار متری البرز و ۲۷ کیلومتری شهرستان رامسر واقع شده است. برای رفتن به روستای جواهرده ابتدا به سمت رامسر حرکت کنید. پس از پشت سر گذاشتن رامسر و بازار رامسر به سه راهی فلسطین می رسید که در جنوب رامسر قرار دارد. در ادامه مسیر از این سه راهی در جاده جواهرده قرار می گیرید. البته، روستای جواهرده از توابع دهستانی به نام "سخت سر" بوده و دربرگیرنده روستاهای دیگری چون لپاسرک، گاو رمک، دریاچشته، سفید تمشک و سلمل است. توجه داشته باشید که به احتمال زیاد در ورودیروستای جواهرده رامسر از شما هزینه ای دریافت خواهد شد که برای حفظ و نگهداری و همچنین نظافت روستا است. مسیر دسترسی به روستای جواهرده واقعا زیبا است و هوش از سر هر مسافری را می برد. این مسیر در سال ۱۳۵۰ با تلاش مهندسان آلمانی ساخته شده و پیچ های جالبی که تا آخر مسیر شما را همراهی می کنند، هرگز شما را از رانندگی خسته نمی کنند. لذت رانندگی نیز در چنین مسیر باصفایی، بی نظیر است.

در نزدیکی روستای جواهرده رامسر چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟


مسجد آدینه: ۱۵۰ متر
پارک صیقل محله: ۳۵۰ متر
آبشار جواهرده: ۸۰۰ متر
دریاچه قو: ۲.۶ کیلومتر

در نزدیکی روستای جواهرده رامسر چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل مهتاب جواهرده: ۳۰۰ متر
هتل رانکوهی: ۸۵۰ متر
هتل پارسیان رامسر: ۲۸.۷ کیلومتر
هتل گردان رامسر رمک: ۳۰.۵ کیلومتر
هتل شهرزاد: ۳۰.۸ کیلومتر
هتل بام سبز رامسر: ۳۷.۴ کیلومتر

در نزدیکی روستای جواهرده رامسر چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران داربن: ۲۳۰ متر
رستوران کوهستان: ۲۵۰ متر
رستوران شاهین: ۶۰۰ متر
رستوران گیشی سنگ: ۶۰۰ متر
رستوران سرچشمه: ۶۵۰ متر
رستوران طاهر: ۷۰۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است