search
menu

جاهای دیدنی رامسر

[ پنهان کردن ]
موزه عاج رامسر
کاخ سلطنتی یا کاخ مرمر
پارک جنگلی صفارود
تله کابین رامسر
جنگل دالخانی
روستای جواهر ده
رامسر جاذبه های گردشگری متنوعی دارد و هر ساله گردشگران زیادی برای لذت بردن از زیبایی‌های رامسر به استان مازندران سفر می‌کنند. این شهر زیبا، دارای انواع جاذبه های طبیعی و شهری است و سلایق مختلف را پوشش می‌دهد.
در این نوشته نگاهی گذرا داریم به جاهای دیدنی رامسر:

موزه عاج رامسر


موزه عاج، یکی از تخصصی‌ترین موزه‌های جهان در زمینه اشیای ساخته شده از عاج فیل است. در این موزه، ۳۰۰ شی تزئینی ساخته شده از عاج به علاوه آثاری دیگر از زیستگاه‌های فیل در جهان گردآوری شده است. مکان این موزه، به کاخ تاج الملوک مشهور است.

کاخ سلطنتی یا کاخ مرمر


کاخ مرمر توسط رضاشاه پهلوی در یکی از باغ‌های سرسبز رامسر ساخته شد و در سال‌های بعد، یکی از اقامتگاه‌های خاندان پهلوی بود. کاخ مرمر علاوه بر اینکه دارای معماری زیبایی است و با رنگ سفید و سنگ‌های مرمرش شناخته می‌شود، از باغ آرایی و تنوع گیاهی بسیار زیادی نیز برخودار است که بر زیبایی آن افزوده. اکنون موزه تماشاگه خزر در این کاخ دایر است.
جاهای دیدنی رامسر

پارک جنگلی صفارود


بوستان یا پارک جنگلی صفارود از جاذبه های طبیعی پیرامون رامسر است که به سبب دارا بودن رود، فضای نیمه کوهستانی و جنگل، به همراه امکانات رفاهی، برای اهالی رامسر و گردشگران بسیار جذاب است.

تله کابین رامسر


تله کابین رامسر از بزرگترین تله کابین های ایران و خاورمیانه است و به سبب چشم‌اندازهای متنوع کوهستان، دریا و جنگل، یک مجموعه منحصر به فرد تلقی می‌شود. علاوه بر تله کابین، در این مجموعه مجموعه‌های ورزشی و تفریحی دیگری نیز گنجانده شده است.

جنگل دالخانی


جنگل دالخانی از زیباترین جنگل‌های شمال ایران به شمار می‌رود و عنوان «دالان بهشت» را نیز یدک می‌کشد. جنگل دالخانی در سی کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار گرفته است و در دامنه کوهستان البرز جای دارد. درختان، کوهستان و مه که از کوهستان به پایین سرازیر می‌شود، منظره شگفت آوری را پدید می‌آورد.
جاهای دیدنی رامسر

روستای جواهر ده


روستای جواهر ده منطقه‌ای جنگلی و روستایی در مازندران است که به سبب جاذبه های تاریخی پیش از اسلام موسوم به گورهای گبری و همچنین طبیعت زیبا مشهور است.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است