search
menu

ییلاق جواهرده رامسر

[ پنهان کردن ]
درباره ییلاق جواهرده رامسر
چرا بازدید از ییلاق جواهرده رامسر را پیشنهاد می‌کنیم
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به ییلاق جواهرده رامسر برویم
جاهای دیدنی نزدیک به ییلاق جواهرده رامسر
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاق جواهرده رامسر

درباره ییلاق جواهرده رامسر


ییلاق جواهرده رامسر از مناطق ییلاقی با طبیعتی بی نظیر است که زیبایی خاص آن باعث شده است تا به خصوص در فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند. این ییلاق در غرب استان مازندران و مرز گیلان واقع شده است. اطراف این روستای ییلاقی را کوه‌های بزرگی احاطه کرده‌اند و به واسطه توپوگرافی خاص منطقه، می‌توانید در برخی از روزها به خصوص عصرگاه در میان ابرها قدم بزنید! بله، قدم زدن بر فراز ابرها آن‌قدر هم دور از ذهن نیست. در اطراف روستا را اقیانوسی از ابر احاطه می‌کند که همانند یک رؤیا می‌ماند. بهتر است این لحظات را تجربه کنید تا باورتان شود دنیا چقدر زیبایی برای دیدن دارد. جاده جواهرده به علت زیبایی خاصی که دارد دالان بهشت نام گرفته است.
ییلاق جواهرده رامسر
از شهر رامسر که راه می‌افتید، جاده‌ای پر پیچ و خم و جنگلی قرار گرفته است که زیبایی مسیر هم آن‌قدر شما را خیره می‌کند که مکان و زمان را از یاد می‌برید. البته باید بدانید که ییلاق جواهرده رامسر به حدی زیباست که ممکن است دوست داشته باشید چند روزی را در این منطقه خوش آب و هوا و با طبیعتی بکر بگذارند. نکته مهمی که در مورد این روستا وجود دارد، داشتن امکاناتی رفاهی مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، آلاچیق‌های زیبا و کافه‌های متعدد است. حتی درمانگاه و پاسگاه نیروی انتظامی هم در این بخش از روستا واقع شده است. پس خیالتان از هر بابت راحت است.
هنگامی که قدم به جواهرده می‌گذارید، متوجه می‌شوید که اسم آن واقعاً برازنده این منطقه است. رودخانه‌ها و جویبارهایی که در جای جای این منطقه ییلاقی جاری شده‌اند، در کنار سرسبزی بوته‌زارها و درختانی انبوه در گوشه و کنار این منطقه همه چیز را آماده کرده‌اند تا به زیبایی روزی پرخاطره برای خودتان بسازید. البته پرندگان و حیوانات کمیابی مانند بز کوهی، بلبل، قرقاول و ... را هم ممکن است با گشت و گذار در طبیعت زیبای ییلاق جواهرده رامسر ملاقات کنید. هر چند صدای آواز پرندگان در دل این طبیعت برای همیشه در ذهنتان خواهد ماند.

چرا بازدید از ییلاق جواهرده رامسر را پیشنهاد می‌کنیم


ما به طبیعت تعلق داریم و نیاز است تا گاهی اوقات به دل این مناطق رفته و انرژی از دست رفته را از طبیعت بازبستانیم. البته برخی از مناطق و جاذبه‌های گردشگری آن‌قدر زیبا و جذاب هستند که بهتر است بارها و بارها آن‌ها را ببینید. حتی اگر هنوز گردشگری در این مکان‌ها را تجربه نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم این نعمت را از خودتان دریغ نکنید. ییلاق جواهرده رامسر هم یکی از این مناطق است که به واسطه داشتن جاذبه‌های فراوان بهتر است حتماً از دیدن آن خود را بهره‌مند کنید. برخی از خصوصیات ویژه این منطقه به شرح زیر هستند:
• مسیری بسیار زیبا و رؤیایی
• دیدن اقیانوس ابر و قدم زدن بر روی ابرها
• زیبایی بی نظیر منطقه و طبیعت بکر
• امکانات رفاهی کافی
• امکان گردشگری در دل طبیعت و دیدن گونه‌های جانوری و گیاهی خاص
• گیاهان دارویی در دامان طبیعت منطقه
• آب و هوایی خنک و تمیز
• دیدن آبشارها و جویبارهای متعدد و کمپ زدن کنار آن‌ها

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


اگر احساس خستگی و دل‌زدگی می‌کنید، بهتر است در اولین فرصت برنامه یک سفر چند روزه را به ییلاق جواهرده رامسر ترتیب دهید. حتی اگر مسافت زیادی با این منطقه فاصله دارید، اصلاً نگران نباشید به راحتی می‌توانید بلیط هواپیما رامسر بگیرید و خودتان را به این روستای زیبا برسانید. در مسیر این ییلاق، جاده‌ای پرپیچ و خم قرار گرفته است که شما را حسابی از دغدغه‌های زندگی دور می‌کند.
حال نوبت آن رسیده که به روح و روان خودتان برسید. در یک روز عصر، بر فراز تپه‌های جواهرده بنشینید، چشمانتان را ببندید و در سکوت کامل به آواز پرندگان گوش دهید، چشمانتان را که باز کنید باز هم زیبایی‌های طبیعت شما را محاصره کرده است. حتی ممکن است از اقیانوسی از ابر را در زیر پای خود ببینید. دیدن غروب آفتاب در کنار گل‌های وحشی، گل گاوزبان و سرخس‌های زیبا خالی از لطف نیست. در این طبیعت زیبا جانوران و پرندگانی مانند گربه وحشی، سنجاب، روباه، بز کوهی، مرغ حق، کبک، توکا و ... هم حضور دارند و ممکن است آن‌ها را ببینید.
البته دیدنی‌های تاریخی مانند مقبره شاه یحیی، مسجد آدینه، گورهای تاریخی گبری و ... هم جزو جاذبه‌های گردشگری است که در جواهرده می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.
در نهایت هم می‌توانید از بازار جواهرده کلی سوغاتی خریداری کنید و به شهر خود بازگردید. انواع مربا، ترشی، صنایع‌دستی و محصولات مردم محلی در این بازارها به فروش می‌رسند. حتی رستوران‌هایی با غذاهای محلی نیز آماده پذیرایی از شماست و نگرانی از بابت تهیه غذا نخواهید داشت.
ییلاق جواهرده رامسر

چگونه به ییلاق جواهرده رامسر برویم


اما چگونه می‌توان به جواهرده زیبا رفت؟ اگر در شهرهای شمال کشور هستید که باید ابتدا مسیر شهرتان تا رامسر را پشت سر بگذارید. از تهران هم حدود ۲۵۰ کیلومتر تا رامسر فاصله دارید. البته می‌توان به راحتی بلیط لحظه آخری گرفت و در هر جایی که باشید به رامسر بروید. پس از این که به بازار رامسر رسیدید، به سه راهی فلسطین می‌روید. مسیر را به سمت جنوب شهر ادامه می‌دهید. جاده ییلاق جواهرده رامسر را در این مسیر می‌بینید و در آن قدم می‌گذارید.

جاهای دیدنی نزدیک به ییلاق جواهرده رامسر


پس از این که حسابی در طبیعت جواهرده گشتید و از چشمه سارها و آبشارها هم دیدن کردید، دریاچه قو در انتهای مسیر ییلاق جواهرده رامسر قرار گرفته است و کمی جاده خاکی دارد. این دریاچه که توسط درختانی پرتراکم مانند راش و سرخس و ... احاطه شده است، همانند نگینی در این منطقه است. حتی می‌توانید از قایق‌های پدالی هم برای رفتن به دریاچه بهره ببرید.
آبشارهای فصلی و دائمی زیادی هم در جواهرده واقع شده‌اند که می‌توان از آبشار صفارود در ۱۵ کیلومتری مسیر یکی از آنهاست.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاق جواهرده رامسر


با توجه به این که جواهرده جزو مناطق تفریحی و گردشگری شناخته شده است، مکان‌های زیادی برای اقامت در این منطقه برای گردشگران در نظر گفته شده است. در ییلاق جواهرده رامسر می‌توانید از ویلاها و اتاق‌های اجاره‌ای استفاده کنید. هتل‌های منطقه نیز آماده پذیرایی از مهمانانی هستند که به این روستا قدم می‌گذارند. بدون شک تجربه گذراندن چندین روز در جواهرده آن‌قدر پرهیجان خواهد بود که دوست دارید روزهای متعددی را به دیدن این بهشت رؤیایی اختصاص دهید.
فاصله تا هتل رانکوهی جواهرده: ۱ کیلومتر
فاصله تا هتل مهتاب جواهرده: ۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است