search
menu

موزه مردمشناسی رامسر

[ پنهان کردن ]
درباره موزه مردم شناسی رامسر
چرا بازدید از موزه مردم شناسی رامسر پیشنهاد می شود؟
معماری موزه مردم شناسی رامسر
تاریخچه موزه مردم شناسی رامسر
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
نحوه دسترسی به موزه مردم شناسی رامسر
بهترین زمان سفربه رامسر
مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک موزه مردم شناسی رامسر
هتل های نزدیک موزه مردم شناسی رامسر
رستوران های نزدیک موزه مردم شناسی رامسر

درباره موزه مردم شناسی رامسر


موزه مردم‌ شناسی رامسر از جاذبه‌ های گردشگری رامسر است. رامسر یکی از شهرهای شمالی ایران با طبیعت زیبایی که دارد در بین گردشگرانی که بلیط هواپیما رامسر را تهیه می‌کنند از محبوبیت خاصی برخوردار است. در کنار جاذبه ‌های طبیعی رامسر، جاذبه ‌های تاریخی بسیاری مانند موزه ها، کاخ ها، قلعه ها و پل ‌ها به چشم می ‌خورند که هر کدام از آن‌ ها ما را با بخشی از تاریخ این شهر بیشتر آشنا می‌ کنند. موزه مردم شناسی رامسر يكي از سه موزه خصوصي در مازندران است كه مجوز رسمي ۱۰ ساله از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگری دارد. در این موزه غرفه هایی برای ابزار و ادوات و وسایل مردم شناسی که مورد استفاده مردم منطقه بوده، اختصاص یافته است. به جهت شباهت های فرهنگی که بین سه استان شمالی کشور ( مازندران، گیلان، گلستان ) وجود دارد، وسایل و ابزار مربوط به زندگی مردم بسیار مشابه بوده و می توان گفت اگرچه موزه مردم شناسی رامسر در نگاه اول یک موزه محلی به نظر می رسد اما آنچه که در آن به نمایش در آمده در حد یک موزه منطقه ای است.
موزه مردمشناسی رامسر

چرا بازدید از موزه مردم شناسی رامسر پیشنهاد می شود؟


موزه مردم شناسی، محلی برای آشنایی با زندگی اقوام دیگر، مکانی برای اندیشه و تفکر و فرصتی برای آموزش و یادگیری است.
در بین شهرهای غرب مازندران و شرق گیلان، موزه مردم ‌شناسی رامسر تنها مکانی است که می‌تواند قسمتی از فرهنگ و تمدن گذشته مردم این منطقه را بازگو کند.
موزه مردم شناسی رامسر به دلیل قرار گرفتن در کنار موزه‌ های شناخته‌ شده این شهر همچون کاخ مرمر و موزه عاج، یکی از پربازدید ترین موزه‌ های مردم‌ شناسی است.
موقعیت مکانی موزه مردم شناسی رامسر به گونه‌ ای ست که حتی می ‌توان از بودن در آن مکان زیبا لذت برد.
اگر قصد تهیه بلیط هواپیما و سفر به شهر زیبای رامسر را داشته باشید، پیشنهاد می شود که فرصت بازدید از موزه مردم شناسی رامسر را به هیچ عنوان از دست ندهید.
موزه مردمشناسی رامسر

معماری موزه مردم شناسی رامسر


در این موزه غرفه‌ هایی برای بیش از ۷۰۰ قطعه انواع ابزار، اشیاء و اموال فرهنگی و وسایل مردم‌ شناسی که مورد استفاده مردم منطقه و استان های شمالی ایران بوده، اختصاص یافته ‌است. علاوه بر غرفه‌های ذکر شده، فضای داخلی، یک خانه سنتی شمالی با چیدمان کاملاً قدیمی است و وسایلی نظیر قابلمه گلی، کف گیر، ماهی شور و همچنین کوره آهنگری با دم چرمی قدیمی و دستگاه چادر شب بافی (پاچال) را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهد.
شعبه دوم موزه مردم شناسی رامسر، در بنایی ۲ طبقه با وسعت ۳۰۰ متر مربع دایر است. زمین این شعبه از سوی شهردار به موسس موزه اهدا شده ‌است. معماری این بنا همچون خانه‌ های سنتی شمال است و چیدمان آن نیز زندگی مردم بومی منطقه را یا دآوری می ‌کند.
موزه مردمشناسی رامسر

تاریخچه موزه مردم شناسی رامسر


موزه مردم شناسی شمال رامسر یکی از موزه‌ های غیردولتی استان مازندران است که با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در اسفند سال ۱۳۸۹ با کمک بخش خصوصی افتتاح گردید که به معرفی آداب و رسوم مردم رامسر و حفظ صنایع دستی و آثار گذشتگان می‌ پرداخت. این موزه به معرفی نوع زندگی مردم رامسر در ۲۰۰ سال گذشته می‌ پردازد. موزه مردم شناسی رامسر به همت جناب آقای عیسی خاتمی استاد بازنشسته جامعه ‌شناسی راه اندازی شد و اموال فرهنگی آن در طی یک دوره زمانی ۳۰ ساله از ( ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۰) به تدریج گرد آوری و خریداری شده است. این موزه شامل آثار مربوط به مردم شهرستان رامسر و نیز دیگر مناطق استان های مازندران و گیلان در دوره های قاجار و معاصر است که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، به دلیل مسائل مالی و هزینه ‌های مربوط به نگهداری اشیا تعطیل شد. فرماندار و شهردار وقت رامسر در سال ۱۳۹۵ به حمایت از این مجموعه پرداخت و دهکده تخصصی صنایع دستی و موزه مردم‌ شناسی رامسر در پلاژ شهرداری بازگشایی شد. شعبه دوم موزه مردم‌ شناسی در مکان مجتمع شهدای رامسر در فروردین ۱۳۹۶ بازگشایی شد.
موزه مردمشناسی رامسر

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


برای بازدید از این موزه باید بلیط تهیه کنید. زمان بازدید از این موزه در تمام ایام هفته به جز جمعه ها از ساعت ۸ صبح الی ۶ بعد از ظهر است و زمان پیشنهادی برای بازدید از آن حدود ۲-۳ ساعت است.

نحوه دسترسی به موزه مردم شناسی رامسر


مسیر دسترسی به موزه مردم شناسی رامسراز طریق بلوار باهنر به آسانی میسر است که می توانید با تاکسی یا خودروی شخصی به راحتی خود را به این موزه جذاب و دیدنی رسانده و از دیدن آن لذت ببرید.

بهترین زمان سفربه رامسر


بهترین زمان سفر به رامسر از نظر آب ‌و‌هوا، فصل بهار (مخصوصا اواسط اردیبهشت) و اوایل پاییز است.

مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک موزه مردم شناسی رامسر


بلوار کازینو رامسر: ۲.۵ کیلومتر
کاخ موزه رامسر: ۶ کیلومتر
موزه عاج فیل: ۶ کیلومتر
شهربازی سرزمین رویا ها: ۸ کیلومتر
تله کابین رامسر: ۹.۷ کیلومتر
قلعه مارکوه رامسر: ۱۳.۷ کیلومتر

هتل های نزدیک موزه مردم شناسی رامسر


هتل كيميا رامسر: ۲۲۰ متر
هتل پارمیس: ۲۸۰ متر
آکوآمارین‌ ویلا هتل: ۶۵۰ متر
هتل لیدو: ۱.۶ کیلومتر
هتل اسکان رامسر: ۱.۹ کیلومتر

رستوران های نزدیک موزه مردم شناسی رامسر


رستوران و تالار پذیرایی خلج: ۲.۸ کیلومتر
رستوران فست فود بنیتو: ۲.۸ کیلومتر
رستوران ملل: ۳.۱ کیلومتر
سفره خانه سنتی دريانورد: ۳.۲ کیلومتر
رستوران سر آشپز: ۴.۲ کیلومتر
رستوران میلانو: ۴.۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است