search
menu

اکوکمپ عشایری کوهرنگ

[ پنهان کردن ]
اکوکمپ عشایری کوهرنگ؛ تجربه‌ی زندگی در دل طبیعت
با اکوکمپ عشایری کوهرنگ آشنا شویم
چرا بازدید از اکوکمپ عشایری کوهرنگ را پیشنهاد می‌کنیم؟
امکانات تفریحی و گردشگری اکوکمپ عشایری کوهرنگ
چگونه به اکوکمپ عشایری کوهرنگ برویم؟
دیگر جاهای دیدنی نزدیک به اکوکمپ عشایری کوهرنگ
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به اکوکمپ عشایری کوهرنگ

اکوکمپ عشایری کوهرنگ؛ تجربه‌ی زندگی در دل طبیعت


زندگی در میان دشت و در دل طبیعت، تجربه‌ای لطیف و شگفت‌انگیز است که این روزها تنها عشایر از موهبتش برخوردارند و می‌توانند از آن لذت ببرند. هرچند ممکن است تحمل طولانی مدت زندگی عشایری، برای افرادی که عادت به زندگی روتین و یکنواخت شهری دارند کاری مشکل و چالش‌برانگیز باشد، اما تجربه‌ی کوتاه چنین زندگی آرامی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد و انرژی کافی برای ماه‌ها کار و فعالیت را تأمین کند. در این پست سفرمارکت، قصد داریم محلی را به شما معرفی کنیم که کمک می‌کند تجربه‌ای نزدیک و واقعی از یک زندگی عشایری در دل طبیعت داشته باشید. اگر دوست دارید با این مکان دیدنی آشنا شوید، تا پایان ما را همراهی کنید.
اکوکمپ عشایری کوهرنگ

با اکوکمپ عشایری کوهرنگ آشنا شویم


اغلب ایرانی‌ها، عادت کرده‌اند سواحل شمال کشور را برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب کنند. هرچند زیبایی طبیعت استان‌های شمالی هرگز تکراری نخواهد شد، اما در کشور چهارفصل ما مکان‌های دیگری نیز وجود دارند که نباید فرصت بازدید از آن‌ها را از دست داد.
یکی از این مکان‌های زیبا، در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ قرار دارد.
شهرستان کوهرنگ، از توابع استان چهارمحال و بختیاری است و مکان‌هایی بکر و رویایی را در دل خود جای داده است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و می‌تواند یک تعطیلات فراموش‌نشندنی را برای بازدیدکنندگان بسازد.
اکوکمپ عشایری کوهرنگ، در نزدیکی آبشار شیخ‌علی خان در شهرستان کوهرنگ واقع‌شده است و به‌عنوان اولین کمپینگ اقامتی و گردشگری عشایری کشور شناخته می‌شود.
این کمپ، به‌صورت همزمان، ظرفیت پذیرایی از ۱۲۰ میهمان را در قالب ۳۰ چادر عشایری ۴ نفره دارد. تمام چادرها مجهز به امکاناتی نظیر سیستم سرمایشی و گرمایشی، سرویس کف‌خواب و نیز سیستم روشنایی هستند و می‌توانند تجربه‌ی یک اقامت آرام و لذت‌بخش را در اختیار مسافران قرار دهند.
به‌علاوه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی نیز در فضای اکوکمپ موجود است که مهمانان می‌توانند به‌صورت مشترک از آن استفاده کنند.
در این اقامتگاه عشایری انواع غذاهای محلی همچون چلوماهی قرل‌آلا، کباب بختیاری، خورشت آویرز، خورشت هفت میوه، کباب کوبیده، جوجه کباب، چلومرغ و انواع خوشت‌ها در وعده‌های مختلف برای مهمانان طبخ و سرو می‌شود.
اما همه‌ی جذابیت‌های اکوکمپ عشایری کوهرنگ به همین موارد ختم نمی‌شود. برنامه‌های تفریحی گوناگونی از جمله اسب سواری، مسابقات تیراندازی، برپایی جشن‌های محلی بختیاری و عشایری و نیز امکان استفاده از لباس‌ها و وسایل مردان و زنان بختیاری در این فضا تدارک دیده شده است تا لحظاتی به‌یادماندنی را برای مهمانان رقم بزند.
تمام این موارد، باعث شده اکوکمپ عشایری کوهرنگ تبدیل به محلی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد در ایران شود که تجربه‌ای متفاوت از سایر نقاط گردشگری شناخته‌شده را در اختیارتان می‌گذارد.
بنابراین، اگر دوست دارید شما هم فرصت زندگی همراه با عشایر و در دل طبیعت را به‌دست آورید این بار به‌جای شمال، چمدان را برای رفتن به کوهرنگ ببندید.
البته فراموش نکنید اکوکمپ عشایری کوهرنگ، همه‌ساله تنها از ۲۰ اردیبهشت تا ۱۰ مهرماه پذیرای مسافران است و در سایر ماه‌های سال امکان اقامت در آن وجود ندارد.

چرا بازدید از اکوکمپ عشایری کوهرنگ را پیشنهاد می‌کنیم؟


اگر توضیحات بخش پیشین را با دقت خوانده باشید متوجه شده‌اید که اکوکمپ عشایری کوهرنگ، مکانی منحصربه‌فرد و بسیار دیدنی است.
دلایل زیادی وجود دارد که این مکان زیبا را در لیست پیشنهادات گردشگری سفرمارکت گنجانده است. بیایید برخی از این موارد را با هم مرور کنیم:
۱. لذت کسب تجربه‌ی زندگی در میان عشایر و در دل طبیعت
۲. نزدیکی به دیگر نقاط گردشگری چلگرد و شهرستان کوهرنگ
۳. فضای اقامتی باکیفیت و منحصربه‌فرد
۴. استفاده از تفریحات متنوع و لذت‌بخشی همچون سوارکاری، مراسمات محلی و...
۵. امکان سفارش غذاهای محلی و لذیذ عشایری
۶. بهترین مکان برای تماشای زیبایی‌های آسمان شب، در جایی دور از شهر و در میان دشت

امکانات تفریحی و گردشگری اکوکمپ عشایری کوهرنگ


همه‌چیز برای یک اقامت آرام و لذت‌بخش در اکوکمپ عشایری کوهرنگ فراهم است. این کمپ، دارای ۲۵ چادر سفید برای اقامت است. به‌علاوه تعدادی سیاه‌چادر نیز وجود دارد که برای برنامه‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود.
سیاه‌چادرها، چادرهای بزرگی هستند که ایل بختیاری هنگام استقرار در یک منطقه، از آن‌ها برای زندگی و استراحت استفاده می‌کنند.
علاوه‌بر این‌ها، وجود چمن طبیعی و چشمه‌های آب معدنی مختلف در منطقه به جذابیت‌های آن افزوده و این کمپ را به محلی متمایز در میان کمپ‌های گردشگری ایران بدل کرده است.
با توجه به وجود سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام، میهمانان از لحاظ امکانات بهداشتی نیز هیچ‌گونه کم‌وکسری نخواهند داشت.
برنامه‌های مختلف گردشگری کمپ از جمله سوارکاری، تیراندازی و برپایی جشن‌های محلی، در کنار نزدیکی این اقامتگاه به بسیاری از نقاط دیدنی شهرکرد و کوهرنگ، رضایت‌خاطر شما را جلب کرده و یک سفر خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد.
اکوکمپ عشایری کوهرنگ

چگونه به اکوکمپ عشایری کوهرنگ برویم؟


اگر تصمیم گرفته‌اید بار سفر را به مقصد اکوکمپ گردشگری کوهرنگ ببندید و حالا دنبال آدرس می‌گردید، این چند خط را با دقت بخوانید.
برای رسیدن به این کمپ عشایری زیبا، ابتدا باید به شهرکرد بروید. سفر به شهرکرد از دو مسیر زمینی و هوایی ممکن است. اگر قصد سفر هوایی دارید، سفرمارکت می‌تواند در پیدا کردن ارزانترین بلیط هواپیما به شما کمک کند.
پس از این‌که به شهرکرد رسیدید، به سمت فارسان بروید و سپس وارد جاده‌ی چلگرد شوید. پس از رسیدن به چلگرد، تابلوهای راهنمایی که مسیر رسیدن به آبشار شیخ‌علی خان را نشان می‌دهند دنبال کنید. اکوکمپ عشایری کوهرنگ در نزدیکی آبشار زیبای شیخ‌علی خان است.

دیگر جاهای دیدنی نزدیک به اکوکمپ عشایری کوهرنگ


پیش‌تر اشاره کردیم که اکوکمپ عشایری کوهرنگ در همسایگی جاذبه‌های گردشگری دیگری قرار دارد که بازدید از آن‌ها، لطف سفر را دوچندان خواهد کرد. برخی از نزدیک‌ترین جاذبه‌های توریستی عبارتند از:
الف) آبشار شیخ‌علی خان: این آبشار بسیار زیبا، درست در مجاورت اکوکمپ عشایری کوهرنگ قرار دارد. گردشگران، تنها ۷۰۰ متر تا بازدید از آن فاصله دارند.
ب) غار یخی شیخ‌علی خان: غار یخی چما، که با نام غار یخی شیخ‌علی خان نیز مشهور است یکی از غارهای نادر و اعجاب‌انگیز استان چهارمحال و بختیاری است که قندیل‌های یخ و توده‌های برف را به‌صورت دائمی در خود نگه می‌دارد. فاصله‌ی این غار زیبا تا اکوکمپ عشایری کوهرنگ نیز تنها ۷۵۰ متر است.
ج) پیست اسکی کوهرنگ: این پیست اسکی، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری چلگرد است که البته با توجه به تفاوت زمان فعالیت آن با اکوکمپ گردشگری کوهرنگ، نمی‌توانید به‌صورت همزمان، فرصت بازدید از هر دو را داشته باشید. فاصله‌ی پیست اسکی کوهرنگ تا این کمپ، حدوداً ۷ کیلومتر است.
د) تونل آبی کوهرنگ: این تونل، در سال ۱۳۲۷ برای انتقال آب چشمه‌ی کوهرنگ و چند چشمه‌ی دیگر به زاینده‌رود ساخته شده است. اما امروزه با توجه به منظره‌ی زیبا و فضاسازی‌هایی که در اطراف آن انجام شده، همه‌ساله میزبان مسافران بسیاری نیز هست. اکوکمپ عشایری کوهرنگ تا این تونل ۷٫۵ کیلومتر فاصله دارد.
ج) چشمه دیمه: این رودخانه (که بین مردم محلی با نام چشمه دیمه معروف است)، به آب خوش‌گوارش شهرت دارد. در اطراف این چشمه نیز، فضاسازی مناسبی انجام شده و به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد از یک فرصت بی‌نظیر برای طبیعت‌گردی استفاده کنند.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به اکوکمپ عشایری کوهرنگ


اکوکمپ عشایری کوهرنگ، خود یکی از بهترین مکان‌های اقامتی استان چهارمحال و بختیاری است. ولی چند هتل و اقامتگاه باکیفیت دیگر عبارتند از:
۱) هتل کوهرنگ (فاصله تا اکوکمپ عشایری: ۹ کیلومتری)
۲) هتل کینو (فاصله تا اکوکمپ عشایری: ۱۰ کیلومتر)
سخن پایانی
تلاش کردیم در این یادداشت سفرمارکت، شما را با اکوکمپ عشایری کوهرنگ آشنا کنیم. امیدواریم این یادداشت، اطلاعات مناسب و مفیدی را در اختیارتان گذاشته باشد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است