search
menu

چشمه دیمه کوهرنگ

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از چشمه دیمه کوهرنگ را پیشنهاد می کنیم؟
چگونه به چشمه دیمه کوهرنگ برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به چشمه دیمه کوهرنگ
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به چشمه دیمه کوهرنگ
چشمه دیمه کوهرنگ در ۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ، در روستای دیمه استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. چشمه معدنی دیمه به دلیل قرارگیری در یک منطقه بسیار معتدل، خوش آب‌وهوا و سرسبز، هرساله میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر نقاط کشور است. آب چشمه دیمه بسیار خنک، گوارا، زلال و تمیز است. آب چشمه دیمه یکی از غنی‌ترین و پرخاصیت‌ترین آب‌های جهان است و سرشار از کلسیم و انواع مواد معدنی است.
همچنین در پیشگیری از پوسیدگی دندان و درمان بیماری‌های استخوانی و کلیوی مؤثر است. به همین دلیل از آب این چشمه برای تولید آب‌معدنی در کارخانه آب‌معدنی کوهرنگ استفاده می‌شود که این آب هم در داخل استفاده و هم به خارج از کشور نیز صادر می‌شود. چشمه دیمه در سال ۱۳۸۸ توسط سازمان میراث فرهنگی، در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد. آب چشمه دیمه از ارتفاعات زرد کوه سرچشمه می‌گیرد و درگذشته این چشمه به‌عنوان سرشاخه اصلی، به زاینده‌رود روانه می‌شد. طبیعت سرسبز و بکر اطراف چشمه دیمه در کنار تجمع خونگرم و دوست‌داشتنی عشایر بختیاری، یک مقصد تفریحی درجه‌یک را برای ایجاد لحظاتی آرامش‌بخش فراهم می‌کند. سایه درختان تنومند بلوط اطراف چشمه در یک هوای پاک در کنار صدای چشمه دیمه، همراه با غذاهای محلی این منطقه مانند کباب بختیاری، آش دوغ و آش کاردین، فضای خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. سوغاتی‌های این منطقه شامل فراورده‌های لبنی و سبزی‌های کوهی است.
همچنین اطراف این چشمه معدنی، زیستگاه حیواناتی نظیر کبک، گرگ و روباه است. در فضای چشمه دیمه، فروشگاه، امکانات رفاهی، سرویس بهداشتی و سکوهای نشیمن در نظر گرفته‌شده است تا یک محیط رفاهی-تفریحی کاملی برای گردشگران باشد. ازآنجاکه استان چهارمحال و بختیاری در ارتفاع قرار دارد، بهترین زمان بازدید از چشمه دیمه در فصول بهار و تابستان است. پیشنهاد سفر مارکت برای سفر به چشمه دیمه در بهترین زمان سال، ماه اردیبهشت است. البته که این استان برای هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد. چشمه دیمه با اکثر مراکز استان‌های مهم کشور فاصله چندان زیادی ندارد. جاذبه‌های این منطقه خوش آب‌وهوا، مسافت‌های طولانی را نیز قابل تحمل می‌کند. فاصله چشمه دیمه تا تهران و شیراز تقریباً ۵۰۰ کیلومتر است. همچنین فاصله چشمه دیمه کوهرنگ تا اصفهان ۲۵۰ کیلومتر و تا شهرکرد تقریباً ۱۰۰ کیلومتر است.
چشمه دیمه کوهرنگ

چرا بازدید از چشمه دیمه کوهرنگ را پیشنهاد می کنیم؟


• آب‌وهوای معتدل و خنک
• تنوع آب و هوایی
• خاصیت درمانی آب چشمه
• مقصدی تمیز و آرام
• مناسب برای تمام فصول سال
• وجود مناظر زیبا و سرسبز در کنار چشمه
چشمه دیمه کوهرنگ

چگونه به چشمه دیمه کوهرنگ برویم؟


مسیر دسترسی به چشمه دیمه کوهرنگ با وسیله نقلیه شخصی و تورهای گردشگری به‌راحتی میسر است. برای رسیدن به چشمه دیمه، می‌توانید از شهرکرد به فارسان و بعد به‌سوی کوهرنگ بروید. سپس از جاده چادگان چلگرد به سمت جاده چلگرد دیمه می‌روید و پس از طی ۱۰ کیلومتر به چشمه دیمه می‌رسید. برای ورود به محوطه چشمه دیمه لازم است که به ازای هر ماشین مبلغ ۱۵ هزار تومان ورودی پرداخت کنید. نزدیک‌ترین فرودگاه به چشمه دیمه در شهرکرد قرار دارد که حدود ۱۰۰ کیلومتر با چشمه دیمه فاصله دارد. برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان می‌توانید از سایت سفرمارکت اقدام کنید. همچنین سفرمارکت ارائه‌دهنده تورهای مسافرتی به مقصد چشمه دیمه کوهرنگ است که برای رزرو بلیط لحظه آخری می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به چشمه دیمه کوهرنگ


استان چهارمحال و بختیاری جاذبه‌های گردشگری بسیار جذابی را در خود جای‌داده است. جاذبه‌های متنوعی که هرکسی در هر فصل سال می‌تواند برای بازدید، به این استان زیبا سفر کند. از پربازدید‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به چشمه دیمه، می‌توان دشت لاله‌های واژگون را نام برد. این دشت که مساحتی ۳۶۰۰ هکتاری دارد، به‌عنوان اثر طبیعی ثبت ملی شده است. لاله‌های واژگون در زبان محلی به گل گریان و اشک مریم شهره هستند و با به گُل نشستن در فصل بهار و از اواخر فروردین تا اردیبهشت، منظره تماشایی را برای گردشگران فراهم می‌کند. دیگر جاذبه گردشگری نزدیک به چشمه دیمه، تونل کوهرنگ است.
این تونل تاریخی که برای انتقال بخشی از آب رودخانه کوهرنگ به زاینده‌رود ساخته شده و سه تونل پی‌درپی دارد، دارای آب‌وهوای بسیار معتدل است که در فصل‌های بهار و تابستان، مسافران زیادی را جذب می‌کند. دیگر جاذبه‌های نزدیک چشمه دیمه، پیست اسکی چلگرد است. این پیست هرساله در فصل زمستان میزبان گردشگران زیادی است. آبشار شیخ علی‌خان، یکی از پرآب‌ترین آبشارهای ایران، دیگر جاذبه دیدنی نزدیک به چشمه دیمه که در ۱۲ کیلومتری شهر چلگرد است.
در کنار موارد گفته‌شده، روستای پلکانی سرآقاسید (معروف به ماسوله زاگرس) و غار یخی چما از دیگر جاهای دیدنی زیاد استان چهارمحال و بختیاری است. تنوع آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری باعث شده تا در تمام فصول سال، جاهای دیدنی این استان پذیرای گردشگران و مسافران زیادی باشند. اگر به فصل بهار علاقه دارید، می‌توانید علاوه بر چشمه دیمه، از دشت لاله‌های واژگون نیز دیدن کنید. از اواسط فرودین ماه تا پایان اردیبهشت شاهد یکی از بهشت‌های چهارمحال و بختیاری هستید که در ۱۰ کیلومتری شهر چلگرد است. دشت لاله‌های واژگون از معروف‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. اگر قصد سفر به چشمه دیمه در زمستان را دارید، پیست اسکی چلگرد گزینه بسیار مناسبی در کنار چشمه دیمه است. این پیست یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی زاگرس است. در فصل پاییز می‌توانید از زیست‌بوم‌های عشایری استان دیدن کنید.
چشمه دیمه کوهرنگ

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به چشمه دیمه کوهرنگ


در محوطه چشمه دیمه، آلاچیق‌ها و واحدهای اقامتی در نظر گرفته شده است تا مسافران و گردشگران از اقامت در کنار هوای بی‌نظیر و صدای جذاب چشمه دیمه لذت ببرند. با توجه به نزدیکی چشمه دیمه به شهر چلگرد، می‌توانید در هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر اقامت کنید. کوچکی استان چهارمحال و بختیاری، مزیتی است برای مسافران تا هر شهر این استان زیبا را برای اقامت خود انتخاب کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است