search
menu

موزه اشتادل فرانکفورت

[ پنهان کردن ]
درباره موزه اشتادل
تاریخچه موزه اشتادل
مجموعه موزه اشتادل
شکل گیری مجموعه موزه اشتادل
عضویت در موزه اشتادل
چگونه به موزه اشتادل برویم؟
در نزدیکی موزه اشتادل از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟
در نزدیکی موزه اشتادل چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی موزه اشتادل چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره موزه اشتادل


یکی از زیباترین و خاص ترین موزه های آلمان را به طور حتم می توان "موزه اشتادل" نامید که به مرکز هنر اروپا معروف است. چنان چه علاقه وافری به هنر دارید، حتما بلیط هواپیما فرانکفورت را برای بازدید از موزه اشتادل (Städel Museum) خریداری کنید. موزه اشتادل در کشور آلمان و شهر فرانکفورت واقع شده و جزو جذاب ترین جاذبه ها برای دوستداران هنر است. این موزه دربرگیرنده کامل ترین گنجینه های آلمان در زمینه مجسمه و نقاشی بوده و به عنوان یکی از مهم ترین عناصر تاریخ و فرهنگ آلمان شناخته می شود.

موزه اشتادل فرانکفورت
در سال ۱۸۱۵ فردی به نام "یوهان فردریش اشتادل" (Johann Friedrich Städel) که یک تاجر و بانکدار بود، موزه اشتادل را به عنوان یک بنیاد شهری تأسیس نمود. امروزه نیز موزه اشتادل جزو قدیمی ترین بنیادهای موزه آلمان به حساب می آید. در زیر سقف موزه اشتادل مجموعه کاملی از هفتصد سال تاریخ هنر اروپا ( از اوایل قرن چهاردهم تا به امروز) به نمایش گذاشته شده است. در این موزه بیشتر مجموعه های مربوط به دوران رنسانس، باروک و اوایل هنر مدرن را تماشا خواهید کرد.
در موزه اشتادل حدود ۶۶۰ مجسمه، ۳۱۰۰ نقاشی، بیش از ۱۰۰ هزار طراحی و چاپ دستی و بیش از 4600 عکس وجود دارند. در میان مجموعه های هنری موزه آثار هنرمندان معروف تاریخ هنر چون "رامبراند"، "پیکاسو"، "وِرمیِر"، "جاکومِتی"، "دورِر"، "ریشتر" و "کوراناخ" به چشم می خورند که بسیار ارزشمند و حیرت انگیز هستند.
موزه اشتادل فرانکفورت

تاریخچه موزه اشتادل


در سال ۱۸۱۶ ، پس از درگذشت یوهان فردریش اشتادل، مؤسس موزه اشتادل، دارایی وی که شامل خانه، مجموعه هنری (۴۷۴ نقاشی) و ۵۰۰ هزار یورو بود، به یک بنیاد واگذار گردید. از این بنیاد در ازای میراث آقای اشتادل، توسعه مجموعه هنری و بازگشایی آن به روی عموم مردم و بازدید کنندگان درخواست شد. مجموعه آقای اشتادل برای اولین بار در خانه خودش به نمایش گذاشته شد. اما در سال ۱۸۳۳ بنیاد تصمیم گرفت مجموعه و آثار هنری را به بنایی بزرگتر انتقال دهد. سرانجام در سال ۱۸۷۸ تمامی مجموعه و آثارها به ساختمانی که متعلق به بنیاد بود انتقال و استقرار یافت. ساختمانی که هم اکنون از موزه اشتادل مشاهده می کنید، به سبک "نئو رنسانسی" است و توسط "اسکار زومر" (Oskar Sommer) طراحی شده است. قسمت زیادی از این مجموعه که شامل ۷۷ نقاشی بود، در سال ۱۹۳۷ توسط نازی ها مصادره شد و نام "رو به انحطاط" به روی آثار نهاده شد. در بحبوحه جنگ مارس سال ۱۹۴۴ ، به ساختمان موزه اشتادل در حین بمباران به شدت آسیب رسید و پس از بازسازی ها و تعمیرات فراوان، در سال ۱۹۶۶ درهای موزه به روی عموم باز شد و فعالیتش را از سر گرفت.
موزه اشتادل فرانکفورت

مجموعه موزه اشتادل


مجموعه موزه اشتادل دربرگیرنده آثاری با سبک های ابتدایی فلاندری تا امپرسیونیست ها و پست مدرنیست ها بوده و دارای سطح جهانی است. در مجموعه این موزه هنرمندان ایتالیایی و فلاندری به خوبی معرفی شده و در بینشان آثار استادان آلمانی و هلندی زیادی از قرن های ۱۷ و ۱۸ م به چشم می خورند. یکی از دیدنی ترین مجموعه های موزه اشتادل، مجموعه بزرگ رمانتیسیست های قرن نوزدهم آلمان و فرانسه است. در حال حاضر، مجموعه موزه اشتادل آثار هنری ارزشمند از مکتب های امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم و کوبیسم را نگهداری کرده و به نمایش گذاشته اشت.
شهرت و محبوبیت موزه اشتادل تنها به خاطر کیفیت خیره کننده اش نیست، بلکه فعالیت های قابل توجهی در زمینه پژوهش، آموزش و نمایشگاه انجام می دهد. موقعیت موزه اشتادل با این فعالیت ها در افق موزه های بین المللی تضمین می شود. موزه اشتادل، به عنوان مهم ترین بنیاد شهری آلمان، به منظور حفظ و توسعه مجموعه اش مخاطبان وسیع و زیادی را برای شرکت و تعامل مورد هدف قرار داده است. جشن ۲۰۰ سالگی این موزه در سال ۲۰۱۵ برگزار گردید و امروزه در تلاش است در زمینه تجربه دیجیتالی نیز گسترش یافته و نوآوری هایی انجام دهد.
موزه اشتادل فرانکفورت

شکل گیری مجموعه موزه اشتادل


از آن جایی که یوهان فردریش اشتادل علاقه شدید و وافری به هنر و سفر داشت، تحت تأثیر فرهنگ های مختلف و چهره های سرشناس قرار می گرفت. همین عوامل باعث شدند تا اشتادل فعالیت های خود را در زمینه مجموعه داری گسترده آغاز کند. از اوایل دهه ۱۷۶۰ ، اشتادل شروع به جمع آوری نقاشی ها، طراحی ها، مجسمه های کوچک و چاپ های دستی کرد. او موفق شد یک مجموعه بزرگ و ارزشمندی از خود به جای بگذارد و آن طور که دلش می خواست و آرزو داشت عموم مردم نیز از آن ها بازدید کرده و استفاده کنند. وی در کنار فعالیت های مجموعه داری، از برخی هنرمندان نیز حمایت می کرد. در سال ۱۸۱۶ این مجموعه دار دارِ فانی را وداع گفت و با برجا گذاشتن میراث بسیار گرانقدر نامش را تا ابد جاویدان ساخت.
موزه اشتادل فرانکفورت

عضویت در موزه اشتادل


اگر به هنر علاقه مند هستند، می توانید با خرید بلیط هواپیما به فرانکفورت بروید و در موزه اشتادل عضو شوید. برای عضویت در موزه اشتادل لازم است سالانه مبلغی بابت حق عضویت بپردازید و با عضویت در کلاب اشتادل، از مزایای آن بهره مند شوید. بازدید رایگان از نمایشگاه ها و ایونت های اشتادل جزو مزایای عضویت در کلاب اشتادل هستند. همچنین، با عضویت در این کلاب برای حضور در نمایشگاه ها هزینه ورودی و بلیط پرداخت نمی کنید. از طرفی اعضای کلاب می توانند در تورهای اختصاصی، ایونت ها و روزهای یادبود شرکت کنند. بیشتر ورکشاپ ها، گرامیداشت ها و یادبودها اکثرا برای اعضای موزه برگزار می شوند و در صورت عمومی بودن نیز مزایای ویژه و متعددی برای اعضا در نظر می گیرند. اعضای کلاب همیشه در تمام مراسمات حضور دارند و به صورت ویژه دعوت می شوند و اطلاعات مربوط به هر انجمن و عضوگیری انجمن برای آن ها ارسال می گردد. چنان چه یکی از اعضای کلاب اشتادل در یکی از زمینه های هنری موزه فعال باشد، می تواند به راحتی از طریق کورس ها و انجمن های اشتادل به دیگر انجمن ها و گروه های اشتادل دعوت شود و شانس خود را برای دست یافتن به درجه بالاتر و بهتری در زمینه کاری و رشته اش امتحان کند.
موزه اشتادل فرانکفورت

چگونه به موزه اشتادل برویم؟


موزه اشتادل، در یکی از شلوغ ترین منطقه های فرانکفورت یعنی "هایت واخه" واقع شده است. این منطقه تقریبا مرکز شهر به حساب می آید و یکی از زیباترین محله های شهر است. منطقه هایت واخه به خاطر حفظ بافت تاریخی شهر معروف است و چنان زیبا با محله های مدرن ترکیب شده که هر بازدید کننده ای را محو تماشای خود می کند. شهرداری آلمان توانسته با تردستی و مهارت علاوه بر حفظ بافت تاریخی شهر و مرمت آن ها، ساختمان های مدرن و باشکوه نیز در کنار آن ها بنا کند. موزه اشتادل نیز یکی از این بناهای تاریخی هایت واخه است.
در تورهای آلمان و فرانکفورت همیشه گردش در منطقه هایت واخه وجود دارد. موزه اشتادل در خیابان ۶۳ شائومائینکایی شماره ۶۰۵۹۶ واقع شده و دسترسی به آن بسیار آسان است. از آن جایی که موزه اشتادل در مرکز شهر فرانکفورت قرار دارد، می تواند در هر نقطه ای از شهر که باشید، از طریق تاکسی، تراموا و مترو خودتان را به هایت واخه برسانید و با کمی پیاده روی به موزه اشتادل بروید.
معمولا بازدید از موزه اشتادل بین ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد و این مدت زمان بسته به علاقه و ذائقه هنری شما می تواند متغیر باشد. اگر می خواهید نهایت لذت را از بازدید از آثار باشکوه و ارزشمند موزه اشتادل ببرید، حتما در مراجعه به موزه سرحال و پرانرژی باشید.

در نزدیکی موزه اشتادل از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟


موزه ارتباطات فرانکفورت: ۲۰۰ متر
موزه لیبیگ هاوس: ۲۰۰ متر
موزه هنرهای کاربردی فرانکفورت: ۶۰۰ متر
گالری هنری شیرن فرانکفورت: ۲.۳ کیلومتر
برج ماین: ۲.۵ کیلومتر
پل آهنی: ۲.۷کیلومتر
باغ وحش فرانکفورت: ۲.۹ کیلومتر
باغ مطالعات گیاه شناسی فرانکفورت: ۵.۷ کیلومتر

در نزدیکی موزه اشتادل چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل Star Apart Hotel Sachsenhausen فاصله: ۹۰۰ متر
هتل Scandic Frankfurt Museumsufer فاصله: ۱.۲ کیلومتر
هتل IntercityHotel Frankfurt فاصله: ۱.۲ کیلومتر
هتل Hotel The Frankfurt فاصله: ۱.۳ کیلومتر
هتل Maingau فاصله: ۱.۵ کیلومتر
هتل Hotel Cristall فاصله: ۱.۸ کیلومتر

در نزدیکی موزه اشتادل چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران Restaurant Lohninger فاصله: ۴۰۰ متر
رستوران Hani Restaurant فاصله: ۱.۲ کیلومتر
رستوران Persia Restaurant فاصله: ۱.۴ کیلومتر
رستوران African Queen Restaurant فاصله: ۱.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است