search
menu

جاهای دیدنی هامبورگ

[ پنهان کردن ]
شهر انبارها (Speicherstadt)
بندر هامبورگ (Port of Hamburg)
سالن کنسرت Elbphilharmonie
تالار شهر Hamburg Rathaus
کلیسای سنت مایکل (St. Michael's Church)
موزه بین المللی دریانوردی (International Maritime Museum)
موزه هنر و طراحی (Museum of Art and Design)
موزه آلتونایر (Altonaer Museum)
خانه جنیش (Jenisch House)
هامبورگ، بزرگترین شهر آلمان پس از پایتخت برلین، در بالای دهانه قیفی شکل رودخانه البا قرار دارد و موقعیت آن باعث می‌شود که ارتباط مهمی بین دریا و شبکه آبراه‌های داخلی آلمان و جزایر متعدد ایجاد شود. این شهر بیشتر بخاطر بندر معروف خود، بندر هامبورگ شناخته می‌شود. هامبورگ هنوز دومین بندر شلوغ در اروپا را دارد و در جمهوری فدرال آلمان به عنوان شهر-ایالت شناخته می‌شود. هامبورگ علاوه بر اینکه یک مرکز اصلی حمل و نقل است، به یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و تجاری اروپا و همچنین یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است. در میان بسیاری از جنبه‌های دیگر هامبورگ، شبکه ای از کانال‌ها که یادآور آمستردام است، وجود دارد. دریاچه‌ها، پارک‌ها و حومه سرسبز پر از خانه‌های زیبا، موزه‌ها و یک زندگی فرهنگی پر جنب و جوش از جمله جاذبه‌هایی هستند که به رشد صنعت گردشگری کمک کرده اند. آخرین مجموعه دست نخورده معماری سنتی هامبورگ در Deichstrasse یافت می‌شود. خانه‌های بلند و باریک آن، شبیه به خانه‌های آمستردام، از قرن ۱۷ تا قرن ۱۹ساخته شده است. کشتیرانی و تجارت قرن‌هاست که منبع حیات هامبورگ بوده است. این شهر همچنین مهمترین مرکز آلمان، پس از برلین، برای انتشار روزنامه و نشریات است. همچنین هامبورگ با تعداد زیادی از ملل ارتباط دارد و بیش از سایر شهرهای جهان به جز نیویورک کنسولگری دارد. در صورت خرید بلیط هواپیمای خارجی و سفر به شهر زیبای هامبورگ پیشنهاد می‌شود که از برترین جاذبه‌های این شهر مهم بندری که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌شود، بازدید کنید.

شهر انبارها (Speicherstadt)


هنگامی که هامبورگ سرانجام در سال ۱۸۸۸ به منطقه گمرک آلمان پیوست، کار بر روی منطقه جدید انبار برای بندر رایگان آن آغاز شد. Speicherstadt یا شهر انبارها که امروزه به عنوان میراث جهانی حفاظت می‌شود، فضایی مخصوص به خود را دارد و تنها کافی است در این دره‌های آجری قرمز قدم بزنید، از کانال‌ها عبور کرده و از تزئینات نمای شیروانی استفاده کنید. برخی از انبارها به تازگی به آپارتمان تبدیل شده اند، برخی دیگر جاذبه‌های بازدیدکنندگان هستند، در حالی که تعدادی هنوز هدف اصلی خود را حفظ کرده و ادویه جات، چای، قهوه و لوازم الکترونیکی را ذخیره می‌کنند.
جاهای دیدنی هامبورگ

بندر هامبورگ (Port of Hamburg)


این بندر تقریبا به اندازه تاریخ خود هامبورگ قدمت دارد. بندر هامبورگ شامل ۱۰۰ کیلومتر مربع بندر جزر و مدی است و به عنوان دروازه ورود به آلمان شناخته می‌شود. همچنین در آن‌جا بسیاری از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری شهر را خواهید یافت. سالانه حدود ۱۳۰۰۰ کشتی دریایی از سراسر جهان به دومین بندر بزرگ اروپا می‌روند. از پایانه کروز گرفته تا Speicherstadt تاریخی و از اسکله‌ها تا بندر کانتینری مدرن، بوی آزادی در هوا به مشام می‌رسد. کشتی‌های دیدنی، کشتی‌های کانتینری و همچنین یکی از کشتی‌های موزه، همیشه می‌توانند شما را شگفت زده کنند. تورهای بندری از طریق بندر هامبورگ از Landungsbrücken شروع می‌شود و کاپیتان‌ها در طول سفرها با داستان‌های آموزنده متعدد و گاه خنده دار شما را سرگرم می‌کنند.

سالن کنسرت Elbphilharmonie


Elbphilharmonie که در سال ۲۰۱۷ رسما معرفی شد، بلندترین ساختمان مسکونی هامبورگ با بیش از ۱۰۰ متر است. در آن نمای درخشان حدود ۱۰۰۰ پنجره خمیده وجود دارد و در بالای آن پلازا قرار دارد، یک عرشه مشاهده و کافه ای شیک که هر دو برای عموم باز است. این ساختمان جدید که در شبه جزیره گرسبروک واقع شده است، به مهمترین نقطه عطف شهر تبدیل شده است و یکی از بزرگترین و خوشایندترین سالن‌های کنسرت در جهان محسوب می‌شود. همانطور که در اطراف ساختمان حرکت می‌کنید، در هر نوبت مناظر شگفت انگیزی برای کشف وجود دارد زیرا این سالن کنسرت طراحی شده توسط معماران سوئیسی Herzog & de Meuron درست در وسط رودخانه البا ساخته شده است. سالن کنسرت بزرگ برای ۲۱۰۰ تماشاگر فضا دارد. این ساختمان همچنین میزبان یک هتل بزرگ، آپارتمان‌های مسکونی، رستوران‌ها و سایر ویژگی‌ها از جمله پارکینگ است.
آدرس: Platz d. Deutschen Einheit 4, 20457 Hamburg, Germany
جاهای دیدنی هامبورگ

تالار شهر Hamburg Rathaus


در مرکز Rathausmarkt هامبورگ تالار باشکوه شهر یا Rathaus قرار دارد. این ساختمان بزرگ و تزئین شده نئونسانس مجاور بورس اوراق بهادار در سال ۱۸۹۷ تکمیل شد و شامل ۶۴۷ اتاق است که بسیاری از آن‌ها برای رویداد سالانه شب طولانی موزه ها به روی عموم باز شد. پس از چندین جابجایی، آتش سوزی و آشفتگی‌های دیگر، تالار شهر کنونی ششمین نسخه در تاریخ هامبورگ است. این برج دارای ۱۱۲ متر ارتفاع است و به همراه برج‌های کلیساهای اصلی هامبورگ، یک نقطه عطف مهم در منظره شهر هامبورگ به شمار می‌آید. از ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به سقف چشمگیر نقاشی شده در Kaisersaal اشاره کرد که اهمیت کشتیرانی تجاری آلمان را به تصویر می‌کشد.
آدرس: Rathausmarkt 1, 20095 Hamburg, Germany
زمان بازدید: تالار شهر همه روزه از ساعت۷ صبح الی ۸ شب باز است و چندین تور راهنما در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

کلیسای سنت مایکل (St. Michael's Church)


هامبورگ کلیساهای بسیار زیبایی دارد اما هیچ کلیسای دیگری مانند سنت مایکل بزرگ وجود ندارد. تاریخ این کلیسا داستان مصیبت و پشتکار است. در سه قرن از زمانی که کلیسا برای اولین بار ساخته شد، چندین بار به طور کامل تخریب شد اما سپس بهتر از قبل بازسازی شد. کلیسای سنت مایکل، معروف ترین کلیسای هامبورگ است که بین سال‌های ۱۷۵۰ تا ۱۷۶۲ به سبک باروک ساخته شده است و یکی از مهمترین مکان‌های دیدنی شهر است. یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید هنگام بازدید از این کلیسای کاتولیک انجام دهید، صعود به برج ۱۳۲ متری آن است که در محلی با نام "میشل" شناخته می‌شود. سکوهای دیدنی برج از طریق پله‌ها و آسانسور قابل دسترسی است و چشم اندازهای پانورامایی عالی را بر روی شهر و بندر ارائه می‌دهد. مجسمه برنزی خیره کننده فرشته مایکل، یک اثر هنری جذاب است که در ورودی آن قابل مشاهده است. داخل کلیسا برای ۲۵۰۰ نمازگزار جا وجود دارد، در حالی که سرداب وسیع قرن هفدهم بقایای ۲۴۲۵ نفر را در خود جای داده است. سردابه کلیسا آخرین محل استراحت است. این سردابه که در سال ۲۰۰۰ به طور کامل بازسازی شد و اکنون میزبان خدمات و کنسرت‌های کلیسا است.
آدرس: Engl. Planke 1, 20459 Hamburg, Germany
زمان بازدید: از ساعت ۱۰ صبح الی ۷:۳۰ عصر می‌توانید از این کلیسا بازدید کنید. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این جاذبه گردشگری ۱-۲ ساعت است.
جاهای دیدنی هامبورگ

موزه بین المللی دریانوردی (International Maritime Museum)


موزه بین المللی دریایی مکانی عالی برای کشف اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ غنی دریایی هامبورگ است. این موزه که در قدیمی ترین انبار شهر واقع شده است، بنایی عظیم از آجر قرمز در منطقه HafenCity، بیش از ۳۰۰۰ سال ارتباط انسان با آب را پوشش می‌دهد. International Maritime Museum درهای خود را در سال ۲۰۰۸ به روی عموم باز کرد. مجموعه فوق العاده در سراسر نمایشگاه‌های مختلف در ۹ سطح توزیع شده است و هر نمایشگاه از طریق آثار هنری داستان منحصر به فرد خود را بیان می‌کند. قدیمی ترین مصنوع به نمایش درآمده یک قایق است که هزاران سال پیش از تنه درختی خارج شده و از الب کشف شده بود. یک طبقه کامل با فیلم‌هایی که توسط ربات‌های غواص گرفته شده و صداهای زیر دریا ضبط شده است به جدیدترین تحقیقات دریایی اختصاص داده شده است. گالری دیگری مملو از هنرهای دریایی است. امروزه بیش از یک میلیون عکس، ۱۰۰۰۰۰ کتاب و ۳۸۰۰۰ کشتی مینیاتوری، نقاشی‌های رنگ روغن بی شمار، ابزار دریایی، لباس فرم، نقشه، تلسکوپ و سایر مجموعه‌ها با موضوع دریایی گنجینه ذخیره شده در موزه بین المللی دریانوردی را تشکیل می‌دهند. این موزه مدرن رویکردی تعاملی دارد. برای مثال، شبیه ساز کشتی در سطح یک به شما امکان می‌دهد در یک کشتی کانتینری به طول ۳۰۰ متر در بزرگترین بنادر جهان مانند روتردام و سنگاپور حرکت کنید.
آدرس: Koreastraße 1, 20457 Hamburg, Germany
زمان بازدید: علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۶ عصر از موزه بین المللی دریانوردی دیدن کنند. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از آن حدود ۳ تا ۴ ساعت است.

موزه هنر و طراحی (Museum of Art and Design)


موزه هنر و طراحی یکی از تأثیرگذارترین موزه‌های هنر و صنایع دستی در اروپا است. این موزه که در نزدیکی ایستگاه قطار واقع شده است، یکی از جامع ترین نمایش‌های کشور آلمان، اروپایی و هنرهای کاربردی آسیایی رتبه بندی می‌شود. این موزه در سال ۱۸۷۷ افتتاح شد و از موزه ویکتوریا و آلبرت لندن الگو گرفته است و به دلیل نمایش محصولات چینی، مبلمان و نقره از شمال آلمان، هنرهای کاربردی از شرق آسیا و مجموعه ای از آثار اسکار کوکوشکا بسیار مشهور است. تورهای راهنمای انگلیسی زبان در دسترس هستند و رستوران و کتابفروشی در محل آن قرار دارد. مجموعه موزه شامل آثار باستانی از جهان باستان تا به امروز است و شامل ۴۰۰۰ سال فرهنگ اروپایی، اسلامی و آسیایی است. مجموعه دائمی شامل تمام دوره‌های زمانی از جهان باستان تا به امروز است و شامل نمایشگاه‌های متفاوتی در مورد فرهنگ مدرن و معاصر است. این موزه در حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع، مجموعه‌های خارق العاده از هنرهای گرافیکی، پوستر، عکاسی و رسانه‌های جدید، طراحی، مد، آلات موسیقی و سرامیک را به نمایش می گذارد و بینشی از دوران‌هایی مانند دوران باستان، قرون وسطی، رنسانس، باروک و کلاسیک را ارائه می‌دهد. در سال‌های اخیر نمایشگاه‌هایی در زمینه خالکوبی، بازی‌های رایانه ای، زباله های پلاستیکی و موارد دیگر مشاهده شده است.
آدرس: Steintorpl., 20099 Hamburg, Germany
زمان بازدید: همه روزه به جز روزهای دوشنبه می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر از این جاذبه گردشگری بی نظیر دیدن کنید. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این موزه تقریبا ۱-۲ ساعت است.
جاهای دیدنی هامبورگ

موزه آلتونایر (Altonaer Museum)


در بالای ساحل بلند البا، منطقه پر جنب و جوش و شیک هامبورگ آلتونا قرار دارد. این شهر به دلیل داشتن خانه‌های نئوکلاسیک جذاب که بسیاری از آن‌ها به عنوان آثار تاریخی محافظت می‌شوند، برای گشت و گذار محبوب است. موزه آلتونایر در سال ۱۸۶۳ تاسیس شد. این یکی از بزرگترین موزه‌های منطقه ای در آلمان است و تاریخ فرهنگی شمال آلمان را با تمرکز بر توسعه منطقه البا در اطراف آلتونا، شلسویگ-هولشتاین و مناطق ساحلی در مجاورت شمال ارائه می‌دهد. دوستداران هنر می‌توانند مجموعه‌هایی از زمینه‌های نقاشی و گرافیک، عکاسی، صنایع دستی، تاریخ فرهنگی و مجموعه‌های دریایی (ماهیگیری و حمل و نقل) را در اینجا مشاهده کنند. این مجموعه با موجودی بیش از ۱.۵ میلیون کارت پستال تصویری، یکی از بزرگترین مجموعه‌های اروپایی است. قدیمی ترین کارت پستال‌ها متعلق به سال ۱۸۷۵ است. برنامه‌های گسترده اعم از عصرهای کنسرت، رقص، ادبیات، سخنرانی‌ها یا مهمانی‌های کودکان تنوع موزه را افزایش می‌دهند. بخش کودکان موزه به نام KINDEROLYMP، که به طور خاص در سال ۲۰۰۶ برپا شده است، نمایشگاه‌های مختلفی را برای کمی کنجکاوی برگزار می‌کند. این اولین بخش کودکان در موزه هامبورگ است که با موفقیت نشان می‌دهد که می‌توان فرهنگ کودکان را به شیوه‌ای نوآورانه زندگی کرد. به همین دلیل امروزه این موزه به یک مقصد گردشگری محبوب برای کودکان و خانواده‌ها تبدیل شده است.
آدرس: Museumstraße 23, 22765 Hamburg, Germany
زمان بازدید: علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر از این مجموعه زیبا بازدید کنند. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از موزه آلتونایر حدود ۱ الی ۲ ساعت است.
جاهای دیدنی هامبورگ

تونل البا (Elbe Tunnel)
تقریبا ۲۴ متر زیر بستر رودخانه، تونل قدیمی البا، اسکله‌های لاندونگس بروکن در سنت پائولی را با اشتاینوردر متصل می‌کند. این تونل بیش از ۱۰۰ سال است که وسایل نقلیه و افرادی را در حال حرکت در زیر رودخانه می‌بیند. در سال ۱۹۱۱، تونل البا، به طول ۴۲۶.۵ متر، یک حس تکنولوژیکی و اولین تونل زیر رودخانه ای در قاره اروپا بود. در حال حاضر این سازه حفاظت شده است و همچنان با ویژگی‌های مهندسی منحصر به فرد خود باعث شگفتی بازدیدکنندگان و فیلم سازان می‌شود. شش آسانسور بزرگ در دو طرف تونل عابران پیاده و وسایل نقلیه را به پایین منتقل می‌کند.
آدرس: Bei den St. Pauli-Landungsbrücken, 20359 Hamburg, Germany
زمان بازدید: این تونل ۲۴ ساعته باز است.

خانه جنیش (Jenisch House)


خانه جنیش، محل اقامت سناتور هامبورگ مارتین یوهان جنیش، بین سال‌های ۱۸۳۱ تا ۱۸۳۴ بر اساس طرح‌های فرانتس گوستاو فورسمن و کارل فردریش شینکل ساخته شد و یک بنای مهم معماری کلاسیک است. این خانه در یکی از زیباترین پارک‌های چشم انداز هامبورگ در سواحل البا واقع شده است. این پارک همچنین دارای مجموعه‌ای از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و هنرهای گرافیکی چاپ شده است و جزو سرسبزترین پارک‌ها در هامبورگ به شمار می‌آید. طبقات فوقانی خانه جنیش در حال حاضر برای نمایشگاه های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیشتر هنر یا معماری اوایل قرن نوزدهم یا رابطه بین طراحی و معماری را پوشش می‌دهد. اتاق جنیش که احتمالا در ابتدا به عنوان چایخانه یا اتاق مطالعه طراحی شده بود، اکنون با مقالاتی مرتبط با کاسپار وخت و مارتین یوهان جنیش مجهز شده است. این اتاق دارای دو پنجره کامل است که یکی از آنها به سمت جنوب به سمت البا و دیگری به سمت شرق به سمت پارک باز می‌شود. اتاق موسیقی مجهز به آلات موسیقی مناسب است. گالری جنیش که توسط خانواده جنیش به عنوان آپارتمان خصوصی آن‌ها استفاده می‌شد، در حال حاضر یکی از معدود مجموعه‌های خصوصی نقاشی طبقه متوسط در آلمان است. نقاشی‌های معمولی مطابق با سلیقه طبقه متوسط قرن نوزدهم در اینجا به نمایش گذاشته شده است. این ژانرها از منظره گرفته تا نقاشی های تاریخی و مذهبی متغیر است.
آدرس: Baron-Voght-Straße 50, 22609 Hamburg, Germany
زمان بازدید: همه روزه به جز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح الی ۶ عصر می‌توانید از این خانه زیبا دیدن کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است