search
menu

قلعه های تاریخی پراگ

[ پنهان کردن ]
قلعه اوهرینِوِس (Uhříněves Castle)
قلعه هلوبتین (Hloubetin Castle)
قلعه ینیشتن (Jenštejn Castle)
قلعه اوکوچ (Okoř Castle)
قلعه تروجا (Troja Chateau)
قلعه پروهونیتسه (Průhonice)
قلعه کوموژانی (Komořany Castle)
قلعه رانگرکا (Rangherka)
قلعه وینوچ (Vinoř Castle)
قلعه کاکوویچ (Čakovice Castle)
قلعه لوبوسپی (Hlubocepy Castle)
قلعه هاستاوایس (Castle Hostavice)
پراگ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کور جمهوری چک است و مردمانش از تبار اسلاو، هند و اروپایی هستند. همچنین پراگ، چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. این شهر زیبا در شمال غرب جمهوری چک و بر فراز رودخانه ولتاوا قرار دارد. شایان ذکر است که پراگ پایتخت تاریخی بوهم نیز بوده است. آب و هوای اقیانوسی پراگ باعث شده تا تابستان‌های این شهر گرم و زمستان‌هایش سرد باشد. جاذبه‌های جذاب و متنوع زیادی در شهر پراگ وجود دارند که سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشانند. اکثر گردشگرانی که بلیط هواپیما پراگ را خریداری می‌کنند، در بازدید از جاذبه‌های شهر بسیار شگفت زده می‌شوند و از میان آن‌ها قلعه‌های تاریخی جذابیت بیشتری برایشان دارند. اگر در دنیا کشوری وجود دارد که می‌توان آن را کعبه قلعه‌ها نامید، بی شک آن کشور جمهوری چک است. شهر پراگ نیز پر از قلعه های تاریخی مختلف است و ممکن است نام قلعه پراگ نیز زیاد به گوشتان خورده باشد. می توان گفت این قلعه یکی از مهم ترین نماد های فرهنگی در جمهوری چک است. در جمهوری چک بیش از ۵۰۰ قلعه، دژ و خرابه وجود دارند که تنها ۲۰ تای آن‌ها در شهر پراگ واقع شده‌اند. اگر به قلعه‌ها، معماری و تاریخ آن‌ها علاقه مند هستید، با خرید بلیط هواپیما ارزان پراگ تپش قلبتان را چندین برابر کنید. اگر به بازدید از قلعه‌ای در پراگ فکر کنید، آن قلعه کدام خواهد بود؟ پاسخ اکثر مردم به این سوال «قلعه تاریخی پراگ» یا Vyšehrad Castle است.
در حالی که، قلعه تاریخی پراگ تنها قلعه جذاب شهر نیست و قلعه‌های تاریخی فراوانی در پراگ وجود دارند که باید کشفشان کنید. البته که معماری بی‌نظیر قلعه تاریخی پراگ بسیار ارزشمند و شایان بازدید است، اما در پراگ قلعه‌های دیگری نیز وجود دارند که علاوه بر زیبایی بیرونی‌شان، حکایت‌های جذاب هم برای شنیدن دارند. مطمئن باشید، پس از آشنایی با قلعه‌های تاریخی پراگ و حکایت‌های پشت سرشان در اولین سفرتان به جمهوری چک به بازدید از تک تک آن‌ها خواهید رفت. حتما یک لیست کامل از قلعه‌های تاریخی پراگ را برای خودتان تهیه کرده و در سفر به پراگ همراهتان داشته باشید. همچنین، می‌توانید قلعه‌هایی که برایتان جالب و جذاب است، در صدر اولویت‌هایتان قرار داده و در زمانی که در پراگ هستید، پیش از هر جای دیگری به بازدید از آن‌ها بروید.

قلعه اوهرینِوِس (Uhříněves Castle)


قلعه زیبای رنسانسی اوهرینوس تا به امروز تغییرات زیادی را تجربه کرده است. این قلعه در قرن هفدهم دوباره ساخته شد و در سال ۱۶۳۹ توسط نیروهای سوئدی به اتش کشیده شد. خانواده Liechtenstein که مالک قلعه بودند، از قلعه‌شان منصرف نشده و آن را از تراش‌ها ساختند و نمایی به آن بخشیدند که تا امروز همچنان باقی مانده است. این قلعه برای بازدید عموم آزاد نیست اما تماشای آن از بیرون بسیار لذت بخش است. می‌توانید در یکی از روزها به این قلعه که یکی از زیباترین قلعه‌های پراگ و جمهوری چک است، بروید و روزتان را بسازید.
موقعیت مکانی قلعه اوهرینوس: Přátelství 685, Prague 22
نقاط برجسته قلعه: کلیسا، نمای طلایی
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Metro C to ‘Haje’, Bus 383 to ‘Uhříněves’
قلعه های تاریخی پراگ

قلعه هلوبتین (Hloubetin Castle)


نمای زیبای قلعه هلوبتین تغییرات زیادی را تا به امروز پشت سر گذاشته است. در سال 1648 میلادی، زمانی که سوئدی‌ها در سنگر بالای تپه هلوبتین آتش سوزی راه انداختند، عمارت هلوبتین از نو بازسازی شد و به قلعه تغییر کاربری داد. در قرن هفدهم، قلعه سنگی و زیبای هلوبتین توسط یک وکیل خریداری شده و پس از بازسازی به سبک نئوگوتیک به یک عمارت خانوادگی تبدیل شد. اما پس از مدتی این عمارت حس خانه را به وکیل القا نداد و بنابراین آن را به František Sedláček فروخت. این فرد رویای تبدیل عمارت را به قلعه را در سر داشت. قبل از جنگ جهانی دوم، قلعه خیره کننده و نئوگوتیک که شبیه قلعه‌های والت دیزنی بود، به جامعه یهودی تعلق داشت. در تاریک‌ترین برهه تاریخی بود که قلعه از جامعه گرفته شد و در سال ۱۹۴۵ پس از آن که به عنوان انبار مورد استفاده قرار می‌گرفت، به اولین خانه تئاتر منطقه تبدیل شد. در سال ۱۹۹۰، قلعه هلوبتین به جامعه یهودی پس داده شد و امروزه به عنوان آسایشگاهی که از اولین گهواره میزبانی کرده بود، در جمهوری چک فعالیت می‌کند. اطراف قلعه هلوبتین برای قدم زدن در فضای سرسبز و زیبا بسیار ایده آل است.
موقعیت مکانی قلعه هلوبتین: Hloubětínská 3, Prague 14
نقاط برجسته قلعه: نمای قلعه ، جنگل Lehove ، حوض Kyjski
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Tram 16 to ‘Hloubetin’

قلعه ینیشتن (Jenštejn Castle)


قلعه ینیشتن در منطقه زیبای Jenstejn واقع شده و به آسانی توسط اتوبوس و با پیاده روی قابل دسترس است. مسیر قلعه ینیشتن به صورت کوهنوردی است و در روزهای آخر هفته برای کوهپیمایی و لذت بردن از منظره خیره کننده شهر از بالای قلعه فوق العاده زیباست. این قلعه یک یادبود حفاظت شده فرهنگی است که به قرن چهاردهم تعلق دارد. منطقه Jenstejn زمین‌های بارور دارد و در طول تاریخش منطقه مهمی بوده است. حتی امروزه، زمانی که به سمت قلعه حرکت می‌کنید، از میان درختان سیب و گلابی عبور می‌کنید که میوه‌های درشت از آن‌ها آویزان شده و عطر و بویشان همه جا را فراگرفته است. در طول قرن‌ها نویسندگان و ماجراجویان زیادی در نوشته‌هایشان از منطقه Jenstejn نام برده‌اند و این نشانگر زیبایی و اهمیت این منطقه از سالیان دور و دراز است. هرچند، این قلعه برای کسانی که آن را به مالکیت خود درمی‌آوردند، چندان خوش یمن نبود. در طول قرن‌ها مالکیت قلعه اغلب تغییر می‌کرد و زمانی که رژیم کمونیست اطراف جمهوری چک را در مشت گرفته بود، قلعه سنگ به سنگ فرو می‌ریخت و تنها یک برج سیاه از آن باقی مانده بود. خوشبختانه، امروزه قلعه به خوبی محافظت گردیده و در روزهای آخر هفته برای بازدید عموم باز است. منظره‌ای که از بالای قلعه ینیشتن پیداست، بسیار نفس‌گیر است و قطعا ارزش کوهنوردی دارد.
موقعیت مکانی قلعه ینیشتن: Jenstejn
نقاط برجسته قلعه: نمای ینیشتن و منظره شهر پراگ، گیاهان و جانوران استثنایی، تشکیلات سنگ ماسه‌ای
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Metro C to Letnany, Bus 378 to ‘Jenštejn, Hradní’

قلعه اوکوچ (Okoř Castle)


یکی از قلعه‌های محبوب پراگ قلعه اوکوچ است. برای گذراندن یک آخر هفته عالی و پر از آرامش و نشاط قلعه اوکوچ مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. در مسیر دسترسی به قلعه اوکوچ از بازدید خرابه‌های کلیسای گوتیک غافل نشوید. بازدید از داخل قلعه اوکوچ مشمول هزینه و ارزان است و می‌توانید از قسمت‌های مختلف آن همراه راهنما یا به تنهایی دیدن کنید. موقعیت مکانی قلعه اوکوچ بسیار زیباست و اگر به بالای دیوارهای قلعه بروید، سنگرهای نیمه گرد سبک گوتیک را که از قرن پانزدهم به جا مانده‌اند مشاهده خواهید کرد و زیبایی موقعیت مکانی قلعه را بهتر درک خواهید کرد. قلعه اوکوچ اولین بار در قرن سیزدهم بنا نهاده شد و نمای ظاهری آن چندین بار دستخوش تغییرات قرار گرفته که عمده‌ترین علت آن مسائل امنیتی بوده است. در طول سی سال جنگ خسارات زیادی به قلعه اوکوچ وارد شد و با این حال حتی خرابه‌های قلعه به ما تصویر زیبایی‌های خیره کننده قلعه را در دوران گذشته ارائه می‌دهند. امروزه، نمایش های شمشیربازی ، بازسازی های حماسی نبردهای گذشته، جشنواره و رویدادهای زیادی در قلعه اوکوچ برگزار می‌گردند. قلعه اوکوچ توسط یک جنگل شگفت انگیز محاصره شده و شما را به یک مسیری که شاهکارمعماری محسوب می‌شود، هدایت می‌نماید. بازدید از قلعه اوکوچ در فصل پاییز بی‌نظیر است.
موقعیت مکانی قلعه اوکوچ: Pražská 142, Velké Přílepy
نقاط برجسته قلعه: خرابه‌های قلعه، پل راه آهنی Viaduct
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Metro A to Dejvicka, Bus 350 to ‘Okor’
قلعه های تاریخی پراگ

قلعه تروجا (Troja Chateau)


قلعه تروجا یا تروجا شاتو در شمال شهر پراگ قرار دارد و همیشه بازدید کنندگان را شگفت زده می‌کند. این قلعه در سال ۱۶۷۹ برای خانواده بانفوذ استرنبرک (Sternberk) در شهر پراگ ساخته شده میزبان مجموعه هنری قرن نوزدهم گالری شهر است. باغ نارنجی (Oranžerie) و باغ‌های قلعه (که اتفاقاً عبور از آنها بسیار شگفت انگیز است) که در سمت چپ ساختمان قلعه قرار دارند، بسیار زیبا هستند. اشکال حکاکی‌ شده بی‌نظیر به دستان Dresden و مجسمه‌های یوهان جورج (Johann Georg) و پاول هرمان (Paul Heermann) در قلعه تروجا هر بیننده‌ای را جذوب خود می‌کنند. این مجسمه‌ها جنگ میان خدایان و غول‌ها (یک اسطوره یونانی) به تصویر کشیده‌اند. با عبور از کنار پله‌های خیره کننده و به دنبال بوته‌های زیبا و مرتب به تراس فوقانی می‌رسید که گلدان‌های سفالی اثر Bombelli در آن قرار دارند. از ""هزارتوی"" سبز واقع در پایین باغ‌ها به ویژه در تابستان باید دیدن کنید. باغ گیاه شناسی پراگ که بر فراز یکی از زیباترین قلعه های جمهوری چک واقع شده، بسیار زیبا و دیدنی است و یک کلیسای کوچک دارد که از باغ‌های انگور تروجا محافظت می‌کند.
موقعیت مکانی قلعه تروجا: U Trojského zámku 1, Prague 7
نقاط برجسته قلعه: شاتو، پله ورودی، باغ نارنجی، باغ قلعه، باغ گیاه شناسی
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Metro C to ‘Nádraží Holešovice’ then change for Bus 112 to ‘Zoologicka Zahrada’

قلعه پروهونیتسه (Průhonice)


قلعه پروهونیتسه ۲۵۰ هکتار مساحت دارد و یک جاذبه برجسته تاریخی در شهر پراگ محسوب می‌شود که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد. قلعه پروهونیتسه با مجموعه پارک و قلعه‌ای خود قطعا همچون جواهری است که در طول اقامتتان در شهر پراگ باید از آن بازدید کنید. دسترسی به قلعه پروهونیتسه بسیار آسان است و معماری خیره کننده قلعه، پارک باشکوه و حوضچه‌ها، اردک‌ها و گیاهان از همان اولین قدمی که پا به مجموعه عظیم قلعه‌ای می‌گذارید، شما را مجذوب و حیران می‌کنند. نمای بیرونی قلعه پروهونیتسه به سبک رومانسک بوده و از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند و سپس آن‌ها را از طریق طاقی به سمت دنیایی شگفت انگیز چون سرزمین عجایب هدایت می‌نماید. در این دنیای شگفت انگیز یک برکه، یک پارک باشکوه با تعداد زیادی گل و بوته و درخت، نمای قسمت جنوبی قلعه که به سبک رنسانس و شیروانی و به شکل مارپیچ ساخته شده، وجود دارند و شما را برای ساعتی هم که شده از دنیای واقعی دور نگه می‌دارد. گشت و گذار در قلعه و پارک پروهونیتسه یک روش عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر آفتابی در پاییز است.
موقعیت مکانی قلعه پروهونیتسه: Zámek 2, Průhonice
نقاط برجسته قلعه: مجموعه قلعه ، قلعه باغ ، سرداب‌ها
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Metro C to ‘Opatov’, Bus 363/385 to ‘Průhonice’

قلعه کوموژانی (Komořany Castle)


روزگاری به روی تپه و فراز رودخانه Vltava قلعه‌ای در مکان یک خانه بزرگ وجود داشت که هم اکنون آن را مشاهده می‌کنیم. قلعه سابق یک حیاط به شکل U داشت که توسط راهب بزرگ Zbraslav به عنوان اقامتگاه تابستانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این خانه زیبا شبیه قلعه‌ای است که از داستان پریان بیرون آمده و به سرزمینی شگفت انگیز می‌ماند. قلعه کوموژانی دارای برج نمادین و دو مجموعه است که یکی از آن‌ها به عنوان صومعه استفاده می‌شده است. در سال ۱۴۲۰، طی جنگ‌های مذهبی هر دو حیاط به آتش کشیده شدند. حیاط Zbraslav بازسازی نشد و صومعه نیز تصرف گردید. امروزه، بنای قلعه کوموژانی در خدمت موسسه آب و هواشناسی پراگ قرار دارد و زمینه های تحقیقاتی سلطنتی و مناظر شگفت انگیز را برای بازدید کنندگان فراهم می‌نماید. اگرچه داخل قلعه برای بازدید عموم باز نیست، اما بازدید از ساختار بی‌نظیر قلعه و سپس گشت و گذار در اطراف آن برای گذراندن یک روز عالی خالی از لطف نیست.
موقعیت مکانی قلعه کوموژانی: Na Šabatce, Prague 12
نقاط برجسته قلعه: برج، حیاط، صومعه
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Metro line C to ‘Kacerov’, Bus 139 to ‘Komorany’

قلعه رانگرکا (Rangherka)


امروزه، ساختمان نئو رنسانس قلعه رانگرکا که یک بنای یادبود محافظت شده است، از قرن هجدهم به جا مانده و چیزی جز یک قلعه روزمره نیست. این قلعه زمانی کارخانه ابریشم بوده و نام کارخانه از نام ماک سابقش Giuseppe Rangheri گرفته شده است. داستان قلعه Vršovice’ از ایتالیا آغاز می‌شود. Giuseppe Rangheri کشاورز و فروشنده توت بود که تصمیم گرفت در پراگ به کار کشاورزی ادامه دهد. بنابراین خانه را برای سفر به جمهوری چک ترک کرد. دیری نپایید که پسرش Henry Rangheri نیز تولیدات دوباره محصولات ابریشم را به عهده گرفته و راه اندازی کرد. او در سال ۱۸۴۲، دو ساختمان در نزدیکی کلیسای سنت نیکلاس خریداری کرد و به طور جدی به پرورش کرم‌های ابریشم پرداخت که نخ‌های گرانبهای مورد نیاز شرکت را تأمین می‌کردند. با این حال، پس از مرگ هِنری، درختان توت و کرم‌های ابریشم ناپدید شدند. وراث هِنری هیچ علاقه‌ای به تولید ابریشم که نیاکانشان ایجاد کرده بودند، نداشتند و منطقه را فروختند. بنای قلعه در طول سالیان استفاده‌های کاربری متفاوت و متعدد داشته است. مدرسه دخترانه، مهمانسرای، بنای دولتی، وزارتخانه و حتی دفتر ONV در دوران کمونیسم از جمله موارد کاربری قلعه رانگرکا در طول سالیان دراز هستند. امروزه، خانه سابق Rangheri به عنوان یک خانه بازنشستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ چیزی در آن یادآور روزهای باشکوه تولید ابریشم در پراگ نیست. به غیر از پروانه‌ای که این سو و آن سو پرواز می‌کند.
موقعیت مکانی قلعه رانگرکا: Moskevská 21, Prague 10
نقاط برجسته قلعه: منظره بالای قلعه، تراس قلعه
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Tram 22 to ‘Vrsovicke Namesti’
قلعه های تاریخی پراگ

قلعه وینوچ (Vinoř Castle)


قلعه وینوچ بین سال‌های ۱۷۱۹ تا ۱۷۲۳ به سبک باروک ساخته شده است. معمار František Maxmilián Kaňka این شاهکار را به شکل یک مربع با سه ورودی طاقدار طراحی کرده که به Salla Terrena منتهی می‌شوند. بازدیدکنندگان در طبقه اول حیاطی مشاهده می‌کنند که چراغ های چند ضلعی برج روشن شده‌اند. Otakar Černín، وزیر خارجه برجسته چک و اتریش آخرین مالک اقامتگاه Černín بود. احتمالاً به همین دلیل بود که قلعه وینوچ بازدیدکنندگان تأثیرگذاری مانند وارث تاج و تخت (Ferdinand d’Este) یا حتی امپراتور آلمان (Wilhelm II) داشت. اما خانواده کارهایی فراتر از بازسازی قلعه انجام دادند. آن‌ها یک قلعه و پارک بازی در حدود نیمه اول قرن هجدهم تأسیس کردند که امروزه نیز قابل بازدید است.
موقعیت مکانی قلعه وینوچ: Mladoboleslavská 38, Prague-Vinor
نقاط برجسته قلعه: مجموعه قلعه، مسیر آموزشی، سازه‌های سنگ ماسه‌ای
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Metro Line C to ‘Letnany’, Bus 375/378 to ‘Vinořský zámek’

قلعه کاکوویچ (Čakovice Castle)


به محض ورود به قلعه کاکوویچ با موسیقی و صدای دلنشین پیانو استقبال می‌شوید. اکنون چهل سال است که قلعه کاکوویچ به عنوان دانشکده هنرهای مردمی فعالیت می‌کند. این ساختمان در گذشته به عنوان قلعه استفاده کاربری داشته و طی جنگ سی ساله دیوارهایش کاملا تخریب شده و قابل بازسازی نبوده است. در سال ۱۷۷۳، Antonie van Kiebelsberg قلعه جدیدی احداث کرد. پالایشگاه قند کاکوویچ در جوار و همسایگی قلعه کاکوویچ قرار دارد و توسط یک باغ انگلیسی به یکدیگر متصل می‌شوند. دانش آموزان همیشه از بوی شیرینی که در هوا وجود دارد، بسیار لذت می‌برند. کلیسای بسیار تأثیرگذار کاکوویچ نیز درست در کنار خیابان، تالار شهر و مرکز بدن سازی قرار دارد. هر سه بنای نام برده زیبا هستند. کاکوویچ، یک دهکده کوچک با فروشگاه‌ها و کافه‌ها است که برای بازدید در روزهای آخر هفته بسیار مناسب و ایده آل است.
موقعیت مکانی قلعه کاکوویچ: Cukrovarská 23, Cakovice
نقاط برجسته قلعه: باغ انگلیسی و باغ میوه، کلیسای کاکوویچ
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Metro C to Letnany, Bus 136/351/377 to ‘Čakovický zámek’
قلعه های تاریخی پراگ

قلعه لوبوسپی (Hlubocepy Castle)


قلعه لوبوسپی به گذرگاه ریلی‌اش معروف است اما مواردی فراتر از این گذرگاه زیبا دارد. زمانی که از تراموا در لوبوسپی پیاده می‌شوید، نای یادبود معماری کلاسیک لوبوسپی مشرف به منطقه سبز پراگ را مشاهده می‌کنید. تخمین زده می‌شود که قلعه لوبوسپی در سال ۱۵۷۱ ساخته شده است. پس از صد سال و مالک‌های فراوان، قلعه به نظام محلی یسوعیون داده شد. امروزه، از قلعه لوبوسپی برای برگزاری مراسم‌های عروسی، اعیاد، رویدادهای مهم شهر و برای مناسبت‌های خاص با رزرواسیون قبلی استفاده می‌شود.
موقعیت مکانی قلعه لوبوسپی: Na Zlíchově 18, Prague 5
نقاط برجسته قلعه: نمای قلعه، باغ کوچک قلعه، Prokopske Udoli
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Tram 5 to ‘Hlubočepy’

قلعه هاستاوایس (Castle Hostavice)


قلعه هاستاوایس در یکی از بزرگ‌ترین مناطق طبیعی پراگ واقع شده و برای پذیرایی از طبیعت و انسانیت در نظر گرفته شده بود. در قرن نوزدهم زمانی که تاجری به نام بَتا (Bat'a)، قلعه را که در هاستاوایس واقع شده بود و چمنزار کوچکی داشت و آرامش بر آن حاکم بود، خریداری کرد. او قصد داشت یک باغ شهر در منطقه هاستاوایس احداث کند. متاسفانه نقشه‌های او در اجرای پروژه سازگار با محیط زیست در طول بحران‌های سیاسی قبل از جنگ جهانی دوم ناکام ماند و سرانجام زمین او در اختیار آموزش ارتش قرار گرفت. نود سال بعد قلعه هاستاوایس به سرانجام خوش خود دست یافت. یک پارک در پشت قلعه هاستاوایس وجود داشت که چمنزار، درختان بلوط و گل‌های وحشی آن را مزین کرده بودند و اطرافش را کافه‌ها محاصره کرده بودند و کسانی که می‌خواستند به داخل باغ قدم بگذارند و کودکانشان را در زمین بازی تماشا کنند، قبلش یک فنجان قهوه در یکی از این کافه‌ها می‌نوشیدند. امروزه، قلعه هاستاوایس دقیقا به عنوان زمینی که انسان و طبیعت را به شکلی دوستانه و سازگار کنار هم نگه داشته، مورد استفاده قرار می‌گیرد. فاصله قلعه هاستاوایس از مرکز شهر حدود بیست دقیقه بوده و توسط اتوبوس قابل دسترس است. بازدید از داخل قلعه هاستاوایس برای عموم آزاد نیست اما باغ بیرون آن در همه زمان به خصوص در پاییز بسیار تماشایی و لذت بردنی است.
موقعیت مکانی قلعه هاستاوایس: Pilská 9, Prague 14
نقاط برجسته قلعه: پارک قلعه
وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به قلعه: Bus 110 to ‘Hostavice

همان طور که در ابتدا گفتیم، قلعه‌های تاریخی پراگ شهرت خاصی دارند و پشت هرکدام از آن‌ها رویدادها و حوادث تاریخی حیرت انگیزی نهفته‌اند. بهتر است هر گردشگری که به پراگ سفر می‌کند و قصد کشف جاذبه‌های برتر شهر را دارد، از این قلعه‌های تاریخی بازدید کند. زیرا در غیر این صورت سفر به پراگ برایش بی معنی و پوچ خواهد بود. پش شما هم در سفر به پراگ از فرصتی که پیش پایتان آمده نهایت استفاده را کرده و به بازدید از قلعه‌های تاریخی پراگ بروید. حال از شما می‌پرسیم از میان تمام قلعه‌های تاریخی پراگ که در این مقاله در اختیارتان قرار داده شد، آیا تاکنون فرصت بازدید از یکی از آن‌ها را داشته‌اید؟ کدام قلعه تاریخی پراگ برایتان جذاب‌تر بوده است؟ اگر تاکنون به جمهوری چک و پراگ سفر نکرده‌اید، دوست دارید از کدام قلعه‌های تاریخی پراگ بازدید کنید؟ آیا داستان‌ها و گذشته تاریخی قلعه‌های پراگ برایتان تأثیرگذار و جذاب هستند؟ لطفا تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید که مشتاقانه منتظر خواندنشان هستیم.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است