search
menu

جاهای دیدنی پراگ

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی شهر پراگ
شهر قدیمی پراگ
تالار شهر قدیمی پراگ Prague Old Town Hall
ساعت نجومی پراگ Prague Astronomical Clock
پل چارلز Charles Bridge
قلعه پراگ Prague Castle
کلیسای سنت ویتوس St. Vitus Cathedral
موزه ملی پراگ Národní muzeum
باغ وحش پراگ Prague Zoo
ساختمان شهرداری Municipal House
کتابخانه استراهوف Strahov Library
کتابخانه کلمنتیوم Klementinum Library
لورتو Loreto
پترین Petrin

جاهای دیدنی شهر پراگ


پراگ، یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهرها در اروپا و سطح جهان است. پراگ به عنوان پایتخت کشور جمهوری چک دارای قدمتی ۱۱۰۰ ساله جزو مهم ترین مراکز تاریخی در دنیا به شمار می رود. در شهر پراگ بناهای تاریخی بسیاری وجود دارند که همین بناها گردشگران زیادی را به سوی این شهر قدیمی جذب می‌ کنند؛ از کلیساهای باشکوه گرفته تا قصرها و قلعه ها با معماری‌ های فوق‌ العاده. شهر تاریخی پراگ برای همه سلیقه ها مناسب است و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این شهر رویایی به فکر خرید بلیط هواپیما خارجی می افتند. جاذبه های شهر پراگ بسیار دیدنی هستند و زیباترین معماری‌ را در سطح جهان شهر پراگ از آن خود کرده است؛ تا حدی که این شهر لقب عروس اروپا را به خود اختصاص داده است.
در زمان های گذشته نیز شهر پراگ به عنوان پایتخت بوهمی ها بوده است و از آن زمان جاذبه های گردشگری زیادی سبب جذب گردشگران به سوی خود می شوند، حتی به شهر پراگ لقب شهر هزار مناره نیز داده شده است. ظاهر شهر پراگ بسیار تمیز و دیدنی است و دارای چشم‌ اندازهای بی‌ نظیری است که با هم ترکیب شده اند و به یکی از جواهرات معماری اروپا تبدیل شده است. در هر سوی این شهر، نمونه‌ های برجسته‌ ای از معماری سبک گوتیک، باروک، رنسانس و سبک‌ های مدرن را تماشا خواهید کرد، در حالی که معماری قلعه باستانی پراگ به عنوان تضادی در میان معماری بناهای شهر پراگ است. در طول تاریخ از شهر پراگ به خوبی نگهداری شده است؛ مخصوصا از کوچه‌ های باریک و میدان‌ های بزرگ با خانه‌ های قدیمی و ساختمان‌ های تاریخی که همگان را به سوی خود جذب می کنند.
در شهر پراگ، اگر از سمت ارتفاعات به این شهر نگاه کنید با منظره باشکوهی از کلیساها و برج‌ های بلند و معماری‌ های بی نظیر روبرو خواهید شد که شما را شگفت زده خواهد کرد، با اینکه تا همین سی سال اخیر این شهر شهرت کافی کسب نکرده بود و همه Prague Attractions به صورت پنهان مانده بودند، اما امروزه به یکی از محبوب‌ ترین مقصد‌های گردشگران در قاره اروپا تبدیل شده است و هر ساله حدودا چهار میلیون گردشگر در موتورهای جستجوی بلیط هواپیما به دنبال خرید بلیط هستند.
جاهای دیدنی پراگ

شهر قدیمی پراگ


شهر قدیمی پراگ از یادگاری های قرون وسطی بوده و در سال ۱۹۹۲ در لیست میراث جهانی فرهنگی و طبیعی ‏یونسکو ثبت شده است. همان طور که پیش تر نیز گفته شده، شهر پراگ کلکسیونی از جاذبه های تاریخی بی نظیری است که در ‏مرکز تاریخی شهر بر روی سواحل دو طرف رود ولداو واقع شده است و خود این بخش از شهر دارای ۶ قسمت است.

تالار شهر قدیمی پراگ Prague Old Town Hall


این تالار بی نظیر در سال ۱۳۳۸ تاسیس شده است و مجموعه‌ ای از ساختمان‌ های قرون وسطایی است و در طی سال ها چندین ساختمان دیگر نیز به این مجموعه اضافه شده است. در میان این مجموعه، برج بلند گوتیک با یک ساعت نجومی همه را به سوی خود جذب می کند. در تالار شهر به دفتر اطلاعات گردشگری و چندین جاذبه‌ تاریخی دسترسی خواهید داشت. همچنین در طبقه‌ همکف و دوم این ساختمان نیز نمایشگاه‌ های هنری برگزار می‌ شوند. ورودی اصلی این تالار در سمت چپ ساعت قرار دارد؛ همچنین بنای (House at the Minute) نیز در این مجموعه به چشم می خورد که ساختمانی پوشیده از نقاشی‌ های سفالی دوره رنسانس است و در سمت شرق این ساختمان نیز پلاکی وجود دارد، روی این پلاک نام ۲۷ نجیب زاده پروتستان به چشم می خورند که در سال ۱۶۲۱ در نبرد بیلا هورا سرشان بریده شده است، بر روی زمین نیز صلیب های سفید رنگی وجود دارند که مکان اعدام ها را نشان می دهند.
منطقه‌ اطراف تالار شهر نیز یکی از شلوغ‌ ترین مناطق پراگ است که میدان شهر قدیمی (Old Town Square) خوانده می شود، میدان شهر قدیمی پراگ به عنوان بهترین جاذبه‌ پراگ برای گشت و گذار شناخته شده و به عنوان اولین بازار این شهر در تقاطع مسیرهای تجاری واقع شده است و شامل ساختمان‌ هایی است که مربوط به قرن دهم میلادی هستند، همچنین علاوه بر این ها در این منطقه چندین کلیسای قدیمی و بناهای تاریخی با معماری های زیبا وجود دارند که قدمتشان به قرن یازدهم بر می گردد. همچنین علاوه بر بسیاری از خانه‌ های قرون وسطایی، این میدان دارای مکان‌ های دیدنی و قابل توجهی است. همچنین در این میدان خیلی از وقایع تاریخی مانند اعدام های عمومی و تظاهرات انجام می گیرد که امروزه اغلب مراسم‌ ها، برنامه‌ ها و جشن کریسمس در این میدان برگزار می‌ شوند و در میان مردم چک و گردشگران بسیار محبوب است.
جاهای دیدنی پراگ

ساعت نجومی پراگ Prague Astronomical Clock


یکی از این جاذبه های زیبا در میدان نمایش ساعت نجومی است، یعنی در هر ساعت جمعیت زیادی در زیر برج تالار شهر قدیمی پراگ جمع می‌ شوند تا نمایش ساعت نجومی را از نزدیک ببینند. نمایش ساعت نجومی در بازه زمانی بسیار کوتاه ۴۵ ثانیه ای اجرا می شود که همین امر این منطقه را به یکی از جاذبه‌ های گردشگری معروف پراگ تبدیل کرده است و توصیه ما به هر گردشگری در سفر به شهر پراگ بازدید از این ساعت بی نظیر است. ساعتی تاریخی و زیبا که سرشار از نمادگرایی‌ های جذاب است، همچنین در کنار این ساعت نیز چهار مجسمه وجود دارند و هرکدام نماد یکی از تشویش‌ های مردم پراگ در قرن پانزدهم را نشان می دهند؛ غرور با یک آینه، حرص با یک کیسه‌ پول، مرگ با اسکلت و حمله‌ کفار با یک مجسمه سرباز عثمانی.
چهار مجسمه‌ دیگر زیر این مجسمه‌ ها به چشم می خورند و این مجسمه ها عبارتند از تاریخ‌ نگار، فرشته، منجم و فیلسوف. نمایش این ساعت بدین گونه است که در یک زمان مشخص، مرگ زنگ ساعت را به صدا در می‌‌ آورد و ساعت شنی را می‌ چرخاند؛ سپس ۱۲ حواری از جلوی پنجره‌ ها از بالای ساعت نجومی رد می شوند و برای جمعیت سر تکان می دهند. در سمت چپ پاول با یک شمشیر و کتاب، توماس با نیزه، جود با کتاب، سیمون با اره، بارتولومه با کتاب و بارناباس با کاغذ پوستی به چشم می خورند. در سمت راست نیز پیتر با یک کلید، متیو با تبر، جان با مار، اندرو با صلیب، فیلیپ با صلیب و جیمز با پتک قرار دارند. در انتها نیز صدای یک خروس را خواهید شنید که در این هنگام زنگ ساعت به‌ صدا در می آید.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۱۰ شب
جاهای دیدنی پراگ

پل چارلز Charles Bridge


معروف ترین پل پراگ، پلی به نام چارلز است که در سال ۱۳۵۷ میلادی توسط امپراطور چارلز چهارم ساخته شده است، طوری که چارلز چهارم، پیتر پارلر، معمار کلیسای سنت ویتوس را مسئول ساخت این پل به جای پل جودیت کرد که متعلق به قرن دوازدهم بود و در سال ۱۳۴۲ توسط سیلاب ها آسیب دیده بود. ساخت پل جدید تا سال ۱۳۹۰ طول کشید و نام چارلز در قرن نوزدهم بر روی این پل قرار داده شد. پیش از آن این پل به نام پل سنگی خوانده می شد و پس از جنگ جهانی دوم، در سال ۱۸۴۱ به عنوان پل متصل کننده دو ساحل رود ولدآوا به همدیگر معروف تر گشت و به عنوان پلی برای تردد عابرین پیاده اختصاص داده شده بود، اکنون نیز با وجود چندین مورد خسارت مانند سیل و بعد از گذشت ۷۰۰ سال محل تردد خودروها تبدیل شده است. از روی این پل زیبا مناظر شگفت انگیزی از برج ها، کلیساها و کاخ های قرون وسطی دیده می شوند که چشم اندازی فوق العاده پیش رویتان خواهد بود. پل چارلز به خاطر موقعیت ویژه خود در شهر پراگ همواره نقش قابل توجهی در تاریخ بازی کرده است، حتی امروز نیز به عنوان یکی از جاذبه های مشهور به شمار می رود و سالانه گردشگران زیادی از این پل بازدید می کنند.
با قدم زدن بر روی پل چارلز لحظات خوشی را تجربه خواهید کرد، البته در ساعات اولیه صبح سیل عظیمی از گردشگران را بر روی این پل خواهید دید، در میان افراد می توانید نوازندگانی را در این مکان ببینید و از صدای موسیقی شان لذت ببرید. همان طور که گفته شد، چندین مجسمه بر روی این پل دیده می شود که اولین بنای یادبود ساخته شده بر روی این پل، مجسمه‌ صلیب عیسی بود که در سال ۱۶۵۷ در انتهای شرقیِ پل بنا شد. در سال ۱۶۸۳ نیز مجسمه‌ یسوعیون با الهام از دستورات کاتولیک بر روی پل ساخته شد. در اواسط قرن نوزدهم مجسمه‌ های بیشتری اضافه شدند که امروزه برخی از این مجسمه‌ ها به دلیل سیل از بین رفته اند و در قرن بیستم چند مجسمه دیگر جایگزین مجسمه‌ های تخریب شده گردید؛ اکثر این مجسمه‌ ها از ماسه‌ سنگ ساخته شده اند. معروف‌ ترین مجسمه‌ پل چارلز، بنای یادبود سنت جان نپوموک است. افسانه هایی در مورد این پل وجود دارد که اگر به پلاک برنز مجسمه دست بکشید، حتما به پراگ باز خواهید گشت. صلیب برنزی بین مجسمه‌ های ۱۷ و ۱۹ قرار دارد.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
جاهای دیدنی پراگ

قلعه پراگ Prague Castle


‏معمولا اولین مقصد هر مسافر در پراگ، قلعه‌ پراگ است؛ این قلعه به عنوان بزرگترین قلعه‌ باستانی دنیا است و همچنین در وسط قلعه به مهم ترین کلیسای تاریخی کشور چک دسترسی خواهید داشت. در گام های بعدی کاخ سلطنتی را خواهید رسید که دارای سبک گوتیک است، سپس نوبت به کلیسای جامع سنت جورج می رسد که دارای رنگ های متنوع و چشم نوازی است. باغ سلطنتی، برج تاریخی دالی‌ برکا، نمایشگاه عکس و... از جاذبه های دیدنی قلعه‌ پراگ‌ محسوب می شوند، همچنین عکاسی و پیاده‌ روی در محوطه‌ قلعه برایتان روزی به‌ یاد ماندنی به ارمغان خواهد آورد. قلعه پراگ، قلعه ای تاریخی در شهر پراگ بوده که قدمت آن به قرن نهم میلادی بر می گردد.
قلعه پراگ همواره محل اقامت شاهان بوده و دارای اهمیت خاصی است. نام این قلعه تاریخی در کتاب گینس ثبت شده و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌ های گردشگری شهر پراگ به شمار می رود. مورد جالب توجه در مورد قلعه پراگ اینست که در ابتدا به عنوان دیوار ساخته شده بود و به مرور زمان شاهد تغییرات زیادی گردیده است، در هر زاویه از این قلعه چندین سبک‌ مختلف معماری به چشم می خورد. در داخل قلعه پراگ نیز چند مورد از جاذبه‌ های محبوب گردشگری مانند کلیسای جامع سنت ویتوس، کلیسای سنت جرج، کاخ پادشاهی قدیمی را خواهید دید. بازدید از این قلعه بی نظیر همراه با جاذبه های دیدنی و چشم اندازهای فوق العاده گردشگران را مدهوش خواهد کرد. این قلعه محبوب در سمت چپ رودخانه‌ ولتاوا قرار دارد. در میان دیوارهای این قلعه مجموعه‌ شگفت‌ انگیزی از ساختمان‌ های تاریخی، موزه‌ ها و گالری‌ هایی را خواهید دید که در واقع هرکدامشان به عنوان گنجینه‌ ای از آثار هنری و فرهنگی جمهوری چک هستند. در هنگام بازدید از قلعه پراگ توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان از نظر امنیتی بررسی می‌ شوند؛ بنابراین در هنگام بازدید از این مکان گذرنامه خود را به همراه داشته باشید.
در کتاب گینس چنین ثبت شده است که قلعه پراگ دارای ۵۷۰ متر طول و ۱۲۸ متر عرض است و این مساحتی حدودا ۷ برابر زمین فوتبال دارد؛ در طول تاریخ نیز همواره مورد توجه پادشاهان بوده است. قلعه تاریخی پراگ در قرن نهم، در زمان شاهزاده بوریج آغاز شد و در سال های بعدی در زمان حکومت حاکمان دیگر سازه‌ های جدیدی به آن اضافه گردید و این مجموعه به‌ طرز حیرت‌ انگیزی گسترش داده شد. در طول تاریخ نیز ۴ بار به طور رسمی مورد بازسازی قرار گرفته است. برای بازدید از قلعه‌ پراگ ۳ نوع بلیط وجود دارد: A، B و C. هر کدام از این بلیط‌ ها ۲ روز اعتبار دارند و می توانید از جاذبه های این قلعه بازدید انجام دهید؛ به عنوان مثال، بلیط‌ های گروه B شامل بازدید از جاذبه‌ های اصلی قلعه هستند. بلیط های این مجموعه را می توانید همراه با فایل‌ های صوتی به زبان انگلیسی از دفاتر تهیه‌ بلیط در ورودی‌ تهیه کنید.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۶ عصر
جاهای دیدنی پراگ

کلیسای سنت ویتوس St. Vitus Cathedral


کلیسای ویتوس کلیسایی با سه صحن به سبک ‏گوتیک است که در داخل مجموعه قلعه پراگ قرار دارد. این کلیسا محل حکومت اسقف چک بوده است و چندین نمازخانه نیز در این کلیسا به چشم می خورد. همچنین ‏کلیسای ویتوس دارای سه برج است که ارتفاع برج‌ های جلو ۸۲ متر است و ارتفاع برج جنوبی ۹۶ متر است. برای ‏رسیدن به بالای این برج ها باید ۲۵۴ پله را بالا بروید و اینکه بر روی برج جنوبی ۷ ناقوس نصب شده است، یکی از ناقوس ها به نام زیکموند به عنوان بزرگترین ناقوس در سال ۱۵۴۹ میلادی ساخته شده است که ۱۳.۵ تن وزن دارد.‏‏ ‏‏‏موضوع جالب در مورد کلیسای سنت ویتوس اینست که در میان قلعه پراگ قرار دارد و مقبره‌ چندین پادشاه در این مجموعه وجود دارد. ساخت این کلیسا در سال ۱۳۴۴ آغاز شده و ۵۲۵ سال طول کشید تا به اتمام برسد. این مجموعه جذاب ترکیبی از سبک‌ های مختلف معماری مانند گوتیک، رنسانس، باروک و نئوگوتیک است.
کلیسای سنت ویتوس دارای پنجره‌ های زیبا و شیشه‌ های رنگی، نقاشی‌ های موزاییکی و محرابی بسیار زیبا است که با ۱۳۰۰ سنگ قیمتی مزین شده است، همچنین چندین جواهرات سلطنتی نیز در این کلیسا نگهداری می شود. از روی برج اصلی کلیسا می توانید چشم‌ اندازهای فوق العاده‌ ای از پراگ را تماشا کنید. با اینکه قدمت کلیسای سنت ویتوس به ۶۰۰ سال پیش بر می گردد و یکی از بزرگ‌ ترین کلیساهای وقفی در اروپای مرکزی به شمار می رود. این کلیسای زیبا در فرهنگ جمهوری چک اهمیت زیادی دارد و شامل گنجینه‌ بزرگی از نقاشی قرن چهاردهم است. در ظاهر، نمای غربیِ کلیسا در بالای حیاط سوم با معماری گوتیک قرار دارد، اما درب ورودی سه‌ گانه در سال ۱۹۵۳ ساخته شده است و به عنوان آخرین بخش ساخته‌ شده‌ کلیسا است.
معمار اصلی چارلز، ماتیاس از آراس در سال ۱۳۴۴ در گروه کر به سبک گوتیک فرانسه آغاز کرد، وی ۸ سال بعد از دنیا رفت و جانشین آلمانی او به نام پیتر پارلر در سال ۱۳۹۹ اکثر بخش‌ های شرقیِ کلیسا را با سبکی آزاد ساخت. سبک های رنسانس و باروک در قرن‌ های بعدی به این کلیسا اضافه شد و در سال ۱۸۶۱ در دوره‌ احیای ملی چک برای اتمام این کلیسا تلاش هایی انجام گرفت؛ تمام بخش‌ ها و جزئیات در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ساخته شده اند که در نهایت، در سال ۱۹۲۹ این کلیسا تقدیس شد. نمای داخلی کلیسا پنجره‌ های شیشه ای رنگی به چشم می خورند که این پنجره ها توسط هنرمندان برجسته‌ چک در اوایل قرن بیستم ساخته شده اند. نقاشی های زیادی در این کلیسا وجود دارند که یکی از آن ها آثار هنرمند بزرگ آرت نوو است و در کلیسای سوم در ضلع شمالی و سمت چپ درب ورودی قرار داده شده است، این نقاشی زندگی سنت سیرل و سنت متودیوس را به تصویر کشیده است و در مجاورت این نقاشی یک مجسمه‌ چوبی از مصلوب شدن مسیح دیده می شود که بسیار تماشایی است.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر
جاهای دیدنی پراگ

موزه ملی پراگ Národní muzeum


موزه ای شگفت‌ انگیز در شهر پراگ در سال ۱۸۹۸ تاسیس شده است و تاریخ شهر پراگ در این موزه به نمایش درآمده است. موارد جذاب این موزه ماکت شهر پراگ از آثار آنتونین لانگویل است که شهر پراگ را بین سال های ۱۸۲۶ تا ۱۸۳۴ نشان می دهد، با مشاهده این ماکت تغییرات انجام شده در طی سال ها را متوجه خواهید شد، مورد بعدی تقویم اصلی سال ۱۸۶۶ ساعت نجومی همراه با نقاشی های زیبایی از جوزف مانس است. در گالری‌ مربوط به قرون وسطی و رنسانس، صنایع دستی خانگی وجود دارند، مانند جعبه‌ ای حکاکی‌ شده که از جنس استخوان‌ ساخته شده است. همچنین موارد ارزشمند دیگری مانند مجسمه‌‌ برنزی هرکول یادگاری از قرن شانزدهم دیده می شود. در حالت کلی، هدف از تاسیس موزه‌ ملی چک به نمایش گذاشتن مجموعه‌ هایی از علوم طبیعی و تاریخی است. در زمان اولیه افتتاح این موزه‌ به دلیل گیاه شناس بودن سازنده آن بیشتر رویکردی به سمت علوم طبیعی داشت، اما در دهه‌ های ۱۸۳۰ و ۱۸۴۰ توجهشان به سمت تاریخ و اشیای تاریخی جلب شد و این موزه به عنوان مرکزی برای نشان دادن هویت ملی مردم چک تبدیل گشت.
در سال ۱۹۴۹ این مجموعه به بخش دولتی واگذار گردید و در سال ۱۹۶۴ نیز به پنج بخش مستقل تقسیم شد: موزه‌ علوم طبیعی، موزه‌ تاریخ، موزه‌ فرهنگ‌ های آمریکا، آفریقا و آسیا، کتابخانه‌ موزه‌ ملی ودفتر مرکزی موزه‌ شناسی. درسال ۱۹۷۶ نیز ششمین بخش به نام موزه موسیقی به این مجموعه اضافه گردید و امروزه موزه‌ ملی پراگ بیش از چهارده میلیون اثر در زیرمجموعه‌‌ ها و ساختمان ها به نمایش گذاشته است.
ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ عصر
جاهای دیدنی پراگ

باغ وحش پراگ Prague Zoo


یکی از جاذبه ای دیدنی شهر پراگ باغ وحش این شهر است که در ‏سال ۱۹۳۱ برای حفاظت از حیات وحش تاسیس شده است. باغ وحش پراگ در منطقه ‏Troja ‎‏ در شمال شهر ‏پراگ قرار دارد و شامل بیش از ۴۲۰۰ حیوان از ۶۵۰ گونه جانوری است. بعضی از جانوران باغ وحش پراگ در خطر انقراض هستند که به دلیل نگهداری از نسل های در حال انقراض این باغ وحش در میان همگان به شهرت رسیده و رتبه هفتم دنیا را از آن خود کرده است. همچنین یک باغ استوایی زیبا نیز داخل این مجموعه به چشم می خورد که مناسب ترین مکان برای گردش خانوادگی است.
شاید بازدید از این باغ وحش در شهر پراگ در کنار تماشای جاذبه های تاریخی و باستانی برایتان جالب باشد. این باغ وحش در فاصله‌ بسیار کمی از شهر واقع شده و برای همه افراد در هر رده سنی مخصوصا برای کودکان مناسب است و می تواند سرگرمی خوبی برای همگی در طول سفر باشد. از برجسته‌ ترین ویژگی‌ های این باغ وحش حفظ اسب‌ های بومی است که در معرض خطر انقراض هستند. یکی دیگر از مهم‌ ترین جذابیت‌ های این باغ وحش سوار شدن بر تله‌ سیژ است؛ در این باغ وحش می توانید نمایی فوق‌ العاده از حیواناتی مانند زرافه‌ ها، سمندرها و حیوانات جنگل‌ های گرمسیری را تماشا کنید.
ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۵ عصر
جاهای دیدنی پراگ

ساختمان شهرداری Municipal House


ساختمان شهرداری پراگ یک ساختمان هنری زیبایی با جزئیات دقیقی طراحی شده است. هر کدام از نقاشی‌ ها و مجسمه‌ ها نشان دهنده نمادگرایی هستند و نتیجه تلاش های ۳۰ هنرمند برجسته هستند که این ساختمان را به یکی از مراکز هنری در دوران احیای جمهوری چک تبدیل کرده است، نقاشی بر روی موزائیک بالای درب ورودی به عنوان تجلیل از پراگ است و این نقاشی در میان دو مجسمه قرار دارد که نمادی از ظلم و تولد دوباره مردم چک هستند. مجسمه‌ های دیگر نیز در امتداد قسمت بالایی نمای خارجی قرار دارند و نماد تاریخ، ادبیات، نقاشی، موسیقی و معماری هستند. جزئیات فضای داخلی ساختمان در سبک آرت نوو طراحی و ساخته شده است. ساختمان شهرداری در محل دربار سلطنتی به عنوان محل استقرار پادشاهان بوهمی از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۸۳ قرار گرفته است، زیرا دربار سلطنتی در اواخر قرن نوزدهم تخریب شده است که در بین سال های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ این ساختمان باشکوه به جای دربار سلطنتی ساخته شده است. در این ساختمان رستوران‌ و کافه‌ ای وجود دارد که می توانید غذاهای خوشمزه سفارش دهید، همچنین در طبقه‌ بالا ۶ سالن باشکوه خواهید دید.
به یاد داشته باشید که بازدید از لابی و طبقه پایین رایگان است، همچنین توجه داشته باشید که بهتر است برای بازدید از همه قسمت های این ساختمان در تور گردشگری ثبت نام کنید. همچنین می توانید به صورت رایگان از لابی و طبقه‌ پایین بازدید داشته باشید یا به بخش اطلاعات سر زده و تور گردشگری رزرو کنید. اسمتانا هال به عنوان بزرگ‌ ترین سالن کنسرت پراگ است که در زیر سقف شیشه‌ ای این سالن ۱۲۰۰ صندلی وجود دارند. بر روی استیج این سالن، در سمت راست مجسمه‌‌ افسانه‌ ویشهراد و در سمت چپ نیز مجسمه‌ رقص اسلاوی به چشم می خورند. اهمیت این سالن به قدری زیاد است که در روز ۲۸ اکتبر سال ۱۹۱۸، جمهوری چک در این سالن به رسمیت شناخته شد.
جاهای دیدنی پراگ

کتابخانه استراهوف Strahov Library


کتابخانه‌ استراهوف به عنوان بزرگ‌ ترین کتابخانه‌ رهبانی در کشور چک است. این کتابخانه با دو سالن به سبک باروک ساخته شده است و قدمت آن‌ ها به قرن‌ های ۱۷ و ۱۸ بر می گردد. دقت کنید که می توانید تا درب های این کتابخانه بروید و از این قسمت به داخل مجموعه نگاه کنید، دلیل ممنوعیت بازدید از داخل این کتابخانه به خاطر نوسانات رطوبت با تنفس بازدیدکنندگان است که باعث آسیب به نقاشی ها می شود. در فضای داخلی کتابخانه، دوطبقه‌ فلسفه با قفسه‌ های چوبی از جنس چوب گردو است که از سقف تا زمین ساخته شده اند و این قفسه‌ ها از صومعه‌ ای در بوهمیای جنوبی به این کتابخانه آورده شده‌ اند که برای رفتن به طبقات بالا باید از راه پله های مارپیچ استفاده شود تا به گالری‌ های طبقه‌ بالا رسیده شود. در قسمت خارجی سالن نیز می‌ توانید قفسه‌ کنجکاوی را ببینید. این قفسه شامل بقایای کوسه‌ ها، سفره ماهی‌ ها، لاک‌ پشت‌ ها و موجودات دیگر دریایی است که اجساد این موجودات دریایی به‌عنون هیولاهای دریایی توسط ملوانان به مردم محلی فروخته شده اند. همچنین در این کتابخانه می توانید سرویس قهوه‌ خوری مینیاتوری جالبی را ببینید که متعلق به ملکه‌ هابسبورگ، ماری لوئیس است که مربوط به سال ۱۸۱۳ است.
ساعت بازدید: دو تایمه؛ ۹ صبح تا ۱۱:۴۵ صبح و ۱ ظهر تا ۴:۴۵ عصر
جاهای دیدنی پراگ

کتابخانه کلمنتیوم Klementinum Library


کتابخانه مشهور دیگری در شهر پراگ با نام کلمنتیوم وجود دارد که جزو معتبرترین کتابخانه‌ های جمهوری چک است و تالار این کتابخانه دارای نمای باشکوه و خیره کننده‌ ای است و تمامی کتاب‌ های ارزشمند تاریخی و هنری در این کتابخانه‌ نگهداری می شوند. ما نیز به علاقه مندان تاریخ و هنر توصیه می کنیم تا از این کتابخانه مشهور در شهر پراگ بازدید کنید. بیشتر ساختمان‌ های این مکان بر روی عموم باز نیست؛ اما بازدیدکنندگان می‌ توانند آزادانه در حیاط‌ های آن قدم بزنند. سالن کتابخانه‌ ملی در سال ۱۷۲۲ میلادی ساخته شده و برای دکور آن از نقاشی‌ های دیواری زیبا مرتبط با علم و هنر استفاده شده است و در مرکز سالن آن نیز کره‌ های جغرافیایی زیبایی قرار داده شده است.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۶ عصر
جاهای دیدنی پراگ

لورتو Loreto


لورتو ساختمانی با معماری باروک محلی برای زیارت در شهر پراگ است. این ساختمان در سال ۱۶۲۶ توسط بنیگنا کاترینا لوبکوویتز تاسیس شده است و این مکان در ابتدا به‌ عنوان ماکتی برای سانتا کاسا یا خانه‌ ای مقدس برای مریم باکره در سرزمین مقدس ساخته شده بود که براساس افسانه‌ ها سانتا کاسا همزمان با پیشروی ترک‌ ها توسط فرشتگان به شهر ایتالیایی لورتومنتقل گردید. سانتا کاسا در مرکز حیاط این مجموعه با طاق ها، کلیساها و نمازخانه‌ ها احاطه شده است. فضای داخلی ساختمان نیز با نقاشی‌ های برجسته مزین شده اند که مربوط به قرن هفدهم هستند و زندگی مریم باکره را به تصویر می کشند. همچنین محرابی از جنس نقره‌ و زیبا با تمثالی چوبی از بانو لورتو در سانتا کاسا به چشم می خورد. در بالای ورودی حیاط ۲۷ زنگ وجود دارند که در قرن هفدهم در آمستردام ساخته شده اند.
این زنگ‌ ها هر ساعت سرود ما هزاران بار به تو درود می‌ فرستیم (We Greet Thee a Thousand Times) را پخش می‌ کنند. در گوشه‌ دیگری از حیاط نیز کلیسایی عجیب از بانوی غم همراه با مجسمه‌ بانویی با ریش و به صلیب کشیده شده قرار دارد. این بانو سنت استاروستا نام داشته و دختر پرهیزگار یک پادشاه پرتغالی بوده که به دلیل ریش دار شدن و منع عروسی به صلیب کشیده شده است. خورشید پراگ نیز با ارتفاعی ۹۰ سانتی‌ متر از نقره، طلا و ۶۲۲۲ الماس ساخته شده است و در هنگام بازدید از لورتو می توانید این خورشید بی نظیر را تماشا کنید.
جاهای دیدنی پراگ

پترین Petrin


تپه‌ ای زیبا با ارتفاع ۳۱۸ متری به عنوان یکی از بزرگ ترین فضاهای سبز شهر پراگ است. پترین، مکانی ایده‌ آل برای پیاده روی زیر سایه‌ درختان و تماشای منظره‌ ای بی نظیر از شهر است. در بالای تپه پترین جاذبه هایی دیده می شوند که عبارتند از برج دیده بانی و هزارتوی آینه؛ این جاذبه ها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ساخته شده اند و فضایی قدیمی و سرگرم‌ کننده ایجاد کرده اند.
جالب است بدانید که در زمان های گذشته، تپه پترین با تاکستان‌ های زیادی پوشیده شده بود و همچنین معدن قدیمیِ سنگ در این حوالی وجود داشت که سنگ های ساختمان‌ های رومانسک و گوتیک پراگ از این طریق تامین می گردید. پارک و تپه پترین به دلیل ارتفاع ۱۳۰ متری از سطح رودخانه دارای آب و هوای خنکی است و شامل مناظر زیبا برای گردش و پیک‌ نیک است، همچنین قطار کابلی به نام فونیکولار همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب کار می کند، راحت‌ ترین روش برای رفتن به بالای تپه‌ پترین است. علاوه بر موارد ذکر شده می ‌توانید از برج فلزی این مجموعه بازدید کنید که به سبک برج ایفل و در اندازه‌ کوچک ساخته شده است. این برج با شصت متر ارتفاع دارای ۲۹۹ پله است و از بالای این پله ها می توانید منظره‌ بی نظیری از شهر را تماشا کنید. جاذبه های این تپه تمامی ندارند؛ یکی دیگر از جاذبه ها دیوار قحطی نام دارد و در زمان چارلز چهارم برای سپر دفاعی شهر در برابر هجوم دشمنان ساخته شده است. دلیل نام گذاری این دیوار نیز به قحطی سال ۱۳۶۱ میلادی بر می گردد که نقش اساسی در جلوگیری از ورود گرسنگی به این شهر بوده است. سالن تفریحی زیبایی نیز در این مجموعه وجود دارد و مکانی مناسب برای سرگرم شدن بچه ها است.
جاهای دیدنی پراگ
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است