search
menu

پل چارلز پراگ

[ پنهان کردن ]
درباره پل چارلز پراگ
چرا بازدید از پل چارلز پیشنهاد می شود؟
تاریخچه پل چارلز پراگ
معماری پل چارلز پراگ
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
نحوه دسترسی به پل چارلز
بهترین زمان سفر به پراگ
مکان ها و جاذبه های گردشگری و دیدنی نزدیک پل چارلز
هتل های نزدیک به پل چارلز
رستوران های نزدیک به پل چارلز

درباره پل چارلز پراگ


پل چارلز بدون هر گونه بزرگ نمایی قطعاً در میان ۵ مورد شگفت انگیز برتر قرار دارد. این بنای قرون وسطایی نه تنها یکی از معروف ترین پل های جهان است، بلکه با جذاب ترین دوران پراگ نیز ارتباط جدائی ناپذیری دارد و شاید زیبا ترین پل اروپا است. پراگ شهر کلیساها، پل ها و ساختمان های تاریخی است که همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. همچنین پراگ به شهر صد پل نیز معروف است و گفته می شود که بیش از ۳۰۰ پل در این شهر وجود دارد که معروف ترین آن ها پل چارلز است. به طور کلی ۱۷ پل بر روی رودخانه ولتاوا در پراگ وجود دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد پل های پراگ این است که آنها بسیار نزدیک به هم قرار گرفته اند و بنابراین چشم اندازهای منحصر به فردی را ارائه می دهند. پل چارلز مورد علاقه هنرمندان، نوازندگان و فروشندگان سوغاتی چک است که غرفه های آنها در طول سال در هر دو طرف پل قرار دارد. این پل محبوبیت فراوانی در بین گردشگران جمهوری چک نیز دارد. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر دیدنی پراگ را داشته باشید، پیشنهاد می شود که حتما از پل زیبای چارلز دیدن کنید.

چرا بازدید از پل چارلز پیشنهاد می شود؟


• پل چارلز از جاهای دیدنی پراگ و جمهوری چک و نمادی برای این شهر و کشور است.
• این پل یکی از معدود پل های قرون وسطایی است که امروزه همچنان پابرجاست و مورد استفاده قرار می گیرد.
• از روی پل چارلز می توانید منظره های شگفت انگیز پراگ را ببینید.
پل چارلز پراگ

تاریخچه پل چارلز پراگ


ساخت پل چارلز به دستور شاه چک و امپراطور مقدس روم چارلز چهارم انجام و در سال ۱۳۵۷ آغاز شد و تا اوایل قرن ۱۵ به طول انجامید. مسئول ساخت و ساز، معمار پتر پارلئو بود كه از دیگر کارهای وی می توان به کلیسای جامع سنت ویتوس در قلعه پراگ اشاره کرد. گفته می شود که زرده تخم مرغ را برای تقویت ساختار پل در ملات مخلوط می کردند. پل چارلز اولین پلی نیست که تاکنون کرانه های رودخانه ولتاوای پراگ را به هم متصل کرده است. یک پل دیگر به نام پل جودیت نیز وجود داشت که اولین پل سنگی روی رودخانه بود و در سال ۱۱۷۲ ساخته شد و در سال ۱۳۴۲ در اثر سیل فرو ریخت. به همین دلیل پادشاه چارلز چهارم تصمیم گرفت یک پل جدید بسازد، پل سنگی که در سال ۱۸۷۰ به پل چارلز تغییر نام یافت. پل چارلز به مدت ۵۰۰ سال گذر ماشین ها، تراموا و کالسکه ها را تحمل کرده و امروزه به پیاده رو تبدیل شده است.
پل چارلز پراگ

معماری پل چارلز پراگ


تا سال ۱۸۴۱ پل چارلز به عنوان تنها وسیله عبور از رودخانه ولتاوا و مهمترین ارتباط بین قلعه پراگ و شهر قدیمی و مناطق مجاور آن بود که این ارتباط زمینی باعث شد پراگ به عنوان یک مسیر تجاری بین اروپای شرقی و غربی به شمار رود. این بنا از بلوک های ماسه سنگ ساخته شده است که هر انتهای آن با برج های مستحکم (برج های پل کوچک شهر، برج پل قدیمی شهر) احاطه شده اند. این پل ۵۱۶ متر طول و تقریباً ۱۰ متر عرض دارد. ارتفاع پل چارلز ۱۳ متر بوده و بر روی ۱۵ ستون قرار دارد و به عنوان یک پل کمان با ۱۶ قوس ساخته شده است. ابتدا یک صلیب چوبی در مرکز پل چارلز قرار داشت که در قرن ۱۷ این صلیب با یک صلیب برنزی جایگزین شد. در سال ۱۶۸۳ اولین تندیس به پل اضافه شد. این پل توسط یک کوچه پیوسته از ۳۰ مجسمه تزئین شده است که بیشتر آنها به سبک باروک ساخته شده اند و مشهورترین آنها تندیس سنت جان نپوموک است. بیشترین شهرت پل چارلز به دلیل وجود همین مجسمه هاست.
پل چارلز پراگ

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


بازدید از این پل رایگان بوده و مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از آن در حدود ۱-۲ ساعت است.

نحوه دسترسی به پل چارلز


می توانید با تراموا خود را به پل چارلز برسانید یا از قلعه پراگ پیاده بروید. نزدیکترین ایستگاه تراموا Karlovy lázně است.

بهترین زمان سفر به پراگ


بهترین زمان سفر به پراگ، پایتخت زیبای جمهوری چک، اواخر بهار تا اوایل پاییز است. همچنین بهترین زمان برای آمدن به پل چارلز هنگام غروب خورشید است که می توانید از منظره ای نفس گیر قلعه پراگ در برابر آسمان عصر لذت ببرید. اگر نمی خواهید در زمان خیلی شلوغ از پل دیدن کنید، بهتر است شب یا صبح خیلی زود را برای بازدید از این پل انتخاب کنید.
پل چارلز پراگ

مکان ها و جاذبه های گردشگری و دیدنی نزدیک پل چارلز


میدان شهر قدیم: ۱.۱ کیلومتر
خیابان گلدن لین: ۱.۵ کیلومتر
کلیسای جامع سنت ویتوس: ۲.۶ کیلومتر
قلعه پراگ: ۳.۵ کیلومتر
موزه ملی کشاورزی: ۳.۵ کیلومتر
کلیسای سنت جورج: ۳.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به پل چارلز


هتل بی شاپس هاوس: ۳۰۰ متر
هتل فور سیزن پراگ: ۱.۱ کیلومتر
هتل امبلم پراگ: ۱.۳ کیلومتر
چارلز بریج پالاس: ۱.۴ کیلومتر
هتل آریا پراگ: ۱.۸ کیلومتر
هتل ویلیام: ۲.۱ کیلومتر

رستوران های نزدیک به پل چارلز


رستوران کامپا پارک: ۱۹۰ متر
رستوران ایتالیایی کوتوکورودو: ۱.۱ کیلومتر
رستوران فورکیز اولد تاون: ۱.۳ کیلومتر
رستوران وگانز پراگ: ۱.۷ کیلومتر
رستوران فردیناندا: ۱.۸ کیلومتر
رستوران کودا: ۱.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است