search
menu

قلعه پراگ

[ پنهان کردن ]
درباره قلعه پراگ
چرا بازدید از قلعه پراگ پیشنهاد می شود؟
تاریخچه قلعه پراگ
معماری قلعه پراگ
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
نحوه دسترسی به قلعه پراگ
بهترین زمان سفر به پراگ
مکان ها و جاذبه های گردشگری و دیدنی نزدیک قلعه پراگ
هتل های نزدیک به قلعه پراگ
رستوران های نزدیک به قلعه پراگ

درباره قلعه پراگ


قلعه پراگ(Prague Castle) نمادی باستانی، شاخص ترین بنای تاریخی و یکی از مهم ترین نماد های فرهنگی در جمهوری چک است. پراگ شهر کلیساها، پل ها و ساختمان های تاریخی است که همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. قلعه پراگ یکی از جاذبه های اصلی گردشگری است. این قلعه بزرگترین قلعه در دنیاست و در اوایل قرن ۹ تاسیس شد. این قلعه مقر فرمانروایان چک و روسای جمهور بعدی شد. قلعه پراگ دارای یکی از بزرگترین مجموعه های جهان شامل کاخ های تاریخی، ادارات، ساختمان های کلیسا و استحکامات، باغ ها و نقاط زیبا است. نمای پانوراما از قلعه پراگ یکی از دیدنی ترین ها در جهان است. اگر قصد خرید آنلاین بلیط هواپیما و سفر به شهر دیدنی پراگ را داشته باشید، پیشنهاد می شود که حتما از قلعه تاریخی پراگ دیدن کنید.

چرا بازدید از قلعه پراگ پیشنهاد می شود؟


• یکی از جاذبه های تاریخی و شاخص و از مهم ترین جاهای دیدنی پراگ است.
• طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، قلعه پراگ بزرگترین مجموعه قلعه منسجم در جهان است.
• با بازدید از این قلعه می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و از سایر جاذبه های توریستی پراگ که در این قلعه قرار دارند، نیز دیدن کنید.
قلعه پراگ

تاریخچه قلعه پراگ


قلعه پراگ در اوایل قرن نهم توسط رهبر اسلاو، شاهزاده پرینس بوریووج، اولین شاهزاده مسیحی بوهمیا ساخته شد. اولین سازه سنگی داخل قلعه، کلیسای مریم مقدس بود که امروزه بقایای آن باقی مانده است. پس از سال ۱۱۳۵، شاهزاده سوبسلاو اول کاخی سنگی ساخت و استحکامات سنگی قدیمی را با برج هایی از جمله برج سیاه شرقی تقویت کرد. در قرن ۱۰ کلیسای ویتوس روتوندای مقدس ساخته شد اما در قرن ۱۱ این کلیسا جای خود را به کلیسای سنت ویتوس داد. با شکوه ترین دوره های قلعه پراگ در دوره گوتیک، چارلز چهارم (۱۳۴۶ - ۱۳۷۸) بود که در آن زمان قلعه پراگ به اقامتگاه شاهنشاهی تبدیل شد. آتش سوزی در سال ۱۵۴۱ به قسمت هایی از مجموعه آسیب رساند که منجر به بازسازی قلعه شد و قلعه را بیش از پیش چشمگیر کرد. سپس ساکسون ها، قبیله ای ژرمنی از شمال، به منطقه اطراف پراگ حمله کردند. آنها قلعه را در حدود سال ۱۶۳۴ تصرف و غارت کردند اما بعداً حاکمان، قلعه را دوباره به سلطه چک برگرداندند. این قلعه امروزه مرکز حکومت رئیس جمهور است و مدارک تاریخی مهمی در آن نگهداری می شود.
قلعه پراگ

معماری قلعه پراگ


مساحت قلعه پراگ در حدود ۷۰ هزار متر مربع است و این قلعه بیش از ۷۰۰ اتاق دارد. سبک های گوناگون معماری در ساختمان های پراگ مورد استفاده قرار گرفته است. دروازه ورودی محوطه قلعه پراگ با مجسمه های بزرگی آراسته شده اند که توجه بسیاری از بازدید کنندگان را به خود جلب می کند. دروازه ماتیاس، یک دروازه مجلل است که که اولین محوطه را به دومین محوطه محصور مربوط می سازد و به سبک باروک ساخته شده است که یک فواره مرکزی و نیایشگاه صلیب مقدس در آن واقع شده اند. موزه ای در سمت چپ قصر وجود دارد که نقاشی هایی از سبک باروک و رنسانس در آن قرار دارند. همچنین کلیسای سنت ویتوس به سبک معماری گوتیک ساخته شده است و سبک معماری کلیسای سنت جورج به سبک رمانسک است. در امتداد دیوار های قلعه چندین برج مدور قرار دارد که برج دالیبورکا یکی از آن هاست که در دوران حکومت پادشاه ولادیسلاو دوم ساخته شده است. این برج یکی از بد نام ترین برج هاست، زیرا از آن به عنوان سیاه چال استفاده می شد. در ۲ ساختمان قدیمی قلعه پراگ کنسرت های کلاسیک متعددی برگزار می شود که که می توانید در حین بازدید از قلعه با شرکت در این کنسرت ها اوقات خوشی را سپری کنید.
قلعه پراگ

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


برای ورود به قلعه پراگ باید بلیط ورودی تهیه نمایید. همچنین هنگام ورود به قلعه نگهبانان شما را بازرسی بدنی می کنند. مدت زمان بازدید از این جاذبه گردشگری شگفت انگیز در حدود ۱-۲ ساعت است.

نحوه دسترسی به قلعه پراگ


به منظور دسترسی به قلعه پراگ هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی این شهر، چندین ایستگاه تراموا و همچنین دو ایستگاه مترو برای رسیدن به قلعه پراگ وجود دارد. بازدیدکنندگان بیشتر از تراموا شماره 22 استفاده می کنند که آسان ترین راه برای رسیدن به قلعه پراگ است. تراموا تقریباً هر پنج دقیقه می رود و شما باید در ایستگاه Pohorelec پیاده شوید.

بهترین زمان سفر به پراگ


بهترین زمان سفر به پراگ، پایتخت زیبای جمهوری چک، اواخر بهار تا اوایل پاییز است.
قلعه پراگ

مکان ها و جاذبه های گردشگری و دیدنی نزدیک قلعه پراگ


کلیسای سنت جورج: ۱۶ متر
کلیسای جامع سنت ویتوس: ۲.۱ کیلومتر
پل چارلز: ۴.۵ کیلومتر
خیابان گلدن لین: ۴.۶ کیلومتر
میدان شهر قدیم: ۵ کیلومتر
ساعت نجومی: ۷.۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به قلعه پراگ


هتل بلو اواک: ۲.۶ کیلومتر
هتل گلدن ول پراگ: ۲.۸ کیلومتر
هتل دیزاین نرودا: ۳ کیلومتر
هتل گلدن استار: ۳ کیلومتر
هتل آریا: ۳ کیلومتر
هتل وینتیج دیزاین: ۳.۲ کیلومتر

رستوران های نزدیک به قلعه پراگ


گود ایتس: ۲.۷ کیلومتر
کستل بار: ۲.۷ کیلومتر
وگانز پراگ: ۲.۹ کیلومتر
رستوران کودا: ۳ کیلومتر
رستوران آکواریوس: ۳.۱ کیلومتر
رستوران کامپا پارک: ۳.۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است