search
menu

راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

[ پنهان کردن ]
راهنمای سفر به پراگ
معرفی شهر پراگ
دانستنی‌های کاربردی
سوغاتی‌ها
بهترین محله و مناطق برای اقامت
شماره تلفن‌های ضروری
عبارت‌های ضروری
آب و هوا و بهترین فصل سفر
جاهای دیدنی و گردشگری شهر
چگونه به پراگ سفر کنیم؟
حمل و نقل عمومی در پراگ
فرودگاه پراگ کجاست و چگونه از فرودگاه به مرکز شهر برویم؟
سیمکارت‌های موجود در پراگ
هتل‌ها و محل‌های اقامت
غذاها و رستوران‌های معروف
هزینه‌های سفر
مراکز خرید و بازارها
جشنواره‌ها و فستیوال‌ها
امنیت در پراگ

راهنمای سفر به پراگ


پراگ از جمله شهرهای اروپایی است که دیدن آن همواره برای گردشگران این قاره سبز جذاب است. معماری بی‌نظیر ساختمان‌های پراگ، داشتن جاذبه‌های تاریخی و تفریحی فراوان سبب شده است تا گردشگران با خرید اینترنتی بلیط هواپیما خارجی به این شهر جذاب و دوست‌داشتنی سفر کنند و از دیدن آن لذت ببرند. البته قبل از سفر به پراگ بهتر است راهنمای سفر به پراگ را مطالعه کنید تا بتوانید با خیال راحت سفر کنید. این راهنما به شما کمک می‌کند تا از آنچه که قبل از سفر نیاز دارید با خود همراه کنید و یا از اقدامات لازم برای سفرتان آگاه شوید.
راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

معرفی شهر پراگ


شهر پراگ پایتخت کشور چک است و از نظر بزرگی نیز چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. این شهر کلیساها و ساختمان‌های بسیاری دارد که معماری آن ما را به یاد داستان‌ها، افسانه‌های اروپایی و قرون وسطایی می‌اندازد. این شهر که در قلب اروپا واقع شده است، یکی از بهترین شهرهای این قاره و مهم‌ترین مرکز اقتصادی و فرهنگی چک است. جاذبه‌های دیدنی پراگ بسیار زیاد است و شاید معروف‌ترین آن‌ها پل چارلز است. علاوه بر جاهای دیدنی جذابی که در شهر پراگ قرار دارد، این شهر از نظر فرهنگی نیز شهر شاخصی است. موتسارت از آهنگسازان و موسیقی‌دانانی است که در شهر پراگ زندگی می‌کرد و اولین بار سمفونی پراگ توسط این آهنگساز اجرا شد. این شهر از ویژگی‌های جمعیتی خاصی برخوردار است که به طور عمده از تأثیرات جنگ جهانی دوم ناشی شده است. برای مثال تعداد زنان بیشتر از مردان است و نسبت قابل توجهی از جمعیت زنان از سن باروری گذشته‌اند. پراگ علاوه بر داشتن تاریخ غنی، امروزه از جمله شهرهای لوکس و پیشرفته اروپا نیز به حساب می‌آید و شما می‌توانید محل‌های اقامت، رستوران‌ها و تفریحات بسیار جذاب و به روزی را در این شهر ببینید.

دانستنی‌های کاربردی


ویزا: برای سفر به کشور چک و شهر پراگ نیاز به ویزا دارید و پاسپورت ایرانی با حداقل اعتبار ۳ ماه برای دریافت ویزای جمهوری چک نیاز است.
واحد پول: واحد پول شهر پراگ کرونا است.
زمان محلی: در مقایسه با تهران دو ساعت و نیم عقب‌تر است.
زبان رسمی: زبان مردم پراگ چکی است.
دین اکثریت مردم: اکثر مردم پراگ مسیحی هستند.
بهترین زمان سفر: بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا فصل بهار ولی در زمستان ارزان‌تر است.
سبک تفریحات: همان‌طور که گفته شد و شاید خودتان نیز اطلاعاتی داشته باشید، پراگ شهری است که بناهای تاریخی فراوانی دارد که سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از این معماری‌های باشکوه به پراگ سفر می‌کنند. پس اولین کار جذابی که در پراگ می‌توانید انجام دهید بازدید از شمار بسیار کلیساها، موزه‌های جذاب و بناهای تاریخی است. از جمله فعالیت‌ها و تفریحات دیگری که وجود دارد قطعاً قایق‌سواری است. پراگ شهری است که بر روی رودخانه قرار گرفته است و گردشگران می‌توانند با کرایه قایق‌ها لحظات پر آرامشی را بر روی رودخانه شهر پراگ سپری کنند.
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.
راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

سوغاتی‌ها


پراگ از جمله شهرهای برتر قاره اروپا از نظر گردشگری محسوب می‌شود و همین امر سبب شده است تا هم امکانات رفاهی و اقامتی مناسب و بسیار درجه یک در پراگ فراهم باشد و هم از نظر سوغات و خرید در سطحی از پیشرفت و جذابیت قرار بگیرد که برای همه گردشگران قابل تحسین باشد. از جمله سوغات به یادماندنی که از این شهر می‌توانید به مقصدتان ببرید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کریستال‌های به نام و بسیار درجه یک، چای و قوری و استکان‌های بسیار زیبا، عروسک‌های نمایشی، زیورآلات ، اسباب بازی‌های جذاب به ویژه اسباب بازی‌های چوبی و شکلات‌های بسیار خوشمزه.

بهترین محله و مناطق برای اقامت


در پراگ شاهد محله‌ها و مناطقی هستیم که هم قدیمی و اصیل هستند و هم محله‌های وجود دارند که از نظر قیمت برای کسانیکه قصد اقامت یا خرید منزل مسکونی دارند مناسب و به‌صرفه هستند. از جمله برترین محله‌های پراگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
Stare Mesto و Josefov: این محله‌ها محله‌هایی هستند که هم خانه‌هایی با معماری عجیب و جذاب دارند و هم چندین جاذبه تاریخی ارزشمند همچون پل چارلز، میدان قدیمی شهر و چندین کلیسا و کنیسه را در خود جای داده‌اند. در این مناطق هم خانه‌های لوکس و هم خانه‌هایی با قیمت مناسب را می‌توان پیدا کرد. مهم‌ترین ویژگی این محله‌ها دارا بودن اصالت معماری و جاذبه‌های تاریخی است.
Nove Mesto و Vyšehrad: این‌ها مناطقی از پراگ هستند که نسبت به سایر محله‌ها و مناطق جدیدتر هستند. در این منطقه‌ها خانه‌ها و هزینه اقامت بسیار گران نیست و هزینه متوسط‌تری برای اقامت می‌توان پرداخت کرد.
Hradcany: این محله را با وجود قلعه پراگ بهتر می‌توان شناخت زیرا قلعه پراگ که از جمله معروف‌ترین جاهای دیدنی پراگ است در این منطقه قرار دارد. این منطقه هم خلوت و هم لوکس است و می‌توان به‌عنوان درجه یک‌ترین محله‌های پراگ از آن یاد کرد.
راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

Mala strana: این محله در کنار رودخانه شهر پراگ قرار دارد و می‌توانید در این محله از جاهای دیدنی همچون پل چارلز دیدن کنید. در این محله موزه‌ها و کلیساهای بسیاری وجود دارد. این محله از نظر اقامتی دارای بخش بسیار و لوکس و حتی بخش متوسط‌تری نیز است.
Vinohrady: این محله از محله‌های ارزان‌قیمت و متوسط پراگ محسوب می‌شود. در این محله اغلب ساکنان متشکل از مهاجران هستند و همین علت سبب شده است تا رستوران‌هایی که در این منطقه هستند انواع مختلفی از غذاهای بین‌المللی را در منوی خود داشته باشند. در گذشته در این منطقه باغ‌های بسیاری وجود داشت که امروزه نیز به جای این باغ‌ها پارک‌های بزرگ و دلگشایی ساخته شده است که سبب شده است مکانی برای پیاده‌روی‌ تبدیل شود.
Smichov: محله‌ای نسبتاً شلوغ است و به بخش مرکزی شهر نزدیک است. در این محله شما شاهد ساختمان‌های اداری و صنعتی خواهید بود. چندین مرکز خرید از جمله مرکز خرید Novy Smichov و مرکز خرید Andel نیز در این محله قرار دارد.
Karlin: این محله از محله‌های جدید در پراگ است که در آن شما معماری‌های خاص و قدیمی را نخواهید دید. آنچه در این منطقه مشاهده می‌کنید ساختمان‌های جدید و آپارتمانی هستند که با بودجه کم و متوسط نیز می‌توان صاحب آن‌ها شد.
Žižkov: این محله از جمله محله‌هایی است که با بودجه متوسط می‌توان در آن اقامت کرد. به عبارتی اقامت در آن برای مهاجران مقرون‌به‌صرفه است. برج تلویزیونی معروف پراگ که توسط کمونیست‌ها ساخته شده است در این محله قرار دارد.

شماره تلفن‌های ضروری


کد تلفن کشور: ۴۲۰+
کد تلفن شهر: ۲-۴۲۰+
پلیس: ۱۵۸
آتش‌نشانی: ۱۵۰
آمبولانس: ۱۵۵
شماره فرودگاه: ۴۲۰۲۲۰۱۱۱۸۸۸ +

عبارت‌های ضروری



راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

آب و هوا و بهترین فصل سفر


پراگ دارای آب و هوای مرطوب با زمستان‌هایی نسبتاً سرد (در حدود نقطه یخبندان) است. آب و هوای سرد و برفی از اواسط ماه نوامبر تا اواخر ماه مارس در شهر پراگ حاکم است. بارش برف یک الی دو هفته در سال در این شهر دیده می‌شود. تابستان‌ها معمولاً آفتاب سوزان و شدیدی دارند و دمای هوا به طور متوسط ۲۴ درجه سانتی‌گراد (یا همان ۷۵ درجه فارنهایت) است. البته بهتر است بدانید بارش در پراگ نسبتاً کم است. در اواخر بهار و تابستان ممکن است بارش باران شدید رخ دهد، بارش‌ها نیز اغلب به صورت رعد و برق است. وارونگی دما در زمستان نسبتاً رایج است و باعث آلودگی هوا می‌شود که این پدیده در روزهای سرد مشهود است. پراگ شهری بادخیز با بادهای پایدار است که متوسط سرعت باد ۱۶ کیلومتر در ساعت است. البته اگر بخواهیم در مورد بهترین زمان سفر به پراگ صحبت کنیم بهتر است بدانید که بهترین زمان از نظر آب و هوایی فصل بهار است زیرا آب و هوای متعادل و مطلوبی در بهار بر این شهر حکم فرماست.

جاهای دیدنی و گردشگری شهر


قلعه پراگ: از مهم‌ترین جاهای دیدنی تاریخی پراگ است که به عبارتی نماد فرهنگی کشور چک و شهر پراگ نیز محسوب می‌شود. این قلعه بزرگ‌ترین قلعه جهان محسوب می‌شود که مساحتی نزدیک به ۷۰۰۰۰ مترمربع دارد. این قلعه به این دلیل که بزرگ‌ترین قلعه سنگی جهان است در کتاب گینس نیز از آن یاد شده است.
آدرس: Hradčany, 119 08 Prague 1, Czechia

پل چارلز: پل چارلز از مهم‌ترین و شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری پراگ است. قدمت این پل به قرون وسطی باز می‌گردد. در شهر پراگ پل‌های بسیاری وجود دارد که اغلب به هم نزدیک هستند. پل چارلز طولی در حدود ۵۰۰ متر و عرض ۱۰ متر را داراست. این پل مهم در گذشته سبب شده بود تا موقعیت پراگ در اروپا بسیار خاص و برجسته شود. بازدید از این پل که از ماسه و سنگ ساخته شده است برای گردشگران رایگان است.
آدرس: Karlův most, 110 00 Praha 1, Czechia

میدان شهر قدیم: میدان شهر قدیم که قدمت آن به قرن دهم میلادی برمی‌گردد از جمله جاهای دیدنی پراگ است که طرفداران زیادی دارد و گردشگرانی که با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به پراگ سفر می‌کنند حتماً از این جاذبه گردشگری دیدن خواهند کرد و می‌توانند به‌طور رایگان حدود ۲ ساعت از وقتشان را به گشت و گذار در این میدان قدیمی پراگ اختصاص دهند.
آدرس: Staroměstské nám., 110 00 Josefov, Czechia

کلیسای جامعه سنت ویتوس: این کلیسا از جمله جاهای دیدنی در پراگ است که تجربه دیدن آن تجربه حسی ناب و تکرار نشدنی را در شما پدید خواهد آورد. کلیسای جامعه سنت ویتوس از جمله مکان‌هایی است که معماری بسیار با‌شکوهی دارد و سنگ‌های گران‌قیمتی نیز در آن نگهداری می‌شود که ارزش این مجموعه را چندبرابر کرده است. در داخل کلیسا نیز بخش‌های مختلفی وجود دارد که دیدن هر بخش جذابیت خاص خود را برای شما به همراه خواهد داشت. بازدید از فضای کلی کلیسا برای گردشگران رایگان است اما بخش‌هایی از آن نیاز به پرداخت هزینه دارد.
آدرس: III. nádvoří 48/2, 119 01 Praha 1-Hradčany, Czechia
راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

موزه ملی چک: موزه ملی پراگ در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی ساخته شده است و در این موزه شما شاهد چندین مجموعه خواهید بود که هر مجموعه تاریخی بزرگ را در دل خود دارد. در ابتدا موزه در مکان دیگری قرار داشت ولی با گسترش بخش‌های مختلف و اشیا موزه در سال ۱۸۹۱ به مکان فعلی انتقال یافت. تاریخ، طبیعت و کتابخانه از جمله شاخص‌ترین بخش‌های موزه ملی چک هستند. دوشنبه اول هر ماه بازدید از موزه رایگان است و مابقی روزها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر بازدید از موزه با پرداخت ورودیه قابل دسترسی است.
آدرس: Václavské nám. 68, 110 00 Nové Město, Czechia

باغ والداشتاین: این باغ که وسعت آن ۱۴۰۰۰ هزار مترمربع است از بزرگ‌ترین باغ‌های پراگ محسوب می‌شود. طراحی باغ والدشتاین به سبک باغ‌های ایتالیایی صورت گرفته است. این باغ جذابیت‌های مختلفی دارد به‌عنوان‌مثال دیوارهایی در محوطه باغ وجود دارد که با گیاهان ساخته شده‌اند و مجسمه‌های زیبا و سنگی در قسمت‌های مختلف باغ به چشم می‌خورد. گردشگران می‌توانند به‌صورت رایگان در طول مدت ۱ الی ۲ ساعت از این کاخ دیدن کنند.
آدرس باغ والدشتاین: aldštejnské nám. 4, 118 00 Malá Strana, Czechia

کلیساهای تاریخی پراگ: تاکنون در قسمت‌های مختلف این راهنمای سفر به پراگ در رابطه با معماری خاص و باشکوه در بناهای مختلف به ویژه کلیساهای پراگ مطالب متعددی ذکر شده است. کلیساهای تاریخی پراگ سبک معماری مخصوص به خود را دارند و این سبک از معماری گوتیک و باروک نام دارد. از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این کلیساها ماه ژوئن است که یک شب خاص در این ماه به نام شب کلیساها وجود دارد. در شب کلیساها برنامه‌ها و تمهیدات خاصی از جمله کنسرت‌های موسیقی برگزار می‌شود که از برنامه‌های گردشگری ویژه در پراگ است. گردشگران با خرید بلیط هواپیما چارتر سفرمارکت می‌توانند از این کلیساهای باشکوه بازدید کنند و تجربه رؤیایی دیدار از بناهای باشکوه پراگ را در زندگی خود ثبت کنند.

موزه‌های پراگ: موزه‌های پراگ نشان‌دهنده قدمت و اصالت این شهر در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه‌های فرهنگی و موسیقی هستند. موزه‌های متعددی در پراگ وجود دارند که همه گردشگران بازدید از این موزه‌ها را در لیست جاهایی که باید ببینند قرار می‌دهند. این موزه‌ها شامل موزه: موسیقی، قهوه، کمونیسم، حمل و نقل، هنر، موزه فیلم‌برداری و... هستند.

چگونه به پراگ سفر کنیم؟


برای سفر به پراگ دو راه هوایی و زمینی یعنی سفر با قطار وجود دارد.
سفر با هواپیما: پروازی از تهران به پراگ وجود دارد که حدود ۶ ساعت در استانبول توقف دارد.
سفر با قطار: سفر با قطار کمی طولانی‌تر است و در ابتدا بلیط قطار تهران استانبول را تهیه کنید و از آنجا نیز به ترتیب به سمت رومانی و مجارستان باید بروید، و آخرین مسیر شما قطار بوداپست به پراگ خواهد بود.

حمل و نقل عمومی در پراگ


بیشتر حمل و نقل درون‌شهری توسط وسایل نقلیه‌ای همچون اتوبوس، تراموا و مترو انجام می‌شود. بهتر است بدانید که استفاده از وسایل نقلیه ذکر شده ارزان و به‌صرفه هستند. تعداد این وسایل نقلیه با توجه به جمعیت حاضر در پراگ و گردشگران شهر پراگ زیاد هستند. علاوه بر وسایل نقلیه زمینی، ازآنجایی‌که پراگ شهری بر روی رودخانه است، بندر جدیدی در محل تلاقی رودخانه‌های ولتاوا و برونکا ساخته شده است و قایق‌های مسافربری که در طول تابستان به ولتاوا سفر می‌کنند، علاوه بر جابجایی مسافر، یکی از جاذبه‌های گردشگری پراگ نیز محسوب می‌شود.
راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

فرودگاه پراگ کجاست و چگونه از فرودگاه به مرکز شهر برویم؟


فرودگاه پراگ با نام واسلاو هاول معروف است که در سال ۱۹۳۷ تأسیس شده است، و این فرودگاه جایگزین فرودگاه Kbely شده است که این فرودگاه نیز در سال ۱۹۱۸ تأسیس شده بود. این فرودگاه در سال‌های ۱۹۵۶‌، ۱۹۶۸و ۲۰۰۶ مورد بازسازی مجدد قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۲ به نام آخرین رئیس‌جمهور چک اسلواکی و اولین رئیس‌جمهور جمهوری چک به واسلاو هاول تغییر نام یافته است. فرودگاه پراگ در منطقه پراگ-روژینو، در کنار روستای کنووز، در ۱۲ کیلومتری غرب مرکز پراگ و چندین کیلومتری جنوب شرقی شهر کلادنو واقع شده است. در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۷ میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شده است. این فرودگاه چندین ترمینال مسافربری، هوایی و باری دارد. مسافران با مراجعه به وبسایت این فرودگاه به نشانی www.prg.aero می‌توانند اطلاعات لازم در مورد سفر با هواپیما و در رابطه با فرودگاه Václav Havel Airport Prague را به دست آورند. در این فرودگاه امکانات بسیار ویژه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد که از جمله این امکانات وجود باجه پست، اتاق پزشکی و اورژانس، اینترنت رایگان، صرافی، دسترسی به اینترنت رایگان و وجود رستوران و مراکز خرید اشاره کرد. برای رفتن به مرکز شهر از فرودگاه پراگ، هم از اتوبوس و هم از مترو می‌توانید استفاده کنید. اتوبوس شماره ۱۱۹ هر ۱۵ دقیقه یکبار از فرودگاه به سمت مرکز شهر حرکت می‌کند و زمان رسیدن به مرکز شهر با اتوبوس حدود ۲۰ دقیقه است. برای رسیدن به مرکز شهر پراگ از مترو هم می‌توانید استفاده کنید و در ایستگاه Můstek یا Muzeum پیاده شوید.
راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

سیمکارت‌های موجود در پراگ


سه شرکت ارائه‌دهنده سیم‌کارت در پراگ وجود دارد:Vodafone ، T-Mobile و O2 که هر سه پوشش LTE را ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید در فرودگاه سیم‌کارت بخرید، سیم‌کارت Vodafone را می‌توانید از ترمینال شماره ۲ خریداری کنید.

هتل‌ها و محل‌های اقامت


شهر پراگ هتل‌های بسیار مجلل و درجه یکی دارد که به چند مورد از شاخص‌ترین این هتل‌ها اشاره می‌کنیم:
هتل آیدا پراگ: هتل آیدا از هتل‌های ۴ ستاره شهر پراگ است که از جنبه‌های مثبت این هتل که سبب شده است یکی از بهترین انتخاب‌های گردشگران قرار گیرد این مورد است که هتل در یکی از بهترین مناطق شهر قرار دارد و در این منطقه خبری از شلوغی و هیاهوی رفت و آمد نیست و چشم‌انداز بسیار مناسب و زیبایی نیز دارد. این هتل از امکانات مناسبی برخوردار است و برای مسافران امکان گشتن در شهر با دوچرخه فراهم است. هتل آیدا با داشتن انواع مختلفی از اتاق‌ها و همچنین تمیزی بالایی که دارد از جمله هتل‌های درجه یک این شهر است.
هتل آیریس ایدن پراگ: هتل آیریس ایدن پراگ نیز یک هتل ۴ ستاره و لوکس در شهر پراگ است که به دلیل نزدیکی به وسایل حمل و نقل درون‌شهری، پاکیزگی هتل و داشتن امکانات دیگری از جمله مجهز بودن به رستوران، داشتن محیطی برای افراد غیر سیگاری و پارکینگ و اینترنت رایگان هتلی بسیار مناسب برای گردشگران است.
راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

هتل کورنتیا پراگ: هتل کورنتیا پراگ نیز هتلی بسیار مجلل و زیبا در شهر پراگ است که ۵ ستاره دارد و در یکی از بهترین مناطق پراگ است؛ به گونه‌ای که نزدیک به بسیاری از جاهای دیدنی پراگ است. داشتن ترانسفر رایگان فرودگاهی، اینترنت رایگان، تبدیل ارز، داشتن رستوران با منوی غذاهای بین‌المللی و غذاهای اصیل کشور چک، داشتن باشگاه ورزشی و خدمات ماساژ و امکانات بسیار دیگری موجب شده است تا هتل کورنتیا پراگ از هتل‌های محبوب برای گردشگران باشد.
هتل پراگ ماریوت: هتل پراگ ماریوت نیز همانند دو هتل قبل، هتلی مجلل و لوکس است که ۵ ستاره دارد. این هتل نیز در موقعیت مکانی خوبی قرار دارد و امکانات بسیار مناسبی نیز دارد. از جمله امکانات این هتل داشتن اینترنت رایگان، داشتن انباری چمدان‌ها، صندوق امانات و دارا بودن اتاق‌های مبله و بسیار تمیز که یخچال، تلویزیون، تهویه مطبوع و لوازم بهداشتی مورد نیاز برای حمام دارند را دارا است.
هتل اینتر کانتیننتال: هتل اینتر کانتیننتال هتلی ۴ ستاره در پراگ است. این هتل که در سال ۱۹۷۴ افتتاح شده بود، در سال ۱۹۹۸ نیز دوباره با نام دیگری مورد استفاده قرار گرفت. خدمات خشک‌شویی و لباسشویی، کمک‌های لازم برای افراد معلول، داشتن اینترنت رایگان، داشتن پرسنلی که به چند زبان مسلط هستند و بسیاری امکانات دیگر در این هتل برای راحتی هر چه بیشتر مسافران آماده شده است.
هتل سنت جورج پراگ: این هتل هتلی ۴ ستاره در شهر پراگ است که به جاهای دیدنی شهر نیز نزدیک است. این هتل نیز مشابه سایر هتل‌های ذکر شده دارای امکانات بسیار مناسبی برای گردشگران است.

غذاها و رستوران‌های معروف


پراگ بر طبق آنچه که گفته شد از لوکس‌ترین و گردشگرپذیرترین شهرهای اروپایی است بنابراین در این شهر شاهد زیباترین و شیک‌ترین رستوران‌ها هستیم. ازآنجایی‌که مهاجران زیادی در پراگ زندگی می‌کنند می‌توان رستوران‌های زیادی پیدا کرد که غذاهای بین‌المللی را آماده می‌کنند. از جمله معروف‌ترین رستوران‌های پراگ شامل:
رستوران Kolkovna: در این رستوران غذاهای بسیار خوشمزه که غذاهای چک هستند سرو می‌شود. سوپ‌های متنوع و غلیظ، گوشت و ماهی کبابی همراه با نوشیدنی‌های متنوع در این رستوران برای مشتریان آماده می‌شود. این رستوران در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب به روی مشتریان باز است.
رستوران Bellevue: این رستوران به‌قدری تمیز است و منوی آن به‌قدری کامل است که شاید به جرئت بتوان گفت هیچ ایرادی بر این رستوران وارد نیست. این رستوران در تمام روزهای هفته تا ساعت ۱۰ و نیم شب پذیرای مشتریان است.
رستوران La Casa Argentina: شاید بتوان گفت این رستوران در زمره رستوران‌هایی است که گوشت گاو را طبخ می‌کنند. علاوه بر غذاهایی که از گوشت گاو تهیه می‌شود انواع سالادها و غذاهای دریایی را نیز در این رستوران می‌توان سفارش داد. این رستوران همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب پذیرای مشتریان است، البته پنجشنبه‌ها و یکشنبه‌ها تا ساعت ۱ شب نیز می‌توانید به این رستوران بروید و غذاهای گوشتی و بسیار لذیذ آن را تجربه کنید.
رستوران Ristorante Carmelita: این رستوران منوی بسیار جذابی از غذاهای ایتالیایی دارد که برای همه وسوسه‌برانگیز و جذاب است. از جمله شاخص‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به پیتزاهایی که خمیر نازک دارند و روی چوب بلوط سرو می‌شوند اشاره کرد. رستوران Ristorante Carmelita نیز همه‌روزه از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب پذیرای مشتریان است.
راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

رستوران Sad Man’s Tongue: اگر در پراگ به دنبال جایی تمیز با غذاهای خوشمزه فست فودی هستید پیشنهاد ما به شما رستوران Sad Man’s Tongue است. در این رستوران شما می‌توانید غذاهای فست فودی را امتحان کنید. منوی رستوران غذاهای بین‌المللی را نیز در خود جای داده است. این رستوران هر روز از ساعت ۱۱ تا ۶ صبح قابل دسترسی است.
رستوران Pod Vysehradem: این رستوران از جمله رستوران‌های بزرگ در شهر پراگ است که فضایی بسیار دل‌نشین را برای مشتریان ایجاد کرده است، در این رستوران با توجه به بزرگی که دارد تورهای گردشگری و گروه‌های خانوادگی می‌توانند میز رزرو کنند و در کنار هم یک وعده بسیار خوشمزه از غذاهای اروپایی و حتی غذاهای گیاهی را سرو کنند. ساعاتی که رستوران باز است، ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب است.
رستوران Pizzeria Kmotra: این رستوران که همان پیتزافروشی پدرخوانده است، یک پیتزافروشی قدیمی در شهر پراگ است و انواع غذاهای ایتالیایی همچون پاستاهای خوشمزه را در این مکان می‌توانید امتحان کنید. در این رستوران می‌توانید از امکاناتی همچون اینترنت نیز بهره ببرید. ساعات کاری رستوران از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب است.
رستوران Bistro Sisters: این رستوران محیط کوچکی را دارد اما غذاها و قهوه‌های بسیار خوشمزه‌ای در آن سرو می‌شود. انواع غذاهای خوشمزه اروپایی در منوی این رستوران وجود دارد. علاوه بر غذاهای اروپایی آنچه در منوی این رستوران بیش از هر چیزی قابل توجه است وجود غذاهای گیاهی و بدون گلوتن است. ساعات کاری رستوران از ۸ صبح تا ۷ عصر است.

هزینه‌های سفر


ازآنجایی‌که تعداد زیادی گردشگر در پراگ وجود دارد و تقریباً همه آن‌ها از مکان‌های مختلف و متعددی بازدید می‌کنند، داشتن یک مغازه فروش سوغات یا رستوران برای اهالی پراگ می‌تواند بسیار پرسود باشد. یک گردشگر به طور متوسط روزانه حدود ۲۵۰۰ کرونا یا معادل ۱۰۰ یورو هزینه خواهد کرد. اگر محل اقامت شما غذای رایگان داشته باشد و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید کمترین هزینه‌ها را خواهید داشت و روزانه حدود ۹۰۰ کرونا نیاز دارید. اگر در هتل اقامت دارید و هتل شما هزینه غذا را جداگانه محاسبه کند یا در رستوران‌ها متوسط غذا بخورید روزانه حدود ۲۵۰۰ کرونا را باید خرج کنید. اگر گردشگران از سایر مناطق اروپا و یا از آمریکا به پراگ سفر می‌کنند پراگ می‌تواند یک شهر ارزان برای آن‌ها محسوب شود. اگر مدیریت هزینه‌های سفر برای شما پیچیده و دشوار است، با رزرو تور پراگ می‎‌توانید سفری بی‌دغدغه با مناسب‌ترین قیمت ممکن را به پراگ تجربه کنید.

مراکز خرید و بازارها


پراگ از جمله شهرهای اروپایی است که مراکز خرید لوکسی در آن وجود دارد. علاوه بر مراکز خرید و پاساژها در شب سال نو و کریسمس می‌توانید یادگاری‌ها و هدیه‌های ارزشمندی را در مغازه‌های شهر پیدا کنید، البته در مغازه‌ها و حتی فروشندگان خیابانی که بین پل چارلز و میدان قدیمی شهر وجود دارند می‌توانید یادگاری‌های بسیار جذاب‌تری نیز پیدا کنید. برخی از معروف‌ترین مراکز پراگ را در ادامه مطلب معرفی خواهیم کرد:
PALLADIUM: یک مرکز خرید بزرگ است که در مرکز پراگ واقع شده است، این ساختمان پنج طبقه ۱۷۰ فروشگاه و ۳۰ رستوران و کافه را در خود جای داده است. دسترسی به آن با وسایل حمل و نقل عمومی آسان است (می‌توانید مستقیماً از داخل ایستگاه مترو وارد مرکز خرید شوید) و اگر رانندگی کنید بهتر است بدانید این مرکز خرید پارکینگی با گنجایش ۹۰۰ جای پارک دارد. برخی از فروشگاه‌هایی که در آنجا می‌بینید Benetton ، C&A ، ECCO ، Esprit ، Foot Locker ، Guess ، H&M ، iStyle ، L'Occitane ، Marks & Spencer ، Puma ، Sparkys ، Villeroy & Boch و ... هستند.
آدرس: Náměstí Republiky 1, Prague 1

Nový SmíchovNový Smíchov: مرکز خرید تفریحی شیکی است که در سه طبقه گسترش یافته است و در نزدیکی ایستگاه مترو Anděl واقع شده است. در طبقه همکف، مارکس و اسپنسر، تسکو، یک فروشگاه بزرگ الکترونیک Datart، یک فروشگاه کفش، یک فروشگاه حیوان خانگی، گل‌فروشی‌ها، داروخانه‌ها و بسیاری از فروشگاه‌های دیگر را خواهید دید. مارک‌های بزرگ لباس مانند Zara ،Lindex ، C&A ، Orsay، Mango یا Promod در طبقه اول واقع شده‌اند. در طبقه دوم نیز قرار است یک کتابفروشی ،فودکورت و سینما ساخته شود.
آدرس: Plzeňská 8, Prague 5
راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

Arkády Pankrác: یک مرکز خرید بزرگ است که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. این فروشگاه از فروشگاه‌های لباس، فروشگاه‌های کفش و فروشگاه‌های لباس ورزشی تشکیل شده است. یک سوپرمارکت بزرگ، داروخانه، کتابفروشی و فودکورت این مرکز خرید را به ایستگاه مناسبی برای تمام نیازهای خرید شما تبدیل کرده است. می‌توانید مستقیماً از داخل ایستگاه مترو Pankrác وارد شوید.
آدرس: Na Pankráci 86, Prague 4

Palác Flóra: یکی از مراکز خرید بزرگ است که در سال ۲۰۰۳ افتتاح شده است. چهار طبقه آن شامل ۱۲۰ مغازه، فودکورت، تئاتر و سینما است. محیط این مرکز خرید دارای لابی مرکزی باز و روشن است. می‌توانید از داخل ایستگاه مترو Flóra از خیابان به بازار بروید.
آدرس: Vinohradská 144, Prague 3

Myslbek Shopping Gallery: گالری خرید Myslbek در سال ۱۹۹۶ به عنوان یکی از اولین مراکز خرید پراگ افتتاح شد. این مرکز خرید شهر جدید پراگ و شهر قدیمی را به هم متصل می‌کند. نام این محل به نام مجسمه‌سازی است که مجسمه St. Wenceslas را در میدان Wenceslas خلق کرده است. این مرکز خرید حدود ۳۰ مغازه و بوتیک و چند رستوران در خود جای داده است.
آدرس: Na příkopě 19/21, Prague 1

Vinohradský Pavilon: این مرکز خرید اولین مرکز خرید پراگ بوده است. این مرکز در سالن تاریخی Vinohrady Market واقع شده است که قدمت آن به سال ۱۹۰۲ برمی‌گردد. این مرکز خرید در سال ۱۹۹۴ افتتاح شده است. هنگامی‌که مراکز خرید بزرگ در پراگ شروع به ظهور کردند، پاویلون تا حدودی متروکه شد. در سال ۲۰۱۳ بازسازی شد و به یک مرکز خرید سه طبقه و متخصص در زمینه طراحی داخلی تبدیل شد. این بازسازی جایزه طراحی را به بازار داد.
آدرس: Vinohradská 50, Prague 2

جشنواره‌ها و فستیوال‌ها


جشنواره‌ها و فستیوال‌های بی‌شماری در این برگزار می‌گردد و با توجه به آنچه که قبلاً نیز گفته شد چون پراگ یک شهر فرهنگی است و موسیقی‌دانان به نام و مشهوری مانند موتسارت در این شهر زندگی می‌کردند، سالانه جشنواره‌های موسیقی بسیاری در این شهر برگزار می‌گردد. از جمله جشنواره‌ها و فستیوال‌های پراگ بهتر است به موارد زیر اشاره کنیم:
• جشنواره بهاره پراگ
• جشنواره سرود و آواز پراگ
• جشنواره سیگنال پراگ
راهنمای سفر به پراگ | صفر تا صد سفر پراگ پایتخت جمهوری چک

امنیت در پراگ


پراگ از شهرهای اروپایی است که امنیت در آن مثال‌زدنی است. این شهر مکانی امن است و یکی از دلایلی که گردشگری در این شهر پیشرفت چشمگیری دارد همین امنیت بالای پراگ است. این شرایط امنیتی سبب شده است تا زندگی و رفت و آمد در شب با خیال راحت جریان داشته باشد. بر طبق آمار، جرایم و مجازات ناشی از خشونت در پراگ بسیار کم است، اما بهتر است در مناطق بسیار شلوغ مراقب وسایل شخصیتان باشید زیرا جیب‌برها در مکان‌های شلوغ از فرصت استفاده می‌کنند و وسایل و مدارک باارزش گردشگران را به سرقت می‌برند.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

1
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
Mohsen mazarei
۲۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۱‌

واقعا دست کسی که این مقاله رو نوشته درد نکنه به جرات تنها مقاله ای بود که اینقدر همه چیز رو در نظر گرفته بود و توضیحاتش کامل بود. دمتون گرم ممنون بخاطر سایت خوبتون
people_outlineتنها
todayفروردین