search
menu

کلیساهای ایروان

کلیساهای ایروان از مهمترین جاهای دیدنی ایروان و از مشهوترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کشور ارمنستان به شمار می‌روند. ارمنستان به عنوان یک کشور مسیحی که مذهب ارمنی دارد، دارای جاذبه‌های تاریخی ویژه‌ای است که با محوریت مذهب این کشور پدید آمده‌اند. این کلیساها که محل گردهمایی اهالی ایروان هستند، هنر معماری و تاریخ این کشور را نیز به نمایش می‌گذارند.
در این نوشته با برخی از مهمترین کلیساهای ایروان آشنا می‌شویم. برخی از این کلیساها بسیار کهن و تاریخی و برخی دیگر مدرن، تازه‌ساز و جوان هستند.
کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر (Saint Gregory the Illuminator Cathedral)
کلیسای جامع سنت گریگور که به کلیسای جامع ایروان هم شناخته می‌شود بزرگترین کلیسای ارمنی جهان به شمار می‌رود. این کلیسا که از بزرگترین مکان‌های مقدس منطقه قفقاز به شمار می‌رود، از نقاط مختلف شهر ایروان قابل مشاهده است. این کلیسا که از جدیدترین کلیساهای ارمنستان است در سال ۲۰۰۱ میلادی گشایش یافت.

کلیساهای ایروان

کلیسای کاتولیک ایروان (Katoghike Church)
این کلیسا که به نام کلیسای مادر مقدس یا کلیسای کاتولیک شناخته می‌شود، در منطقه کنترون ایروان قرار دارد. این مکان برای اولین بار در سال ۱۲۶۴ میلادی ساخته شد، اما در زلزله بزرگی ویران شد و بعدها در سال ۱۶۹۳ تا ۱۶۹۵ دوباره ساخته شد. در سال ۲۰۱۴ یک کلیسای جدید به نام آنای مقدس در بخش شمالی این کلیسا ساخته و به این مجموعه افزوده شده است.

کلیساهای ایروان

کلیسای سنت آستواتساتین (Zoravor Surp Astvatsatsin Church)
کلیسای سنت آستواتساتین که به نام زورآوور آستواتساتسین مقدس هم شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین کلیسای موجود در ایروان است. این کلیسا در ابتدا با نام مادر مقدس شناخته می‌شده است، اما بعدها در سده سیزدهم میلادی زمانی که صلیب زورآوور در آن نگهداری می‌شده است، این عبارت به نام این کلیسا افزوده شد. این کلیسا در بافت تاریخی و قدیمی ایزوان قرار دارد. این کلیسا هم به ماندد بسیاری از مکان‌های کهن‌تر ایروان در زلزله سال ۱۶۷۹ تخریب شده و پس از آن بنای آن دوباره ساخته شد.
کلیسای جامع سرکیس مقدس (Saint Sarkis Cathedral)
کلیسای جامع سرکیس مقدس در سال ۱۸۴۲ در منطقه کنترون ایروان در سمت چپ رودخانه هرازدان و در نزدیکی دژ نظامی اریوان ساخته شد.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است