search
menu

اماکن زیارتی کربلا

[ پنهان کردن ]
مرقد امام حسین (ع) و مرقد حضرت ابوالفضل العباس (ع)
تل زینبیه
آرامگاه حر بن یزید ریاحی
طفلان مسلم
مقام امام صادق (ع)
مقام زین العابدین
اماکن زیارتی کربلا شامل مجموعه گسترده‌ای از مکان‌های مذهبی، زیارتگاه‌ها و مقابر متبرکه هستند که هر ساله شیعیان جهان برای زیارت و بازدید از آنها به کربلای عراق سفر می‌کنند. زمان اوج سفر زائران از ایران و دیگر کشورهای شیعه مذهب جهان به کربلا، در زمان تاسوعا و عاشورای حسینی در ماه محرم هجری و همچنین اربعین شهدای کربلا است. اما در دیگر زمان‌های سال نیز زائران برای زیارت و بازدید از این مکان‌ها به کربلا سفر می‌کنند. در اینجا با برخی از مهمترین اماکن زیارتی کربلا آشنا می‌شویم:

مرقد امام حسین (ع) و مرقد حضرت ابوالفضل العباس (ع)


مرقد و بارگاه امام حسین (ع) سومین امام شیعیان، مهمترین مکان مذهبی کربلا به شمار می‌رود. همچنین مرقد حضرت ابوالفضل (ع) در سیصد متری آن جای گرفته است و بین زائران به فاصله بین این دو حرم «بین الحرمین» می‌گویند. ساختمان این مرقدها در طول چندین سال و در دوران فرمانروایی‌های گوناگون مانند عثمانیان، قاجاریه و صفویه به تدریج تکمیل و گسترده شده است. همچنین حضرت علی اکبر(ع) و علی اصغر (ع) در همین مجموعه دفن شده‌اند.
اماکن زیارتی کربلا

تل زینبیه


تل یا تپه زینبیه تپه‌ای با ارتفاع چند متر است که حضرت زینب بر فراز آن وقایع روی داده در کربلا را نظاره می‌کرده است.

آرامگاه حر بن یزید ریاحی


حر بن یزید ریاحی در روز عاشورا به یاران امام حسین (ع) پیوست و به شهادت رسید. اکنون محل دفن او در ۹ کیلومتری غرب کربلا و در روستایی مشهور به روستای حر دفن شده است.

طفلان مسلم


مجموعه طفلان مسلم که در ۳۰ کیلومتری کربلا قرار دارد، شامل دو مقبره و مجموعه‌ای از استارحتگاه و ایوان برای زائران است که در دوره قاجار ساخته شده است.

مقام امام صادق (ع)


در نزدیکی حرم امام حسین (ع)، قبه و زیارتگاهی قرار دارد که بنا به روایت‌ها امام صادق (ع) در زمان زیارت امام حسین به آن نقطه می‌رفته‌اند.

مقام زین العابدین


این قبه و زیارتگاه در یادبود امام زین العابدین (ع) و در نزدیکی بیمارستان امام حسین در کربلا ساخته شده است.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است