search
menu
ایروان keyboard_arrow_down close

ایروان

hotel
هتل های ایروان ۱۰۴

درباره ایروان

ایروان پایتخت ارمنستان، بزرگترین شهر این کشور همسایه ایران است. شهر ارمنستان که یکی از شهرهای باستانی و با پیشینه تاریخی کهن است، فراز و فرودهای تاریخی بسیاری را پشت سر گذاشته است. به جز فرمانروایی‌های محلی حاکم بر این منطقه، ایروان زمانی بخشی از ساتراپی‌های هخامنشی بوده است. بعدها تحت تسلط امپراتوری روسیه و اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفت. پس از فروپاشی شوروی و استقلال ارمنستان، ایروان هم به تدریج شروع به توسعه کرد و در دهه‌های اخیر شاهد رشد و نوگرایی چشمگیری بوده است. این شهر اکنون بالغ بر ۱ میلیون نفر جمعیت دارد که تقریبا یک سوم جمعیت کل کشور ارمنستان است.
ایروان به سبب جایگاه ویژه هنر باله و اپرا در کشور ارمنستان صاحب برخی از مهمترین تالارهای اپرا و باله آسیا است و هر ساله علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. قلعه اربونی که نمادی از خاستگاه تاریخی پیدایش شهر ایروان است دیگر نماد گردشگری این شهر به شمار می‌رود. همچنین کلیساهای ایروان که نماد مذهب این کشور هستند از جمله جاذبه‌های گردشگری و توریستی ارمنستان هستند. کلیسای کاتوغیک تسیراناور ایروان قدیمی‌ترین کلیسای تاریخی و باقی‌مانده در ارمنستان است. کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر بزرگترین کلیسای جامع ارمنی در سراسر جهان به شمار می‌رود. اما از دید طبیعی، کوه آرارات که از نقاط مرتفع ایروان قابل دیدن است به عنوان نماد طبیعی شهر شناخته می‌شود.

ایروان

معتدل‌ترین زمان برای سفر به ایروان، بهار و اواخر تابستان است. زیرا ایروان دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های نسبتا سرد است.
رستوران‌های ارمنستان نیز آماده‌اند تا با غذاهای محلی و بومی ارمنی از شما پذیرایی کنند. خوراک‌هایی مانند مانته که از غذاهای ملی ارمنستان است و غذاهای دیگری مثل دلمه برگ مو، گاتا، باقلوا و کباب لوا که خیلی شبیه به کباب کوبیده ایرانی است. برک پنیری، کوفته خام و کوفته سینی از دیگر این غذاهای ارمنی خوشمزه هستند.
مهمترین فرودگاه ایروان، فرودگاه بین‌المللی ایروان یا زوارتنوتس است و در ۱۲ کیلومتری غرب ایروان قرار دارد.

دیدنی های ایروان