search
menu

موزه های پراگ

[ پنهان کردن ]
درباره موزه‌های پراگ
چرا بازدید از موزه‌های پراگ پیشنهاد می‌شود؟
موزه ملی چک (Národní museum)
موزه بیوگرافی (Biographical Museum)
موزه یهویان (Jewish Museum)
موزه کمونیسم (Museum of Communism)
موزه فنی (National Technical Museum)
موزه حمل و نقل عمومی (Museum of Public Transport)
موزه موسیقی (Czech Museum of Music)
موزه هنر (Mucha Museum)
موزه فیلمبرداری (Cinematography Museum)
موزه هنرهای تزئینی (Museum of Decorative Arts)
موزه قهوه پراگ (Prague Coffee Museum)

درباره موزه‌های پراگ


موزه‌های پراگ بسیار معروف هستند و در واقع از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر پراگ محسوب‌ می‌شوند. پراگ پایتخت کشور جمهوری چک است که یک شهر پر آوازه در اروپا است. از جمله دلایل محبوبیت و معروف بودن پراگ می‌توان به وجود آثار تاریخی بیشمار و همچنین بافت تاریخی و بی نظیر آن از نظر معماری اشاره کرد. پراگ شهری است که وجود کلیساهای تاریخی بیشمار و همچنین موزه‌هایی که در زمینه های مختلف از جمله: هنر، فرهنگ و ماشین آلات هستند، آن را به شهری جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است. در وصف این شهر تاریخی و رویایی هرچقدر هم گفته شود باز هم نمی‌توان زیبایی و اصالت آن را در قالب کلمات گنجاند. موزه‌های متعدد و متنوع پراگ شهرت جهانی دارند و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شوند. از جمله‌ موزه‌های جذاب پراگ می‌توان به موزه ملی چک، موزه فنی، موزه موسیقی و ... اشاره کرد. گردشگران خارجی که قصد سفر به این کشور و شهر اروپایی را دارند می‌توانند با خرید آنلاین بلیط هواپیما و از طریق هوایی به این شهر سفر کنند و از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی متعدد آن دیدن کنند.
موزه های پراگ

چرا بازدید از موزه‌های پراگ پیشنهاد می‌شود؟


• تنوع و گوناگونی موزه‌های پراگ به قدری است که گردشگران برای ‌دیدن‌ آنها شور و اشتیاق خاصی را دارند.
• موزه‌های پراگ شهرت جهانی دارند و همین شهرت از دلایل اصلی جذب گردشگران است.
• کسانی که که به تاریخ و دیدن تغییر و تحولات اشیا در گذر زمان علاقه دارند می‌توانند از این موزه‌ها بازدید کنند.
• گردشگرانی که با خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان به پراگ سفر می‌کنند، علاوه بر بازدید از این موزه‌ها می توانند از جاهای دیدنی و تاریخی دیگر پراگ هم دیدن کنند و خاطره سفر به یک شهر تاریخی را در ذهن خود ثبت کنند.

موزه ملی چک (Národní museum)


موزه ملی چک موزه‌ای است که اشیا جمع آوری شده در آن از قرن دهم هستند. قدمت بنای این موزه نیز به سال ۱۸۱۸ میلادی می‌رسد. این موزه مجموعه‌ای چشمگیر از تاریخ جمهوری چک است. این موزه به شش بخش کوچکتر جدا شده است و بخش‌هایی مربوط به انسان شناسی، تاریخ قرون وسطی و حتی سنگ شناسی و گیاه شناسی را در بر می گیرد. بازدیدکنندگان به راحتی می‌توانند حدود ۴ الی ۵ ساعت را در این موزه سپری کنند و از بخش‌های مختلف آن دیدن کنند.
آدرس موزه ملی چک: Václavské nám. 68, 110 00 Nové Město, Czechia

موزه بیوگرافی (Biographical Museum)


موزه بیوگرافی موزه کوچکی است که به فرانتس کافکا اختصاص داده شده است. پراگ به دلیل داشتن هنرمندان و نویسندگان بی شمار در دنیا مشهور است و فرانتس کافکا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در موزه فرانتس کافکا می توانید بیشتر به زندگی و آثار خود نویسنده بپردازید. بسیاری از کتاب های چاپ اول او و همچنین دفتر خاطرات، نسخه های خطی و نامه های شخصی او به نمایش در آمده است. این موزه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. برای بازدید از این موزه کوچک حدود ۱ ساعت کافی به نظر می‌رسد.
آدرس موزه بیوگرافی: Cihelná 635, 118 00 Malá Strana, Czechia
موزه های پراگ

موزه یهویان (Jewish Museum)


موزه یهودیان پراگ از جمله پر طرفدارترین موزه‌هاست زیرا در آن اشیای فراوانی نگهداری می‌شود. حدود ۴۰۰۰۰ شی و ۱۰۰۰۰ کتاب در این موزه نگهداری می‌شود. این موزه که در چهار کنیسه مختلف واقع شده است شامل نمایشگاه هایی از تاریخ یهودیان و همچنین آداب و رسوم سنتی یهودیان است. این موزه در واقع یکی از بزرگترین موزه‌های دنیا نیز محسوب می‌شود و بازدیدکنندگان برای بازدید از آن به حدود ۳ ساعت زمان نیاز خواهند داشت.
آدرس موزه یهودیان: U Staré školy 141/1, 110 00 Staré Město, Czechia

موزه کمونیسم (Museum of Communism)


موزه کمونیسم نیز یکی دیگر از موزه‌های معروف در پراگ است. جمهوری چک ممکن است کشوری نسبتاً جدید باشد، اما در گذشته که این کشور به عنوان چک اسلواکی معروف بود تاریخ پر فرازی نشیبی داشته است. در Muzeum Komunismu، شما می توانید با توجه به آنچه که در موزه به نمایش در آمده است، همه چیز را در مورد رژیم کمونیستی که پس از جنگ جهانی دوم در این کشور حاکم شد و آینده کشور را تغییر داده، ببینید. در داخل موزه شاهد مصنوعات، نقاشی ها و عکس هایی از این نقطه عطف تاریخی مهم برای جمهوری چک پیدا خواهید بود. علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۸ عصر برای بازدید از این موزه مراجعه کنند و حدود ۲ ساعت برای بازدید از آن وقت بگذراند.
آدرس موزه کمونیسم: V Celnici 1031/4, 118 00 Nové Město, Czechia

موزه فنی (National Technical Museum)


موزه ملی فنی از جمله موزه‌های جذاب و دیدنی در شهر پراگ است. این موزه که نمایش دهنده حدود یک قرن توسعه و پیشرفت فناوری در حوزه‌های الکترونیک، حمل و نقل و طراحی است، بسیار جذاب و دیدنی است. در این موزه جالب و دیدنی شاهد یک هواپیمای ساخته شده در سال ۱۹۱۱ خواهید بود که برایتان عجیب و دیدنی است. این موزه با تامین بودجه از طرف دانشکده مهندسی پراگ ساخته شده است. این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگان باز است و برای بازدید از آن حدود ۲ ساعت زمان کافی به نظر می‌رسد.
آدرس موزه فنی: Kostelní 1320/42, 170 00 Praha 7-Letná, Czechia
موزه های پراگ

موزه حمل و نقل عمومی (Museum of Public Transport)


موزه حمل و نقل عمومی یکی از موزه‌های جالب پراگ است که شاید دیدن آن برای تمام اعضای خانواده با هر سنی که هستند جالب باشد. این موزه نمایش دهنده وسایل نقلیه عمومی از گذشته تا به امروز است و در آن حتی کالسکه‌هایی که در گذشته برای حمل و نقل و جابجایی مسافر استفاده می‌شد به نمایش در آمده است. حدود ۵۰ اوتوبوس که برای حمل و نقل شهری به کار می‌رفتند نیز در این نمایشگاه به نمایش در آمده‌اند. گردشگرانی که به پراگ سفر می کنند می‌توانند بازدید از این موزه جذاب را در لیست مقاصد گردشگری خود قرار دهند و حدود ۲ ساعت را به بازدید از این موزه اختصاص دهند. ساعات بازدید از این موزه شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ۹ تا ۵ عصر و چهارشنبه‌ها ۱ تا ۶ عصر بوده و مابقی ایام هفته نیز تعطیل است.
آدرس موزه حمل و نقل عمومی: Patočkova 132/2, 162 00 Praha 6-Střešovice, Czechia

موزه موسیقی (Czech Museum of Music)


موزه موسیقی پراگ که در واقع موزه هنر و آلات موسیقی است، از موزه‌های پر طرفدار پراگ است. علاقه مندان به انواع مختلف موسیقی می‌توانند بر حسب سلیقه خود آلات موسیقی را در این موزه ببینند. بیش از ۴۰۰ نوع مختلف از آلات موسیقی از گیتار، پیانو، ساز و چنگ گرفته تا سایر انواع آن را می‌توانید در این موزه مشاهده کنید. پیانویی که خود موتزارت نیز با آن می‌نواخت در این موزه نگه داری می‌شود. علاوه بر این‌ها بخش جالب موزه مربوط به سالن کنسرت است که در آن کنسرت‌های موسیقی برگزار می‌شود.
آدرس موزه موسیقی: Karmelitská 2/4, 118 00 Malá Strana, Czechia

موزه هنر (Mucha Museum)


موزه هنر پراگ از موزه‌هایی که هر فرد آرزوی دیدن آن را دارد. موزه‌ای با آثار و معماری بسیار زیبا که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این موزه به آلفونس موچا اختصاص داده شده است. این موزه در نزدیکی میدان ونسلاس پراگ است و مربوط به آثار هنری خلق شده توسط هنرمند نامدار پراگ یعنی آلفونس موچا است. این هنرمند تاثیر بسزایی در هنر جمهوری چک داشته است. برای بازدید از این موزه بسیار زیبا به حدود ۱ الی ۲ ساعت زمان نیاز دارید و از ساعت 10 صبح تا ۶ عصر می‌توانید به این مراجعه کنید.
آدرس موزه هنر: Panská 7, 110 00 Nové Město, Czechia

موزه فیلمبرداری (Cinematography Museum)


موزه فیلمبرداری در شهر پراگ یک موزه خاص و متفاوت است و برای کسانیکه علاقه به سینما و هنرهای مرتبط به آن را دارند به صورت یک تاریخچه تصویری است. در واقع این موزه مربوط به آثار کارل زمان است، وی یکی از چهره‌هایی است که سازنده ترین آثار سینمایی را در تاریخ چک داشته است. در این موزه افراد با تکنیک‌های سینمایی نیز آشنا می‌شوند. برای بازدید از این موزه جذاب به حدود ۱ الی ۲ ساعت زمان نیاز است. علاقه مندان می‌توانند در ساعات ۱۰ صبح تا ۷ عصر از این موزه دیدن کنند.
آدرس موزه فیلبمرداری: Saská 520/3, 118 00 Malá Strana, Czechia
موزه های پراگ

موزه هنرهای تزئینی (Museum of Decorative Arts)


در این موزه علاقه‌مندان می‌توانند جلوه‌های مختلفی از هنر مانند جواهرات، گرافیک و دکوراسیون را ببینند. هنرهای سنتی نیز از جمله بخشهای این موزه هنری است. ۲۰۰۰ جلد کتاب نیز در رابطه با هنر و طراحی در این موزه نگهداری می‌شود. این موزه که دوشنبه‌ها تعطیل است، مابقی روزها از ساعت ۱ تا ۶ عصر به روی علاقه‌مندان باز است.
آدرس موزه هنرهای تزئینی: 7. listopadu 2, 110 00 Josefov, Czechia

موزه قهوه پراگ (Prague Coffee Museum)


موزه قهوه پراگ در اصل یکی از جذابترین موزه‌های پراگ است. این موزه بسیار جذاب به شما نشان می‌دهد که انواع مختلف قهوه چگونه تهیه می‌شود و انواع مختلف دستگاههای قهوه ساز چه نوع قهوه‌ای را درست می‌کنند. در این موزه میتوانید خود را به یک قهوه و کیک خوشمزه نیز مهمان کنید. این موزه همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگان باز است و شما می توانید حدود ۳ ساعت را در این موزه جذاب بگذرانید.
آدرس موزه قهوه پراگ: Jana Zajíce 975, 170 00 Praha 7-Bubeneč, Czechia
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است